*Tammikuu2008*HEINÄKUU

Heippati,
aamulla käytiin neuvolassa. Kaikki oikein hyvin ja sydänäänet kuului todella vahvana :) Oli mukava käynti muutenkin pitkästä aikaa. Seuraava käynti onkin sitten rakenneultran jälkeen ja sitten ollaankin jo yli puolenvälin, ihanaa kun aika menee nyt näin nopeesti. :) Alussa tuntui ettei nää viikot millään etene...

Nyt oon jo alkanu henkisesti valmistautua maanantaina töihinpaluuseen, huoh.
No pitää nyt nauttia viimeiset lomapäivät täysillä - onneksi on niin ihana sää et on mukava olla pihahommissa.

Liikkeitä en oo osannu vielä tunnistaa.. iltaisin tuntuu kyllä kaikenlaista lurinaa, muljahtelua ja kurinaa mutten osaa vielä sanoa mikä niistä olisi juuri se vauvan pyörähdys :) Mutta mielenkiinnolla kyllä joka ilta tarkkailen tuntemuksia.
Pitääpä kokeilla tuota Saapasjalkakissan ohjetta.. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja pötkylä:
Jonna P, muistatkos missä vaiheessa tunsit esikoisen liikkeet? Mä olen tässä miettinyt että onko mulla kovin vilkas mielikuvitus vai voinko oikeasti tunte jotain äksöniä tuolla masussa jo nyt. Sellaisia hassuja muljahduksia, vähän niinkuin ilmakupla puhkeaisi ja viikkoja siis 15+1. Yritin tossa varovasti siskolle kertoa tästä tuntemuksesta, niin tokaisi vaan ikitylyyn tapaansa: " et sä vielä voi mitään tuntea".
Mahtaisikohan asiaan vaikuttaa se, että olen tosi herkkä kroppani viesteille yleensäkkin.

Heippa,

Kyllä mä uskon että hyvinkin voit jo tuntea niitä liikkeitä. Esikoisen liikkeet tunsin selkeästi noilla kylmillä käsillä keskellä yötä vkolla 13. Esikoinen tosin on hyvin vilkas vauva jo masussa ja joka ultrassa pomppi tasajalkaa siellä kun kenguru! Potkutkin saivat aikaan sen että hyppelin tuolissani töissäni kun säikähdin moisia "kengityksiä". Vastakkaisella puolella istuva kolleega säikähti aina kanssa kun tajunnut mitä mä hyppelen tuolissani ja huutelen "hui"... On kyllä aika "alien"-osastoa sitten kun ne isompana siellä liikkuu ja potkii.
Ei kannata siskon puheita kuunnella, nämähän on hyvinkin yksilöllisiä asioita milloin kukin tuntee liikkeet. Niihin voi vaikuttaa vatsapeitteiden paksuus, lapsen aktiivisuus, istukan paikka yms ja kuten itsekin sanoit jotkut tuntee kroppansa herkemmin kuin taas toiset!

Ja kuten Saapasjalkakissakin totesi niin painemalla yleensä saa jotain toimintaa aikaiseksi. Täällä jäädään vielä odottamaan niitä kunnon potkuja.

Mahtaako kukaan jo tietää siellä mitä sähköiset rintapumput maksavat?? Kuulin että ne ois täällä Singiksessä 150 e luokkaa... Käytettynä tietty halvemmalla saisi, mutta niistä ei aina tiedä missä kunnossa ovat... Ehkä se äityispakkauksen vastine rahana voisi sponssata tämän.

Asiasta kukkaruukkuun, onpa muuten ihanaa kun kerrankin kynsistä tulee kestävät raskauden ansiosta! Mulla helposti muutoin halkeilee kun tulee veden kanssa läträttyä niin paljon, mutta nyt alkaa olemaan kovaa tekoa jo! Lisäksi myöhemmin tukkakin paksuuntuu - mikä on mun hiirenhännälle oikein tervetullutta ;)

Viikonloppuja kaikille!!
 
jonnaP kerroppas kuules lisää tuosta hiivasta koska mulla on ihan kauheesti valkovuotoo koko raskauden ajan ja muutenkin mut ei mitään muuta kummempaa tuntemusta.. nyt kun unohti laittaa amulla pikkuhousun suojan ja on mustat pöksyt niin iihan valkosena on ja märät.. :| niin ja tuosta söhköisestä rintapumpusta kun kyselit niin en tiedä hintaa mutta -05 kun esikko synty niin niitä muistaakseni sai vuokrata jostain ja semmonen meidän piti vuokrata mutta se jotenkin jäi ja hommasin vain käsinpumpattavan. mutta kannattaa kysellä jostain neuvolasta tai muuta..
ja noista kynsitä niin onkohan minulla siksi näin hyväkuntoset ja pitkät sormien kynnet raskauden ansiosta kun ei halkeile. en tykkää pitkistä mutta nyt on unohtunu leikata ja yleensä ne halkeaa ennen kun ehtii leikata edes mutta ei nyt.. :D

Saapasjalkakissa sinä kun noista tuntemuksista kerroit ja että miten yrittää niitä saada tuntemaan niin onko se ilta sitä aikaa että ne parhaiten saisi tuntumaan? vielä kun ei mitään oo mutta oon yrittänyt kyllä kuulostella :saint:

mutta nyt ei muuta oo..

nasu masuasukki ihaa tasan 15+ :hug:
 
Itsellä oli esikon aikaan neuvolasta lainassa sähkökäyttöinen rintapumppu. Hyvä peli se oli. Joistain sairaaloistakin niitä lainataan, mutta taitaa olla se käytäntö, että enempikin maidon luovuttajille.

