**TAMMIKUU2008**marraskuu

Heipsan taas!
Onnea kaikille mammaloman alottaneille! Nythän meitä alkaa ripotelle tuleemaan joka päivä varmaankin :D

Nyt alkaa olemaan meillä synttärihulinat ohi, jokin aika sitten lähti viimeset vieraat. Mutta ens viikolla vielä tulee vieraita jotka ei tänään päässyt tulemaan. Jalat on ihan tohjona ku koko päivän olen seissyt ja tuusaillut. Ramasee ja väsyttää.
Mutta kuitenkin tässä mietin että pitäskö kuitennin mennä piipahtaa poikien kanssa vielä pihalla. Laittais ulkovalot yms. Mies alkoi just kattomaan tuota jäkismatsia töllöstä, niin pihalla ois rauhallisempaakin :D Saa nähä saako jostain ylimääräistä energiia tuohon ulkoiluun...
Hazelnut Onnea asuntokaupoille:)
katjalle jaksuja, toivottavasti paranet pian, oksetauti on inhottavimpia tauteja mitä on olemassa.

Lauantain jatkoja..

Saaru

Alkuperäinen kirjoittaja ansku88:
Onko muita joilla vauva vielä perätilassa ja paljonko viikkoja??
Entä onko jollain kokemusta "vauvan kääntämisestä"??

Itsellä nyt 32+1 ja vauva perätilassa.. Vähä reilu viikon päästä neuvola, jos sillon ei ole kääntynyt, laittaa lähetteen Seinäjoelle..

Ansku 32+1
Mulla vauva oli perätilassa vielä tällä viikolla. Keskiviikkona rv33+4 sitten kääntyi ja nyt toivon, että pysyisi näinpäin loppuun asti. Toivottavasti sullakin kääntyy pian!

Jimena 34+0, esikko edelleen oksutaudissa ja mieskin jo vähän valittelee...

Heipsan!

Käsiä särkee täällä ja vatsa kovana koko ajan :ashamed: sitähän se eilinen häsääminen tiesi sitten ja tänään tuli juostua kaupungilla muutama tunti.. Mitä tästä siis opimme, otetaan ihan rauhassa vaan ja jätetään hommat muille :LOL: ei vaan, kyllä sitä pikkuhiljaa voi kaikkee hääräillä, mutta mullakin on tapana aina innostua ja sit rehkii väkisin ja tyyliin vaikka viimesillä voimilla loppuun asti. No huomenna ajattelin lökötellä koko päivän :D
Masussa on taas kunnon meno päällä, kääntää kylkee ilmeisesti usein, kun tuntuu että "heittää" polvet puolelta toiselle, aika veikeen tuntusta.

Jaksuja Katjalle masutaudin kanssa. :hug:

Tosiaankin jouluun on kuukausi :xmas: Jospa ens viikolla rupeis väsään noita joulukortteja, täytyykin käydä shoppailemassa tarvikkeita vähän niihin.

Eipäs tänne kummallista muuten. Lunta odotellessa :wave:

Cattie ja Osku 33+1

Viikonloppuja kaikille,

Jaksamista vatsatautisille ja onnittelut mammaloman aloittaneille! Täällä on taas porukka ollut niin ahkeraa, itse olen tämän päivän vain laiskotellut... Eilen illalla kävin koirien kanssa reilu puolen tunnin lenkillä räntäsateessa ja vaihteeksi onnistui kävelemään jopa aika reippaasti =) , vain ylämäessä oli pakko hieman hidastaa tahtia.

Tänään tarkoituksena muutenkin viettää ihan löhöpäivää, kohta saunaan ja sitten sohvalle kattoo jotain leffaa, ruokaa ei meinata laittaa vaan tilataan vaan pizzaa ja syödään muitakin herkkuja. Huomenna vielä kaverin lapsen synttäreille, niin viikon herkkukiintiö täynnä... No jos sitten ensiviikolla taas vähän keskittyis syömisiä seuraamaan...

