*Tammikuu2008*HEINÄKUU

*Tammikuu2008* HEINÄKUU
TAMMIKUISTEN 2008 LASKETUT AJAT


28.12

Sofianna, 1.lapsi
Saaru, OYS, 3.lapsi

29.12

Onsku, KHKS, 1.lapsi

30.12

Helinä, KOS, 1.lapsi
SuTi, 1.lapsi
tahtoo äidiksi,KOS , 1.lapsi

1.1.

mnä, RaS, 4.lapsi

2.1

carla-81, 1.lapsi
Nuuskis, Jorvi, 2.lapsi
Katja87, 1.lapsi
Mama76, KOS, 2.lapsi
Halinappi, 2.lapsi
ekomamma, Ksks, 7.lapsi

3.1

PrincessOfAcco, TYKS, 2.lapsi
OonanÄiti, KAKS, 2.lapsi

4.1

Miumau, TAYS, 1.lapsi
kerttu, 2.lapsi
Sallu75, SEKS, 2.lapsi
Maija80
Napsukka

5.1

Lellu1, SEKS, 2.lapsi
Sallu75, SEKS, 2.lapsi
Meiming, KOS, 2.lapsi
tuiskutuuli, Jorvi, 3.lapsi
Jimena, Jorvi, 3.lapsi
Mamale, 3.lapi
äitix4, KOKS, 4.lapsi

6.1

Pore71, 1.lapsi
Laly, 3.lapsi


7.1

MaryahR, Jorvi, 1.lapsi
hazelnut, TyKS, 1.lapsi
Saapasjalkakissa, TYKS, 4.lapsi

8.1

HeMa05, 2.lapsi

9.1

Pippuri84, Kättäri, 1.lapsi
tippiäinen HySa, 2.lapsi
odottaja-81, OYS
glaudia , KP-KS

10.1

Viia, OYS, 1.lapsi
Iloinen, 1.lapsi
Bamboo81, OYS, 1.lapsi
Sirpukka, KOKS, 2.lapsi




11.1

Niisku, Tays, 1.lapsi
pullanmuru, TAYS, 1.lapsi
pikkupeikko85, KSKS, 1.lapsi


12.1

Hipu, TYKS, 1.lapsi
Riina Eliisa, 2.lapsi
Äitikarhu, K-HKS, 2.lapsi

13.1

Lizardus, KSKS, 1.lapsi
Papu76, OYS, 1.lapsi
JonnaP, 2.lapsi
iita82, 2.lapsi
Dinomamma, 3.lapsi
pikkueppu, K-HKS, 4.lapsi


14.1

Inessa, KSKS, 1.lapsi
updown, KSKS, 3.lapsi


15.1

Yölintu, SEKS, 4.lapsi
jenniS

16.1

Nonna, 1.lapsi
pötkylä, 1.lapsi
Iidukka, KOS, 1.lapsi
Pikkuinenko, 3.lapsi
Mamma -82, VKS, 4.lapsi
Jossu ja Helmi, 4.lapsi



17.1

Kirppu 80, P-KKS, 1.lapsi
Pocahontas82, PHKS, 2. lapsi
Fruity, NKL, 3.lapsi
mum73, 4.lapsi
huugo, - , 6.lapsi

18.1

sipuli83, 1.lapsi
pikkuGreippi, Jorvi, 2.lapsi
Äidinkulta, EKKS, 2.lapsi
Viivi, 2.lapsi
Marusha, 2.lapsi
Suny, 3.lapsi
Äitiyö, SatKS, 3.lapsi
Soikku76, Satks, 3.lapsi
josefiina, Satks, 5.lapsi

20.1

tyttönen, 1.lapsi
Miyaki, PHKS, 1.lapsi
Clara75, HySa, 2.lapsi

21.1

Afu-82, VKS, 1.lapsi

22.1

Hömötilli, TAYS, 2.lapsi


23.1

Säästöpossu, 2.lapsi
olento, 2.lapsi
Kotinatsi
Äippärä, KSKS, 6.lapsi

24.1

tytsi88, 1.lapsi
Peukaloinen, NKL, 3.lapsi
Papunen, KSKS
Manta07

25.1

nintendo, NKL, 5.lapsi

26.1

Shakki, 2.lapsi
saritaregina, SEKS, 3.lapsi
Tilli, Jorvi, 3.lapsi

27.1

meimei, HYS, 2.lapsi
Johnu, SEKS, 3.lapsi
Äippä, KSKS, 6.lapsi

28.1

Katia79, 1.lapsi
Tammikuinen, PHKS, 3.lapsi
kotikurppa, 3. lapsi
hunsvotti, Satks, 5.lapsi
Kaapo, 5.lapsi

29.1

Mrs Knotty-Hilly, SatKS, 2.lapsi

31.1.