Mites muilla, pitkäänkö kotiäitiys kutsuu pikkuisen jälkeen? Itsellä tulee kotiäitiyttä marraskuussa 2 vuotta täyteen. Hyvin olen viihtynyt ja varmaankin olen pikkuisen jälkeenkin sen 3 vuotta. Esikko aloittaa sillä välin jo koulun, niin on senkin puoleen hyvä asia, että olen tässä kotosalla. Saa isukki huolehtia ruuan pöytään. Välillä on kyllä rassannut hänen pitkät työkomennuksensa, mutta on niistäkin ajoista jotenkin selvitty. =)

Tänään piristyi ilme uudella kampauksella ja raidoilla. Kehtaa mennä taas ihmisten ilmoille. ;) Eilen olin shoppailemassa. Löysin talvea ajatellen kivan äitiyssamettihameen ja neuleen h&m:stä ja olivat vielä ale:ssa. En ole vielä oikein varmistunut maha-asukin liikkeistä. Kaipa ne pikapuoliin alkavat.

Ollaan pikkuGreippi samassa odotuksen vaiheessa, täälläkin siis viikot tasan 15? :flower:
 
Pitkästä aikaa kirjottelen. Tänne ei edelleenkään kuulu mitään uutta. Päivät ja viikot ne menee vaan eteenpäin, mutta olossa ei mitään uutta. Tuntuu että aika on nyt mennyt hurjaa vauhtia eteenpäin ja nyt on jo 17 viikko menossa. Kohta jo puolivälissä vaikka vastahan sitä odotti että olisi edes se 12 viikkoa täynnä.
Ihana päivä ollu tänään ainakin täällä etelässä. Käytiin miehen ja hänen veljensä perheen kanssa helsingissä. Kierreltiin hietsun kirppiksellä ja sieltä käveltiin pikku hiljaa hakaniemeen syömään. Mitään ei kyllä tarttunu mukaan.

Mökkeilemässä oltiin viime viikko ja saatiin miehen kanssa 10 litraa mustikoita kerättyä. Arvatkaapa vaan oliko selkä sen kykkimisen jälkeen kipee... :snotty: Mutta nyt on pakkasessa pitkäksi aikaa mustikoita.
Liikkeitä odottelen malttamattomana mutta ainakaan vielä ei mitään varmaa voi sanoa että olisin niitä tuntenu. Täytyypä kokeillakin tuota saapasjalkakissan vinkkiä. Omat housut alkaa jo tosissaan tuntumaan vähän ahtailta, eikä kaikki enää edes mene jalkaan, mutta toisaalta tuntuu ettei tuota mahaa kuitenkaan ole vielä tarpeeksi mamma pöksyihin. Vaikka sen mukaanhan niitä pitäisi päälle vedellä mikä tuntuu hyvältä.
Parin viikon päästä on neuvola ja vajaan kolmen viikon päästä rakenne ultra. Niitä täällä jo malttamattomina odotellaan.

Vihdoin sain masukuvan laitettua profiiliin. Kuvassa 15+3

Pippuri ja Jami-Ossi 16+2
 
ihan eka noista liikkeistä taasen.. mä tunnen myös, ja 15+ viikolla on minusta täysin mahdollista ne tuntea.. johan kaikki raskauteen liittyvä kirjallisuuskin näin sanoo... :) tänään on ollu ihan ihme päivä.. toisesta jalasta on taka reisi jumissa ja selkää kolottaa oikein urakalla... :kieh:

sit ihan tälläinen huomattavasti intiimimpi asia, kun ihan alussa kun pinoilua aloiteltii kerroin et seksi ei tosiaankaa ole käyny mielessäkää sitten plussamisen... :ashamed: ukko on tyytynyt kohtaloonsa ja ollut mukisematta kiltisti selibaatissa.. noh eilen illasta sit vaan yht äkkiä tuli sellainen olo et nyt on pakko.... :LOL: eihän siinä sit auttanu.. ukko oli puulla päähän lyöty ku tää mamma rupes ehdotelee... :LOL: mut halut ovat siis palanneet... ainut mikä on ni tuntui tosi oudolle ku mies koski mahaan jossain vaiheessa... meinas koko homma tyssätä siihen ku tuli jotenkin harvinaisen epäseksikäs olo, vaikka muuten olen tosi ylpeä pyöristyneestä masustani... :/ mut et näin täällä... onko kellää muulla ollu tätä vastaavaa??

ni joo, ja meidän kärryt nyt jököttää tuolla olkkarin nurkassa... voi että rupee tuntumaan oikeesti jo niin todelliselta tää kaikki... mies niitä jo eilen vähän testaili ku toi autosta sisälle,ja hyvin näytti portaidenkin kulku niiden kans sujuvan...

jos sitä lähtis nyt kattelee ruokaa taas vaihteeks ja kattelee josko sieltä joku elokuva tulis tänää,mikä ois sit katsomisen arvoinenkin... ;)

viikonloppuja ja vointeja kaikille tammimasuille... :heart:

peikko ja nilla-olavi 16+0 (rv17 läks sit jo käyntii :D )
 