Äitiyslomasta
Mulla alkoi tänään, mutta jatkan koulua vielä nelisen viikkoa ja sit raskaus on jo täysaikanen, eli saa nähä jääkö äippälomaa yhtään vai pahimmillaan se 4 vko jos menee 2 vko yli, mulla on sellanen olo et vauva tulis n. viikon ennen laskettua aikaa... :) Mutta eihän koskaan tiedä. nyt tunnen että vauva on kunnolla pää alaspäin, ei sillä tavalla miten aikaisemmin ja on alkanut liitoskivut yms kivut ja on jotenkin sellanen olo, että tuo kypsyttää kohdunkaulan suht ajoissa tuolla... tai sit ei :LOL:

Onnea kaikille äippäloman alottaneille! perässä tullaan.. ;)

Kokopäivä mennyt siivotessa, :whistle: ja siitäkös ei selkä tykkää ollenkaan.
Mulla kans välillä levottomat jalat, kylmä tuntuu auttavan.
Täällä onneks valkea maisema, puut ihan huurteessa, tulee ihan Jouluinen tunnelma :xmas: ja tosiaan kuukausi enää jouluun, ihana hössöttää.
Muutaman joululahjan olen vasta hankkinut ja taitaa jäädä joulukuun puolenvälin tienoille lahja hankinnat, aika näyttää..

glaudia ja vauveli rv.33+3 (olipas kolmosia) :D

Eihän meiän ulkoilusta tullut enää mitään. Menin sitte tuonne köllötteleen ja pojat tutkiskeli vauvan lelulaatikkoa samalla yläkerrassa. Sitten käsiini osui ostamani pyörät jotka kuuluvat tuohon pinnikseen. Ostin ne silloin samalla ku pinniksenki ja renkaat on saman merkkiset kuin sänky, NIIN.. nyt aattelin että laitanpa ne paikoillee, ni ne ei SOPINU!! Täh..siihen sänkyyn kuuluvat, mutta pinniksen jalan reiät on liian lyhyet ja leveät renkaitten tappeihin :kieh: Kyllä nyt kyrsii..Renkaat kuiten piti ostaa erikseen ja maksoi 12e, luulis että pitäs saaha siihen hintaa semmoset renkaat jotka sopii suoraa reikiin. Eikä tarvi mitää omia patentteja alkaa keksiin saatikka poraileen enää.
Pitää heti maanantaina soittaa sinne liikkeeseen ja tarkistaa onko mulla nyt väärät renkaat vai mikä. Haluan kyllä purkaa kaupan renkaitten osalta tai jotain, jos muka pitäs ite vielä tuohon hintaan alkaa jotain säätää. :headwall: Nooh, sitten taas viisaampana ku soittaa ja selvittää asian, nyt vaa niin pännii ku taas alkaa väsy muutenkin painaan..
Toivottavasti joku sai selkoa mun purkauksesta :D

Saaru the ärripurri

Menipä ihana aurinkoinen päivä ihan harakoille. Oltiin koko päivä kauppakeskuksen syövreissä shoppailemassa. Parin viikon päästä on ystävän häät ja sinne täytyy saada jotain vaatetta. Mutta aika onneton on juhlavaatevalikoima mammavaatteissa, tai sit täytyy maksaa jotain ihan käsittämättömiä hintoja. No paidan löysin kuitenkin, nyt on alaosa vielä hakusessa.

Joku kyseli eroja raskauksien välillä. Mulla oli tuon esikoisen odotus tooodella helppo alusta loppuun. Oireet oli minimaaliset ja töissä jaksoin olla äitiysloman alkuun saakka. Ihan loppuraskaudesta oli melko vetämätön olo ja hirmunen turvotus riesana, mutta nekin tais suurimmaksi osaksi johtua kesän 2006 pitkästä helleaallosta. Tässä tokassa raskaudessa noi liitoskivut on ollut aivan kamalat. Kävely on ollut tuskaista jo ennen raskausviikkoa 20. Jos töissä olisin ollut, varmaan olisin joutunut melko aikaisessa vaiheessa saikulle jäämään. Mutta näistä kotiäidin hommista ei sairaslomaa saa, joten on ollut vaan pakko pärjätä kipujensa kanssa. Supisteluja en ekassa raskaudessa tainnut huomata ennen synnytyksen alkua ollenkaan. Eipä niitä nytkään paljoa ole ollut, mutta muutamia kertoja kuitenkin.

