*Tammikuu2008*elokuu

täällä taas yökukutaan... :| ei vaan tuu uni ja aamull akyllä sit nukuttais... tänää kävin kuntoneuvolassa, ku selkä rupee oikuttelee(oikuttelee khyl myös ilman raskauttakin) ja sellaisen tuki vyön sain kun tuo maha tuntuu painavan alas jotenkin... iso pino venyttely ohjeita ja thats it... uimista suositteli lämpimästi uimahallissa nyt sit...

kuinka moni on meinannu lähteä jonnekin mamma joogaan tai uintiin??? meillä järjestetää molemmat tässä viereisellä uimahallilla/liikuntahallilla... et tää lähtee siis molempiin... :D aikakin on mitä sopivin kun alkaa kumpikin nyt syyskuun alusta ja loppuvat sit marraskuun lopuille... hintakaa ei päätä huimaa.. samoin sain infoa et meillä järjestetää nyt täälä myös vauva uinti sit et sinn elähdemme me myös... :)

(.) liitoskipua,liitoskipua ja lisää sitä... ja maha painaa alas jonnekin.. vessassa saa toden teolla juosta.. mies kommentoi tänää ku oltii saunassa et herttinen onpas masu kasvanu et se on ihan vauva maha jo... innolal odottelen ens maanantain rakenne ultraa... :heart: sit neuvola keskiviikkona... et näin...

peikko ja nilla-olavi 18+5 ( tai no ollaahan tässä jo päivää vaihettu 18+6 puolelle... :LOL: )
 
Täällä on pari päivää kärsitty pääkivuista ja väsymyksestä. Ei oo meinannu mitään jaksaa tehdä. Eilenki meni vaan itkuksi lopulta ku yritin ulkoileen lähteä. :'(
Mietin et olisko hemoglobiini laskenu niin alas et siksi väsyttää ja päätä särkee. Kai sitä uskaltaa itsekin muutaman rautatabletin popsia ennen ens viikon neuvolaa? Ohjeissa luki että saa käyttää raskauden aikana (oli jotain vanhoja kaapissa...). Kyllähän sen sit näkee jo vajaan viikon päästä et kuinka alhaalla se oikeesti on. On kuitenki normaalisti heilunu arvot jossain 140 ja yli. Nyt oli viime neuvolassa kesäkuun lopussa laskenu jo 128:aan, et kyllähän se tietenki voi jo tuntua jos on vielä tippunu. Joskus parhaimmillaan ollu kuitenki verenluovutuksessa 159. :p

Yhtenä iltana tässä mies päätti "kuunteluttaa" masukilla musiikkia. Pisti kuulokkeet masun päälle ja laitto soimaan jotain vaihdellen rankemmasta rokista heviin (mitä se nyt sitten olikaan :) Hetken päästä alko kova meno mahassa ja tuli niin kovia potkuja että maha tärisi. Mies meinas et ymmärtää jo nyt hyvän musiikin päälle...meillä ei kuulema lastenlauluja kuunnella... :LOL:
No, tuosta viimeisestä voisin olla erimieltä näin lastentarhanopettajana. Mut hassuahan se oli. :heart:

-Möhkis & masukki 20+0 (ja taas aloitettiin uusi viikko :)
 
Täälläkin raskaus jo puolessa välissä. =) Aika virkeä olo on nyt ollut, siihen alkuvaiheen väsymykseen verrattuna. Jaksaa jopa jotain tehdäkin, ja jos ei olis tuollainen helle, niin jaksais varmaan vielä paremmin. Ensi viikon keskiviikkona on mullakin rakenneultra.
Katja ja rv 20+0
 