Tää voi kuulostaa vähän hassulta, mutta mulla äiti on kertonut 7 raskauden kokemuksella että on tuntenut liikkeet aina viikoilla 14+ - 15+ ekan kerran. Ekat liikkeet on tuntenut aina tietyllä tavalla. Kun käytte vessassa sillä pienemmällä asialla, niin kumartukaa eteenpäin samalla, niin että masu koskee reisiä, se asento kuulemma on sellanen, että siinä saattaa aikaisinkin ekat liikkeet tuntua samalla kun rakko tyhjenee...niin jotenkin se kohtu ottaa samalla eritavalla tilaa siellä ja saattaa tuntua hipaisuja :) Tiedän, hassu ohje, mutta mulla toimi kun kokeilin viikolla 15, saattaisi toimia jollekin muullekin, vaikkei ehkä kaikille ;)
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa ja pahoitteluni kaikille jotka saaneet huonoja uutisia :hug:
Tänne ei kuulu mitään erikoista paitsi että mulla on kesäloma jee.
Meidän piti mennä telttailee norjaan mutta ei se sitten onnistunutkaan kun jouduttiin maksaa vakuutusmaksuja yli 400 euroa se on aika paljon meidän kukkarolle,niin käytiin vaan tossa inkoon saaristossa telttailemassa :) Vauvalla taitaa olla kaikki hyvin en vielä ole kyllä oikein kunnolla tuntenut potkuja muuta kun autossa jonkun kerran olen tuntenut jotain, outoa miksi aina autossa??? että tälläistä täällä =)
t:Tahtoo äidiksi ja vaavi 17+6
 
Viikonloppua!

Ihanan sateinen ilma =) meillä iltavuoroja vielä 2 jäljellä ja eilinen 40 asteen lämpötila töissä ei ole kiva. Tänään varmaan jo viileämpää. No, maanantaina alkaakin sit viimeinen lomapätkä, melkein 2 viikkoa. On aika ihanaa. Vähän yrittäny supistella välillä, mut meinasin jaksaa lomaan asti ja kattoo sit loman jälkeen mikä on olotila. Meillä onneksi työterveyshuolto suhtautuu tosi hyvin raskaana oleviin, ottavat niin sanotusti tosissaan. Helpottuneena luin et jollain muullakin oli jo supistellut, vähän säikäytti itseä, kun ei viikkoja kuitenkaan vielä tän enempää.

Joku kyseli talon valmistumis aikataulusta; loppusuoralla ollaan eli syyskuussa pitäis päästä muuttamaan. Kaksi makuuhuonetta ja pesutilat/kodinhoitohuone on kaappeja vaille valmiit. Olohuonetta oon nyt tapetoinut ja mies levytti viimeisen makuuhuoneen niin pakkelointia yms. riittää vielä :attn: Mutta kyllä sitä jaksaa kun on mitä odottaa ja valmista pintaa on jo näkyvissä. Mutta voin kertoa että me ei rakenneta enää tän jälkeen taloa.

Liikkeitä en varmaksi oo vielä tuntenu, joskus jotain mikä on saattanu olla liikkumista, mut varma ei voi olla. Kai ne sieltä ilmaantuu, en kyllä ole kerenny asiaan paljon keskittymäänkään.

Nyt on taas jatkettava touhuja ja saatava mies hereille :)
Mukavaa viikonloppua tammisille!

Pore&Papunen 16+6
 
Heippati hei... =)
Ilmeisesti joo kaikilla ei tunnu samalla tavalla liikkeet, riippuen ihan kauheesti muuten tosta kohdun paikasta ja asennostakin =)
Mun kohtuni on tossa aivan edessä törröllään niin sanoakseni :D En voi maata mahallani enkä siedä mahalla mitään painoakaan... ja heti kun painaa käsillä tuohon masuun niin käsissä tuntuu se kova "pallukka" ja sitte alkaa sättääminen...
Esim tuo PrincessOfAccon neuvo ei tepsi minuun :D Enkä autossakaan tunne mitään erikoisia :D
Ja jos tuota liikettä ei vielä osaa tunnistaa niin ehdottomasti sillon nukkumaan mennessä kannattaa kokeilla... ihan kun on rauhottunut siinä, niin yleensä sillon vauvat on vilkkaimmillaan... :D

Jaha, meillä ois nyt matka anopin luokse, oli luvannut mummu tehdä lapsille lettuja, joten innoissamme matkaamme sinne :D Siis lapset, en minä... =)
Oikein ihanaa lauantaita kaikille =)

Saapasjalkakissa ja tiitiäinen 17 tasan =)
 
Soikku76 taitaapi juu meillä mennä noi viikot samaatahtia ja päivät :D

Pippuri84 ihana masu kuva :)

pikkupeikko85 tuota ihmettelen kun näin kirjoitit tuonne tekstisi loppuun peikko ja nilla-olavi 16+0 (rv17 läks sit jo käyntii :D )

eli siis hä puhut 16+ viikoista ja 17 viikoista... mulla menee nyt kyllä iihan ohi..


tänne nyt ei ihmeempiä kuulunu oo.. eilen yritin niitä liikkeitä tunnustella.. en oikeen jaksanu keskittyä mutta ihan kun olisin muutaman muljahduksen tuntenut mutten niitä niiksi sano kun en oo 100% varma :D
esikoisen liikkeet tunsin ja näin miehen kannsa siten että makoilin sängyllä ja aloin tuntemaan ja kun kattoa massua niin siinä se masu vaan lainehteli ainakun pikkunen liikku ja mies näki kaiken ja koki kaiken samaan aikaan :heart:

mutta nyt siivoileen kun vieraita tulossa kohta.. :)

nasu masuasukki ihaa 15+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuGreippi:
Soikku76 taitaapi juu meillä mennä noi viikot samaatahtia ja päivät :D