Papunen, KSKS, 1.lapsi
Blanca , LKS, 1.lapsi
Electric Storm ,SEKS, 2.lapsi
maximilian , SatKs, 3.lapsi




Ilman laskettua aikaa:
HelloKitty
Freija
Jovitar, 3.lapsi
Manta, 2.lapsi
missmo, TAYS, 1.lapsi


109 Tammikuista jo!

kesäkuun juttuihin
http://keskustelu.kaksplus.fi/t786545


Tässä vielä linkki vanhaa listaa..
http://keskustelu.kaksplus.fi/t762983
 
Mä tässä aloitin uuden ketjun heinäkuulle.
Tervetuloa uusille ja ihanaa että hyvät ultra uutiset jatkuu. Pidetään sama linja!
Mitäs heinäkuu tuo tullessaan? Masun kasvatusta tietenki..:) mutta muita suunnitelmia?
Minä vanhenen taas vuodella tässä parin päivän päästä ja kakkua pitäs alkaa suunnittelemaan. Kesäloma lähenee, vielä kuukaus pitäs työtä pakertaa. Mutta joskos joku viikonloppu lasten kanssa tehdään joku pieni retki jonnekin esim ranualle taikka juku-juku maahan. Saas nähä :)
Masun kanssa mennää samaa rataa, ihan kuin pikkasia muljahduksia edelleen luulen tuntevani:) Tänään ajattelin repästä ja tilata sen kotidopplerin minäkin. Pääsee kuuntelee koko perheellä vauvan sydäntä.
Eilen nähtiin miehen siskon vauvaki, toinen oli niin pieni ja sulonen :heart: Ei voi uskoo että ne on sitten nii pieniä.
Tänään onkin hulina päivä, tulee pojille serkut käymään ja illalla mennään kattomaan monsteriautoja. Kyllä pojat on innoissaan!

Mutta nyt sunnuntain viettoon, toivottavasti tulee hyvä ja lämmin päivä, josko pääsis piipahtaa vaikka uimassakin:) Ja toivotaan että muutkin tammikuiset löytänee tänne!

Saaru ja pömppis 14+2
 
Moi kaikki, löysin tällaisen foorumin ja eikun sekaan. Olen Nurmolainen neljä vuotiaan pojan äiti ja uusi tulokas nyt 9+3. Mukavaa on odotella kun raskaus tuli iloisena yllätyksenä, viime syksynä nimittäin mulle lääkäri vielä totesi, että sori mutta sulla on munanjohtimet niin tukossa, että ei ole paljon mahkuja luonnolliseen raskaaksitulemiseen. No, luonto tekee ihmeitään joskus, enemmän kuin kiva.
Näkyy olevan ihan erilainen tämä raskaus kuin edellinen, ei juurikaan tee pahaa eikä oo ihmeellisiä vatsakipuja. Paino tosin on alkanut heti nousemaan aika haipakkaa kun periaatteessa suoraan painonvartioista aloin odottamaan, eli aloin taas syömään normaalisti ;)

Semmoista täällä, nyt ketjun kimppuun...

T: Electric Storm 9+3 Ja sairaalana SEKS
 
Olisiko joku niin kiva ja vaihtaisi ton mun la 30.12 jo kun olen niin hölmö etten tiiä miten se toimii heh heh =)
Kirjasta jo lueskelin että tällä viikkolla voi ehkä tuntea (pienoisia)Potkuja/kosketuksia :D Voi kun se tekisi jo jotain odotan innolla :)
T:Tahtoo äidiksi ja Vaavi tasan 14 vko (15 alkaa) :D
 
Nyt on siis eletty kriittisten aikojen yli,eli sen ensimmääisen raskauskolmanneksen...ihanaa kun voi nyt lopultakin huokaista helpotuksesta! oksentelutkin luppuivta tuossa rv 11+2 ja olo on muutenkin pikkihiljaa parempaan päin,luojan kiittos!

