Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Inkalillalle iso halaus ja jaksamista :hug:
Mamma Mirabellelle voimia!

Kamalalla pahoinvoinnilla jatketaan. Tosin, en tiedä uskallanko ääneen edes sanoa, mutta tänään on HITUSEN parempi päivä eiliseen verrattuna. Oon jaksanut nousta sängystä ja leikkiä hetken esikoisen kanssa ja jopa tyhjentää reissun jäljiltä matkalaukut. Siis tyhjentää..ei viedä tavaroita paikoilleen :D

Jännittää hirmusesti ens viikko! Meillä on silloin eka neuvola ja ottavat silloin ultran. Hassua. Viime raskaudessa asuin naapurikaupungissa ja siellä ei saanut alkuraskauden ultria eikä silloin vielä kuulunut rakenneultrakaan. Molemmat sain kelakorvauksina takaisin, mutta n. 90e jäi molemmista itselle maksettavaa. Rakenneultrassa kelan vaatimuksena oli käydä muistaakseni viikoilla 19-22 tai jotain tai muuten ei olis saanu korvausta kelalta. Nyt kunta tarjoaa molemmat ultrat, joten mielelläni menen. Nytkin alkuraskauden ultra ois menkoista laskettuna viikolla 7+6 eli tosiaan heti viikon päästä :)

Nyt pakko mennä lepäämään ja laittamaan pyykit narulle, kun esikko on päikkäreillä!

Jemppi & pikkarainen 6+6
 
jag78 pahoittelut ja voimia!!

Voimia myös kaikille epätietoisuuden kanssa tuskaileville!

ON: kävin siellä varhaisultrassa viime perjantaina ja kaikki oli hyvin ja sydänkin löi!! Olihan se aivan uskomaton tunne, kun näki sen pienen kirpun siellä! Huomenna on sitten eka neuvola ja np-ultra on 23.6.

Pahoinvointi jatkuu kolmatta viikkoa 24/7, kaikki yököttää eikä mitään tee mieli syödä. Ruokavalio koostuukin lähinnä jukurtista ja vauvojen hedelmäsoseista.. Mutta vaikka oksettaa, en ole oksentanut!

Ihan hassua, että tuolla on jo pino helmikuisillekin! Aika se vaan rientää!

Ella83 & pikkunen 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Tulinpa vielä tänne kertomaan viimeiset kuulumiset. Eli tänään kävin hcg-verikokeessa, ja hormonit olivat laskeneet la-su yöstä. Tänään on tullut myös enemmän vuotoa. Maanantaina pitää vielä käydä antamassa verta, ja tiistaina soittavat jälleen Naistenklinikalta, miten arvon on käynyt. Pitää silloin tiistaina vielä kysyä, onko tarvetta kaavinnalle, lääkäri kun meinasi että pitäisi kaapia. Kai se limakalvo voi itsekseen vuotaa pois? Tai no väkisinkin se vuotaa, toivottavasti vuoto oikein yltyy. Tuo kaavinta ei nimittäin houkuttele yhtään, mulle tehtiin kaavinta jo synnytyksen jälkeen, ei se nyt kauheen kiva juttu kohdulle ole.

Toinen keskenmeno on siis nyt totta. Miten tässä uskaltaa enää toivoa tulevilta raskauksilta mitään? :( Onneksi on tuo meidän ihana poika, pitää mukavasti arjessa kiinni. :heart:

Sartsa83 kyseli viikkoja. Tänään olisi ollut noin rv 5+3. Onneksi meni näin alussa kesken.

Voikaa hyvin, toivottavasti ei enää kukaan joutuisi kokemaan tätä samaa. :hug:

Minut voi siis poistaa listalta.
 
Viimeksi muokattu:
Mamma Mirabelle, :hug: Toivottavasti saat lähetteen!

jag78, pahoittelut keskenmenosta ja paljon voimia jatkoon! :hug:

Ihan liikaa surullisia uutisia. :'(


Ellalle onnea ultrakuulumisista! :heart:

Meelia, onneksi olet nyt päässyt sairaslomalle. Jaksuja! :hug:


