Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

:hug: Teille kaikille joita arveluttaa ja pelottaa... :( Tässä vaiheessa taitaa olla enemmän kun normaalia miettiä vielä et mitä jos..Mä itse olin melkonen paniikki hanurissa vielä viikonloppuna asian suhteen, viimeks plussatessa kun alkoi rv4+4 vuoto ja sitä seurasi ensin km diagnoosi joka muuttuikin parin viikon päästä kohdunulkoiseksi. Nyt kuitenkin päätin ettei se ressaaminen ja märehtiminen mitään auta, kyllä se ajatus välillä mielessä käy toki vieläkin, mutta kun asiaa se ei mihinkään muuta, mietin ja itkin kuinka paljon tahansa.. : /
Vasta aika näyttää mihin tää elämä meitä heittelee.

Päätin minäkin tuossa jokin aika sitten että jos toisen kerran käy huonosti, ei meillä enää edes yritetä, mutta aika parantaa haavat, joten en usko että sen takia kokonaa jäis kakkonen hankkimatta..

Koittakaa olla ajattelematta sitä pahinta!Nauttikaa joka päivästä mikä teille annetaan! :) :heart: Kukaan ei tiedä mitä huomenna tapahtuu!
 
Heippa tammikset! :whistle:

Täältä seuraan liittyy yksi tänään plussannut. Tai no haamuja on tullut jo muutaman päivän ajan, mutta tänään tein digitestin ja jostain syystä luotan siihen eniten. Tänään on rv3+6 ja laskettu aika on 25.1.2012. Tämä on mun kolmas raskaus, mutta yhtään lasta en ole vielä saanut. Joulukuussa oli kemiallinen. Helmikuussa plussasin taas, mutta varhaisultrassa rakas oli liian pieni eikä sydänkään sykkinyt. Tyhjennys tehtiin rv8. Nyt kovasti toivon, että tämä onnistuu. Varhaisultraan oon todellakin menossa, pakko saada varmistus. Me käytiin Hämeenlinnan Lääkärikulmassa, maksoi n. 80€.

Tää plussaaminen oli siitä jännä, että mä arvasin tän jo heti kierron alussa. Mulla oli tosi vahva tunne siitä, että nyt onnistaa. Ja niin tapahtui. :heart: Kunpa vaan nyt kaikki menisi hyvin.

Lyhyesti tiedot: Mun ikä 25v., laskettu aika 25.1.2012, esikoinen, K-HKS
 
Varovaisesti hyppään mukaan.

Tänään kans 2 viivaa testiin tuli. Laskureiden mukaan laskettuaika on 24.1 mutta se muuttuu melko varmasti vielä. Kolmatta odotellaan.

Esikoinen on jo iso tyttö 12 vee. Pikkunen on 2,5 vee prinsessa. Eka vauva aikoinaan saatiin luomusti, mutta toista sitten tehtiinkin melkein kymmenen vuotta. Loppujen lopuksi lapsettomuus hoitojen ansiosta pienempi saatiin alulle. Tämä tuleva pienoinen on pakastealkio siirto noista hoidoista, itseasiassa alkioita siirrettiin kaksi joten ultrassa selviää onko masussa yksi vai kaksi pientä huurunenää :) Ultra on minulla 6.6

Lyhyesti vielä tiedot ikä 32v. laskettuaika 24.1.2012, 3 lapsi, Seks on synnärinä
 
Lara_84, olen pahoillani! :hug:

ezqu, täällä myös yksi pienellä ikäerolla odottava. Esikoinen tulee tällä viikolla 8kk. Ajateltiin miehen kaa, et olis kiva, jos saatais lapset pienellä ikäerolla. Testin jälkeen mulle tuli kuitenkin hetkeks olo, että mitenkähän mä pärjään täällä kahden pikkusen kanssa päivät yksin, kun mies on töissä. Mut eiköhän se siitä. Kiva, kun täällä on muitakin pienellä ikäerolla odottavia!