Asunnon koosta: Jaa-a. Mihinköhän oloihin tämä vauveli mahtaa syntyä? Tällä hetkellä omistetaan 100 neliöö kerrostaloasuntoa kahdessa tasossa, mutta kovasti yritetään tastä siis eroon päästä. Huomena jälleen esittely, mutta luulenpa, että asunnonkatsojat on aika vähissä näin lähellä joulua. :(

Tää meidän epävarma tilanne on myös hillinnyt kovasti pesänrakennusviettiä. Ei kiinnosta kauheasti järjestellä, kun kuitenkin toiveena on muutto, ennen synnytystä. Täytyis varmaan pikkuhiljaa jotain kuitenkin valmistella. Ainakin käydä kaivamassa varastosta esikoisen pienet vaatteet ja katsoa, mitä sieltä löytyy. Äitiyspakkaus tulee luultavasti ens viikolla, joten siitä vois saada innokkeen tähän hommaan...

Mutta nyt kutsuu kudin; olen innostunut väsäämään ukon villapaitaa loppuun. Jos vaikka sen jälkeen ehtis vauvallekin jonkun nutun vääntää...

S + kakkosnelonen 31+0

Dinomammalle suuret kiitokset selvennyksestä! :flower: :)

Tosiaan tuskin sitä sukupuolta pystyy hikan perusteella sanomaan, mutta oli niin ihmeellinen ennuste, että piti ihan tänne laittaa..

Ansku täällä vauva kääntyi myös vasta tällä viikolla. Luulisin, että 32+2. Toivottavasti sinunkin pieni vielä kääntyy!!

iita 32+6

Tänään ajattelin pitää ihan mielenvirkistyspäivän ja lähteä kaverin kanssa shoppaileen. Josko nyt sain ainakin ne imetysliivit hommattua:) ois taas listassa yks hankinta vähemmän:D Samalla vois tietenkin katella muutakin listasta löytyviä tarvittavia. Sitten voisi katella joskos löytyis joku kiva tunika sinne tulevan kummitytön kastajaisiin :heart: Listaa siis löytyy..
Sitten mennäänkin iltasella katsomaan uimahalliin pellehyppyjä. Pitkää ollaa koitettu bongata milloin noita ois ja nyt sitten hoksittiin lehdestä, niin pitäähän sinne mennä. Vaikka ihan kuopuksen syndejen johdosta. Sielläkin on vissiinkin teeman merirosvot, jotka oli myös meillä syndeteemana:) niin sopinee hyvin.
Muuten mennää samaa rataa, masussa myllertää ja issias vaivaa. Nyt pitääkin koittaa juoda paljon että sais turvotusta vähemmäksi, ku neukka on tiistaina. Ettei puntari taas näytä jotain ihan kaameita lukemia |O Nyt on tullu aikalailla herkuteltua noita syndeherkkuja. Mut ei nekään tunnu nii pahasti paino tuovan vaa kaikki suolanen ja sitä myöten turvotus senkus lisääntyy.
Nyt tuusaileen ja ruokaa laittaa pojille et sitten mami pääsee shoppaileen!

Ainiin, eilen saatiin yks kummi lisää Aatolle kysyttyä ja hän lupautui. Muutkin kummit on nyt kysymistä vaille valmiina:heart:
Nyt ku vielä Aaton toinen nimi saadaan sovussa päätettyä :D niin kaikki alkaa olemaan järjestyksessä.

Saaru&Aattomiäs 35+2 ja poijjaat

Hellurei.... Ja terveisiä eiliseltä jouluostosreisulta... voi ihan vaan kuvitella miltä se 8 tunnin ostoksilla kävely niinku tuntus illalla :D Mä olin puhki ja mä olin poikki ja mentiin miehen kanssa saunaan ja mä olin vaan aivan tööt... Tosin mua huvitti se,että eniten poikki oli toi mun mies :D :D :D Onneksi meidän muut lapset oli tän viikonlopun mummun luona, mä en ois kyllä yhtään vähempää voinu kiinnostuu mistään ylimääräsestä toiminnasta...
Nyt kun tän pakettivuoren sais vielä piilotettuu jonnekin ennenku koko katras palautuu kotiin... =)

Voin sanoo kans omalta kohdaltani,että kyllä nää raskaudet pahenee kerta kerralta. Kuopuksesta jo ajattelin että voi hemmetti mitä tuskaa... mut kyllä tää on ehdottomasti VIELÄ pahempi ku se... :|
Nyt on tainnu tosin tiitiäinen kääntyä raivotarjontaan... enstorstaina tosin kipasen vielä lääkärillä toteamassa asian... Toisaalta sitä vähän toivoo,ettei se lääkärikään ottais siitä selvää,että pääsis kurkkaamaan vielä kerran ultraan pikkusta ;) :D (mä olen aivan kamala :ashamed: )
Mut niin hyvin potkii nyt ylös että on se siellä nyt ihan oikeessa jamassa,ainakin toistaiseksi.

