Tammikuun 2007 IVF/ICSI/PAS

Hei,

Kiitos vastauksesta ja olipa mukava kuulla että jollekin muullekin tehdään hoito pitkällä kaavalla. Taisin ilmaista itseni vähän huonosti aikaisemmassa kirjeessä. Meillä on nimittäin takana jo kaksi IVF:ää joten piikkien pistäminen on tuttua. Meidän viimeisimmästä IVF hoidosta on kylläkin kulunut aikaa useita vuosia ja aina meille on tehty tällä pitkällä kaavalla hoidot. Lähinnä ihmettelin aikaisemmin sitä että onko täällä meilläpäin jotenkin jämähdetty paikoilleen kun tuntuu että monella on tuo lyhyempi hoito tänä päivänä. Tämä sumuttelu aika kestää minulla kolme viikkoa ja minusta aika tuntuu pitkältä.

Minoandra missä pinossa kirjoittelet? Ajattelin että onko sinulla hoito jo pitkälläkin menossa?


Nyt kun uskaltauduin kirjoittelemaan niin en malta pysyä pois palstalta. On tämä niin ihana henkireikä. Minua ahdistaa jotenkin paljon enemmän tuleva hoito kuin aikaisemmin. Onneksi näitä nettipalstoja on keksitty niin voi tarpeen tullen tulla tänne purkamaan mieltään.

Liinu


 
Heippa!

Eli nyt on soitettu klinikalle ja ilmoittauduttu hoitoon.Lähinnä tää soitto on sen takia että ne ottaa siellä ilmoittautumisen vastaan.Ja taas niin kuin viime kerralla niin ilmoittavat ens viikolla päästäänkö hoitoon.Jonoa nääs...tietävät tästä soitosta sitten missä vaiheessa kiertoa mennään ja osaavat siten antaa oikeaan kohtaan ajan klinikalle.Me ollaan helsingissä naistenklinikalla hoidossa ja siellä tää tapa käytössä.

Eli ensi viikolla kuulen sitten miten kävi ja varmaan täytyy siirtyä joka tapauksessa helmikuisten pinoon vaikka hoitoon päästäisiinkin koska sumuttelut alkaa kuitenkin vasta ensi kuun puolessa välissä joten siirto vasta helmikuussa(jos siihen päästään :\| )Katsotaan kuinka käy!
 
Moikka kaikille !

Jihuu kohta vuosi vaihtuu, ja sitten alkaa hoidot varmaankin tossa 8.1. pitäisi mekkojen alkaa ja niistä sitten piikittely. Eli lyhyellä kaavalla mennään.
Lääkkeet on jo valmiiina jääkaapissa, luget vielä hakematta.

Onko muita jotka ovat Väestöliitossa hoidossa, me ollaan maksusitoumus asiakkaita.

Tsemppiä kaikille ja paljon plussa säteitä vuodelle 2007 !!!!!!!!

T:maariaa :wave:
 
No niin soittivat klinikalta! :D :D Eli mahdutaan seuraavaan hoitokertaan!

Ensimmäinen käynti 15.1 ja silloin ilmeisesti alkaa sumuttelutkin.Punktio ja siirto ajoittuu viikolle 7 jos kaikki menee hyvin.Eli periaatteessa en kuulu tammikuisiin enkä helmikuisiin, mutta jos sallitte niin pysyn tässä poppoossa jossa olen alotellutkin? :)

Kaikille tsemppiä! :hug:
 
Moikka

Jos sitten minäkin tänne tulen. Tammikuun ja helmikuun vaihteessa olisi eka ICSI. Takana puolitoista vuotta yritystä ja kuten hoidoistakin huomaa niin miehestä löytyi vika.

Mä olen kanssa sumuttelut alkanut ja on kyllä sanottava, että Liinu on oikeassa. Tää myrkky maistuu pirun pahalle. Kitkerää :x . Meillä on hoidot kanssa pitkän kaavan mukaan, 15 ja 22 päivä on ultrat ja sitten siinä kuun vaihteessa eka yritys.

Onko muut saanut noista sumuista mitään oireita? Ne luetellut haittavaikutukset oli aika hurjia. Täällä ei ainakaan vielä toistaiseksi ole mitään erikoista havaittavissa. Alavatsaa vähän nippailee mutta se varmaan johtuu lähestyvistä menkoista.