Käytiin sunnuntaina miehen ukin synttäreillä ja eikös meidän vauvasalaisuus paljastunu koko siellä olleelle suvulle. Kahvipöydässä miehen veljen vaimo sano nähneensä unta, että mä odotan vauvaa. Miehen veli sit kysy, et pitääkö uni paikkaansa. Enhän mä osannu siinä tosiasiaa rueta kieltämäänkään. :) Olivat kovin ilosia meidän puolesta. Itsestä vaan tuntuu, että eihän nyt vaan riemuita liian aikasin. Ois kiva saada ees jotain oireita, niin tää odotus tuntus todellisemmalta! Tein taas testinkin eilen aamuna ihan vaan varmistaakseni, että näyttääkö testi edelleen plussaa. Ja näyttihän se. :D Uskalsinpa sit soittaa neuvolaankin. Eka neuvola olis 6.6, rv 9+5. Neuvolan täti ajatteli, et meidän LA oliskin 4.1, mutta ei sitä tartte nyt mennä listoihin muuttamaan. Päivä sinne tai tänne. Sitä paitsi np-ultrassa voi tulla taas uus arvio. :D

Tatara 6+6
 
Heips vaan täältäkin. Lueskelin tässä rauhaksiin ketjun läpi ennen kuin rustaillen omiani tänne.

Täällä siis olisi uusi tammikuinen kirppu myös tuloillaan. Laskettu aika on laskurien mukaan 15.1 mutta neuvolassa muuttuu vielä varmasti jolleivat kerran huomioi kierron pituutta.

Jännä lueskella miten monet täällä on tehnyt testin toisensa jälkeen ensimmäisen plussan jälkeen. Itse tein sen yhden viime viikolla, plussa tuli kyllä niin räjähtäen testiin ettei ole mielessä edes käväissyt useamman testin teko. Muutenkin olen ilmeisesti harvinaisen levollinen odottaja vaikka esikoista odotellaan.

Itsellä on kyllä oireita ollut ihan mukavasti, liekö se vaikuttanut levolliseen oloon. Tuntuu nippailluja alavatsassa ja toisinaan ihan kovempiakin kipuja, on ollut tukkoista nenää aamuisin ja kurkkukipua. Parina viimeisenä päivänä on myös iltalämpöä ollut pikkuisen ja ah niin mukavat ilmavaivat vaivaavat myös iltaisin ihan toden teolla. Koko viime viikonlopun elin pallokalana ilmavaivojen takia ja nyt onkin jonkinmoinen ripulikin kyläillemässä. Röyhtäillytkin olen tänään mukavasti aloittanut. On niin naisellinen olo, ai että... Osaltaan varmaan vatsavaivat johtuva karppauksesta siirtyminen takaisin normiruokaan.

Painosta täällä juteltiin jossain vaiheessa. Itsellä tämä myös painaa mieltä kun juuri on onnistunut sen 15 kiloa keventymään niin ei haluttaisi niitä uudestaan laihduttaa yhdeksän kuukauden jälkeen. Mutta katsotaan nyt kuinka tämä ensimmäiset 12 viikkoa menee ennen kuin alkaa moisia murehtimaan.

Omat tietoni siis: Oma ikä 24, esikoinen olisi tuloilla, LA 15.1 näin alkuun ja Tyks olisi synnärinä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yksi myös listalle. Ikää on 33v ja yritystä takana 2,5 vuotta. Hoitoihin hakeuduttiin joukukuussa 2009, eli pitkä on ollut taival ensimmäiseen plussaan, jonka sain 13.5. Nyt on rv 4+5 ja ultra on 6.6. (silloin rv 7+4) la on sitten 18.1.2011, hedelmöitysajankohta kun on melkein tunnilleen tiedossa :D

Rinnat on kipeet, vessassa saa ravata, kuvotusta on ja väsyttää, toki mulla on lugestron tukihoitona edelleen, josta tulee myös näitä oireita. Nyt on vaan paljon voimakkaampana oireet, mitä niistä hoidoista joissa testasin negoja.

Mulla on paha siitepölyallergia ja nyt tarvitsis jotain lääkettä siihen. Pitänee soittaa lääkärille ja kysyä mitä saa käyttää.
 
Täällä 6+1 meneillään, viime yönä heräsin kovaan vatsakipuun, joka vähän pelästytti, mutta sen jälkeen olo ollut normi ja nippailut olleet samanlaisia kuin ennenkin.
Huomenna neuvolaan, elämäni ensimmäiseen sellaiseen äiti-osapuolena. Tarkoitus olisi huomenna kertoa myös omalle äidilleni, pelottaa ihan hirmuisesti jotenkin. Hän on aina ollut kova kritisoimaan kaikkea tekemistäni, mutta eiköhän se siitä iloksi muutu..
 