Eilen oli siis mun polttarit....Kaasoni mun haki mut siinä puoli kahdentoista aikaa aamulla.Ekaksi mentiin kauneushoitolaan jossa ensin tehtiin ihana kävihoito,seuraavaksi reilun tunnin mittainen Suklaa Kasvanaamio-hoito ihanine kuorintoineen ja niska-hartiaseudun hierontoineen :) oli kyllä niin ihanan rentouttavaa ettei mitään rajaa....

Seuraavaksi syömään ja sitten lähdettiin kauniin järven rannalle Konnevedelle :) siellä sitten käytiin saunassa ja syötiin hyvin.Kaaso tahtoi viedä mut soutelemaan järvelle ja oli se sen soutu aika mutkikasta touhua *nauraa* mut kivaa oli.
Hauskinta oli varmaan kun sain ajaa sellaisella kauko-ohjattavalla veneellä jonka taidokkaasti ajoin päin sorsaa (tässä tapauksessa muovinen sorsa) siitä se sitten kimposi ja lennähti ihan nurin koko paatti ja jäi järveen kellumaan :) jouduttiin sitten onkimaan se virvelillä pois kun oli sen verran kaukana rannasta :)

Tällaista täällä päin,ja hyvillä mielin jatketaan kohti 7.7 olevia häitä...enää 6 päivää ja nyt alkaa jo vähän jännittääkin....

 
huonoa oloa pukkaa, tänään halinut jo 2x pyttyä :( eikö tämä koskaan lopu? mulla ehti oleen jo viikko ilman oksetusta ja taas... :/ mitään ei oikein uskalla syödä, tuntuu että vesikin tulee ulos...
muuten vointi hyvä, pientä väsymystä, vatsassa ei juurikaan tuntemuksia ole, välillä "repii", mutta vähemmän kuin aiemmin.kuinkas teillä muilla vihlooko vatsaa enää? aattelin että kai se normaalia on että aina ei vihlo ...viikkoja 10+2,ultran mukaan, kätilön mukaan 10+1... =)
 
mulla on kans noita repäiseviä kipuja ja sit on ihan mahan sellaista jomotusta... ei ainakaan minulle lääkäri ole sanonu et siitä huolestua kannattaa, mut kun muistelen mull aoli kans 10+ viikolla niitä jomotuksia ja repäsyjä enempi ku nyt... :| ilmeisesti ovat vaan kohdun kasvukipuja,et tuskin kannattaa huolestua... :) :hug:

(.) oiiih oli pitkät yö unet ja nyt olis sit iltaa lähdettävä töihin... :/ ja huomenna sit taas aamuun... kyllä on inspis ni nollassa, sanoinkin miehelle eilen et mä voisin alottaa jonkun mammaloman jo nyt heti ja ihmetellä vaan kotosalla.. .ku mulle oli sairaalan lääkäreiltä monenlaista mielipidettä siihen et kannattaako mun olla öissä vaiko ei.. mut tultii omalääkärin kans siihen tuloksee, et kevyesti kannattaa, kun san sillä ajatukseni pois tuosta ainaisesta km pelosta... luulempa et saa täälläkin huokasa, kun huomenna täynnä 12+0. Ja huomenna tulee myös ne verikokeiden tulokset vihdoin ja viimein et alotellaanko si lääkitys vaiko ei.. mut siittä sit huomenna lisäää... :heart:

musta tuntuu et maha on kasvanu kyllä tuolta 10 viikolta hieman jo... :/ se on tuollaane pallukka tuossa edessä... :LOL: iltaisin varsinkin voi kamala ku on turvonnu ja iso... :LOL:

joku tuosta masusta kyselikin ja jutusteli et kun viikkoja oli muistaaksee 13+ hänellä ja masu ei vaan näy, ni kaikkihan ovat yksilöllisiä, ei kaikilla ole vielä rv20 mennessä kunnolla maha näkyvissä ja toisilla on hervoton pallukka.. :D itse kuulunen tuohon ison masun edustoon kun kohtu on eteenpäin otollisesti tyrkyllään... :/ mut eikös se masun sisältö ole se pää asia?? :heart: :heart:

mutta hyvät sunnuntait kaikille.. huomenna puolen päivän jälkee lisä jutustelua verikokeista jne....

peikko ja veikko 11+6
 
Heippa kaikille! :wave: Tervetuloa myös uusille!