Mä tein sen tänään... laitoin vauvan vaatteet koneeseen,lakanoineen päivineen... huvittavinta oli ajatella että joku oikeesti pesee ne vauvan vaatteet muista vaatteista erillään kun mun koneeseen meni ihan joka ainoa vauvan vaate ja joka ainoa lakana, ja niitä ei mitenkään mahdottoman vähän ole! Mä joskus muistan koittaneeni keräillä vauvan vaatteista ees puolta koneellista, siinä yhtään sen paremmin onnistumatta..väkisin loppui käyttövaatteet kesken, sen lisäksi että kaikki lika ehti pinttymään kiinni... :D

No niin se siitä ja jos joku ihmettelee, ni mulla on vauvan vaatteita (ihan kokoa 50-56 cm) jättisuuri pahvilaatikollinen mutta pesukone vetää 7 kiloo :D ja ne vaatteet on kyllä NIIIIIN minejä :D

Herrajesta... Saaru sai mut heräämään... KUMMIT!!! Apua... pitää oitis ensitilassa alkaa miettimään niitäkin valmiiksi ja se nimikin OLIS kyllä ihan hyvä olla olemassa :D Mutta kun en osaa päättää ja mikään ei tunnu "omalta" vaikka niitä kuin on selannu...

Joku puhui siitä painosta... Mun BMI olis joidenki taulukoiden mukaan jotain 37 muistaakseni... ja painosta ei oo sen enempää vaahdottu... Joten neuvoisin olemaan ottamatta mitenkään kuuleviin korviin moisia murinoita... Semmosista kannata todellakaan ottaa mitään pahaa mieltä... :hug: :hug:

No niin, jos jatkais tätä vapaapäivän viettoa, johan mä sen aloitinkin tolla pyykinpesulla ja tiskikoneen päällelaitolla :D

Ai joo... tilasta... Meitä on siis kaksi aikuista ja kolme lasta (plus sitte kohta vauva) ja asutaan rivitalossa jossa kaksi makuuhuonetta ja olkkari ja keittiö ja neliöt oli ...(mä en sitte ikinä muista niitä oikeen) 71... tai jotaki hyvin pitkälti sinnepäin... Että ei ole meillä tilaa uudelle, eikä meille vanhoille, mutta tällä mennään...
Me vanhemmat nukutaan tälläkin hetkellä olohuoneessa että lapsilla on huonetilaa vähän enemmän. Ja vauva sijotetaan kanssa olkkariin meidän kanssa, koska muualle ei mahdu!
Tästä johtuen multa enskuun alussa lähtee tietokone pois kokonaan. Eli sitte mä juoksen miehen koneella kun se on vapaana! Voi olla että menee aikaa ennenku tottuu siihen ettei koneelle pääse aina kun haluaa.. :D

Jeps, se siitä.... jatketaan :D
Saapasjalkakissa ja tiitiäinen 34+1

Eilen illalla käytiin pitkästä aikaa kyläilemässä kavereiden luona. Istuttiinkin siellä aikast monta tuntia, mutta aika kului nopeasti. Loppuillasta alkoi masuaja alaselkää kuitenkin nipistelemään niin paljon, että istuminen ja sohvalta ylösnouseminen oli tukalaa. Onneksi helpotti, kun kotiin pääsin ja sängylle suoraksi makaamaan.

Täällä on taas ikävä keli, vettä sataa ja on synkkää. Eilen oli niin ihanaa kun oli sitä pikkupakkasta.

Itsekin tarttis noita joulukortteja pikkuhiljaa alkaa laittelemaan, ettei jää viimetippaan. Huomenna pääsen sinne jouluostoksille :p

Meillä on kummit jo valittu. Valinta oli aika selvä loppujen lopuksi. Miehen pikkuveli, minun isosiskoni ja hänen miehensä sekä paras ystäväni.

