Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Vitamiineista Hermostotorvi sulkeutuu viikolla 6, johon foolihappo on merkittävästi vaikuttamassa, joten vitamiinilisää pitäisi nauttia heti alusta lähtien. Varsinkin jos on jotain suolistosairauksia tms., jonka vuoksi tavallinen ruokavalio ei takaa riittävää vitamiinien saantia. Eipähän sitä ole ennen muinoinkaan mitään raskausvitamiineja popsittu ;)

Oloista Täällä etova olo jatkuu. En voi kuvitellakaan syöväni mitään lihaa tai ylipäänsä lämmintä ruokaa. Alkaa olla vähän heikkohappi, mutta kaikki sympatia teille, jotka joudutte yrjöämään koko aika :hug: En kykenisi. Mulla on tässä parina aamuna tullut jotain tuhrua pikkasen... Tietty hermostuttaa, mutta koitan pysyä positiivisena. 1,5 vkon päästä toinen kontrolliultra niin josko sitten jo osais huokaista jos siellä olis jo sydänäänet ja kaikki :heart:

Väsymyksen ja huonon olon karkoitukseen taidan kokeilla nyt kevyttä sunnuntailenkkiä :)

Muksuluuri rv. 6

Tervetuloa Jenny82, Bassets, Jomi ja askuliini83! :wave:

Milkaliina, mun LA-kaimani, meillä on varhaisultrakin samana päivänä! Saadaan jännittää sitten yhdessä sitäkin. ;)

Mä olen varannut ultra-ajan siis Terveystalosta, kyseessä on vielä erikoislääkäri (meidän ä-polin ylilääkäri), joten hintaa tulee varmasti ainakin se satanen. Mehiläisessä kävin viimeksi, maksoi muistaakseni reilusti yli satasen ja ultrauslaite oli ajalta ennen sähkömoottoria, hyvä että sieltä syke saatiin näkyviin noin millin sadasosan kokoisena...

Maira, minäkin olen kotiäitinä, mutta silti mun työnantajani tuntuisi olettavan, että hänelle täytyisi kertoa raskaudesta heti plussatestin jälkeen, mielellään vaikka vähän ennemminkin. :LOL: Vaikken ymmärrä, mitä väliä sillä on, kun olen kuitenkin hoitovapaallakin pitkälle ensi vuoteen.

Huomenna ekaan neuvolaan, saadaan tää odotus ihan virallisesti alkaneeksi ja äitiyskortti kirjoihin ja kansiin. :D

Paljon voimia ja positiivista mieltä kaikille pahoinvoiville ja tuhruttelijoille! :hug:

Neljän suora 6+1

Heippa vaan kaikki tammikuiset!

Päätinpä minäkin sitten rekkautua tänne, kun alusta asti olen taustaillut tätä ketjua. Plussattu on 29.4. ja laskettu aika olisi 6.1. Toinen lapsi tulossa, esikoinen on 1v2kk. Pikkuhiljaa alkaa tuttu pahoinvointi ja kuvotus hiipiä tännekin. Katselin, että ekassa raskaudessa pahoinvointi alkoi rv 5+6 ja nyt pari päivää myöhemmin. Oksentaa en ole joutunut vielä, mutta eiköhän sekin hetki koita. Kaivoin juuri sea band -rannekkeet kaapista, kaikki keinot pitää kokeilla! Rasittavaa, kun koko ajan pitäisi olla syömässä, koko ajan on nälkä ja jos tulee pitempi tauko niin sitten iskee kuvotus. Väsymys on luokkaa, että joku on heittänyt 20 kiloa painavan lyijypeiton mun päälle...

Varhaisultraan en nyt sitten kai ole menossa, vaikka alussa surffailinkin innokkaasti kaikki mahdolliset lääkäriasemat läpi. Uskotaan nyt että siellä joku on, kun alkuraskaus on edennyt saman kaavan mukaan kuin edellinenkin. Kotidoblerin ajattelin kaivaa esille vk 10 kohdalla, silloin rupesi kuulumaan esikoisen sydänäänet.

Vointeja kaikille!

Luru77 rv 6+3

Ela
Tulipas vielä mieleen, että onko kukaan työelämässä oleva joutunut olemaan sairaslomalla pahoinvoinnin tms raskauteen liittyvän asian tiimoilta?? Mulla alkaa vakavasti olla harkinnassa, kun kuvotus on aamusta-iltaan kestävää ja väsymys ihan järkyttävää. Varsinkin yövuorot tuntuu tällä hetkellä tekevän aika tiukkaa :'(

Lista olisi taas päivitetty, anteeksi että kesti. :ashamed:

Tervetuloa kaikille uusille plussaajille ja onnea. :flower:

Eilen sitten tännekin rantautui tuo etova olo, ja kun ei syömällä voinut sitä helpottaa niin olinkin sitten ihan vetämätön koko päivän. Päätin että nyt niitä kiloja ei tule ja pudotustakin pitäisi tulla, niin ei voi olla kokoajan syömässä.

