Heips!
Ihan ekaks pikkupeikolle oikein lämpöiset onnittelut pienen ukon syntymän johdosta! Oikein paljon teille voimia, on aika raskasta, kun ajatukset ovat koko ajan tietenkin vauvan luona, mutta itse ei voi siellä olla koko aikaa. muista kuitenkin tosiaan itse levätä kotona ollessasi, että olet sitten voimissasi kun vauva tulee kotiin! Väsymys voi tulla sitte viikon tai parinkin päästä vasta... Kiva, että teidän vaavi voi noin hyvin, ja lisähapestakin pääsee, niin sitten onkin helpompi hoidella siellä keskoskaapin ulkopuolella, sylitellä enempi jne. Toiset vanhemmat muuten äänittää omaa puhetta vauvalle, esim lukee satua, ja sitä voi sitten hoitajat soitella vauvalle, kun vanhemmat ei ole paikalla. Teidän äänethän sille on niitä tuttuja ja turvallisia. En tiedä saako teidän sairaalaan viedä vauvalle omia vaatteita, mutta meille saa, ja kun vauva on sitten jo sängyssä ja painoa lähemmäs 2 kg, sopii 44-50 cm vaatteet hyvin. Joistakin vanhemmista on kiva viedä omia ja pestä niitä sitten kotona, on vauva silloin konkreettisempi siellä kotonakin-lypsykoneen ja valokuvien lisäksi...
Mä olen nyt jääny kans kotiin. Hb oli laskenu silloin pari viikkoo sitten, ja nyt väsyttää ihan hirveesti. ei ole varmaan rauta vielä auttanut. Supisteluja on kans ollu, hieman kivuliaitakin, ja kohdunsuu olikin vähän pehmennyt ja sormella auki. ei sinänsä vielä huolestuttavaa, kohdunkaulahan oli vielä ihan kokonainen, mutta kotiin kuitenkin jäin. Sairaslomaa mä menin hakemaankin, sillä töissä en yksinkertaisesti enää jaksanut olla. Hirmu kiire menossa nyt just, eikä mahdollisuutta siis välillä juuri istuksia.
Meillä on täällä kotona karmee kaaos, ja koko huusholli huutaa siivoomista... Vauvallekin on kaikkí vielä laittamatta, onhan tuolla vaatetta jne, mutta meillä ei siis ole pesty vielä mitään, ei ostettu sideharsoja, rintapumpun osia, turvakaukalo puuttuu, lipasto vaatteille ym ym. Äkkiähän nuo sitten laittaa, eikä vauva kaikkea heti tarvitse, vähemmälläkin tulee toimeen. Mutta tuo joulu tulee ihan liian nopeasti.. Eikä ole intoa eikä voimia oikein alkaa laittaa sitä. Toivottavasti tää olotila muuttuis... Menee vähän valitukseksi, mutta ei voi mitää...
Meimingille tsemppiä muuten kans. sulla on onneksi jo viikot kohdillaan, et suurellla todennäköisyydellä vauvalla ei isompaa hätää enää ole, syömiseen ei voimat yleensä vielä 34 viikolla täysin riitä, mutta jo 35 viikkoinen vauva voi jaksaa senkin itse, ja pärjätä siis jo ilman "keskolan" hoitoa.