Tänne ei kyllä mitään ihmeitä kuulu, mutta kirjoitellaans nyt kuitenkin :D Huomenna on eka neuvola, aion kiristää tätiä kuuntelemaan sydänääniä :) Eihän ne välttämättä kuulu joo, mutta voisihan tuota edes yrittää! Sitten ultra on 11.7 ja sitten nähdään alanko uskoa pienen tuloon ;)

Me lähdetään Muumimaailmaan tiistaina, toivottavasti ei vielä ole hirmuinen ryysis :) Ja toivottavasti jaksaisi olla hyvä ilma - keskiviikon ennuste vaihtelee jatkuvasti eli jotain ukkosrintamaa on lähellä kai... tiistai joka tapauksessa pitäisi olla hyvä keli :)

Mahasta on ollut puhetta. Kyllä täälläkin pömpöttää ihan naurettavissa mitoissa aina välillä! :LOL: Olen hoikka normisti, joten on aika hankalaa peitellä, varsinkin, kun useimmat vaatteet mulla melko tyköistuvia. Ostin eilen mammafarkut, sellaiset pillit (!) kun oli alessa 70%. Niitä voisi pitää jo nyt kun on niin hyvät säädöt, mutta ei oikein kehtais (vaikka eihän niistä nyt ulospäin huomaa että ne on mammafarkut) B) No, kaikki omat farkut ahistaa, joten voipi olla että ne joutuu käyttöön jos farkkukelejä puskee...

No niin tulihan sitten joristua :xmas:

Lizardukselle onnea! Meillä oli toukokuussa 5-vuotishääpäivä :heart:

stoppis 9+0
 
Huomenta päivää!! Me miehen kanssa ollaan jo reippailtu, käytiin reilun tunnin mittasella pyörälenkillä. Teki vaan hyvää niin ei ehdi koko aikaa miettiä huomista ultraa. Jännittää niin kamalasti että... En varmaan ens yönä nuku yhtään.

Pikkupeikko kyselit missä päin asustelen, niin täällä etelä suomessa, tarkemmin vantaalla. Ja mulla kanssa iltasin masu niiin iso että, mutta en muuten oikeen osaa sanoa onko masu kasvanu vai ei. Kun en muista millanen se oli ennestään.

Monet jo odottelee kovasti lomaa. Mulla koko kesä "lomaa" kun työsoppari loppu toukokuun vika päivä eikä uusista töistä tietoa niin vapaata taitaa olla koko kesä. Kyllä tää vielä on ollut ihan ihanaa, mutta varmaan pidemmän päälle alkaa jo vähän tympiä. Onneksi miehellä alkaa viikon päästä loma niin voidaan lomailla yhdessä.

Nyt valmistautumaan lähtöön pikkuveikan synttäreille. Palailen huomenna kertomaan ultra kuulumiset.

Pippuri ja ossi 13 tasan
 
Moikka :) Minäkin voisin taas kuulumisia pitkästä aikaa kirjoitella :) Pahaa oloa minulla ei edelleenkään ole ollut ollenkaan, väsymys ainoa joka vaivaa tällä hetkellä. Perjantaina 13.7 minulla olisi aika äitipolille siihen niskaturvotus ultraan, jänskättää kovasti :) Mikäs on muuten se normaali raja siinä niskaturvotuksessa? Toivottavasti kaikki menisi hyvin :heart: Ainiin, minulla rv nyt 10+3
 
Mulla oli viime raskaudessa hb jo alussa 81, eli anemia. Nyt olen koko talven syönyt rautatabletteja odotellessani plussaamista... Viimeksi oli hb 120 muutama viikko sitten. Seuraava neuvola Hb:n tarkkailun vuoksi on jo 17.7, vaikka just viikko sitte viimeksi olin neuvolassa. Se voi nyt alkaa laskea enemmän ja mua ainakin väsyttää siihen tahtiin että luulen että on laskemassa ja saan taas aloittaa raudat. Onneksi talvella tajusin ennakoida, mulla kun hb on aina alhainen ja lääkkeilläkään ei nouse yli 130...