Sain varattua nyt np-ultraan ajan eli juhannuksen viettoon pääsemme ä-polin kautta, sillä aika on torstaina 23.6. Niin pitkälle ei kukaan ollut aikoja varannutkaan vielä, kun oli koko päivä vapaana. :whistle: Minäkö muka hätäinen?!
Samalla sitten varasin sen ensimmäisen sokerirasituksenkin (
) ja se olisi sitten heti juhannuksen jälkeen maanantaina aamuvarhain. Mua niin ärsyttää koko sokerirasitukset. Olen joka raskaudessa rampannut niissä kaksi kertaa ja aina tulokset ovat olleet jopa matalia. Mutta kun riskiryhmään kuulun (pco + painoindeksi on miljardi), pitää siellä kuitenkin käydä. No, saahan rauhassa lukea pari tuntia kirjaa ja onpahan molemmin puolin juhannusta jotain odotettavaa. =)

Tuota ultraa varatessa multa ei edes kysytty, onko se se seulontaultra vai normaali. Eli meillä mahdollinen verikoe otetaan heti ultran jälkeen. Saa nähdä sitten suostuuko kätilö mittaamaan niskaturvotusta, mikäli ilmoitamme, ettemme mene verikokeisiin... Niin ja ensimmäistä kertaa tänä vuonna meilläkin on ne kaksi ultraa ilmaisia! Jipii!



Ihana ilma! Ja huomenna pääsen miehen kanssa kahdestaan karkaamaan iltaa viettämään. :heart:


Neljän suora 8+0 POKS
 
Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille :( Toivottavasti elämä hetken päästä näyttää taas paremmalta :hug:

Mulla olis parikin kysymystä, eka on että eikös myös Samarin ole sallittua ottaa niin refluksiin kuin närästykseenkin?
Toinen kyssäri on, kun mun oikeaa pakaraa on alkanu oikeen kunnolla juilii, sattuu jne. Kävely kamalaa, istuminen hankalaa ja nukkuminenkin tai ainakin sängyssä kääntyily sattuu PALJON. Ilmeisesti kyseessä iskias, tai ennemminkin piriformis-lihas painaa iskiashermoa, mikä kivun aiheuttaa, onko muilla ollut samoja kokemuksia? Ja miten tämän kivun saa lievittymään, nyt kokeiltu venytystä, mikä hetkellisesti auttaa paljonkin.
Olen tässä myös ihmetellyt kun suuri osa kirjoittajista valittelee pahoinvointia, itselläni oli ehkäpä viikolla 5-6 noin neljän päivän ajan pahoinvoivaa oloa ja nyt ei mitään sen jälkeen ole ollut. Kuulunko niihin onnekkaisiin, jotka selviävät pahoinvoinnista tällä vai onko pahin vasta edessä?

 
jag78 :hug:

Ja mä en saanu sitä v*tun lähetettä! ( sori.. )
Kaiken kukkuraksi siirsi mun ens maanantain neuvola-ajan 2 viikon päähän 15.5!!
:O
"kokeillaan sitten onko kohtu alkanutkin kasvamaan kuitenkin jos siellä aivan haalea viiva kuitenkin oli"
-ja se viiva on tuossa testissä edelleen..
USKOMATONTA!

No mä yritin sinne yksityiseen soittaa mut ei vastannu.Toisesta neuvolasta ajattelin kyllä kysyä kans että laittasko ne sieltä. Oon eri neuvolassa käynyt molemmat aiemmat raskaudet ja siellä homma toimi heti eikä 15päivä.


MM joka ei ole raskaana tai on on rv 6+3
 
MM, voihan vee! Että se osaa olla vaikeaa! :headwall: Toivottavasti nyt jotain kautta pääsisit ultraan pikaisesti. Epätietoisuus on varmasti raastavaa. Oletko ajatellut, että menisit suoraan terveyskeskuslääkärille? Jos sieltä laittaisivat lähetteen naistentautien polille ultraan?


Arell, Samarinia olen ottanut närästykseen (ja sen kyllä ihan pakkauselosteesta varmistanut sopivan raskauden aikana).
Mua on iskias yleensä vaivannut loppuraskaudessa, mutten osaa sen poistamiseen mitään taikakeinoa kertoa. Olen kokeillut kylmää, joka vähän auttaa sekä hierontaa. Eniten auttaa, kun välttää tiettyjä asentoja ja liikkeitä, mulla tarkoittanut lähinnä, että huomioi, miten nostelee lapsia.
Ja toivottavasti olet välttynyt pahoinvoinnilta! Mun käsittääkseni useimmilla pahoinvointi alkaa viimeistään joskus 8.viikolla. Tosin mulla tuplaraskaudessa oli pahoinvointia viikoilla 14-16, mutta se johtui varmaan jotenkin siitä, että kohtu painoi vatsalaukkua ja jos söi/joi liikaa, tuli ylimääräiset pihalle. :x
 