MLM ja monsteri

Ela, minä ainakin jouduin perjantaina vetoamaan vatsatautiin että pääsin töistä pois kun oli niin mielettömän kamala olo. Olisi pitänyt vielä vetää koulutusta isolle porukalle, huhheijaa. Sama olo jatkuu, toivoisin oksentavani että helpottais edes hetkeksi..tuntuu samalta kuin merisairaus. Aamulla on pakko mennä töihin, ei muu auta kun koeajalla ollaan :(

Heipsan täältä jääkiekkoa edeltävistä tunnelmista!
Ystävämme paha olo on täälläkin ollut tänään käymässä, äsken oli lähellä etten vessaan mennyt.... Myös väsymys iski yhtäkkiä ihan hullun lailla ja hirmusia kiukkukohtauksia tullut tänään ja eilen, oikein hävettää kun aikuinen ihminen tällä tavalla jaksaa joka asiasta ottaa herneen... Mutta kun sille ei voi mitään!!
Tuntuu ettei tuo ukkeli ymmärrä sitten yhtään meikäläisen olotilaa, ihmettelee vaan kun kiukuttelen.. No eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa..
Hirmuinen huoli on päällä, koska vatsassa ei tänään ole juuri mitään nippailua tuntunut.. Tuo paha olo (toisaalta onneksi) on kuitenkin viestittänyt, että eiköhän pikkunen siellä paikallaan vielä ole. Inhottavaa, kun ei voi olla tässä vaiheessa vielä varma mistään. Varhaisultrakin taitaa olla vähän liian tyyristä meille :p Kellään kokemuksia Turun seudun varhaisultrasta??

Tervetulo Luru!

Mulla tänään ollut ekan kerran tunne, että olisin raskaana. Siis oudosti alavatsaa turvottaa. Tästä tää mahankasvu lähtee...

Mä oon Multivita Raskaus ja Imetys tablettien lisäksi ottanut joka päivä maitohappobakteereja. Toinen lapsi on toooosi allerginen (vaikka imetin 1,5 vuotta), josko siltä vältyttäisiin tällä kertaa.

Nyt takaisin kattoon jääkiekkoo... :popcorn:

Tsemppiä pahoivoiville! Itse muistan ajan vielä harmillisen hyvin kuopuksesta. Kokoajan teki pahaa ja joka ilta aloin oksentaa kellontarkasti kahdeksalta :( Täytyi vaan valita ruokasen mukaan mitä oli helppo oksentaa. Kaikki tuli ylös, vesikin ja jos jätti syömättä niin sitten oksensin mahahappoja ja oksentelu jatkui niin kauan kuin söin (ja oksensin).
Toivottavasti tässä raskaudessa ei tulisi yhtä huonoa oloa. Esikoista odottaessa oksensin vain pari kertaa.

Oma olo muuten normaali, mutta kuukautiskipuja, voimakkaita,on edelleen. Samoin rinnat tosi arat ja alavatsa arka ja tosi turvoksissa. Näytän siltä, että olisin jo ainakin 5. kuulla :O

Bassets ja vauva III rv 4+2
Lisäksi jotkut ruuat ei mene alas. Eilen toivoin kovasti miehen grillaavan ja kun ruoka oli valmis ja meinasin alkaa syödä niin herkkuni grillimakkara ja herkkusienet eivät menneet alas lainkaan.

Täällä flunssa jatkuu |O
Olo ehkä jo parempi mutta tää yskiminen ja liman määrä on jotain kauheeta.
Väsynyt oon kuin taivas. En tiedä johtuuko taudista, raskaudesta vai molemmista ja on tässä ollu muutaan päivän yöks olo, ja siitäkää en tiedä johtuuko kauheasta limamäärästä kurkussa vai raskaudesta.

Rinnat on niin kipeet ja turvoksissa että huh huh!!! Toivottavasti tasoittuis pian.