Onko kukaan muu menossa Tampereelle hoitoon?
 
Nyt alkaa sitten eka IVF-hoito (ja toivottavasti viimeinen). Ajattelin tänään hakea Gonal-kynän apoteekista, hirvittää kyllä hinta kun katoin netistä että lähes 500 euroo menis siihen kynään, huh huh. Sitä sit aletaan piikitteleen lauantaina. Mulla mennään siis suoraan pistoksiin, mitään sumutuksia ei ole ollut. Viikon päästä on sit kontrolliaika, jossa katotaan miten aine on vaikuttanu.

Vielä ei ole fiilikset oikeen minkäänmoiset, tulosta toivoo, mutta ennenkin on niin monesti pettyny ettei jaksa ainakaan vielä hirveesti innostua. Punktio menee mulla näillä näkymin tuonne viikolle 3.

Oikein paljon plussatuulia tähän pinoon :)
 
Hei,

Tervetuloa Siisamu joukkoon mukaan!
Mennään samalla aikataululla eteenpäin ja molemmilla on pitkän kaavan hoito. Plääh. Minusta tämä on piinaavan pitkä!!
:wave: Meillä on ensimmäinen ultra 17.1 ja alustavasti punktio ja siirtö on sovittu viikolle 5.

Minulla on sivuoireina mahan turvotusta joka on aivan kamala pallo ja hermot niin tiukalla että muutkin on varmasti huomenneet mikä hormoonihirviö minusta on kuoriutunut esiin sumujen käytön jälkeen. Toisaalta nämä oireet voi johtua siitä kun kuukautiset on alkamassa ihan näinä päivinä. Tiedä tuota mistä johtuu, mutta ikävää tämä on.

T:Liinu :wave:
 
Mä en ole vielä heittäytynyt raivopääksi mutta itku tuntuu olevan tavallistakin herkemmässä. Pohdin tänään kummeja (minäkö hätäinen :LOL: ) ja itkuhan siitä tuli. Vatsaa kanssa hieman turvottaa mutta muuten olo hyvä.

Mä olen tän koko hoito rumban ottanut yllättävän tyynesti. Mies on paljon enemmän stressaantunut. Jostain syystä mulla on aina ollut semmoinen käsitys, että mä en tule lapsia helpolla saamaan. Mistä lie mahtaa olla peräisin :/ Nyt on jotenkin semmoinen stooalaisen tyyni olo. Katsotaan kun varsinaiset piinapäivät alkaa niin taitaa tänkin akan tyyneys karista :whistle:
 
minnu
huomenta!!

kysyisimpä sellasta asiaa, että tiedättekö? ivf-hoitojen lääkkeet ja varmasti sitten muutkin lääkkeet apteekissa ovat sitten muuttuneet maksukatto asian myötä. kävin tiistaina tilaamassa ensimmäiseen ivf- hoitoon lääkkeet ja eilen hain ne. tilaus tilanteessa myyjä sanoi, että kun haet lääkkeet, katsotaan maksukatto asia samalla.
mutta maksukatto on muuttunut nyt vuoden alusta, siten että yksi lääke kuuluu maksukattoon, joka vuodessa ylittää 627, ja risat.
kun lääkäri laittoi reseptit mulle, kehotti vielä että haen lääkkeet vasta vuoden 2007 alussa, jotta kaikki paitsi lugesteron menevät maksukattoon.lääkkeitten olis pitänyt maksaa n. 627e nyt kun oli muuttunut niin maksoivat lääkkeet 754 e ja risat.
nyt se on hankalampi kerätä maksukatto täyteen, kun vain saa tehdä sen yhdellä lääkkeellä.kelasta saan kuulemma sitten takas n 80e.

toivottavasti saatte selvää:)

alotan sumutteet tämän kierron 21 päivänä. siitä parin viikon kuluttua alotan pistokset.keräys ja laitto osuvat viikolle 8.


t. minnu
 
Hei,


Minulla alkoi eilen sitten kuukautiset ja turvotuskin laskenut jonkun verran masusta. Varmaan osittain turvotus johtui alkavista menkoista. Hermot on kyllä edelleen kireällä ja täytyy myöntää että olen tosi stressaantunut hoidon suhteen. Tuntuu että otan tämän hoidon paljon raskaammin kuin aikaisemmat. Olen ihan maassa ja pessimistinen hoidon onnistumisen suhteen. Ahdistaa..