Viikkoja nyt 13+3 jos oikein laskin :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Heippa kaikille! :wave: Tervetuloa myös uusille!

Me lähdetään Muumimaailmaan tiistaina, toivottavasti ei vielä ole hirmuinen ryysis :) Ja toivottavasti jaksaisi olla hyvä ilma - keskiviikon ennuste vaihtelee jatkuvasti eli jotain ukkosrintamaa on lähellä kai... tiistai joka tapauksessa pitäisi olla hyvä keli :)

stoppis 9+0
Me asutaan tässä lähellä naantalia, mutta turun puolella. ja meiltä näkyy usein että naantalissa on ukkospilviä. Ollaan varmaan kymmenen vuotta meidän perheen voimin käyty muumimaailmassa joka vuosi ja vaikka kuinka olisi hyvä keli, niin melkein aina siellä on ollut ukksopilvi tai joku kuuro... Enpä tiedä mistä johtuu, mutta viime vuonna oli parempi tuuri
:whistle:

Me ollaan kuitenkin sateen sattuessa menty joko syömään katoksen alle tai teatteriin ja kun on ollut pitkähihaiset aina mukana niin mukavaa on siitä huolimatta ollut! Mulla on 6 sisarta, ja olen vanhin, niin olen käynyt siellä niin usein ja nyt oman lapsen kanssa! Mutta toivottavasti teillä on hyvä ilma! B)
 
tänään sain taas yhden söpösen vaipan tehtyä kun mies ja poika pysyttelivät hetken ulkona :) on niitten teossa työtä.. noh elokuussa pitäisi syntyä ystäville koekaniini niin näkee onko vaippoja tullut turhaaan tehtyä jos ei hyviä ookkaan.
pitäis kai ruokaa mennä tekee.. eilen illalla laitoin yhen vanhan äitiys kesämekon päälle ja voi kun se masu pullotti sieltä,no omastatakaa tai ei mutta kyllä se siinä mekossa kun mamma mekko on nin vauva masulta näytti.. :)
Electric Storm mukaan vaan :D
joo ja nyt mennään rv12+ ultraa edelleen ootellaan että kaikki ois kunnossa :)
joku niistä vihlonnoista puhu niin kyllä täällä ollu niitä myös mutta nyt ei kyllä mielestäni ole vähään aikkan ollut..hmmm.. toivotaan että kaikki hyvin.. :)
ja tänään aamulla huomasin että viime viikon aikana toi kuvotus on huomattavasti vähentynyt.. vaikkei sitä ruokaa tee mieli nii kauheesti.. paitsi kaikkea vähemmän terveellistä (valkosipulivoipatonki,sulkaa murot..jne..).. mutta minä menen ruuan laittohommin ennen kun poika heräilee.. ;)
 
tarkoitin että vatsan riipiminen on pikkuhiljaa loppunut, vko 5-7 oli päivittäin..nyt ei juurikaan.. :)
mutta kai niihinkin tottuu ja ei aina tunnu...en tie..mutta uskon että kaikki on kunnossa, ei kai niitä vihlomisia kaikille ei edes tule...
huh, olo alkaa helpottaa ja uskaltaa taas syödä....
 
Hellou....
Minä siellä ultrassa olin tuossa ja laskettuaika on nyt sitten virallisen virallisesti kai se 5.1 vaikken ite millään saa samaa tulosta aikaan :D
Vauveli vastasi viikkoja sitten kun löyty yksi joka osas etsiä mun kohdun :D :D :D Minusta se oli niin hullua,kun se eka täti kaiveli ja koukki, eikä se löytäny multa lainkaan kohtua, ja haukku vaan mua kauheesti... masentava täti :eek:

Mulla tuntuu masussa kanssa iltaisin muljahduksia ja välillä päivisin jopa pieniä "supistuksia" =) Ja ihan neuvolassa sain varmuuden että ne mun muljahdukset on todellakin vauva, joka neuvolan sydänäänilaitteen alta karkas just ja siinä hetkessä tuntu mahtava muljahdus :D :D