Täällä olot pysyy ennallaan. Tuhrua tuli vaan muutamana päivänä ja tajusin jälkikäteen, että se kai on ihan normaalia, että tulee vielä pari kuukautta aina silloin kuin kierron mukaan olis menkat. Luottavaisin mielin siis ollaan. Viikon päästä toinen ultra.

Muksuluuri 6+3
 
jjuuli Minulla hyvin sama tilanne kertomisen suhteen. Olen perheen "iltatähti" siis huomattavasti sisaruksiani nuorempi. Äidilläni on aina ollut kova tarve ohjata minua oikeaan suuntaan ja tämän takia, vaikka vuosia olemme mieheni kanssa toisella puolen suomea asunut, tuntuu että olen kahleissa siitä huolimatta. Toki tilannetta myös ei yhtään helpota se, kun muistan äitini kanssa viime kesänä keskusteleman, vieläpä omasta suusta "ei lapsien tekoon oo todella kiirettä...sitten joskus". Itse olen nyt prepannut itseäni ajattelemalla, että minulla on ihan oma elämä, pystyn tähän. Elämäntilanteemmekin on suht hyvä, vakkari työt, pitkä yhteinen taival, okt-talo=tilaa. En tiedä milloin kerron äidilleni.. Ehkä ultran jälkeen lähetän kuvan ja tekstin "onnea mummi" :D
 
Ela
Tapiontytär: Onnittelut ihanista ultra kuulumisista :heart:

Ja omaa napaa: Mä kuolen tähän pahoinvointiin :'( Tää on jotain ihan järkyttävää. Olen kaksi päivää maannut sohvalla, pystymättä tekemään yhtään mitään! Tää tosiaan käy masentamaan. Tänä aamuna sain juotua lasillisen mehua, mut kuvotus on ihan järkyttävää ja tuntuu vaan pahenevan iltaa kohti. Lauantaina pitäisi töihin mennä, saa nähdä helpottaako siihen mennessä. Tuntuu jotenkin uskomattomalle tällainen olotila, kun aiemmissa raskauksissa oon ollut täynnä virtaa ja pahoinvointi on ollut vaan pientä, hetkellistä.. Huh, kai se on vaan uskottava et olo pian helpottuu!

Ela rv 7+3
 
Mulla on paha siitepölyallergia ja nyt tarvitsis jotain lääkettä siihen. Pitänee soittaa lääkärille ja kysyä mitä saa käyttää.
Tähän sen verran et viimeraskaudessa eivät apteekissa edes myyneet allergialääkkeitä minulle ilman reseptia, siis niitä normi reseptitittömiä. Lääkäri sitten kirjoitti reseptin, mutta sinnittelin lopulta ilman. Raskaus vei ainakin minulla oireista pahimman terän. Myös seuraava imetyskevät meni vähillä oireilla. Ja myös nyt tuntuu käyneen samoin: allergiaoireet lievenivät selvästi kun raskaus edistyy.

Mulla on tähän asti ollut oikein rauhallinen viilipyttyolo. Eilen sitten kuohahti kunnolla. :D Tuli varmaan miehelle selväksi että erityishuomiota kaivataan. :)

Neuvola-aikaa varailemaan. Montakohan ultraa Oulussa on nykyään?

Piisi 5+4(?)
 
Millä viikoilla alkavat neuvolassa kuuntelemaan sydänääniä. Mulla perjantaina neuvola. Kuukautisista laskettuna (tai kierukanpoistamisesta) viikkoja oisi sillon 9+3, siitä kun minä tein testin niin 7+2. Mullakun ei kerenny menkkoja tulla ollenkaan vaan jotain vuotoa vähän alussa joten on aika epäselvää tuo hedelmöittymisajankohta. Sitten maanantaina ultra, ei malta oikeen odottaa.

lilliputti 7+0 :)
 
Moro kaikille ja tervetuloa uudet mukaan!