Liinu
 
Liinu: Alkoiko sulla menkat ihan ajallaan? Mulla ei ole vieläkään kuulunut. Eihän ne nyt ole kuin päivän myöhässä mutta mä jo hermoon.

Täällä alkaa hormoonit tehdä tehtäväänsä kun itku ja kiukku alkaa olla herkässä :x
 
Hei,

Siisami: Minun menkat eivät alkaneet ajallaan vaan pari päivää myöhässä. :/ Ehdin jo hädissäni tehdä raskaustestinkin, koska minulla on aina olleeet säännölliset kuukautiset. Nyt kun olivat myöhässä niin olin ihan ihmeissäni ja ajattelin että jos ihme olisi tapahtunut ja olisin luomusti raskautunut. Päässäni ehdin ajatella että meidän tuurilla olen raskaana "väärään aikaan" ja sumut olisi saaneet jotain kamalaa aikaan, siksi testin tein. Mutta niin kuin tiesin en minä luomusti raskaudu, mutta varmuuden ja oman mielen rauhan takia testasin. En tiedä voiko tuo sumu saada aikaan sen että viivästyttää kuukautisia.

Minä se olen onneton tuon sumuttelun kans, unohdan sen joka päivä ainakin kerran päivässä ottaa oikeaan aikaan. Tänä aamuna otin pari tuntia myöhässä ja eilen 1 1/2 tuntia myöhässä. En tahdo millään oppia muistamaan. En tiedä kuinka tunnin tarkkaa homma on, mutta ei kai se mitään maata kaatavaa ole jos tunnit heitää. Olen kuitenkin joka päivä muistanut sen neljä kertaa suihkauttaa vaikka ei nyt aina niin tunnilleen menekään.

Mukavaa sunnuntai iltaa kaikille.

Liinu
 
Liinu: Kiva tietää. Ei ole meinaan vieläkään menkkoja alkanut. Vatsakipuja on jo, et eiköhän ne huomenna ala. Mulla on ollut hyvin samansuuntaisia mietteitä kuin sulla mutta enköhän mä sit jätä ton testaamisen tiistaille jos ei siihen mennessä näy.

Olis aikamoista tuuria nyt olla raskaana :( . Onkohan noi sumut kuinka kauheita myrkkyjä sikiölle? Turha tota nyt kuitenkin on pohtia.

Ollaanko me jotenkin omittu tää ketju kun kukaan muu ei ole pitkään aikaan kirjoitellut :D

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.
 
Hitto kun ei jaksa kirjautua niin ei saa muokattua.

Piti vielä lisäämäni, että kyllä mulla on parinkin tunnin heittoja sumujen ottoajassa sen mukaan onko viikonloppu vai arki. Mie niin tykkään nukkua vähän pidempään viikonloppuisin. Ei kai siellä missään sanottu, että se ihan tunnilleen olisi?
 
Hei, ilmoittaudun mukaan keskusteluun.
Ollaan hoidossa yksityisellä, minä 34 v., mies 35 v. Yritystä takana 1,5 vuotta, tutkimukset lokakuussa 2006, jolloin selvisi, että miehen siittiöistä vain 1% normaalirakenteisia, ja lisäksi minulla FSH hieman korkeahko 9,4, joten päädytään suoraan icsi-hoitoon. Vaikka tulokset olivat masentavat, toi helpotusta kuitenkin se, että nyt tiedetään missä vika on ja voidaan ainakin yrittää tehdä asialle jotain.
Eka icsi todennäköisesti viikolla 4, pitkän kaavan mukaan. Ns. nollaultra on tiistaina, jolloin alkaa piikitys. Iik.
 
Moikka !

Ja tsemppiä kaikille hoitoihin !!!!!!!!!!!!

Oma napa: Tänään alkaa Puregon piikitys 150 IU vatta nahkaa, ke on eka ultra. Lyhyellä kaavalla mennään.
Olen itse tosi positiivisella mielellä, toivottavasti tästä tärppäisi.(meillä toinen hoito) Eka tehtiiin yksityisellä(Fertinova) ja passi päälle ei plussan plussaa.
Ikäkääkin on jo riittävästi(37v.) Ja selittämättömiä.