Mulle ei oo oikeen ruoka maistunu, helposti vois olla syömättä jos olo vaan sallis, mutta huono olo iskee heti kun on ollu yli 4 tuntii pistämättä mitään suuhunsa... :|
Niin joo aivan, mulla on mun isossa vatsassani jo hyvä pömppö, ihan siks,että siinä ultrassa selvis että mun kohtu on AIVAN tossa etuseinässä... :whistle:
eli pömpöttää suoraan ulospäin :D Tosin kun mulla tätä mahaa on niin valtavasti niin ei sitä niinkään erota tosta,ellei tiedä katsoa :D

Oikein paljon jaksuja ja haleja kaikille odottajille =)
Saapis ja masuasukki 13+1
 
Pitkästä aikaa kerkesin tännekin, on mukamas niin kiirettä pitänyt :) Paljon on juttua tullut, on ollut ilo lukea iloisia ultra kuulumisia, onnittelut kaikille :flower: Ja emmiannikille halit ja jaksamisia :hug:
No nyt minäkin on taas ruvennut uudestaan miettimään että tilaisinko sen kotidopplerin =)..
Kestoiluun voisin vastata sen verran, että en ole vielä päättänyt, tänään just kävin lukemassa netistä juttuja siitä, mutta katotaampa nyt.. Kyllähän se säästö aina kiinnostaa, menoja on muutenkin kovasti. Mitenkäs, joko ootte miettiny mitä ostatte esim. käytettynä, panostatteko johonkin erityisesti? Meillä aiotaa ostaa vaunut uutena ja niihin sitten panostetaan..Siitä voisikin JonnaP kertoo, kun oon juur noita Hartanin vaunuja ihaillut =) Oliko ne miten kalliit ja miten pitkälle niillä pärjää lapsen kanssa sitten? Mitenkäs ne ihan pienelle sitten sopii?
Noh, nyt taas innostuin jo, mutta positiivisesti olen viime päivinä oppinut ajattelemaan =) Huomenna on sitten npultra, että sitten osaa jännittää ja tuntuu siltä välillä että aika ei kulu ollenkaan.. huoh.. Paitsi että just tossa noita ketjuja katsellessani, huomasin tuon maaliskuun kketjun ja tuntuukin jo että mehän ollaan pitkällä =)
Heinäkuuta vietellään töissä valitettavasti, ja grillaten varmaankin ja ainakin herkutellen, ruokahalu on muuten sitten kasvanut uskomattomasti, koko ajan voisin jotakin napostella =)
Tästä taisikin tulla oikein romaani, mutta aurinkoista illanjatkoa kaikille ja kasvavaa masua =) Mä tuun sitten huomenna kertoon miten ultrassa meni.. *jännittää niin kovin*

pullanmuru 12+2
 
Wautsi, kiva huomata miten muutamassa vuodessa kestovaippojen käyttö ja tunnettavuuskin on nostanut päätään. Minä käytin vuodesta 2003 alkaen esikoisella kestoja ja silloin ne vielä oli aikamoinen ihmetyksen aihe... No nyt oonkin sitten taas ihan pihalla, että mistä ja mimmosia tarpeeksi pieniä vaippoja. Varmaan alkuun pelkät harsot.

Kuinkas monella teillä muuten on omassa neuvolassa ultrauslaite ja katsooko neuvolantäti sillä joka käyntikerralla? Aikanaan mulla vaasassa asuessa ei ollut mutta kuulin, että jossain ultraaminen kuuluu rutiiniin. Vaasassa ei ollut kunnallista mahdollisuutta edes np.ultraan mikä oli kanssa aika outoa. Nyt ainakin itse aion käyttää kaikki mahdolliset tilaisuudet päästä katsomaan masuasukkia. Itsellä np-ultra vasta 18.7...no tuntuu kuitenkin, että tämän toisen raskauden aikana aika menee nyt paljon nopeempaa kun on jo yksi tenava tuossa täyttämässä päivää. En lisäksi ole ollenkaan niin varovainen ja vainoharhainen syömisien ja juomisien kanssa. Muistaakseni ei saisi syödä katkarapuja eikä mitään vakuumikaloja jne. mutta kun tekee niitäkin nyt niin pirusti mieli.

Onnea kaikille NP-utrauksiin!