Onnittelut Meimingille!!!
terve taas kaikille pitkästä aikaa. Olen käynyt lukemassa viestejä mutta en ole juurikaan kerinnyt kirjoittelemaan kun tuo kuopus on myös heti pyrkimässä koneelle. Täällä liikkeet ovat palanneet mutta harvakseltaan niitä tunnen kun vertaa tuohon edelliseen joka ei ollut hetkeäkään paikalla.
Tänään tuli käytyä neuvolassa jossa kaikki hyvin vaikka yläpaine nyt vähän matala (100) nooh, mulla nyt on muutenkin alhaiset paineet että nou hätä.
Painoakin oli tullut lisää vain 65g ;) Että vielä saan rauhassa suklaata mussutella :whistle: Töissä olen ollut kolmisen viikkoa josta muutaman päivän saikulla jonkun issiasperäisen jutun takia(luulin ensin noidannuoleksi). Edelleen selkä vihloo ajoittain mutta mennään päivä kerrallaan ja katsotaan miten jaksan... Kuudes päivä enskuuta olis rakenneultra ja aion kysyä sukupuolta jos suostuu sanomaan.
Eipä tässä nyt muuta kun täytyy mennä viemään lapsi hoitoon ja itse töihin.
Mukavaa loppupäivää kaikille!
josefiina ja pulla 18
 
Pikkupeikko Eilen meille tuli mainoksia kaiken maailman työväenopistoista yms. Niissä oli mammajumppaa sekä joogaa tarjolla ja kumpaakin ajattelin mennä. Kait sitä jotain pitää tehdä, ettei rapistu ihan täysin. Mulle sanottiin, että uintia ei voi harrastaa kuin alkuraskaudesta, kun vedestä tulee bakteereja sisuksiin. Korjatkaa jos luuloni ovat väärät..
Täällä podetaan pientä flunssan poikasta, kiitos ilmastoidun hotellihuoneen. Korvakin on alkanut särkeä, mutta en millään viitsisi mennä päivystykseen jonottaman moneksi tunniksi. Tämä raskaus tekee kyllä vekkulia muutenkin, en kykene nielemään mitään pillereitä. Ne tulevat samantien ylös. Yritin huijata itseäni murskaamalla särkylääkkeet naminamiin, mutta sekin tuli ylös. No, yöllä epätoivoissani korvan särkiessä hieroin sinne mobilaattia.. :eek: No auttoihan se..
 
Heippistä vaan hei,

No niin eka neuvola takana! Olipa muuten hauskaa - mutta ehkä se on kun on tuttu neuvolatäti niin on jo päässyt tietylle jutustelutasolle. Kaikki oli oikein hyvin ja sykkeetkin kuunneltiin - vaikka vauva yrittikin välillä luiskahtaa pois kuuluvuusalueelta. Syke oli 150 mikä myös isoveljellä aina - joten voipi olla pikkuinen hombre taas tulossa?? :heart: Nyt saa nähdä maltanko olla kysymättä huomenna rakenneultrassa... he kyllä kertovat jos pystyvät ja me haluamme.

Pikkupeikko - kannattaa ehkä mielummin välttää uintia jos on helposti virtsatieinfektioita. Mullehan osui aikoinana vanha Kätilöopiston sisätautilääkäri ja hän näin kovasti neuvoi että etenkin uimahallit (ja siellä poreammeet) ovat tosi riskitekijöitä infektiolle (bakteerit lämpimässä vedessä ja kylmä vesi..). Se on sinäänsä tosi harmi koska liikuntamuotona on erinomainen!
Mua kinnoistaisi kyllä joku kevyempi jumppamuoto ja mietinkin jos löydän täältä Suomesta sitten syksymmällä ihan pilatesta tms. Toki vauvajumppakin käy - vaikka aloin kyllä kutsumaan sitä mummohumpaksi viimeksi, kun oli aika rentoa touhua ja junttimusaa täällä meilläpäin :whistle:

Uuh - miten sitä oikein malttaakaan odotella huomista rakenneultraa! On se niin jänskää... Ja toivonmukaan huomenna tulisi lopullinen la - koska kun katsottiin neuvolatädin kanssa läpi mun ultrakuvia ja menkkakierroksia, niin mulla on 3 eri laskettuaikaa 10.1, 13.1 ja 16.1... Ja hän ainakin sanoi että on jo aika oleellista eroa jos menee parin päivän yli, jotta sitten yliaikaisena osataan seurata tilannetta oikein.