T:maariaa :hug:
 
Hei,


Minä olen ollut kans vähän ihmeissään kun Siisamin kans kahdestaan ollaan kirjoiteltu. Mukavaa kun tulee lisää porukkaa mukaan tähän pinoon. Tervetuloa Sisupussi joukkoomme. :wave: Te olette vähän pidemmällä ja pääsette jo piikittelyyn! Minua itseä vähän pelottaa piikittely, vaikka takana onkin kaksi aikaisempaa hoitoa niin jännittää aikalailla! En totu sitten millään näihin hoitoihin ja aina nämä tuntuu yhtä ikävältä!!!Huh. Meillä mies on pistellyt ja nyt tulee sellainen aika tässä kuussa että hän joutuu vaihtamaan maisemaa ja joudun itse piikittämään itseäni. En ole koskaan aikaisemmin joutunut siihen ja tuntuu etten kerta kaikkiaan pysty itse piikittämään, mutta kai se on pakko. Muuta vaihtoehtoa ei ole, me ei olla kerrottu oikeastaan kenellekään tästä hoidosta enkä näin ollen voi ketään pyytää pistämään.


Maariakin pääsee jo piikittelemään. Ihanaa kun jaksat olla positiivisin mielin. Itseltä puuttuu kyllä aivan täysin positiivinen ajattelu, vaikka yleensä olen optimisti, mutta hoito asioissa en osaa ajatella positiivisesti!!!Olen niin kamalan pahalla tuulella ja aivan täys pessimisti!!!

Minä en ole kertonut töissäkään oikein selvästi kenellekään miksi joudun kulkemaan lääkärissä ja sekin ahdistaa kun punktio aika koittaa. En muista kunnolla aikaisemman perusteella kauanko punktion jälkeen tuli sairaslomaa, jos nyt kaikki menis vaikka suunnitelmien mukaan eikä mutkia tule matkaan. Niissä lapuissa jotka sain postissa luki vaan että punktion jälkeen kirjoitetaan sairasloma laput, mutta ei ollu mitään arvioita kauanko sairaslomaa tulee normaalisti.

Hyvää alkanutta viikkoa.

Liinu

 
neeta
Heippa vaan!

Ei ole tapahtunut vielä mitään, mulla kun on tuo lyhyt kaava, eikä sumuja ollenkaan, niin en ole oikein päässyt kirjoittelun alkuun vielä. Menkkoja odottelen edelleen alkavaksi vtällä viikolla. Vähän on jo menkkatuntemuksia, eli enköhän pääse tästä minäkin kohta piikkeihin käsiksi.

Tervetuloa sisupussi, ja onnea icsiin!

Liinu: keskimäärin 3pv kirjoittelevat lomia, mutta tuo kyllä tuntuu vaihtelevan aika paljon klinikkakohtaisesti. Itse en tahdo ollenkaan virallisia lomia, kun en halua töihin viedä mitään todisteita näistä hoidoista. Meillä saa onneksi olla 3 pv pois ilman todistustakin, niin on vähän pelivaraa siinä.

Kuulumisiin!
 
Eipä ole oikein meillekään mitään kummallisempaa tapahtunut. 11.1 pitäisi aloittaa Terolutit ja ens maanantaina 15.1 on lääkäri jolloin ilmeisesti pitäis alottaa Synarela.Eli sitä odotellessa ja toiveet on korkealla. :)
 
Ilmoittaudun mukaan :wave:

Olemme siis minä 26 ja mies 27 ja lasta yrittänet täysin tuloksetta 8/04 lähtien...

tutkimuksissa selvisi että mies täysin kunnossa mutta mulla......tukkeutuneet munajohtimet sekä polykystiset munasarjat.........
No munajohtimet avattiin mutta ei toivottua tulosta ja siirryimme yksityiselle jotta saamme hoitoa lyhyemmällä jonolla...
No, tiedossa olikin että saatamme päästäaloittamaan tammikuussa ivf:än mutta menkat meni ja alkoi lauantaina..olimme niiiiiiiin myyty kun olimme ymmärtäneet että hoito pitää aloittaa kp 1 tai 2...
No, olimme suurinpiirtein varautuneet että selvä, kuukauden odottelu tässä nyt sitten...
Mutta mutta mutta...
Soitin polille tänään verkikokeiden tulokset ja kuulumiset näin joulutauon jälkeen sekä sen että menkat alkoi la.........lääkärimme totesi että kaikki näyttää erinomaiselta!
Mä vähän putosin ja hän selitti että koska mulla on ylivilkkaat munajohtimet niin hän ei meinannutkaan kiihdyttää niitä enempää vaan aloitetaan nyt hormonipistelyt torstaina ja ilman mitään muita lääkkeitä!
Siis en voi uskoa...