Pippuri84 ihana masu kuva :)

pikkupeikko85 tuota ihmettelen kun näin kirjoitit tuonne tekstisi loppuun peikko ja nilla-olavi 16+0 (rv17 läks sit jo käyntii :D )

eli siis hä puhut 16+ viikoista ja 17 viikoista... mulla menee nyt kyllä iihan ohi..


tänne nyt ei ihmeempiä kuulunu oo.. eilen yritin niitä liikkeitä tunnustella.. en oikeen jaksanu keskittyä mutta ihan kun olisin muutaman muljahduksen tuntenut mutten niitä niiksi sano kun en oo 100% varma :D
esikoisen liikkeet tunsin ja näin miehen kannsa siten että makoilin sängyllä ja aloin tuntemaan ja kun kattoa massua niin siinä se masu vaan lainehteli ainakun pikkunen liikku ja mies näki kaiken ja koki kaiken samaan aikaan :heart:

mutta nyt siivoileen kun vieraita tulossa kohta.. :)

nasu masuasukki ihaa 15+1

Eli sulla on nyt menossa 16. raskausviikko. Koska 15+0-15+6= 16.raskausviikko.

Eli nyt kun pikkupeikolla on 16+0 on yhtä kuin hänellä alkoi juuri 17. raskausviikko.
Ymmärsitkö?
 
Nii ja täällä lähti paukuttaan rv19 (18+1) Ja vielä ens viikko ja sitten koittaapi loma ja ULTRA :heart: Ihanaa! Innolla odotetaan että taas nähdää meiän pikkuinen.
Tänään kävin torilta poimiin 5kg mustikkaa. Musta ei tän selän ja mahan kanssa ole metälle keräämään. Sai paljon helpommin, perattuja, isoja ja hyviä 20e/laatikko. Noilla pitäs pärjätä talven yli sitten.

Eilen illalla mieskin sitten malttoi istua vierellä ja pitää kättä masun päällä niin kauan että tuli mojova potku suoraan isukin käteen. Meillä ainakin illalla kun tuun töistä, syökäsen ja menen soffalle köllötteleen niin alkaa masussa hirmunen meno ja meininki.

Nyt maisteleen mustikkapiirakkaa :p

Saaru ja Möhis
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuGreippi:
Soikku76 taitaapi juu meillä mennä noi viikot samaatahtia ja päivät :D

Pippuri84 ihana masu kuva :)

pikkupeikko85 tuota ihmettelen kun näin kirjoitit tuonne tekstisi loppuun peikko ja nilla-olavi 16+0 (rv17 läks sit jo käyntii :D )

eli siis hä puhut 16+ viikoista ja 17 viikoista... mulla menee nyt kyllä iihan ohi..


tänne nyt ei ihmeempiä kuulunu oo.. eilen yritin niitä liikkeitä tunnustella.. en oikeen jaksanu keskittyä mutta ihan kun olisin muutaman muljahduksen tuntenut mutten niitä niiksi sano kun en oo 100% varma :D
esikoisen liikkeet tunsin ja näin miehen kannsa siten että makoilin sängyllä ja aloin tuntemaan ja kun kattoa massua niin siinä se masu vaan lainehteli ainakun pikkunen liikku ja mies näki kaiken ja koki kaiken samaan aikaan :heart:

mutta nyt siivoileen kun vieraita tulossa kohta.. :)

nasu masuasukki ihaa 15+1

Eli sulla on nyt menossa 16. raskausviikko. Koska 15+0-15+6= 16.raskausviikko.

Eli nyt kun pikkupeikolla on 16+0 on yhtä kuin hänellä alkoi juuri 17. raskausviikko.
Ymmärsitkö?
ni siinä tuo selvennys siis tulikin.. esim 14+0-14+6 on raskausviikko 15 ja 15+0-15+6 on sit rv 16 että näin.. toivottavasti tuli selvennys nyt selkeesti... :) etkö pikkugreippi ole uohon aijemmin törmänny? :/

noh kuiteeeski... täällä taas tänää taisteltu näiden prkleen liitoskipujen kans tai mitä lie ovatkaa... :kieh: kyllä on sit ihanaa... piristystä tuo et nuo vauvan liikkeet tuntuvat todella selkeinä jo... :D oon leijunu koko ajan ku muuttu kaikki jotenki liikeiden myötä ni paljon todellisemmaks... :D :heart:

väsymys nostelee taas päätään, pitänee pyytää takistaa hemppa seuraavalla neuvola käynnillä ku oon ollu ihan kamalan väsy viime aikoina... mulla oli kyllä viimeks ku katottii ni yli 140 hemppa et sitä ei olekaa sit rv9 jälkee katsottu???? (kummallista??)

mut nyt syönti hommiin rupee taas huonoa oloa pukkaa ku on kamala nälkä...

peikko ja nilla-olavi 16+1 :heart:
 
Hei vaan kaikille, ei ole tullut kirjoiteltua, kun kesällä on oltu menossa siellä sun täällä. Täällä on kyllä hauska käydä lukemassa muiden raskauden edistymistä, ikävääkin toki välillä on, kun raskaus ei sujukaan toivotulla tavalla. On hauskaa huomata, että muilla on samoja "oireita" kuin itsellä - kyseessä kun on itsellä eka raskaus, sitä miettii, että onkohan nyt kaikki ok jne. Mulla ollut kauheaa kutinaa rinnoissa, mutta ilmeisesti kuuluu asiaan ja närästää ja pingotusta alamahassa, etenkin iltaisin. En ole liikkeitä vielä osannut tunnistaa ja välillä jännittääkin, että onkohan kaikki masussa hyvin, varsinkin kun viime viikolla sain jonkinlaisen lievän ruokamyrkytyksen tai jonkun pahoinvointikohtauksen - oli mahakipua ylämahassa ja selkäkipua ja sitten kun oksensin, helpotti. Kuumettakin oli hiukan, mutta meni ohi. Raskausmyrkystäkin jo pelkäsin, mutta paino ei ole noussut, eikä verenpaine. Oltiin korvessa mökillä, joten lääkärissä en käynyt. Ensi viikolla on onneksi neuvola, jossa varmaan taas ainakin pääsee kuuntelemaan sydänääniä. Kahden viikon päästä rakenneultraan - kumpa kaikki olisi hyvin!