Eipä muuta- pimpelipom!

JonnaP ja pikkuP (vko 19 plus)
 
Meiming onnittelut että kaikki on hyvin ja vielä poika tulossa :hug:

ei taida ketään tosta 4D:stä pahemmin tietää kun ei kukaan mitään oo vastaillu ton mun edellisen viestin jälkeen :ashamed:

joku kysy siitä synnytys jutusta... mulla jäi ihna hyvät kokemukset edellisestä.. eli käynnistettiin rv.38+2. kalvot puhkastiin joskus 12 aikoihin ja tippa tuli samaan aikaan.. sitten alko joskus 5 aikaa kovenee supistukset.. en muista monelta sain sit epiduraalia mutta terve poika synty 20.29 15min ponnistusten jälkeen 2270g 46cm terveenä poikana :)

toivotaan että tää synnytys menee myös mukavati eikä sitten kauheesti veny... vieläkään en tiä mikä sen synnytyksen kesto on,laskettiinko se nyt niinku mistä kohtaa...?

 
Tänään siis kävin rakenneultrassa ja siellä oli kaikki kunnossa :) Ihanaa oli nähdä pikkuinen pitkästä aikaa; siellä se vilkutteli äidilleen :) Sukupuolesta kysyin, mutta kuten arvasinkin niin arvoitukseksi jäi. Kätilö ei ollut yhtään innokas kommentoimaan asiaa. No, 4d:ssä sitten kysyn uudestaan.

Pikkugreippi
: sulle vastasinkin osittain toisessa ketjussa: mulle neuvottiin menemään 4d:hen rv25-26, jos käyn kunnallisessa rakenneultrassa. Hinnasta en osaa sanoa mitään. Oon itekin yrittänyt saada siihen jotain vastausta. Samoin siihen kummalle lääkärille kannattaisi mennä.

Jimena 19+5
 
"Pikkupeikko Eilen meille tuli mainoksia kaiken maailman työväenopistoista yms. Niissä oli mammajumppaa sekä joogaa tarjolla ja kumpaakin ajattelin mennä. Kait sitä jotain pitää tehdä, ettei rapistu ihan täysin. Mulle sanottiin, että uintia ei voi harrastaa kuin alkuraskaudesta, kun vedestä tulee bakteereja sisuksiin. Korjatkaa jos luuloni ovat väärät..

no minulle lääkäri ja fysioterapeutti sanoi juuri eilen että se on hyväksi.. et kysyin juuri uinnista tuon virtsatietulehduksien takia, niin sanoi et ei järvessä uintia mielellää, mut uimahallissa voi ihan hienosti käydä??
:eek: ja sit tuosta bakteeri hommasta ni mulal on kyllä käsitys et uida voi ihan niin kauan kun itsestä tuntuu hyvälle, ja ne bakteerit ei sillai ole riski kunhan paikat on vaan kii... onko tää nyt sit harha luulo??? ite kyllä aijon uimaan mennä koska paikat on kiinni ja meillälääkäri sanoi et voi uida.. jos nyt siltä näyttää et rupiaa noita pissitie onkelmia olee, ni sit lopettaa...