Voimia oksentaville ja muillekkin kuvotuksesta kärsiville :heart:

6+6

Saanen liittyä mukaan keskusteluun =)
Se kuuluisa epäonnenpäivä Perjantai 13 muuttui onnenpäiväksi yhden ainoan vessareissun jälkeen :heart:
Laskureitten mukaan LA olisi 2.1.2012, mutta kierto on ollut viimeiset kolmevuotta todella epäsäännöllistä, LA varmaan muuttuukin neuvola käynnin jälkeen. Viikkoja siis nyt 7 :confused:
En todella ollut raskautta tai muutenkaan lasta ajatellut ehkä muutamaan vuoteen. Kuitenkin menkkojen pois jäänti ja ajoittaiset huimauskohtaukset töissä ajoivat tekemään testin jonka tulos oli tietysti hyvin hämmentävä. Kuitenkin jo seuraavana päivä olin aivan varma, että tätä juuri haluan ja mieskin on onnesta soikeana. :heart: ..Ja suuta on todella vaikea pitää supussa :$
Tänään soitan neuvolaan ja kysyn miten tästä jatketaan. Tämä siis esikoisemme.
Ikää 21v ja synnytys tapahtuisi TAYSissa.

Oireista sen verran että tissit on edelleen kipeet, lievää huonoo oloo on oikeestaan koko ajan. Muutaman kerran tullu sellanne olo et nytkö tulee oksennus. Kurkussa polttelee aina välillä. Maha on iltasin aivan järkyttävän turvonnu, tai sit mä vaan kuvittelen :)
Pyörrytyskin tulee ja menee, ei oo väliä sillä onko just syöny vai ei. Niin ja tuntuu et hengästyn todella vähästä.

Kotidoppler kuinka monella on tai kuinka moni on hankkimassa? Itse ostin omani Ebaysta, pitäis tulla ens viikolla viimestään. Siitähän on aika paljon keskustelua keskustelupalstoilla että siitä olis jotain haittaa. Mutta mistä nyt ei olis...

Nijan 6+1

Tervetuloa taas uusille! Ja onnea plussasta!! :heart: :flower:

Doppler löytyy tästä huushollista, ei se vaarallinen ole jossei sitä tuntitolkulla joka päivä käytä.. :) Ihan mukava laitos, vallankin siinä kohtaa kun ei vielä liikkeitä tunne.. :)

Onkos täällä tupakkalakkolaisia?Vai olenko ainoa jolla tää paha tapa on ollut ja nyt on lopetustalkoot? :whistle:

Luru77 ja LadyMoon, onnea plussasta ja tervetuloa mukaan juttuihin! :wave:

Dopplerin tilasin ensimmäisessä raskaudessa myös ebaystä ja sitä on käytetty jonkin verran joka raskaudessa. Jokaisesta ollaan myös tallennettu sydänäänet koneelle. :heart: En mä myöskään usko satunnaisen käytön aiheuttavan mitään vahinkoa sikiölle tai ainakin meillä nuo kaikki kolme ovat suhtkoht normaaleja. ;) Ensimmäisessä raskaudessa mulla epäiltiin keskenmenoa rv10 ja jouduin odottamaan ultraa vuorokauden, silloin mies löysi dopplerilla ensimmäistä kertaa sydänäänet. Silloin se laite oli kyllä painonsa arvoinen kullassa! Samoin kuopus oli loppuraskaudessa tosi laiska liikkumaan, joten silloin tuli kuunneltua.

Maira, :wave: Tyhmä minä aloitin sauhuttelun useamman vuoden tauon jälkeen, kun kuopuksen imetys loppui. :headwall: En ole siis ehtinyt kovin montaa kuukautta pössyttelemään, mutta nyt oli taas sitten niin tuhannen vaikeaa päästä tuosta eroon. Nyt onneksi jo useamman päivän olen saanut pysyttyä kokonaan savuitta ja aion pysyäkin. Ekassa raskaudessa poltin varhaisultraan asti, että sain varmuuden, että masussa on joku. Vetelin vielä siinä ultrauspaikan oven ulkopuolella pari putkeen ennen ultraa ja sitten se oli siinä.

Olipas jännittävä ilta eilen. Mies kyllästyi valvomaan kisojen parissa, kun Ruotsi teki avausmaalin, joten jäin yksinäni jännäämään. Onneksi lopputulos oli sitten onnellinen! Hyvä Suomi! Ja onneksi tänään on sadepäivä, saa hyvällä syyllä laiskotella sisällä lasten kanssa.