T:Electric Storm 9+3
 
Saisikos minutkin listalle?Sen la päivän ilmottelen keskiviikkona.
Olo on ollut tänään aivan kaamea, oksettaa,kuvottaa,ummettaa..kaikkea mahdollista. Tosin tuo ummetus on jo ollut kauan,pitäisi varmaan alkaa tekemään asialle jotain, tai alan muistuttamaan entistä enemmän plussa palloa :D
Onko muilla tälläistä?
Toivottavasti menee kuitenkin pian ohi :) kyllä tän kestää kunhan vain saa terveen vauvan syliin tammikuussa :)
 
Täällä tuntuu huono olo muuttaneen muotoaan. Aikaisemmin ei voinut kuvitellakaan syövänsä oikein mitään ja hajut olivat aivan kauheita. Nyt muutamien päivien ajan on ollut helpompi syödä, mutta sitten ruuan jälkeen tulee kauhee olo :x . Mun on kuitenkin melkein pakko syödä jotain max.3h välein, muuten tulee vielä hirveempi ja heikko olo :| . Mies yrittää lohdutella, että muutaman viikon päästä varmasti jo helpottaa. Aamulla kävin puntarilla, paino on pudonnut jo -5kg raskauden alusta..

Turvotuksesta: varsinkin iltaisin on vatsa erittäin turvonnut. En voi oikein pitää tiukahkoja paitoja, koska paljastuisin ihan varmasti turvotuksen takia. Alavatsa on myös aika ajoin aika kova.

Kotidoppler on kyllä ollut aivan mahtava hankinta :heart: . Saadaan miehen kanssa ihastella pikkuisen :heart: -ääniä yhdessä. Yleensä mies haluaa itse etsiä ne äänet sieltä masusta, ja aika hyvin se ne löytääkin :) Kiitos pikkupeikolle (olihan se niin?) ohjeista, joilla saatiin se hälymusiikki pois. On tehnyt kuuntelusta huomattavasti mukavempaa :flower:

jenniS: täälläkin ajoittainen ummetus on alkanut vaivaamaan. Minulla se kyllä on tullut raskauden myötä. Varmasti niukka ruokavalio on tällä hetkellä varmasti osasyy siihen...

Afu ja mini 10+6 (huomenna alkaa jo 12.viikko :) )
 
Alkuperäinen kirjoittaja pullanmuru:
Siitä voisikin JonnaP kertoo, kun oon juur noita Hartanin vaunuja ihaillut =) Oliko ne miten kalliit ja miten pitkälle niillä pärjää lapsen kanssa sitten? Mitenkäs ne ihan pienelle sitten sopii?

pullanmuru 12+2

Heippa,

Oltiin juuri pojan kanssa 2-vuotis kuvauksessa. Oli oikein hauskaa vaikka poika tietty ujosteli alussa, mutta sitten kun vauhtiin pääsi niin sai lelut kyytiä!

Juu noista vaunuista. Ostettiin ne netin kautta Saksasta (www.pingpong-online.com - muistaakseni) ja tulivat kotiinkuljetettuna. Maksoivat muistaakseni pehmeällä kopalla alle 420 euroa. Stockalla näytti maksavan jotain 800-900 euroa! Me ollaan oltu todella tyytyväisiä - kestävät, kevyet työntää, vakaat, sopivat moneen mastoon jne.
Sopii hyvin ihan vastasyntyneestä (kopalla) varmaan ainakin 3-vuotiaalle? Meidän poika on 2-vuotias, mutta jättämässä jo rattaissaistumisen aikalailla pois.
Niissä saa sen suojakuomun (?) jopa semmoseksi, että vetskarilla vaan pois alaosa, niin tuuletta kesälläkin hyvin. Eli silloin yläosa jää auringonsuojaksi. Tämä ominaisuus hoksattiin vasta täällä Sporessa... hehe Niin ja siitä pehmeästä kopasta saa sitten lapsen kasvettua kätevän jalkapussin, eli lämmittää talvella hyvin.
Meille sopi pehmeä koppa paremmin, helpompi kantaa jne. Meillä niitä käytetään myös juostessa ja hyvin pysyvät alustalla vakaana - jopa miehen juostessa erässä sprinttejä...