(.) huomenna alkas sit 20rv eli 19+0 :D ei olis ko viikko puoleen väliin enää.. ja maanantai on niiiiiiiiiin lähellä jo... :D kovasti jännittää jo... meille tuli tänää paketti henkka maukalta missä tilailin nalle puvun vauvalle ja muitakin vauvan vaatteita... :heart:

ni ja mun piti jo aikasemmin mainita et jos joku haluvaa ni kuvia mun massusta ja mein hankinnoista löytyy irc-galleriasta... sieltä siis saa käydä meitä kurkkii... ;) muutama muukin tästä pinosta sieltä löytyy...

tuossa vielä linkki minun sivuille... [/url]http://irc-galleria.net/archive.php?nick=krisu44&image_id=64952506&album_id=1570495 mukavaa illan jatkoa kaikille.... :wave: peikko ja nilla-olavi 18+6 :heart:
 
mä meinasin kanssa alkaa käymään uimassa mutta lääkäri tyrmäs uimahallit vaikka paikat oliskin kiinni.
suositteli luonnonvesiä eli kohtahan koko uimakausi on ohi...
mammajoogassa kävin ekassa raskaudessa, se oli ihan mukavaa.nyt kun niitä katselin niin ei löytynyt sopivaa.

huomenna sitten meilläkin rakenneultra!
viikkoja 19+2 ja on siirrytty mammavaatteisiin kun kupu on kasvanut aika kivasti jo.vauveli pitää hirveetä rumbaa jo tuolla masussa, saa nähdä millainen vilpertti se on huomenna ultrassa =)
 
just eilen, kun kävin nla lääkärillä supistusten takia, sanoi et järvessä voi uida kunhan ei asumaan jää. Eli painotti ennen kaikkea kylmettymisvaaraa, sekä alapään että rintojen. Uimahallista en kysynyt.

Meiming onnittelut hyvistä uutisista. Nauti nyt täysin rinnoin. Ja pieni poika teille tulossa, suloista :)

Ja te jotka jo rakenneultrassa kävitte; hienoa kun kaikille oli kerrottu hyviä juttuja. Kauanko muuten kesti tuo rakenneultraus? Ennen kaikkea jos 4d:ssä kävitte?

(.) neuvola oli siis eilen ja sain sen vaihdettua lääkäriin, kun on noita supistuksia ollut aika reilusti. No lekuri tutki ja kaikki oli kunnossa ja paikat kiinteät ja kiinni. Pari viikkoa sairaslomaa sain ja katsotaan sitten uudestaan. Täs "tulokset"
rv 19+3
paino +400/vko (kaikkiaan 4kg eka neuvolasta)
RR 113/71
Hb 127 (noussut ihan itestään :))
Kohdun korkeus 21
Veden määrä N
Syke + 150
Liikkeet +

Olo muuten hyvä ja maha on jo valtava! Kasvanut muutamassa päivässä ihan huimasti, laitan kuvaa kunhan mies tulee töistä kuvaamaan... Ja liikkeitä alan viimeinkin jo erottamaan. On tää niin jännää =) Tasan 2 vkoa rakenneultraan vielä... odottavan aika on pitkä.

Mut viileämpiä ilmoja meille kaikille, niin jaksetaan! Eikö?

Pore&Papunen 19+4
 
mä huomasin että ainakin täällä Vantaalla mammajumppa on päivällä :( Tosi harmi koska olisi ollut kiva osallistua. mut jos täällä on joku joka tietää Vantaalla tai Hkissä mammajumpan joka olis illalla ni otan ilolla tiedon vastaan.
Muuten olo hyvä :) Keskiviikkona sitten rakenne ultraan :heart:
 
Meiming, onnettelut! Tosi hieno juttu, ja nyt nauttimaan odotuksesta =)

Huomisesta viikon päästä on ultra, menispä nyt aika nopeesti jo.. niin malttamattomana odotellaan.. Liikkeitä rupes sit eilen tuntuun ihan urakalla, yhtäkkiä alkoi kauhea mönkiminen ja potkiminen, rauhoittui sit ja tänään pariin otteeseen pitänyt jumppatuokioo =)

Mä olisin kans kiinnostunu kans tuosta mammajoogasta ja -uinnista, täytyykin kysyä seuraavassa neuvolassa sitä uintia, että mitä täällä sanotaan ihan mielenkiinnosta =)

Kylläpäs on ihanaa kun sataa ja tuulee, olen aika pöhkö vissiin kun tällaista ilmaa toivoin =) no mut helteet ei oo mun juttu.