Tännekin on tuo "ihana" pahoinvointi ja kuvotus ilmaantunut. Viimeksi kun kirjoittelin joskus viime viikon lopulla niin olo oli vielä mitä parhain.. mutta kuten viime raskaudesta osasin pelätäkin niin kun 7. viikko alkoi niin alkoi myös kuvotus :( Viime raskaudessa testailin kaikki tiedossani olevat keinot B6-vitamiinista seaband-rannekkeisiin mutta ei apua. Ainoa mikä hiukan auttoi oli se, että söi vaan tasaisesti 1,5-2h välein, vaikka kuinka kuvotti. Jos jättää syömättä, ei olo ainakaan helpota! Ja joskus se oksentaminenkin helpottaa vaan oloa, joten joskus sekin kannattaa - ellei se ihan kokoaikaiseksi mene.. Lääkäri kirjoitti minulle sitten reseptin pahoinvoinnin estolääkkeestä, joka auttoi pahimpaan. Ja onneks noita lääkkeitä jäi viime kerrasta jäljelle, joten aion nytkin ottaa niitä pahimpaan kuvotukseen. Minun kun pitäisi jaksaa touhuta päivät kahden alle 2v kans kotona joten sohvalla makoilu ei oikein onnistu :(

Minuakin meinaa väliin todella masentaa tämä pahoinvoinnin ilmaantuminen. Olen jotenkin niin kateellinen niille, joilla ei ole juuri mitään pahoinvointeja :( Omalla kohdallani tilannetta pahentaa vielä sekin, että tiedän kokemuksesta pahoinvoinnin jatkuvan suht. pahana suunnilleen raskauden puoliväliin saakka - ja senkin jälkeen saattaa olla huonoja päiviä :(

Pirtsi 6+2 tai jotain
 
Viimeksi muokattu:
Taas on tullut paljon plussia! Onnea kaikille! :heart:

LeenaT:lle vallankin, seurasin taivaltasi tuolla toisella puolella jonkin aikaa, toivottavasti kaikki menee tällä kertaa niinkuin kuuluukin.. :heart: :hug:

Tapiontytär Ihana kuulla et pienellä oli kaikki hyvin! :heart:

Ela Hirmuisesti tsemppiä! :hug: Toivottavasti pian helpottaa.. : /

Muksuluuri Joo mäkin olen kuullut et toi tuhruvuoto on kovinkin yleistä alkuraskaudessa, itsellä ei moisesta kokemusta ole, mut aika moni odottaja on näin kertonut.. :)

lilliputti Oman kokemuksen mukaan, sykkeitä ei koiteta edes kuunnella ennen rv12, koska ne ei välttämättä kuulu aikasemmin ja th ei halua huolestuttaa äitiä turhaan. Täällä tosin oli terkka tarjonnut tutulle että vo kyllä ultralla kattoo sykkeen jos haluaa.. :)

(.) Huomenna pitäis mennä selvittelee sitä ä.poli lähetettä neuvolaan... :) Neuvolakorttia en vielä halua th:n tekevän, on liian aikaista, mut jos se lähete saatais eteenpäin.. :) Mä en kyllä käsitä miks pitää äitipolille mennä, kun ultralaite tosiaan löytyy tosta omastakin neuvolasta, joten luulis et se on ihan sama jos ne tuossa parin viikon päästä vähän kurkkais... :D

Mutta oikein mukavaa keskiviikkoa kaikille! :)

Maira ja kirppu 5+0
 
Voisin liittyä mukaan:)Sekavin, mutta erittäin iloisin mielin. Jos vähän selvennän meidän tilannetta eka.. :D

Eli meillä on esikoistyttö joka täyttää kohta 3vuotta. Toista lasta on yritetty n.2vuotta ja ennen vuoden vaihdetta käytiin lapsettomuustutkimuksissa joissa sanottiin, että munanjohdin on tukossa ja toinen vaurioitunut, että ainut keino saada lapsia on inseminaatio. No päätettiin, että siihen sitten mennään kunhan saadaan rahaa ja rohkeutta kerättyä, kyseessä siis rankat hoidot.

Eilen kuitenkin kävi niin hassusti, että plussasin! Tein clearbluen viikkotestin jonka tulos oli 3+, eli viikot olis rv5-6(?). En oo nyt muutamaan kuukauteen kiertoani seurannut, kun aateltiin ottaa ihan rennosti ja "lopettaa yrittäminen", oli jo sen verran raskasta tehdä ovulaatiotestejä jne reilun vuoden ajan. Eli varmuutta noista viikoista ei nyt ole:DJos oikein muistan miten menkat viimeks oli niin nyt olis rv5, mutta tuo testi tosiaan laitto sen plussan vielä siihen eteen? Onko kellään kokemuksia, mikä viikko mahtais olla jos tuo testi näyttää 3+?