Keskiraskaus on kyllä muuten ollut melko tasaista - mutta en koe olevani mitenkään ylienerginen, niin kuin väittävät olon olevan. Mutta kyllä alun pahoivoinnin ja väsymyksen voittaa!! Puoliväli lähestyy ja välillä on melkeimpä malttamaton olo - voi kun syntyisi jo :) Maha on pyöreä ja raskaus näkyy hyvin, se tuntuu kyllä hyvälle :) Mutta, eiköhän tämä loppuvuosikin mene nopsaan, kun alkukin meni. Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa loppukesää.

SuTi ja pikkuruinen 18+0
 
odottaja-81
En oo minäkään taas aikoihin kirjotellut kun ei oo tapahtunut mitään muutoksia. Nyt on muutama viikko mennyt oikein hyvin. No tietty noita kasvukipuja on ja päätä särkenyt,mielialat vaihdellut. Mutta nehän kuuluvat tähän odotusaikaan :)
Tässä aika vasta sain kuulla,että kaveripariskunnalla oli syntynyt vaavi ambulanssiin :) Täytyy mennä sitä katsomaan kunhan sieltä se äippä ja vauva koteutuu sairaalasta. Ihanaa nähä vastasyntynyt :)

Hyvää odotusaikaa ja loppukesää kaikille!

Odottaja-81 ja rv 16+4.
 
Täällä on ollut noista liikkeitten tuntemisesta puhetta, niin pitääpä minunkin tulla hämmentämään soppaa ;) Eli siis kyllä noita liikkeitä voi tosiaan tuntea kovinkin varhain (näin ensisynnyttäjänäkin). Itellä tuntu ensimmäiset "kuplinnat" tuolla joskus 14+ alussa. Sen jälkeen on tuntunut koko ajan vaan selvemmin kaikenlaisia muljahduksia ja värinöitä. Ja ehdottomasti paras asento on makuulla! Täällä on ollut ihan sama mikä vuorokauden aika, kunhan käy vaan pitkäkseen, niin johan kohta alkaa kauhia kupellus =)
Ja nyt sitten perjantaina tunsin ekat ihka oikeat potkut! Ne jopa näky päällepäin, vatsa vaan värähteli :heart: :heart: Olin niin ällikällä lyöty etten tajunnu etes miestä huutaa paikalle, tuijotin vaan vatsaani epäuskosena. Mahtava tunne =) Nyt on sitten ollu koko viikonlopun kovin aktiivinen tuo pikkukaveri ja tuntuu ettei se oo hetkeekään paikallaa, nytkin tuntuu sellanen värinä tuolla massussa. Niin ja tunnen sen tosiaan jo istuallaan, kun ennen piti mennä aina pitkälleen kuulostelemaan. Tulevan iskän kättä tämä vielä vähän arastelee, eli aina kun mies laittaa käden vatsalle, niin tulee ihan hiljasta. Yhen pikku potkun sai kumminkin eilen illalla kiinni, kun oltiin tarpeeks nopeita.

17+2
 
Heippa pitkästä aikaa, olikin viime viikolla kiirettä ja nyt viikonloppu oltiin anoppilassa. Noista liikkeistä, niin musta tuntuu että tunnen liikkeitä juuri istuessani hiukan etukenossa.. Selälläni maatessani ihan hiljaa jonkin aikaa niin nukahdan :LOL: En kyllä voi sille mitää mutta tämä väsymys menee kyllä välillä vähän turhan rajuksi, huomenna täytyypi ottaa puheeksi neuvolassa. Sitten yhdyn siihen tissien kutinaan, ei jatkuvasti, mutta ajoittain kyllä kutisee, ja kerran heräsin yöllä siihen kun kutisi. Tänä viikonloppuna on ollut päänsärkyä ja vähän huimausta. Ja sitten, tänään olen itkenyt vaan koko päivän, eikä sitten mitään syytä, kun vaan itkettää niin kovin.. ja väsyttää.. Eikoähn tämä taas tästä.. Huomenna sitten neuvolakuulumisia, nyt suihkuun ja lepäileen, ja aamusta taas töihin.

pullanmuru ja baby-mäx 16+2
 
Matka oli ihana ja Italia maana on aivan ihastuttava kaikin tavoin.Matkakohteemmehan oli siis Cattolica ja majoituimme kolme ja plus tähden Hotel Presidentissä kahden viikon honeymoonimme ajan.Hotelli oli myöskin ihana ja joka ilta meillä oli siellä kolmen ruokalajin illallinen! nam nam...paljon syötiin pizzaa ja jäätelöä joka maistui taivaallisen hyvälle...Suomen pizzoja ja jäätelöä ei voi lainkaan verrata Italialaiseen.Liikenne oli Italiassa ihan hullua,semmoista ei päätä ei häntää meininkiä et suurinpiirtein sai henkestä edestä ylittää tienkin.Ihmiset ei juurikaan englantia osanneet eli melkolailla vaan aina Italiaksi tulivat paasaamaan ja siinä sitä vaan nyöykyteltiin että Si Si! puheliasta porukkaa todella olivat,tuli ainakin illallisella huomattua kun hotellissamme asusti aika paljon italialaisia perheitä.Meitä suomalaisia oli ihan vaan kourallinen :)