Kaikenlaista kivaa oli pikkupeikko näköjään jo ostellut =) ja mahtavia masukuvia. Meillä edelleen vasta vaunut, nii ja sitä ennen saatuna on turvakaukalo, pinnasänky. Täytyykin käydä toi h&m ja ellos tutkimassa. Ja sit pienen tavaroita varten on lipasto valmiina.

Mua kyllä nyppii nyt tämä mun nimimerkki joten taidampa oikein repäistä ja vaihtaa sen, anteeksi jos vaivaa päivityksessä, mutta sillä ei sitten ole kiirettä. Katotaampa miltä kuulostan kohta.

pullanmuru(vielä hetken) ja baby-mäx 18+6
 
Jeps, minä täällä heips! ei varmasti kauhean vaikea arvata kuka :LOL:

No jopas piristi, mukamas :LOL: huvinsa kullakin =) Pitäiskö mennä nukkumaan vaan.. joo

Iloista loppuviikkoa kaikille

Ent. pullanmuru nyk. Cattie
 
Mulla oli tänään rakenneultra ja viikkoja kasassa tasan 20. Vauva vastasi tasan viikkoja, elimet ja mittaukset kaikki ok, lapsiveden määrä ok. Istukka kohdun takaosassa mun selkäpuolella. Vauvan pituus 17,5 cm ja paino 327g.

Sukupuoli näkyi todella hyvin, meille siis on tulossa POIKA :heart: :heart: :heart: Ihanaa saada tietää sukupuoli nyt, voi paremmin suunnitella nimeä ja muuta. Kätilö oli aivan varma sukupuolesta ja niin olen minäkin sen nähtyäni, näkyi kivekset ja pippeli molemmat oikein hyvin, ja vauva jopa piteli "siitä" kinni aina välillä :LOL: kiva leikkikalu :D

mutta tärkeintä et kaikki oli ok!

Lähiaikoina oon ollu vähän kiireinen et en oo kerennyt täällä paljoa käydä! Onnea kaikille ketkä on käyneet ultrassa!

Mulla alkaa taas pian koulu ja sit tulee kiire :/

PrincessOfAcco ja TheLittlePrince 20+0
 
Hellou taas pitkästä aikaa :D tai ainakin melkeen pitkästä.. joko ehitte huokasemaan helpotuksesta ku ei näkyny ;) :D mulla on tyyli sitte kerralla unestuttaa kaikki :D
No ei vais, ei tässä sen edellisen pikaneuvolan jälkeen oo oikeestaan kummempaa, välillä huimaus ja päänsärky on poissa ja toisinaan se sitten palaa...

Eilen illalla oli myllerrys mahassa... ei edelleenkään ulos asti tuntunu, mut selkeesti se myllerrys on "vahvistunu" että kyllä se siis pikkuhiljaa...
Ihanat liitoskivut on alkamassa ja molemmin puolin kohtua tuntuu ne ihanat repivät kivut välillä :D

Koitin jostain tihrustaa että mitä ne kohdun koot pitikään olla... mut ilmeisesti suurinpiirtein oikein oli mulla se kun navan kohdilla, ehkä hiven alle oli se kohdun korkeus, sitä ei oo kylläkään mitattu vielä senteissä eikä mitatakkaan ennen ultraa, eli ei mitään hajuu vielä mistään.