Nyt vaan jännäillään rv7 paikkeille, että päästään varhaisultraan. Mulle siis sanottiin aiemmin tutkimuksissa, että kohdunulkoisen raskauden riski on suurempi ja pitää heti varata tuo varhaisultra jos raskaudun.. Pelottaa, mutta ei auta kun toivoa parasta!

Jos nyt heitän tuon la:n tähän, mikä yhden laskurin mukaan tulee, laitan vaikka tarkemman sitten kun selviää:D Eli la olis 18.1.2012
 
jonzcu84
Huomenta :)

Mulla tuntus niiku maha nippailut alkas pikkusen...en kylläkää oo varma :D Toivottavasti mä kuulun niihin onnekkaihin kellä oireet lähtee vaa yhtäkkiä pois ja kaikki ois silti hyvin. Ei jaksas mitenkää oottaa perjantaista muniskujen lääkäriaikaa ku samalla kohtuun katotaan mitä sieltä löytyy, vai löytyykö mitn.... :/ mä NIIIIIIIIN toivon lujaa et pikkusella ois kaikki hyvin <3

jonzcu84 ja papu 7
 
Heippa kaikille. Täällä yksi esikoista odottava ilmoittautuu myös varovasti tammikuun listoille.

Tämän vuoden alkupuolella päätettiin Murun kanssa jättää pillerit pois ja kaikki ehkäisy jätettiin pois huhtikuussa. Ja eilen sain sitten testiin kaksi viivaa :heart: Ja plussaviiva oli kyllä niin vahva, että epäillä ei tarvitse yhtään siltä osin. Muru on aivan onnensa kukkuloilla ja niin olen minäkin! Olen haaveillut lapsesta kohta 10 vuotta, mutta kun sopivaa miestä ei ole löytynyt niin olen joutunut siirtämään ja siirtämään haaveitani eteenpäin.

Oireita on toistaiseksi ollut melko vähän. Viikonloppuna ennen plussaa join kaljan baarissa ja totesin 1/3 jälkeen, että ei uppoo ei uppoo. Jouduin antaan loput kaverille :D siinä vaiheessa rupesin pohtimaan, että nyt on kropassa jotain outoa kun ei ees kalja maistu :) Sen lisäksi on ollut sitten kyllä vaikeuksia saada unta ja sitä myöden väsymystä, vähäisesti etova olo pitkin päivää ja eilen huomasin, että soutulaitteessa ei meinannu jaksaa. Alavatsassakin on välillä tuntemuksia, mutta ei mitään kovin suurta. Näiden vähäisten oireiden (tai mistäs minä tiiän onko nää vähäisiä :D) takia on vähän epävarma olo, mutta toivotaan parasta :)

Neuvolan varasin jo eilen ja se olisi kesäkuussa kun takana on viikkoja 8+. Tällä hetkellä mennään lukemissa 4+4 ja laskettu aika on laskurin mukaan 21.1.

Nyt pitäisi alkaa muistaa se monivitamiinin kiskominen. Taidan ostaa töihinkin purkin niin muistan edes täällä sen ottaa kun kotona en selkeesti muista.

Anskutin ja Taavetti 4+4
 
Heissuli naiset :wave:

Täällä olisi yksi mukaan haluava joka plussasi tänään :heart: Aivan käsittämätön tunne! Tosiaan meillä yksi tyttö (05/10) ja viime kuussa sain keskenmenon rv 5+6. Toivotaan että tämä nyt pysyisi mukana loppuun asti. Hmmm, mitäs kaikkia tietoja täällä täytyy antaa...
Ikää on 22, toinen tulossa ja synnäri olis VAS/TAYS :)

Mamu82 Mä sit tulin sun kaveriks! :D

Sannuli ja vaavi 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Onks tää nyt sitä närästystä vaiko normia huonoo oloo, kun tuntuu koko ajan kurkussa...ei kyllä mitenkään polttele tai mitään, mutta tuntuu vaan et olis koko ajan jotain...