Siskoani ja hänen miestään emme ole vielä kummeiksi pyytäneet, mutta ajateltiin pyytää joillakin alla olevilla runoilla.

Pieni ystävä,
odottaa syliä,
lämmintä mieltä.
Suostuisitko kummiksi,
pitämään pienokaisen
poissa huonolta tieltä?

Kummia odottaa nyt
perheemme vastasyntynyt.
Vaippaa ei ole
ihan pakko vaihtaa,
mutta lapsellisuuksia
et saisi kaihtaa.
Lopulta muksu kun teininä luokses kurvaa,
olisi hienoa, jos hän yhä sinulta saisi tukea ja turvaa.

Kävi mielessä juttu jo aamulla varhain.
Sinusta tulisi kummeista parhain.
Jos päätät pikkuihmisestä huolta kantaa,
ehtisitkö tänään vastauksesi antaa?

Hyvät ystävät ovat kuin lyhtyjä tiellä
- ne eivät suinkaan lyhennä matkaa, mutta tekevät sen valoisammaksi kulkea.
Lähtisitkö pienokaisemme kummiksi valaisemaan hänen matkaansa?

Sunnuntaita kaikille! Mies tuossa äsken kokosi pinnasängyn, ja minä laitoin sitten pinnikseen valmiiksi jo reunapehmusteet ja lakanat ym.
Ihan normaalin pyykin seassa minäkin oon vauvanvaatteita aina pessyt sitä mukaa kun niitä on tullut hommailtua. =)
Kummeja tulee meidän naperolle 4kpl, ja ne on jo pyydetty etukäteen.
Onneksi alkaa mennä tämä oksutauti ohi, aika heikoksi veti olon, ja hirveesti supisteli aina oksentelun jälkeen, kun niin rajusti tuli kaikki sisälmykset ulos useaan otteeseen.
Leppoisia päivän jatkoja.
Katja ja rv 34+3

Katja:muistan kyllä miten hirveetä oli oksentaa kun masu veti kovaksi sen jälkeen...parane pian!

Meillä vielä pinnis saa odottaa kokoamista jonkin aikaa kun ei huvita sitä tänne liian aikaisin ottaa tilaa viemään.Lakanat ja muut on pesty kyllä.

Kummeja täälläkin mietimme kuumeisesti,tod.näk.pyydetään 2 kummia niinkuin esikoisellekin.Esikoisella kummeja on mun kaveri ja sen mies.Nyt voi olla et pyydän yhden kaverin ja mies toisen.Ne ketä haluttais kummeiksi eivät kuulu kirkkoon...
Kiitos Niipa hyvistä runoista.Noita voisikin hyödyntää sit kun aika on!

Onkos teillä muilla vatsalihakset kadonneet? Tuntuu että sängystä ylösnouseminen on toisinaan ihan tuskaa kun joutuu jo käsilläkin punnertamaan. Maha on niin iso (sf 36), että se on tiellä ja jokapuolella ja välistä on liikkuminenkin tosi hankalaa. Onneksi jaloissa vielä lihakset toimivat niin pääsee jalka -ja käsilihasten kanssa ylös sängystä / nojatuolista.
Mulla muuten toi nukkuminen taitaa loppuajan tapahtua nojatuolissa. Enää ei pysty nukkumaan kuin vasemmalla kyljellä, oikealla kyljellä nukkuminen on yhtä tuskaa, selällään ei voi eikä edes saa olla ja mahalla nukkumisesta haaveilen ankarasti.

Meillä ei ole pinnistä vielä kasattu, enkä ole reunapehmusteita sun muita vielä pessyt, mutta tämän viikkoiset kauhutapahtumat, vauvan täysi liikkumattomuus ja verenvuoto, ovat saaneet miettimään sairaalakassin pakkaamista. Jotenkin en vaan saa sitäkään tehtyä...

Meilläkin mietitty kummeja, mutta ei olla keksitty kuin yksi järkevä vaihtoehto ja häntäkin ajateltiin pyytää vasta kun pötsimönkijä on syntynyt. Ainakin toinen kummi vielä tarvitaan, mutta ketäpä siihen hommaan pyydettäisiin on iso kysymysmerkki.