Mahtaako ne muuten miten mielellään vaihdella noita ultra-aikoja, kun mulla vois olla mahis miehen kanssa mennä ultraan jos mies saa muutettuu työajat iltavuoroon. no tjaa :D mitä mä teiltä kysyn :D helpommalla pääsee ku soittaa ja kysyy, mut aattelin että onko joku joskus joutunu niitä muuttamaan?!? Ite oon tätä ennen menny ihan minä aikana mut on määrätty...
Mun pitäis myös siinätapauksessa koittaa siirtää toi keskimmäisen karsastuspoliaika aikasempaan... olis miehellä siinä kaks rankkaa päivää ku joutuis heräämään aikasemmin... :ashamed: Nythän se herää siinä neljän aikaan ku menee aamuvuoroon, ni joku kahdeksan herätys vois olla ihan inhimillinen sillon :D

ensviikolla on sitte joo kuopuksen 3v neuvolaa ja esikoisen hammaslääkärii ja ja ja :D kaikkeen saa juosta juu :D

No ni joo, kyllä mä päästän teidät pahasta ja oon hetken hiljaa :ashamed:

Saapis ja tiitiäinen 19+6
 
Helsingissä parhaat paikat on Felicitas / Tapio Kurki ja Femeda / Bruno Cacciatore. Kummastakin saa tietääkseni koko jutun DVD:llä mukaan. Bruno on kuulemma hyvä, mutta kiireisempi. Tapio hoitaa homman kiireettömästi ja ajan kanssa. Tällaisen käsityksen sain ainakin keskustelupalstoilta. Kumpikin on alansa huippuja ja erittäin ammattitaitoisia.

Itselläni on aika Felicitakseen. Hinta on noin 200 euroa, josta ei kuulemma yleensä saa Kela-korvausta. Kela-korvausta saa vain jos 4D-ultraan on joku hyvä syy esim. vauvan rakenteissa huomattu jotain poikkeavuutta aikaisemmin, mitä nyt tutkitaan. Felicitas suosittelee, että 4D-ultra tehdään viikoilla 24-26. Aika kannattaa varata hyvissä ajoin (itse varasin kuukausi etukäteen), koska nämä miehet ovat erittäin suosittuja.

Sekä Felicitaksen että Femedan nettisivuilta löytyy juttua 4D-ultrasta.

T: Toukomaa
 
täällä läks sit tänää rv20 käyntii eli 19+0 :D nyt on sit tasan viikko sinne puoli väliin... :heart:

mä olen taas tänä aamuna ollu niiiiiiin jumissa selästä ja niskoista.. heti sängystä noustua päätä rupes särkee niin ku olis kamala rapula... :'( ei ole hääviä ei.. meillä on lisäks joku pirun kolibakteeri vesijohto vesessä,ja sitä ei saa käyttää ilman totaalikeittämistä.. mähän sitä eilen kerkesin juoda,niin ku varmaa moni muuki ennen ku asia selvis ja siitä tiedotettii.. onneks ei ole ollu mitää mahan väänteitä tms ihmemmin... :whistle:

no mutta tänne ei siis ihmeempää... oikein mukavaa v.loppua kaikille... :wave:

peikko ja nilla-olavi 19+0 :heart:
 
Meiming paljon onnea!! :flower:

Pikkupeikolla aivan ihania hankintoja. :heart: Meillä ei vielä löydy kuin muutama tulevan isoäidin ostama vaate, ja sitten vauvantilkkupeitto, jonka olen itse tehnyt koulun käsityötunnilla ala-asteella. Ja hyvin on säästynyt käyttämättömänä ja muutoissa mukana tähän päivään saakka, nykypäivänä ei taitaisi enää kädentaidot ompelemiseen riittää.. :LOL:

Löysin lehdestä aivan ihanan vauvansängyn, joka pienillä muutoksilla käy lapselle 8-vuotiaaksi saakka, hintaakin valitettavasti löytyy.. :ashamed: Tämä http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/pinnasangyt/stokkesleepi on silti harkinnassa - kellään kokemusta ko. sängystä?? :attn:

Itsellä vielä viikko aikaa rakenneultraan, ensi viikon perjantaina sekin vihdoin edessä! :)