Käytiin San Marinossa joka oli ihana ihana keskiaikainen kaupunki Titano vuoren huipulla.Siellä oli todella huikeat näköalat ja ihania tunnelmallisia pikkukujia joissa oli kiva shoppailla.Viina oli muutes Italiassa tosi halpaa! ostettiinkin sitten vähä itelle ja tuliaisiksikin.Harmi vaan kun se oli puolipäiväretki niin ei keretty oleen siellä ku ihan vaan pari tuntia.San Marinon Reptilariumissa oli aivan ihania miniapinoita (semmosii korkeudeltaan 20cm) ja mie rakastuin niihin ihan kympillä eikä niitä saanu edes kuvata,peekeles!

Lämmintähän meillä riitti koko matkan ajan (päivällä +35-38c ja yöllä +25-28c) nii ja tietenki paljon aurinkoa!

Venetsia oli täysi pettymys! siellä oli ihmisiä niinku ihan hirveesti (kaikki turisteja) et siitä oli todellakin se romanttinen kuva mikä annetaan niin todella todella kaukana! mulle meinasikin iskeä paniikkikohtaus ja ahdistus siellä kapeilla kujilla kaiken sen väentungoksen keskellä.Ja kallis kaupunkikin oli kuin mikä,kaikesta otettiin maksua ja paljon! gondoliajelulla ei käyty kun oisi veneen vuokra puolelta tunnilta maksanu 100?! mut sentäs kuvia otettiin niistä :) arkitehtuuri oli Venetsiassa upeaa mut siihen se hyvä sanottava tuosta kaupungista jääkin.Paitsi Pyhän Markuksen kirkko oli aika vaikuttava kokemus vaikkakin sinne sai jonottaa tuhat ja yksi vuotta sisälle,mutta ne marmoriveistokset ja kaikki muu oli upeeta.Sielläkään ei toki saanut sisällä kuvata kuten ei missään museoissa ym.

Cattolicassa riitti myöskin paljon nähtävää ja koettavaa,käytiin Akvaario Le Navissa jossa nähtiin mm.eläviä isoja haita ja muita erikoisia upeita kaloja sekä saatiin silitellä semmosii isoja rauskuja.Iltaisin käytiin aina illallisen jälkeen kaupungilla kävelemässä ja shoppailemassa,rahaa reissulla menikin ihan mukavasti.Päivisin lähinnä lötköteltiin hotellin altaalla koska rannat olivat maksullisia.Yhtenä päivänä oltiin rannalla,hiekka oli ylikuumaa ja merivesi ihan sikasuolaista et ei ollut mitenkään miellyttävää siellä siis uida.

Ps.huomenna taas neuuvola ja se kromosomiseulonta verikoe!

Mami rv 16+0
 
Jos vaikka jaksais jotain kirjoitella. Töissä olen ollut kaikki illat ja ei ole ehtinyt muuta kuin käydä lukemassa. Maanataina käytiin neuvolassa ja siellä kaikki hyvin.

rr:104/50 (ei ihme että vähän huipattaa) Normaalia kuulemma. keskellä raskautta voi olla matalammallakin. Silloin yleensä kuulemma matalimmillaan.
Hb: 118
paino: +135g/vko (vielä -200 lähtö painosta.)
liikkeet: +
syke: 140 (aivan eriltä kuulosti kuin esikoiselta)
sf-mitta: 17cm (esikoiselta oli näillä viikoilla 18.5cm ja se menikin koko raskauden yläkäyrän yläpuolella reippaasti. Ei tuokaan mikään pieni mitta ole. Kohtu korkealla ilmeisesti.

Oi kuinka Rouva Lisarduksen lomakuulumiset kuulostaa hyvältä. Tahtoo kans. :D

Liikkeet tuntui esikoisesta rv14+ ja kunnon potkut tasan rv17+0, joten kyllä voi esikoisestakin tuntua jo aikaisilla viikoilla. Kätilö sanoi tämän tammikuisen ultrassa, että voi hyvin tunte liikkeet esim. jo 12+ viikoilla uudelleen synnyttäjänä, koska tietää mitä kuulostella ja jokaisen keho on omanlaisesnsa ja toisilla se tunto siellä kohdun tietämillä voi olla hyvinkin herkkä. Mulla tuntuu juurikin samoilla seuduilla tään liikkeet kuin esikoisestakin. Tuo umpparin seutu on vissiin hyvää potku aluetta ja nyt vähän ylemmältäkin. Kummallakin puolella tuntuu tällä kertaa. Esikoiselta tuntui lähinnä oikealla puolella kun oli etupuolella istukka, mutta tästä on kätilön mukaan asettumassa takaseinämään.