Katja, toivottavasti inhottava vatsatauti helpottaa pian.

pötkylä ja pikkuElvis 32+3

Saaru: Löysitkö mitään kivaa tunikaa kaupasta sinne juhliin? Itse olen myös ihastunut noihin tunikoihin: nytkin sellainen löytyy päältä :hug:
Mukavaa, että nää tunikat on nyt muodissa eli niitä löytää kaupoista melko helposti... näähän on aivan unelma-äitiysvaatteita: eivät purista eivätkä kiristä masua eivätkä muutoinkaan ole hankalia vaan TODELLA hyviä päällä =)

Tuli noista kummeista mieleen, että me ei olla vielä kysytty kummeja vauvalle. Ollaan yleensä kysytty vasta vauvan syntymän jälkeen (kuitenkin hyvissä ajoin ennen ristiäisiä). Kummit ollaan jo mietitty ja toivottavasti ne sit aikanaan suostuvat tehtävään. En kyllä ole koskaan kuullut, että joku kieltäytyisi siitä tehtävästä... onhan se aika kunnia tehtävä... ainakin itselle, jos joku kysyy lapselleen kummiksi, niin olen suostunut... tietty, jos niitä kummilapsia on kertynyt jo 20 niin saattahan se vähän mietityttää... ainakin synttäri- ja jouluaikaan, kun niille pitää lahjoja ruveta hankkimaan ;)

Jeps, joulukortit saatiin eilen väsättyä ja hienoja niistä tuli... (taitaa omakehu vähän haista ;) Otettiin jo aiemmin noista meidän lapsista jouluiset kuvat ja teetätettiin ne ja nyt kun ne tulivat postissa niin liimattiin koristeiselle kartongille+ liimattiin jouluisia tarroja korttiin ja tietty kirjoitettiin jouluiset tervehdykset... nyt helpottaa kun tuokin työ on tehty ja saa kohta postittaa eteenpäin.

Iltapalan väsäykseen tässä pitäis kohta lähteä...

Koittakaahan jaksella kaikki =)

Tammiäiti rv 32+4 ja lapset

Jaahas, tuli tuo halaus-merkki näköjään ITSESTÄÄN tuonne alkupäähän... ei tarkoitus... vaikka kivaahan se on toisia halata...
ja on siellä muutama ;) -merkkikin ylimääräisenä, mut älkää välittäkö...

Tammiäiti taas

Alkuperäinen kirjoittaja Tammiäiti:
Jaahas, tuli tuo halaus-merkki näköjään ITSESTÄÄN tuonne alkupäähän... ei tarkoitus... vaikka kivaahan se on toisia halata...
ja on siellä muutama ;) -merkkikin ylimääräisenä, mut älkää välittäkö...

Tammiäiti taas
Tuo silmän isku merkki tulee tuosta sulku merkistä, jos se on joidenkin tiettyjen kirjainten perässä.

Sunnuntai iltaa!
Tuli sitten eilen hankittua vaunut. Teki niin mieli eilen jo päästä työntteleen niitä. :snotty: Mieskin vähän katto kieroon kun sanoin etten malta odottaa.. No maltoin kuitenkin. On se kuitenkin niin ihanaa ajatella, että pian saan työnnellä(toivottavasti kaikki menee hyvin) omaa kauan odotettua pienokaistamme vaunuissa. Ei oikein olla uskallettu ostaa vielä mitään, pelätty sen aiheuttavan jotain pahaa.. TAIKAUSKOA se vain on, mutta siltikin pelkää loppuun asti. Raskaaksi tuleminen kun ei hirvittävän helposti käynyt. No tähän astihan kaikki on mennyt loistavasti, joten ei siitä sen enempää.

Pikkujoulujakin olin sitten eilen juhlistamassa ruokailun merkeissä. Ja kyllä sitä sitten tulikin syötyä oikein HIRVEESTI. Suoraan liian paljon, koska taksissa kotia kohti tullessani alkoi paha olo kiirimään. Mutta onneksi ei tullut ylös mitään.. Huomaa ettei pitäisi syödä paljon kerrallaaaaan. Vatsa ei tahdo vetää paljon ruokaa. Muutenkin oli hauska istuskella työkavereiden kanssa ja jutella kuulumisia.

Tämä päivä on sitten mennytkin aikas rennosti ottaen. Pyykkiä pesten ja vessaa sisustaen. Ulkona ei ole kauhiasti tehnyt mieli olla, koska vettä on tullut. No enpäs enempää asiallista tekstiä saa tällä kertaa.