Iidukka & Baby rv 18+2
 
Pitkästä aikaa taas kirjottelen. Meiming, hurjan isot onnittelut hyvistä uutisista ja pienestä pojan vesselistä :flower:
Me käytiin siis keskiviikkona rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Siellä pieni teki ihme akrobaattitemppuja ja hikka oli. Pieni vastasi viikkoja ja kaikki elimet olivat kunnossa. Ei kysytty kätilöltä kumpi olisi tulossa, mutta mies oli kuulemma nähnyt killuttimet jalkovälissä, itse en mitään huomannut. Eli jää vielä arvoitukseksi tammikuulle. =)
Tyttönen oli kysellyt linea negrasta ja kyllä se on jo muutaman viikon näkynyt, tosin todella vaaleena, mutta viiva kumminkin.
Edelleen olo on tosi hyvä, mitkään liitoskivut eikä muut ole vaivannut yhtään. Ja masu kyllä näkyy jo muillekin. Kävin eilen jotain kaukaisia sukulaisia katsomassa, joita en ole nähnyt moneen vuoteen ja siellä monet kyselivät että milloinkas pieni syntyy. Joten vauvamahalta tämä jo näyttää. Kokeilin tuossa yksi päivä kesävaatteita ja jouduin toteamaan, ettei ne enää mene päälle. Pari hametta on sellaisia joita voi käyttää, mutta muuten ei mitään. Enkä kyllä enää raskisi ostaa mamma kesävaatteita, joten syksyä ja viileempiä ilmoja odottelen, että voi vetää farkut jalkaan :whistle:
Minäkin täällä harkitsen mammajumppaan menoa. Työväenopistolla olisi ja vaikka se onkin päivällä niin ei haittaa kun kotona olen kumminkin. Olisi jotain tekemistä sitten aina yhdelle päivälle viikossa.
Potkuja tuntuu ihanasti päivittäin ja näkyykin päällepäin kun pieni jumppailee masussa =) Mutta ei muuta kun mukavaa viikonloppua kaikille =)
pippuri ja jarmo-orvokki 19+2
 
Nonni, oltiin tuossa rakenneultrassa sitten. Siellä meidän "lööbailija" taas loikoili rennosti ja välillä vähän ojenteli itseään. Hupaisaa miten voikin olla niin erilaiset vauvat - vaikka eihän se mikään ihme ole ollenkaan :LOL: Mutta niinhän ne vanhat viisaat tietää sanoa että kyllä se vauva osaa valita mihin tilanteeseen perheeseen tulee ja meillähän on tuo kevät täysin rakennuspuuhaa, joten ehkä se veijari osaa olla sitten yhtä kiltisti ja rauhallisesti ;)

Meillä muuten sitten myöskin on tulossa toinen poika! :heart: Juuri eilen avaudin äidillenikin että en kyllä osaa sanoa kumpi olisi tulossa,mutta semmonen fiilis itsestäni on että olen kyllä ihan semmonen poika-äiti. Ja kyllähän ne sykkeet (150) vähän enteili samaa. :whistle:

Ja me mennään lasketunajan kanssa tutulla 13.1 vaikka viikot nyt vastasi 19 plus 2. Kätilö sanoi että heittelee aina riippuen ultralaitteista ja myös sen käyttäjästä,joten siksi meikäläisellä heitellyt niin nuo viikkoja vastaavat koot. Pituutta vauvasta ei saatu mutta paino oli yli 250 g. Hän sanoi että 2 viikossa on sitten sen 500 g - eli huimaa vauhtia alkaa keräämään "massaa". Istukka oli aika matalalla, mutta kuulemma lähtee kohdun mukana sitten ylemmäs - ei edes kontrolloida vkolla 30, kun hän näki että se kuitenkin lähtee sieltä eikä ole ihan kohdunsuun päällä. Mutta voipi kuulemma tulla vuotoa,joten sitä varoitteli ettei kannata pelästyä. Ja jos se lähdekään ylemmäs niin sitten kuulemma aina tulee vuotoa vkolla 30.

Jepsans, nyt aletaan pakkaamaan mökkiviikkoa varten. Ihanaa!!

Viikonloppua!

JonnaP ja pikkuPablo B)
 

Yhteistyössä