Neljän suora:
Täällä ei oo tiedätkö aikoja tk:n puolelle, päivystykseen ( joka sekin on yhteispäivystys 4 eri kunnan kanssa ) pitää mennä istuun oli asia mikä tahansa..
Ei edes lapselle saanu korvaa katsomaan lääkäriä vaan ohjattiin päivystykseen :/

Mä huomenna soittelen sinne entiselle terkkarille, se on aivan ihana ihminen ja auttaa varmasti.
Kuuntelee se ainakin sydänäänet jos ei muuta voi tehdä tiedän sen.
En tajua miksi tuo nykyinen ei edes sitä yritä tehdä vaikka ne saattaisi jo kuulua JOS sitä elämää tuolla on syntymässä..
 
MM, meillä sama juttu noiden tk-aikojen kanssa. Ensin on jonotettava päivystävälle sairaanhoitajalle, joka sitten arvioi lääkärin tarpeen ja sit jonotetaan lääkärille uudestaan. Minäkin tämän rumban olen kerran käynyt korvatulehduksessa olleen alle vuoden ikäisen kanssa ja se kerta oli kyllä viimeinen. :kieh: Mutta itse siis tuota kautta menin ensimmäisen raskauden verenvuotojen jälkeen ja tk-lääkäri kyllä laittoi sen enempää mutisematta lähetteen naistentautien polille. Sinne nämä alkuraskauden ongelmat kuitenkin kai kuuluu... Onneksi nyt sait kuitenkin ajan yksityiselle. Tsemppiä odotteluun! :hug:
 
Ella Onnea ultrakuulumisista! :)

Empuuu Olen pahoillani.. :( Tsemppiä kovasti! :hug: Ehkäpä se seuraavalla kerralla jo onnistuis niinkuin kuuluukin..

Neljän suora Täällä tuntuvat kovin aikaisin aikoja jakelevan kun meillekkin se aika heinäkuun alkuun tuli.. :D Veriseulat pitää käydä antaa jo juhannuksen alla...
Voi sokerirasitus sentää, sinne joudun minäkin, tosin vasta jokunen viikko rv20 jälkeen... :rolleyes:

Tervetuloaa uudet! :flower:

Mamma Mirabelle Hyvä et soitit ja sait yksityiselle ajan, eipähän tarvitse kauempaa kärsiä epätietoisuutta.. :hug:

(.) Tissit on kipeet ja väsyttää.. |O Mulla tulee samanlaisia aaltopakotuksia rintoihin kun mitä oli kun maito nousi.. :) Melko mielenkiintoista..No, ainakin on jotain oiretta, ystäväni kuvotus kun katosi ja eilen jo mietin et olisko siitä pitänyt olla huolissaan..
Huomenna on sitten THE day, jänskättää ihan sikana ja pelottaa...Mut eiköhän se siitä... :)

Maira ja kirppu 7+0
 
Sartsa83
Arell tervetuloa! :wave:

Neljän suora mulla on samanlaista limaa, ollu molemmista raskauksista tässä vaiheessa. :)

Niinatar oi, onnea. Ihanaa! :) Ja tervetuloa! Meillä myös esikoinen saanu alkunsa hoidoilla. Söin clomifeneja, pistin menopuria sekä pregnyl-irrotuspiikin ja sitten meillä oli inseminaatio. Kaks kertaa noi tehtiin, jonka jälkeen tärppi kävi. :) Nyt sitten 9kk jälkeen synnytyksestä luomuraskautuminen, joka on kuin ihme.. tai no, useasti sitä sanotaan että seuraavat lapset saa alkunsa luonnollisesti. En vaan tohtinu uskoo sitä, mut tässä sitä ollaan. :heart:

Voi MM : / :hug: Mä silti niin toivon että siellä ois.... voih, että tuntuu pahalta, jos nyt ei ookaa. :(

Onnea SenSen :)

jag78 EIKÄH!!! Mä en kestä teiän ihmisten puolesta, joille sattuu noin ikäviä. :( Hirmusesti voimahaleja ja plussatuulia uusiin yrityksiin!!! :hug: :heart: :whistle:

Empuuu Oon niin pahoillani teiänkin puolesta. :( :hug: Isot jaksuhalit sinnekin ja plussatuulia seuraavaan yrityskertaan. :heart: :hug:

MM tsemppiä perjantaille! Toivon niin lujaa että siellä on kaikki ookoo ja jos kerta edelleen viivat tikuissa niin kyllä sä oisit raskaana. Voi kamala miten jännittää sun puolesta. Sit HETI kertoon tänne! :heart:

Omaa. Meillä nukuttiin tänään JOPA 7:aan. WAU. :p Noh, päivä menny sit sen mukaan paremmin ja huonommin. :D Aamupäivä meni mahtavasti, kunnes lähdettiin kauppaan ja apteekkiin. Kitinää koko matkan. Samoin se alkoi sitten iltapäivällä kun meijän isi tuli töistä kotiin. Liekö osottanu mieltään isille. ;) Nyt isi ja Arttu ovat palokunnan junnureeneissä, missä meidän isi on yhtenä kouluttajana. Arttu pääsee jo varhasessa vaiheessa tutustuun palokuntatoimintaan. :) Ja mun olot sen kun heittelee. Tänään taas väsyttäny ihan järjettömästi, vaikka sai yöllä nukkuakin. Mutta: mä löysin kaupasta mun lempijäätelön!!!! Se poistui joskus kokonaan myynnistä, mutta on nyt tehny "paluumuuton". ;) Ingmannin Minttu-suklaa. :p Se oli aiemmin Ingmannin apetit jäätelönä ja sittemmin se oli semmonen pahvitötsässä, missä oli tota samaa ihanaista suklaakastikettakin ja nyt se on tullu takasin tossa creamy-sarjassa. Vähänkö oon hei ihmiset onnessani!!! :LOL: :heart:

Sartsa ja Mysti 8+2 :heart:
 
Moi,

Empuu: olen tosi pahoillani. Voimia teille, ja onnea uusiin yrityksiin! Ja samat sanat myös jag78

MM: Inhottavaa tuollainen epätietoisuus! Onneksi sait ultra-ajan ja toivottavasti siellä nyt asiat selkenee. Mutta peukut pystyyn että tämä jäisi kuitenkin vain säikähdykseksi!

Sartsa: mä söin kanssa tänään kesän ensimmäisen jäätelön. Siis sellaisen joka lasketaan kesän ensimmäiseksi: kävelyjäätelö töistä tultaessa. Sisällä syötyjä ei lasketa, nimittäin. Onnea pitkistä yöunista, niitä kyllä kaipaa kun voimat menee uuden elämän kasvattamiseen.

ON. Ultrassa tänään näkyi 12,1 mm pitkä pötkylä ja vahva sydämen syke :heart: Laskettu aika siirtyi pari päivää eteenpäin, eli uusi päivä on 13.1. (mikä on muuten perjantai ja 13. päivä, aiks). Katsotaan siirtyykö vielä, tämä on ovulaation mukaan kun neuvolassa laskivat edellisistä kuukautisista. NP ultraan pitäisi aikaa kai varailla, tai sitten odotan ensi viikolle kun olen neuvolassa käynyt. Sinne on soittoaika tosi typerästi yhdeltä, mulla on yleensä aina jotain palaveria tai muuta hässäkkää siihen aikaan niin sitä ei koskaan muista. Olisi kyllä kiva jos julkinenkin puoli ottaisi käyttöön tuollaisia nettiajanvaraussysteemeitä mitä julkisilla on.

Huomenna onkin ihana kesäpäivä ainakin lupausten mukaan. Ehkä syön sen kesän toisenkin jäätelön!

maka 7+3
 
Jag78 ja Empuuu: Jaksamista ja onnea uuteen yritykseen, molemmille. :hug:

Arell86, jospa lusit niiden neljän päivän aikana sun pahoinvoinnit, toivottavasti. :D Ja samarinia saa käyttää, itsellä oli ekassa raskaudessa aina silloin tällöin käytössä ja kysäisinpä asiasta neuvolassa silloin.