Neljän suora 6+2

jonzcu84
Huomenta me mestarit :D

Voiko se mahanturvotus lähtä yhtäkkiä pois...mulla eilen lähti ja muutkin oireet ja tuli ihan normi olo, siis mistään en ois voinu tietää et oisin raskaana jos en jo tietäs, pelottaa :(

jonzcu 6+5/6...enää??? :'(

jonzku84 Ihan normaalilta tuo kuulostaa että välillä ei noita oireita ole ja sitten taas kohta iskee. Minulla on kaksi raskautta olleet ihan oireettomia ja kahdessa on ollut tuollaista on/off-juttua. Ja ihan hyvin ovat kuitenkin menneet.
Tiedän että on hankalaa olla huolehtimatta kokoajan, mutta uskoisin että kaikki on kuitenkin ihan hyvin. :hug:

muoks. Tervetuloa uusille ja onnea plussista. :flower:

Maira Tsemppiä polttamisen lopettamiseen, itse olen lopettanut 9 vuotta sitten. Viihteellä tulee poltettua, mutta muuten on pysynyt melko hyvin tuo lakko. Minulla oli ehkä enemmin tuosta tavasta hankalaa päästä eroon, nikotiinikorvausta en tarvinnut kuin ekan viikon.
Itsellä oli tosi hyvä tapa, että otin porkkanan ja kävin "sauhuttelemassa" sen parvekkeella. Tuli itselle paljon parempi olo ja oikeasti lopettaminen oli paljon helpompaa.

Viimeksi muokattu:
:flower: Kiitokset onnitteluista !
Neuvola aika varattu ensiviikolle.. Ei vaan pysty käsittää :eek:
Pahoinvoinnista tosiaan en aikaisemmin kärsinyt kauheasti pahastaolosta, mutta
tietysti ehkä mielikin on tehnyt tepposet raskauden varmistumisen jälkeen sillä nyt aamuisin tyhjällämahalla on olo karmea :x Ja vatsa on myös aamuisin tosi turvonnut ja pinkeä, mutta laskeutuu kyllä sitten nopeasti lähes normaaliksi. Päivän aikana kuitenkin pieniä nippailuja ja repäisyjä tuntuu alavatsassa, kuin menkkakipuja. Työpäivän siirryttyä ehtoo puolelle väsymys on kova, hyvä että jaksaa suuta avata.
Sairauslomasta onko kukaan jo joutunut hakemaan esim pahoinvoinnin takia? Itse olen vielä 'huonossa' tilanteessa..vakituisessa työsuhteessa mutta viimeisiä viikkoja koeaikaa viedään ja ajattelin pitää asian salassa tämän ajan.. Kuitenkin todistuksessa asia tulisi ilmi? Täytyy vain aamuisin taistella ittensä ylös ja kondikseen. Kyseessä kuitenkin pieni yksityinen firma, joten paljoa tuskin 'lisäkuluja' toivovat..

jonzcu84
Sori taas omaa napaa :)
Mulla itellä semmonen tilanne et oon ollu sairaslomalla masennuksen ja paniikkihäiriön takia vuojesta -06, nyt pari vuotta kuntoutustuella....lääkkeitäki oon syöny siitä asti nyt tammikuuhun millon kokeilin voinko olla ilman, no huomasinhan etten voi ja nyt mietinki alotanko uuestaa ku paniikkikohtaukset ei oo ainakaa mihinkää hävinny :/ ja se ettei vaa alkais masentaa raskauen aikana tai tulis synnytyksen jälkeistä masennusta, se kun uusii niin helposti jos ei oo kunnolla parantunu :( mulla ollu paniikkikohtauksiin rauhottavia myös mutta enhän voi niitäkää enää syyä, en tiiä miten pärjäisin jos iskis semmonen kunnon kohtaus kotona ku yksin oon mihin oon sitä rauhottavaa käyttäny, semmosta ku ilman lääkettä en oo pois saanu menee :/ täytyy kysellä neuvolasta et mites ne suosittelis...ite ku en haluais raskausaikana lääkettä syyä mutta en taia pärjätä ilmankaa.

Kiitos MLM, helpotti tietää et jollakulla on ollu on/off oireita nii jospa sitä ei sitte ite panikois nii paljon ku ne lähtee pois :)

jonzcu84 6+5/6

Päiviä! Oireista vaan halusin tulla sanomahan että mulla ei juurikaan ole oireita, rinnat ei ole mitenkään erityisen kipeät eikä arat eikä ole juuri huono olokaan. Välillä tulee kuvotusaalto mutta ne menee hetkessä ohi. Kaikki ruuat menee edelleen alas eikä kahvikaan tee pahaa. Repäisykipuja mulla kyllä on vaikka muille jakaa, hirveän hankalaa on sängyssä asentoa vaihtaa kun vihloo niinkuin puukolla viillettäisiin. Väsymystä tietysti on, voisin nukkua vuorokauden ympäri enkä meinaa päästä aamulla millään sängystä ylös mutta eipä tässä jouda maata kun on kaksi lasta kotona ennestään. Kummassakaan edellisessä raskaudessa en ole oksentanut, joten tuskin se oksetus tälläkään kertaa tulee mutta ilolla otan kyllä kaikki oireet vastaan, sen oksentamisenkin. Tämä on kuitenkin näillä näkymin viimeinen raskaus ja viimeinen vauva.