Ai niin ja onneksi Katja oksutautikin ón helpottamaan päin.

Kummi asiaa vielä sen verran, että päätetty ollaan ja meillä kummeja olisi tulossa 5kpl. Kumpikaan ei tahdo luopua yhdestäkään, niin sitten päätettiin pitää molempien toiveet. Ei olla vielä kysytty. Katsotaan josko joulu olisi hyvä ajankohta kysymiselle.

Säihky ja mini-me 31+2

Tammiäiti Kyllähän sieltä KappAhlista lähti yks mukava kuviollinen punasävyinen tunika mukaan. Se sopii sitten joulunakin päälle:) Ostin myö semmoiset pehmoset kunnolla venyvät liivit(toppi) mitä voi sitten imetysaikana pitää yöllä päällä. Ei tarvi kaarituellisten kanssa nukkuu. Muita liivejä en nyt löytäny, Lindexillä ei ollu kokoja. Pitää jatkaa etsimistä. Prismassakin pitäs käydä tonkaseen hyllyt, jospa sieltä löytyis isompia kokoja.

Mulla ollu mahoton ärripurripäivä...TAAS.. En tiä mikä, onko se tää väsy ku yöllä ei saa kunnolla nukuttua ja aamulla esikko nykii jo 7 maissa ylös vai mikä riivaa..hormoonit |O Noo, toivotaan että joskus menis kuitenkin ohi, vaikkapa jos joulu sitten rauhottais :saint:

Meillä pyydettyjä kummeja on nyt kaks ja sitten vielä yks pariskunta on pyytämättä/kysymättä sekä lisäksi pyydän yhtä ystävää, joka ei kuulu kirkkoon (eli sitä ei ns.kirjata mihinkää, mutta haluan että on yhtä virallinen kuin muutkin) Pitäs vain keksiä millä nimellä sitä kutsuu jos ei kummiksi..Ystävätäti :LOL: Elikkäs meille tulee kummeja varmaankin se 5kpl (tai 4, riippuu nyt pyydetäänkö siitä pariskunnasta vain toinen osapuoli vai molemmat)

Ainii, huomenna pitääkin muistaa soittaa noista pinniksen renkaista sinne liikkeeseen et mikä mättää..
Mutta nyt töllöttimen pariin..

Saaru ja Aattomiäs 35+2

niin ja ihana toi kummiruno :heart: Laittaakaa lisää jos muillakin on jemmassa noita. Kiva lukea. Mulla ei oo yhtään laittaa :ashamed:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1271597.jpg
vaunut mekin käytiin ostamassa pari viikkoa sitten..aivan ihanat hartanit :)
päädyttiin vaaleisiin, kun tuntuu että kaikilla on tummat vaunut..
tuossa ne sitten koristaa olohuonetta :LOL: meillä nyt putkiremontti valmis ja samalla laitettiin uudet lattiat. kyllä on ihanaa olla kotona.
karkkia tekisi mieli lähes koko ajan, vaikkakin oli aika, ettei tehny yhtään mieli.
närästystä on paljon ja väliin aamuisin huono olokin. täytyis varmaan kokeilla renniee, onko kokemuksia?
kurja keli on, olisi edes pikkupakkanen, mukavampi koirillekin, ei tarttis aina pestä :|
töitä olisi vielä kaksi viikkoa, hyvin toistaiseksi jaksaa nostella asukkaita ja auttaa. vauvelikin on töissä ahkerasti mukana, koko ajan potkii!!
tyttönen + asukki 32+0

Saaru:eikös noita kirkkoon kuulumattomia kummeja sanota haltijakummeiksi :) miksei vois sanoa ihan samalla tavalla kummiksikin?

kivat vaunut tyttönen.
huomasinmuuten just että mua ei ole tänään närästänyt yhtään?mistäköhän johtuu...hyvä näin.

Mulla ei rennie auttanu eikä siis auta närästykseen... Mutta Link niminen auttaa... =) Välillä tulee kausia ku närästää kaikki (riippuu siis täysin vauvan asennosta) ja toisinaan ei närästä ollenkaan mikään.... :D

Nyt iltapuuhiin ja nukkumaan.... piti vaan tulla tuokin asia teidän kanssa jakamaan :D
Saapis ja tiitis... 34+1

Yhteistyössä