No on tähän viikkoon mahtunut vähän jännitystäkin. ´Keskiviikko aamuna yllätti tuhru vuoto (vähän vaaleanpunaisen ruskeaa), jota ei tullut paljoa, mutta jonkin verran. Pari kertaa päivän aikana tuli myös ja jos olis tullut enemmän olisin mennyt polilla käymään, mutta kun oli niin olematonta, niin annoin olla. Liikkeet kuitenkin tuntuu normaalisti ja päivä päivältä vain kovempana. Multahan löyti yksi hyytymä siellä np-ultrassa, joten voi liittyä siihen. Toinen voi olla, että se istukka ei ole vielä oikealla paikallaan ja mahdollisesti vähän tuossa kohdun suun päällä. Pitää nyt seurailla, sen päivän jälkeen ei ole tullut yhtään. Kyllähän tuo säikäyttää. :|

Masu sen kun kasvaa. :D

Lellu rv17+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuGreippi:
jonnaP kerroppas kuules lisää tuosta hiivasta koska mulla on ihan kauheesti valkovuotoo koko raskauden ajan ja muutenkin mut ei mitään muuta kummempaa tuntemusta..

nasu masuasukki ihaa tasan 15+ :hug:

Huomenta,

Niin se viikonloppu taas vain hujahti ohi! :eek: Paras anti on että meillä on liput Suomeen varattuna, joten vihdoin tiedetään milloin "lomaillaan" tarkalleen. Vähän vain kämänen aika tällä kertaa lentää, kun on keskellä kirkasta päivää ja tuo vekkuli 2-vuotias... Ollaan aina aiemmin tultu yölennoilla jotka ovat pikku lasten kanssa parhaat! Sillon ne kuitenkin nukkuu suurimman osan ajasta, eikä paljoa ehdi edes leluihin katsoa... Nyt täytyy kyllä ottaa kunnon arsenaali tällä kertaa!

Tuosta hiivasta, niin tosiaan mulla oli ihan täysin oireetonta muutoin paitsi se valkovuoto (eli ei mitään kutinaa, ärsytystä tms). Sain siihen apteekista ihan ilman respetiä semmosen emättimeen laitettavan tabletin ja voidetta. Ja tärkeää oli että myös mies käyttää sitä voidetta sukukalleuksiin, muutoin voi jäädä kierre päälle, koska se voi tarttua myös mieheen. Se kuuri oli jotain pari päivää, en nyt muista ihan tarkalleen (olikohan niin että 1 tabletti ja rasvausta kunnes oireet loppui). Mutta osaavat apteekissa tai neuvolassa kyllä neuvoa. Siitä hiivastahan ei ole mitään vaivaa vauvalle, muutoin kun synnytyksessä voi tarttua ja ilmetä sammaksena. Ja jotkut sanoo että maitohappobakteerit auttavat, ja pitää välttää sokeria, hiivaisia tuotteita...
Mä en silloin tosiaan tajunnut yhtään mitään, kun oli ekaa kertaa elämässä ja ikääkin oli tuolloin jo 33.. hehe No koin myös närästyksen myöhemmin raskaudessa, jota en ollut aiemmin kokenut, joten kaikkea sitä "vanhanakin" oppii :LOL: ...ja tulihan ne peräpukamatkin ja ummetukset - mutta onneksi vasta sitten myöhemmin! Kaikkea mummotautia sitäkin koki!

Vaivoihin kun nyt päästiin, niin täällä on alkanut lantiopohjalihasten jumppaaminen! Tämän flunssan yskä on sen verran voimakasta että meinaa lirahtaa housuihin! KÄÄK! Tätähän ne fysioterapeutit jo synnärillä paasasi, ja täytyy myöntää etten ole paljoa enää kauaa tehnyt niitä harjoituksia. Nyt on kyllä pakko! Silloin synnytyksen jälkeenhän oli herkässä lirut, ja nähtävästi tämä uusi raskaus on veltostanut lihakset?? *tosi ihanaa*

Ja täällä muuten kävi niin kun olikohan se Pikku Greippi vai joku muu joka kertoi että liikkeet hävisi siinä vkolla 16 mutta sen jälkeen voimistui. No täällä onneksi alkoi eilen semmonen elämöinti, että ei tarvii enää houkutella pikkuista liikkumaan! Kyllä helpottaa! Ja kuten jollakin toisella niin tosiaan näkee jo ulospäin pienet kädet tai jalat jotka käy "pinnalla". Näitä liikkeitä tuli ihan koko päivän, kun istuin, kävelin tai makasin.

No niin eiköhän täydy tästä jo ryhdistäytyä ja toimimaan - klo näyttää jo 10 ja suihkuun pitää mennä!

Hyvää viikonalkua!
 
Kylläpä lomakuulumiset kuulostivat ihanilta. Pääasia että teillä oli onnistunut häämatka :D

Täällä ei mitään ihmeitä. Kyllä mä luulen että jotain liikettä tosiaankin tunnen jo, mutta kovin ovat hentoisia muljahduksia (tai mielikuvituksen tuotetta). Päätettiin miehen kanssa vaihtaa kaverin valmistusnimi, onhan pikkutyyppi aika persoonaton.

Mulla tuli lauantaina ensimmäistä kertaa himotus. Oli pakko saada appelsiineja ja vaniljajäätelöä samaan aikaan. Siis ihan pakko. Ja paljon. Ihan järkyttävää. Mies katseli vieressä päätään pudistellen ja kyseli että mihin mahaan sä noita vetelet? Jäätelöhimo lähti onneksi syömällä, mutta appelsiinihimo jäi ja niitä voikin syödä kilokaupalla ellei joku vahdi mun touhuja. Kaikkein hauskinta on, että mulla on atooppinen iho joka reagoi kaikkiin sitrushedelmiin tosi herkästi. Onkos sillä sitten kovasti väliä jos iho kukkii kunhan vaan saa applarihimon tyydytettyä?

Musta tuntuu, että alan siirtymään sinne raskauden keskikolmannekselle pikkuhiljaa. Vaikka päänsäryt ja migreenit edelleenkin jylläävät niin olo on erittäin energinen. Viikonloppuna järjestelin kaikki keittiön kaapit uudestaan sillä seurauksella että mies ei löytänyt sieltä enää mitään :kieh: ja eilen sain sellaisen siivouskohtauksen ettei tosikaan. Onneksi en sentään ikkunoita ruvennut pesemään, vaikka läheltä sekin liippasi.