Painookin tullu jo pikkusen, johtuu varmaan turvotuksesta.
Mut eipä tää lähtöpainokaan nyt kovin iso oo...alle 50kg :)

Nijan 6+3
 
Heissan!

Vähän aikaa olen jo seurannut tätä keskustelua, mutta päätin sitten minäkin ilmoittautua mukaan. Äitienpäivänä sain ihanan lahjan (siis sen ristipistotyön lisäksi jonka 3-vuotias oli päiväkodissa tehnyt) eli siis plussan testiin. Toista siis odotan, ja laskettu aika on neuvolan mukaan 10.1. Molemmat raskaudet on pitkän ja hartaan yrittämisen tulosta, eli kumpaankin ollaan vähän avustusta tarvittu lääketieteen puolelta (toinen inseminaatio toi tuloksen ekassa, toisessakin niitä tehtiin kolme onnistunutta jonka jälkeen lääkeavusteisella "välikierrolla" ilman inseminaatiota tämä plussa). Jos kaikki menee hyvin niin lapsille tulee ikäeroa sellainen 4 vuotta ja 3 kuukautta.

Paha olo on ollut, mutta se ei kyllä johdu raskaudesta vaan vatsaflunssasta jonka kourissa itse olin alkuviikon ja joka on nyt vienyt vuorostaan miehen petiin. Ekassakaan raskaudessa mulla ei ollut juuri mitään oireita, eikä näyttäisi olevan ainakaan vielä tässäkään. Hajut ehkä tuntuu vähän voimakkaampina, mutta muutenkin mulla hormonikierron mukaan se vaihtelee. Itse asiassa viime raskaus sujui aivan loistavasti, olin elämäni kunnossa silloin, nyt toivotaan vain että tämä menee samalla mallilla. Alkuraskauden ultraan mulla on aika 31.5. kun ollaan nyt kuitenkin klinikalla muutenkin käyty. Neuvola sitten siitä viikon päästä, 7.6.

Kaikille kovasti tsemppiä ja onnea matkaan!

maka 6+1
 
Nijan Voi hyvinkin olla närästystä. Mulla kurkussa ei myöskään oo polttelevaa tunnetta silloin vaan sellasta ihmeellistä..Vaikea selittää edes :D Useimmiten mulla närästys tuntuu vatsassa ja poltteluna.

Oireista sen verran että täällä ei pahemmin ole (vielä) oireita. Alavatsa on vähän turvoksissa ja kipeä, sekä alaselkää särkee. Rinnat ovat aavistuksen aremmat.

Plussauksesta Mua jotenkin huvittaa ajatus siitä, että tänään tein plussatestin ja on vielä tuon meidän esikon 1v. synttärit :D
 
Vielä voisin itsestäni kertoa vähän lisää :) eli ikää on karttunut 27 vuotta ja syksyllä lasiin tärähtää jo 28. Ja synnärinä meillä olisi ilmeisesti TAYS.

Olen tässä yrittänyt keksiä keinoja millä saisin raskauden pidettyä toimistolla salassa mahdollisimman pitkään. Tämä joukko kun saattaa aivan ex tempore sännätä olut-tuopille päivän päätteeksi ja useimmiten minäkin olen seuraan liittynyt. Lisäksi vielä on kaikenmaailman toimistoreissuja luvassa kesällä (siis useampi ulkomaan reissu ja mökkireissuja). Kesäkuun loppuun kun selviän niin heinäkuu on onneksi lomaa ja saa rauhassa kotona möllötellä :)

Lueskelin tätä ketjua vähän sieltä täältä ja huomasin, että täällä on muitakin jotka tuskailevat painon kanssa. Itselläni on liikaa ylipainoa, mutta sain viime kesänä niin hienosti pudotettua 10 kiloa, että en tahtoisi niitä takaisin. Nyt kun näyttää siltä, että KAIKKI mielihalut on ainakin alkuun hävinneet niin päätin liikunnan ja terveellisen ruokavalion avulla huolehtia siitä, että ainakaan paino ei nouse. Ja saisi tuo varmaan jonkun verran laskeakin tässä alun aikana varsinkin. Saapas nähdä, saapas nähdä.

Hurjan ihanaa kesäpäivää kaikille. Meillä on sateen jälkeen ilmestynyt aurinko taivaalle ja se on mahtavaa se! :)

Anskutin ja Taavetti 4+4
 

Yhteistyössä