Jep - mutta nyt huippaa jo kun on niin nälkä ja uunissa makaroonilaatikkoa luvassa...nam nam :p
 
Täällä ilmottautuis vielä yksi tammikuinen. Ahkerasti olen käynyt lukemassa tämän palstan iloja ja suruja, mutta en ole aiemmin rohjennut kirjoittaa. Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti ja jotenkin raskaudesta tuli sen myötä piirun verran todempi, joten ajattelin tännekin ilmottautua. Alkuraskaus on sujuntu armottoman väsymyksen ja satunnaisen kuvotuksen kourissa... oikeastaan melko vähällä olen tainnut kuintenkin päästä. Vernepaineet, hemppa ym. oli tänään neuvolassa ok. Vauvan sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta eivät vielä oikein kuuluneet. Sen verran syke doplerissa vilahti, että terkka tuumasi masussa elämää olevan. =) Nyt sitten seuraavaksi odotellaan kutsua np-ultraan!

Muutama esittelyn sana: olen 33 v. ja avomies 38 v. Ennestään meillä on elokuussa vuoden täyttävä tytär sekä miehellä kaksi poikaa (9 & 11)edellisestä liitosta, jotka visiteeraavat meillä joka toinen viikonloppu. Tällä hetkellä asumme pääkaupunkiseudulla, mutta haaveissa on muutto Tampesterin suuntaan.

Kestovaipoista: Itse olin ennen esikoisen syntymää päiväkodin pienten ryhmässä töissä ja kauhistelin sitä vaippojen määrää, mikä roskiin kannettiin. Tuolloin päätin, että yritän itse vähentää tuota jätteen määrää. Mikään fanaatikko en silti ole. Kotona käytetään päivisin kestoja, öisin ja kyläreissuilla on kertikset käytössä. Tämän kakkosen kanssa olisi tarkoitus jatkaa osakestoilua.

Terveisin
Shakki ja kakkosnelonen =)

Ai niin! Laskettu aika olis näillä näkymin 26.1., mutta saattaapi ultrassa vielä muuttua.
 
nyt kuule neidit ja rouvat pitäkäähän peukkuja,mulla alko jumalaton alamaha ja selkä jomotus ja verinenvuoto taas... tänään siis 12+0 :heart: eihän tässä auta kun äitipolille lähtee heti kun pääsen töistä karkaa,neuvola sinne lähetti... prkl mä sanon et jos tää menee nyt kesken mä taitan niskat tältä ylilääkäriltä joka multa sen klexaani hoidon eväs ja on nyt sittenkin sitä aloittamassa... :'( :'(

mut myöhemmällä lisää uutisia kuinka täällä käy...
 
Lisää uusia! Jihaa! Saahaankohan 100 rikki?
Voi että tänään ollu huono aamu, herätessä niin ois väsyttänyt että pahaa oloa pukkas. Koko aamu meni ihan tokkurassa ja vieläki ihan pöllähtänyt olo. Väsyttäis vain ihan kauhiasti :| Pikkusen oon saanu siivoiltua sekä tiskattua. Kakun tekoa tässä mietin että alkaisko nyt tekee, mutta taidan tehä vasta viikonlopuksi ku eipä monikaa pääse viikolla käymään kylässä. Lauantaina vois sitten grillailla ja kakutella:p
Mä sitten tosiaan tilasin sen kotidopplerin:) onhan se varmasti ihan kokemus ku pääsee kotosalla kuulostelee pikkuista tulokasta. Esikkoki ihan innoissaan odottaa että kuuleepi. Innoissaa oli ku kotona sitten saa kuunnella ku aiemmin olin luvannu pojille että pääsevät joskus neuvolaan mukaan että saavat kuunnella vauvaa:) Onhan se kiva kuulla ne :heart: sykkeet vaikka nyt tuntuu vauvan liikeitäki harvakseltaa pariin otteeseen päivässä, mutta tuntuu kuitenki:)
Kestoista Mä mietin jo ton kakkosen kohdalla joskos ois kokeillut osakestoilua, mutta mies ei yhtään asilla lämmennyt silloin ja tuskin nytkään. Nyt en oo oikeestaa vielä kerinnyt asiaa kunnolla miettimään. Saa nähä kuin miehen siskolla lähtee kestoilu, voihan se olla että se sitten innostais meitäkin enemmän.
Mutta nyt tiskaan loppuu ja ruokaa laittaa, toivottavasti olo paranee iltaa kohden ettei töissä ole ihan poikki.

Saaru ja pömppis 14+3
 

Yhteistyössä