Mä sanoinki sille et oota, mun pitää istuu :LOL:

Tiedän että hoito voi epäonnistua, mutta ainakin päästään tositoimiin kokeilemaan sekä lähemmäs onnistumista kuin koskaan.........ja kyllä olen positiivisella mielellä kunnes toisin todistetaan =)

Kaikki muut on ihan hermona mun piikittelystä(äiti, yksi kaveri ja mies jotka tietävät siis..)mutta ite en...oletan että se tekee vähän pahaa ja voi aiheuttaa jos mitäkin mutta olen niiin valmis ne kohtaamaan etten voisi enempää olla.
Mahetaankoha päästä koko hoitoa aloittamaankaan kun oon näin positiivisel päällä.....apua....

Mutta siis piikittely alkaa to 11.1. ja punktio on viikolla 4 jos kaikki menee kuten pitääkin..... :\| :eek: =)
 
hienoja uutisia Vesseli80! mä odotan myös aivan malttamattomana hoitojemme alkua jotka tarkoitus aloittaa maaliskuussa. Pidä tiukasti kiinni positiivisesta asenteestasi! Sitä tuskin voi koskaan liikaa olla. Onnea matkaan =)
 
Hyvä asenne Vesseli80, pidä mieli positiivisena, niin kohta testitkin näyttää plussaa..
Itse olen yleensä suhtautunut kaikkiin suurempiin koitoksiin elämässä lievän pessimistisesti, ajatellen, etten sitten ainakaan putoa korkealta jos kaikki menee pieleen.
Hyvin on kuitenkin asiat aina sujuneet.. joten ajattelin, että tämä lievä pessimismi on kantava voima, jolla päästään pitkälle.
Tässä lapsettomuusasiassa siitä ei vielä kuitenkaan ole ollut "hyötyä".
1,5 vuoden luomuyrityksen jälkeen olen huomannut, ettei se helpota fiiliksiä kuukautisten alkaessa, että olen itselleni hokenut, etten kuitenkaan tule raskaaksi.. Yhtä hyvin olisin voinut edes olla hetken toiveikas.. Niinpä olen tullut siihen päätökseen, että nyt hoitojen alkaessa yritän olla optimistinen (vaikka ei helppoa).
Tsemppiä kaikille, toivottavasti huomenna ultrassa kaikki ok, ja voin alkaa piikitykset.
 
vesseli80
Juu en mäkää osannu olla milläänlailla positiivisel mielel luomusti yritettäessä, koska tiesin sen olevan mahdotonta..mutta nytkun ekaa kertaa ollaan ees liki=)

Mitenkäs teillä nuo piikittelyt...aiheuttaako jotain vatsan kohdan kipeyttä tmv...?

tuntuu nyt näiden kaiken 2,5 vuoden jälkeen hassulta että tämä pari päivää on niiiiiin pitkä aika =)

Millä mielellä muuten tiistaihin? =)
 
Nennuliini
Hei!

Vieläkö pääsee mukaan joukkoon?

Ajattelin, että käyn vain lueskelemassa näitä teidän juttujanna, mutta menen joidenkin teidän
kanssa niin samaa aikataulua, että ajattelinkin kirjoittaa. Ja pääsee välillä jakamaan ajatuksia
kanssanne, kun meinaa ajatukset olla vain yhdessä asiassa, vaikka töitä yrittää tuhertaa. :)

Meillä siis yritystä n. 1,5 vuottaa. Syksyllä 2006 tehtiin 2 inssiä, mutta ilman tulosta.
Miehen simpat on hyviä, mutta minulla on lievä endometrioosi, joka luultavimmin estää raskautumisen.
Muita syitä ei ainakaan ole löytynyt.

Aloitin sumuttelut Synarelalla 4.1. ja 0-ultra olisi 17.1. ja viikolla 5 olisi sitten punktio.
Ei millään malttaisi odottaa edes tuonne 17.1. saakka, saati sitten punktioon ja siitä 2 viikkoa
eteenpäin!

Plussa-onnea teille/meille kaikille! :)
 

Yhteistyössä