MM
: Toivottavasti saat edes siellä terkalla ne sydänäänet kuulla. Auttaisihan sekin. Mutta muista, että vaikka ei kuuluisikaan niin sekään ei tarkoita, ettei siellä ketään ole. :)
Jaha, pääsitkin sitten sinne ultraan, varpaat ja peukut perjantaina täällä pystyssä! :hug:

maka: Onnea ulrtakuulumisista!! Ja onnea muuten kaikille muillekin niistä kertoneille. :D

ON
: Tänään ollut taas niin huono päivä. Ei sentään laatta ole lentänyt, mutta eipä kaukana ole ollut. Muutenkin tosi väsynyt ja vetämätön olo. Ja sitten noita liitoskipuja, että on vihlonut. No, toivottavasti huomenna parempi päivä. Sokerasituksesta sen verran, että itse kävisin siellä mielelläni, mutta eipä ole tarvetta kun diabetes löytyy jo omasta takaa.: /

Sedillon & lilliputti 8+6 (huomenna *poks*)
 
Mä en tiedä kannattaako mun olla pinossa kun en oikeestaan kirjoittele tänne ollenkaan. Oon tuolta kuumepuolelta plussaneiden pinossa aktiivisempi kuitenkin... Käyn kyllä kukemassa kuulumisia mutta tosissaan pinossa olo tuntuu vähän turhalta.
 
Sartsa83
maka sitpä mä en olekaan syönyt kesän ekaa jäätelöä vielä. ;) Jos se kerta noin lasketaan. :p Mä olen nauttinut vain pakettijäätelöitä. :) Hirveä himo kun tuntuu jäätelöön olevan. :D Ja kiitos. Ilmeisesti tosiaan tämä uuden elämän kasvattaminen tosiaan vie voimia enempi kuin esikoisesta, koska oon nukkunu nyt joka yö kuin tukki. Käyny ehkä kerran tai pari poikaa katsomassa yöllä kun on huutanut, viime yönä en sitäkään. Mutta nyt poika taas päätti herätä kuudelta. Ja liekö sitten johtuen tästä raskaudesta, mutta tuntuu ettei siihen aikaa saa mitenkään päin silmiä auki. Seiskalta se jo onnistuu ihan huoletta, mutta ei kuudelta. Kuitenkin ennen raskauksia sitä meni puol 6:teen töihin, eikä ollu mitään ongelmia heräämisen kanssa! :O Mut näin ne muuttuu... ;)

MM Oukki. :) Siispä oottelen ihan kiltisti sitten vaan niitä kuulumisia täällä. ;) :heart:

ON: Näin viime yönä ihan kummallisia ja sairaita unia. Ihmettelin ekassa raskaudessa täällä kaksplussalla kun moni sano että näkee pettämisunia ja muita ihmeellisiä unia, mut mä en sillon nähny mitään tommosia. Noh, tää raskaus nyt on kaikkinensa ollu ihan vastakohta esikoisesta, etten toisaalta ihmettele, mutta voi vitjat mitä unia oikeesti! HYIH! :x

muoks* Ootteko te nähneet mitään kummallisia unia raskauden aikana? Niin ja mistä teillä jollain on noita kaikenalaisia pusu- ym. hymiöitä? TAHTOO kans. :)

Oikein aurinkoista keskiviikkoa kaikille! Toivottavasti koko Suomessa ja teillä kaikilla siis ois aurinkoinen päivä. :) :heart:

Sartsa ja Mysti 8+3 :heart:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Omaa napaa täysin nyt tulee.
Pari päivää oon okseolon saanu pysymään hyvin pois, ihan sillä, että syön syön syön. Ei auta kahden tunnin väli, vaan TUNNIN väli! Ja ihan on syötävä niin että naparuskaa niin ei tule kuvotusta.
Eilen sain kunnolla siivottua, pesin lattiat, kylppärin yms.. tuli hyvä mieli.
Tänäänkin oon touhunnu kaikenlaista, mutta väsy alkaa painaa, mut en halua antaa periksi.
Ilma mitä ihanin :heart: Oltii tuossa takapihalla nuorimman kanssa, nautiskelemassa kesästä. ( omanapa loppuu tähän :D )

Unista voi tsiisus! Varmaan siitä päivästä kun tulin raskaaksi unet on ollu ihan älyttömiä. Nyt ne on siis oikeesti ihan puutaheinää, vauva ei vielä unissa ole. Edellisissä raskauksissa näin paljon myös vauva unia, joita varmaan tulee myös nyt kun raskaus etenee. Ja hirveesti tuli unia, joissa vauva kuoli. Ne oli mielettömän ahdistavia :( Mutta pitää aina muistaa että unet on unia.

iimukka 9+1
 
Ape
Heipä hei!

Ilmoittaudun myös tänne odottajien kerhoon :) Laskettu aika on 23.1. ja mielialat vaihtelevat reippaasti, välillä mietityttää, miten mies jaksaa minua. Ärsyttää oma "valasmainen" fiilis ja pään kokoiset tissit! :D
 

Yhteistyössä