Mä en ole vieläkään uskaltanut hankkia mitään vauvatarvikkeita, en nuttua enkä mitään muutakaan. Jospa sitten rakenneultran jälkeen uskaltautuisi shoppailemaan?

Voikaa hyvin
t. pötkylä ja pikkuElvis 15+4
 
heippa hei taas! Valitin viime viikolla päänsäryistä ja muista vaivoista. päänsärky yltyi sit niin kauheeks et ei pystyny olemaan enää millään tavalla. kävin sairaalassa makaamassa puolitoista vuorokautta, tekivät testejä mut ei mitään ihmeempää selvinny, migreeniä ilmeisesti on ja saikkua viikko. olo on edelleen kuin tapetulla madolla. panacod auttaa vähäks aikaa, muttei poista kipua kokonaan.. RR oli 105-122/55-75 ja pulssi 45-65 kun mittailivat niitä päivän ja yön, hb 128 et ne oli kaikki kunnossa.

Ihmetyttää vaan ettei taaskaan kuunneltu sydänääniä, ne on "kuunneltu" viimeks ultrassa rv 12 vaikka pyysin erikseen et kuunneltais.. Ja neurologi määräsi sit migreeniestolääkkeeksi verpamilia??? onko kukaan moiseen törmännyt. kuulostaa melko oudolta, kun on erityisesti rytmihäiriöissä käytettävä lääke ja voi laskea verenpainetta ja pulssia. töissä oon törmänny melkoisiinkin RR laskuihin lääkkeen kanssa..

Meinasivat et kolmivuorotyö, stressi ja uupumus olis syynä pitkittymiseen, mikä on hyvin mahdollista. tuntuu melko kauhialta ajatukselta et pitäis jaksaa töissä mennä tukkaputkella, kun ei kotonakaan jaksa olla pystyssa montaakaan tuntia..

Noniin olihan taas niin valivali.. jaksamisia myös muille päänsäryn uhreille! Liikkeitä ei vieläkään tunnu, olen kokeillu kaikkia teidän ehdottamia kikkoja, mut kait ne jossain vaiheessa sielt tulee. masu on entisellään, eli ei todellakaan mitään näkyvissä..

Hyvää alkuviikkoa kaikille! se on muuten elokuu just koht!!
Tippiäinen ja pötkylä 16+6
 
Oih, ihanalta kuulosti Lizardusen lomakuulumiset.
Täällä pääsärky vaivannu jo monta yötä ja päivää. Yöllä kauhiaa ahinaa, monta kertaan herään, onneksi saan unen aika nopeeta uudestaan, mutta inhottavia katkoja tulee. Jos yö menee huonosti niin sitten on vaikeea aamulla ja päivällä. Nyt on ollu melko pahantuulista emäntää koko viikonlopun. Päikkäreillä oon kuitenki koittanu paikkailla mutta pääsärky on vaa jatkunu. Tänään onneksi on ollu parempi. Kuhan vaan etes pikkuset unoset saa otettua enne ku töihin taas menee niin ei iske sielläkää sitten päälle. Verenpaineekin mittasin et johtuisko siitä, mut aika hyvä seki oli 110/64 , hemppa pitäs tarkistaa, mut se kai tarkistetaan seuraavassa neukassa, joka on varmaan tässä parin viikon sisään. Mihin aikaa se toinen lääkäri käynti sijoittukaan?

Ainii ja kuu taas vaihtuu, tehdäänkö taas uus pino vai mitä ootta mieltä? Haluaako joku muu aloittaa? Jos ei halukkaita ole niin voi minäkin kyllä jatkaa. Päivittelemistäkää ei enää niin paljona ole.

Saaru ja Möhis 18+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Oih, ihanalta kuulosti Lizardusen lomakuulumiset.
Täällä pääsärky vaivannu jo monta yötä ja päivää. Yöllä kauhiaa ahinaa, monta kertaan herään, onneksi saan unen aika nopeeta uudestaan, mutta inhottavia katkoja tulee. Jos yö menee huonosti niin sitten on vaikeea aamulla ja päivällä. Nyt on ollu melko pahantuulista emäntää koko viikonlopun. Päikkäreillä oon kuitenki koittanu paikkailla mutta pääsärky on vaa jatkunu. Tänään onneksi on ollu parempi. Kuhan vaan etes pikkuset unoset saa otettua enne ku töihin taas menee niin ei iske sielläkää sitten päälle. Verenpaineekin mittasin et johtuisko siitä, mut aika hyvä seki oli 110/64 , hemppa pitäs tarkistaa, mut se kai tarkistetaan seuraavassa neukassa, joka on varmaan tässä parin viikon sisään. Mihin aikaa se toinen lääkäri käynti sijoittukaan?

Ainii ja kuu taas vaihtuu, tehdäänkö taas uus pino vai mitä ootta mieltä? Haluaako joku muu aloittaa? Jos ei halukkaita ole niin voi minäkin kyllä jatkaa. Päivittelemistäkää ei enää niin paljona ole.

Saaru ja Möhis 18+3

Kyselit tuosta toisesta lääkärissä käynnistä, niin jännä asia sekin, kun täällä meillä päin ei ole raskauden aikana yhtään lääkärissä käyntiä. Eli vaihtelee sekin näköjään aikapaljon paikkakunnittain.
 

Yhteistyössä