Yksityiselle en mene ultraan, meillä saapi täällä varhaisultran ihan muutenkin toki aikaahan sinne vielä on mutta olen ihan levollisella mielellä. Uskon että pieni on menossa mukana vahvasti.

Tsemppiä epätietoisille ja tsemppiä myös oksentajille, palkkio on kuitenkin sanoinkuvaamattoman ihana vaikkei se siellä vessanlattialla kontatessa varmasti siltä tunnukaan.

Raparperitaivas ja oliskohan 5+4 tai sinnepäin

Huih, uskaltaisikohan tänne jo ilmoittautua :confused:. Eilen testattu plussa, yli vuoden yrittämisen jälkeen! Tämä sai alkunsa kolmannesta terolut-avusteisesta kierrosta. Nyt hirmuinen paniikki, ahdistus ja stressi vuodon pelossa. Silloin kun menkkojen piti alkaa (to-pe), tuli tuhruvuotoa, mikä kuitenkin loppui sitten kuin seinään. Yksi keskenmeno takana joulukuussa (rv7), joten vielä ei uskalla ihan täydestä sydämestään iloita. Kovia kipuja on ollut melkeinpä viikon ajan - ei kuitenkaan yhtäjaksoisia, vaan erityisesti silloin kun olen jalkeilla. Sohvalla löhöily telkkarin ääressä mahdollisimman rennosti on siis aika pop, jos ei halua kärsiä kivuista.

Lueskelen paremmalla ajalla teidän jutut läpi! Paljon onnea meille kaikille plussanneille! Tarrasukkia ja vauvaliimaa, että kaikki saadaan omat nyytit ensi vuonna syliin!

SenSen, esikoinen, laskettu aika ~ 21.1. =)

Ainakin löysin tekstini tuolta ;) Asiaan siis! Laskettuaika (omien laskujen mukaan) 19.1.2012. Esikoinen huomenna 10kk. Olen välillä niin innoissani etten meinaa housuissa pysyä ja välillä hirvittää ;) Odottaako joku muu toista kenellä alle vuoden ikäinen vauva?
Mitään oireita en ole havinnut, paitsi väsymyksen... Ei ollut kyllä ensimmäisestäkään, mutta voihan tää olla ihan erilainen raskaus. Menispä aika vaan äkkiä. Tai edes se 12 viikkoa, ni vois olla edes hiukan rauhallisimmin mielin.

Ezqu 4+ jotain...

äsh, kirjoitin aika pitkän pätkän, mutta jotenkin onnistuin möhlimään viestin lähettämisen... Uudestaan siis:

Ezqu: Onnittelut sinullekin! Mulla 11 kk esikoinen hyörii tuossa jaloissa. Välillä kauhistuttaa, että kuinka pärjää ja jaksaa kahden aika pienen kanssa. Toisaalta kiva, kun on pieni ikäero.

Mä kävin viime viikolla ultrassa. Pienen pieni sydän jo löi. Ihan uskomatonta :)

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville! Mulla oli ekasta aika kova pahoinvointi melko pitkään; lähinnä sellasta voimakasta kuvotusta jatkuvasti eikä vaan aamusin. Nyt on vaan väsy. Ihan mahdoton väsy. Onneks voi kotona ottaa päikkärit, kun esikoinen nukkuu :)

Nää ekat viikot on jotenkin piinaavia. Koko ajan pieni pelko, että kuinka tässä käy. Toivottavasti meillä kaikilla käy hyvin ja saadaan vauvat kainaloon ens vuonna!

Noniin. Iso askel tehty ja forumille nyt mustana kirjauduttu. Johonkin tämä on vaan pakkoi päästä jakamaan kun sukulaiset ja ystävät haluaa vielä pitää pimennossa. :) Kädet tärisee vieläkin kun plussan tikutin tuossa pari tuntia sitten. Eli laskettu aika olisi n. 17.1 sairaalana Oys ja toinen lapsi on tulossa. Esikoinen on melkein parivuotias jo ja hänen odotusaikana seurasin täällä ketjua aktiivisesti tosin mitään ikinä kirjoittamatta. Tätäkin ketjua kävin jo ihmettelemässä muutama päivä sitten, mutta nyt tämä taitaa olla todellista itsellekin. Toivottavasti vaan kaikki sujuu hyvin, meillä kaikilla. :) Aika hurjaa...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä