Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Tervetuloa mukaan kaikki uudet :wave:

Felicia
: ompa ihana juttu :heart:

Omaa napaa: olo on ja pysyy huonona. Pari päivää on mennyt kotona saikulla. Mieli on aika matalalla ajoittain.. Meillä mies ei oikein vieläkään tiedä mitä ajatella koko raskaudesta, mutta niin se on ollut melkein joka kerta. Innostuu loppua kohden. Toivottavasti nytkin :) Nämä mun olot käy välillä kaikkien hermoille.. :D

Neljän suora: erosiko sun mielestä kaksosraskaus oireiltaan "tavallisesta"? Mulla on käynyt jopa sellaisen mahdollisuus mielessä, kun suvussa on paljon kaksosia ja nämä tän raskauden oireet on niin vahvat edellisiin verrattuna. Masukin on selvästi jo pömpöllään. Mutta turhia varmaan etukäteen mietiskelen..

Amom 6+4
 
Moi,

Neuvolasta: Vaihteleeko noi paikkakunnittain, että mihin aikaan on ekat neuvolat? Ku mulla eka aika vasta 31.5. jolloin viikkoja 8+6. Kyselee kärsimätön ensimmäisen odottaja :)
Kyllä se taitaa olla melko normaalia että se eka on siinä 7-8-9 raskausviikolla, esikoisesta näkyi olleen 8+4 ensimmäinen neuvola.. :)

Muoks.

Neljän suora Meillä on neuvolassa "pakko" olla ultra kun th:n huoneessa on myös lääkärineuvolat yms.. :) Tuonne isolle kirkolle kun on kuitenkin 34km.. Ihan kiva noi.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiiku, kyllähän nuo neuvola-ajat vaihtelee paljon. Mulla oli eka neuvola rv6+4 ja seuraava on rv16+. Meidän neuvolantäti ainakin noudattaa ihan jotain omaa kaavaansa, sillä mun mielestä rv9 on ihan normaaliaika ensimmäiselle neuvolalle. =) Ja ensimmäistä odottaessa neuvolaan pääseekin useammin kuin me "konkarit".

Amom, mä olen ollut aika oireeton kaikissa raskauksissa. Kaksosista oli jonkun verran alavatsakipuja, turvotus oli valtaisaa ja rinnat oli kipeät (eli ihan samat oireet kuin nytkin!). Toisessa raskaudessa olinkin sitten ihan täysin oireeton. Mistään en osannut päätellä, että ensimmäisellä kerralla kyydissä olisi kaksi pientä.
 
Heipparallaa!

On kovasti tullut uusia, tervetuloa joukkoon!!! :heart:

Ihanaa felicia että tulit takaisin!!! :flower:

SenSen kyl tuo tuhruttelu on aika normia. Mä tässä pelkään alkaako tässä raskaudessa. Viimesimmässä multa vuoti rv7 loppuun asti aina kerta pari kk ihan verta. Tuli sellainen teelusikallinen ehke.
Lääkäri sanoi että herkätlimakalvot niin se tekee vuotoa. Ja toisilla taas vuoto tulee istukasta.

Paljon on muitakin kuuumisia täällä, mutta en nyt jaksa kommentoida. Viimeyön nukuin todella huonosti ja nyt oon kuin nukkuneen rukous.

Kuvotus olo on päivät nyt mulla ollu. Pelkään hirveesti että meneekö se pahemmaksi. Moni täälläkin kertonut järkyttävästä pahoinvoinnista ja mä tiedän että mä en kestä sitä jos se tulee :ashamed:
Sen huomasin että kun syön, sillo on hyvä olla, mutta kun lopettaa syömisen, heti tulee kuvotus....tässä onkin menny porkkanaa ja appelsiinia aika kiitettävästi :LOL:

iimukka 7+2
 
Hei:wave:
Uusi odottaja ilmoittautuu teidän joukkoon. Ikää kohta 40v, kolmas tulossa =)
Tein testin maanantaina (x2:LOL:) ja kyllä se nyt on vaan uskottava! Rv. 4+5 eli l.a 21.1.12. Nythän onkin sitten jännät viikot edessä.....
Ihanaa, en ole siis ainut "vanhempi" täällä, hieman olen nuorempi kuin sinä mutta taidan olla toiseksi vanhin. Kiva saada tänne myös "meitä" joilla ikää enempi...vaikka siis eihän me vanhoja olla :D
 
Heipat kaikille uusille. Tervetuloa!! Marja-Leenan kanssa meillä näyttäis olevan sama laskettuaikakin :)

SenSen toivottavasti kaikki menee hyvin! :hug: Vaikea edes yrittää kuvitella millainen olo sulla on kun itse olen vielä tuhruilta säästynyt.

Felicitas Ihanaa että pääsit takaisin meidän joukkoon!

Miehen mukana olosta Meillä on vähän hankala tilanne tämän miehen mukana olon kanssa. Hän on ehkä enemmän vielä innoissaan kuin minä (jos se vain suinkin on mahdollista) mutta minun töiden vuoksi asutaan eri paikkakunnilla tämä vuosi. Viikonloput ollaan toki niin paljon yhdessä kuin mahdollista mutta tässä menis taas 2,5 viikkoa kun ehdin olla kaksi päivää (en siis edes kahta yötä vaan ainoastaan kaksi päivää) hänen luonaan. Hän taas opintojen ja töiden takia ei tänne päin ehdi tulla ja opiskelijana ei ole ihan niin kovin varaakaan. Plussan jälkeen ei olla vielä ehditty näkemään lainkaan livenä, mutta huomenna pääsen illaksi kotiin :heart:

Onneksi heinäkuu on minulla kokonaan lomaa ja silloin en kyllä aio hänen vierestään lähteä yhtään mihinkään. Jos johonkin mennään, niin sitten mennään molemmat tai ei ollenkaan :D Mutta onneksi on Skype niin voin antaa hänen jutella masulle iltaisin, vaikka eihän se asukki siellä kai vielä mitään kuule :D

Neuvola-aika mekin saatiin sit ku 8+6 jo viipottaa lasissa. Se johtui tosin ehkä vähän enemmän meidän kalentereiden yhteensovittamisen ongelmista kuin muista syistä.

ON Tämä mein asumisjärjestely on nyt saanut mut vähän pohtimaan mun syksyä. En siis ole palkkatyössä vaan luottamustoimessa pääkaupungissa tämän vuoden ajan ja ajattelinkin, että vaikka pesti loppuu vasta joulukuussa niin lokakuun lopussa siirrän itseni fyysisesti jo takaisin Kotiin. Kirjat on edelleen siellä meidän yhteisessä kämpässä ja siksikin se olisi järkevämpää käydä vain pakolliset asiat tekemässä täällä pääkaupungissa, koska esim neuvolakäyntien sumpliminen olis noin 100 000 kertaa helpompaa, jos olisin Kotona päivät, kun se neuvola sattuu vielä olemaan ihan siinä mein Kodin vastapäätä. Tän homman pystyy onneksi hoitamaan hyvin etänäkin. Lisäksi loppuraskaudesta viettäisin kovin mielelläni aikani mahdollisimman lähellä synnytyssairaalaa enkä päässääntöisesti 200 kilometrin päässä :)

Liikunta on pohdituttanu mua tässä jonkun verran. Onko teistä joku harrastannu kahvakuulalla treenaamista? Ku meinasin tänäänkin tuossa kohta lähteä taas kuulatunnille, mutta en osaa yhtään sanoa, että pitäiskö jo nyt pudottaa kuulan painoa vai mennä niin pitkään kun tuntuu hyvälle. Osaako joku kertoa? Sit pohdin, että kai tässä vielä uskaltaa jatkaa juoksuharrastusta ( tai ainakin hölkkäämistä) kun kerran juoksin puolimaratoninkin raskauden toisen viikon aikana :D

Yksi asia mikä ehkä vähän harmittaa nyt on se, että täällä Helsingissä on yksi ihan sairaan hyvä sushimesta (tai niin olen kuullut) ja mä en ehtiny käydä tyyppaamassa sitä. Täytynee tulla sitten ens vuonna, kun saan taas syödä raakaa kalaa :) Ehkä se on kuitenkin pieni hinta siitä, että saa nauttia kasvavasta masusta.

Tulipas paljon juttua! Ihana päästä tänne vuodattamaan kun ei oikein muuten voi päivisin jutella kenekään kanssa näistä.

Anskutin ja Taavetti 4+6 (ihan kohta paukkuu viikko!)
 
Heipähei,
elämäni ensimmäisestä vauvaneuvolakäynnistä selvitty hengissä, vaikka kovasti molemmat minä ja tuleva isukki jännitettiin, mitähän täti sanoo kun kaksi tällästä nuorukaista tulee sinne.. Mutta mukavahan se täti oli! :)
Nyt pitäisi sitten päättää, mennäänkö tavalliseen vai sikiöseulontaultraan. Näin untuvikkona olin ihan haavi auki, että mitäs mitäs pitääkö miun ihan ite päättää mihin menen. Kotona sitten päätettiin, että sikiöseulontaan mennään, vaikka prosentit vammaisuusmahdollisuudesta on mun ikäsellä, perusterveellä äidillä lähes olemattomat. Mutta saadaanhan varmuus asiaan :) Onko täällä sellasia, jotka meinaa tuohon ihan normiultraan vaan mennä??
Myös oma äitini sai tänään kuulla, tirahtihan siinä parku jos toinenkin molemmin puolin - mutta siis positiivisten tunteiden purkua. Kyllä sieltä pointsit tuli tänne päin, turhaan jännitin ;D
Tänään ollut voinnillisesti myös hyvä päivä, vatsaa nippaillu vain vähän ja pahoinvointia ei lähes ollenkaan. Vatsa turpoilee ihan hullun tavalla näin iltasella, en sitte tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa tuolle pallolle :D
Ootan niiiiin paljon, että pääsen kirpparilta tekemään vauvanvaatelöytöjä <3 Sitä saa tosin odotella vielä jonkun aikaa, ennen kuin uskaltaa mitään hankintoja alkaa tekemään.. Toisaalta toinen tulevista mummeista sanoi, että joskus sanottiin, että vauva ei voi olla tulematta enää jos on kaikki tavaratkin ostettu :)

jjuuli ja nappula 6+3
 
Viimeksi muokattu:
jjuuli Mä kävin esikoisesta pelkästään tavallisessa ultrassa, eli en osallistunut mihinkää seuloihin, rakenneultraa lukuunottamatta, en kokenut et ne olis ollut tarpeellisia, vallankaan kun th pelotteli kuinka veriseulat antaa usein vääriä hälytyksiä..

Tällä kertaakin mietin pitkään et mitä teen, mutta lähin kuitenkin seuloihin mukaan, ihan sen takia että ku:hun käytetyt sytostaatit lisää riskiä et sikiössä vois olla jotain vikaa, tosin huonoa tuuria se olis, mut kuitenkin..Mielummin otan se tiedon rv13 kun rv21.. Tuntuu ees typerältä miettiä tässä kohtaaa tollasia, mut pakko kai se on... :rolleyes:

Anskutin Mä ainakin olen ymmärtänyt niin että liikuntaa voi vallankin alkuraskaudessa harrastaa melko rauhaisin mielin, jossain kohtaa alkaa tulee sit sykerajoja yms. ja tottakai ei kannata sohvaperunan alkaa yhtäkkiä leikkii maratoonaria, mut sitä liikuntaa mihin on tottunut, voi normaalisti harrastaa. Zumbasta ohjaaja joskus sano et jos on raskaana niin pitäis vähän vaativimpia vatsalihasliikkeitä yms. varoo, eli kannattaa kysellä ohjaajiltakin jos mahdollista.

Sissus mikä ellotus ja huimaus on ollu koko iltapäivän.. :x Melko upee tunne tämäkin.. :D
 
Iltaa!

Nyt olisi listat taas ajantasalla. :)
Kun meitä alkaa olla jo niin paljon, niin pyytäisin että laitatte päivityspyynnöt yms. tietojen lisäykset punaisella. On helpompi poimia tuolta tekstin seasta.

Onnittelut uusille plussaajille ja felicialle erikoisesti joukkoon palaamisesta. :flower:

(.) Masuun kuuluu kai ihan hyvää, oireita on välillä ja ensi maanantain neuvolaa odottelen, jos vaikka sydänäänet kuuluisi. :) Eilen poksui jo 8+0, jännää. :D
Muuten vähän masentaa, kun mies juuri irtisanottiin töistä. :( Kun tämän suurperheen elättäminen ei mitään halpaa ole, niin pientä stressin poikasta pukkaa. No, toivottavasti jotain uutta löytyisi pikapuoliin.

MLM ja monsteri
 
Heippa kaikille!

Saako liittyä seuraan tällainen ihan ensikertalainen ..:) vuoden toivomisen jälkeen saimme plussan testiin tämän viikon maanantaina, ja nyt uskallan ensimmäistä kertaa rekisteröityä tänne keskusteluihin, vaikka paljon on tullut näitä luettua.. Ikää mulla on 26.

Ensimmäistä siis odotellaan ja laskurin mukaan nyt olis menossa 5+1 ja laskettu aika tammikuun 18. Jos nyt oon oikein osannu kattoo.. on niin epätodellinen olo että on vaikeaa uskoa todeksi... Ollaan oltu ihan onnesta sekaisin koko alkuviikko ja olen opetellu nyt näitä juttuja kuten tuon raskausviikkojen laskemisen.. Mieli tekis kailottaa uutinen ihan kaikille ja parille työkaverille jo lipsautinkin, kun ei vaan pystynyt pidättelemään. Jännitys on silti kova siitä, ettei tulis mitään pettymyksiä...

Ajattelin, että josko huomenna soittelis neuvolaan ja varailisi aikaa ensimmäiseen käyntiin:)

sirli 5+1
 
Iltaa ketjuun

Tänään käytiin varhaisultrassa, ja erittäin surkee olo jäi siitä, olen kirjottanut tänne, että olisin n.7+4, mutta gynekologi oli kovasti sitä mieltä, että niillä viikoilla ei todellakaan mennä alkion koon Ei edes puhunut sanasta alkio. Sikiön varjo? Puhui myös tuulimunan mahdollisuudesta. Haettiin kotimatkalla clearblue jonka mukaan oltaisiin nyt 4-5 viikoilla. Eli testissä luki 2-3. Pieni helpotus siitä. Inhottaa senkin takia, koska en muista että oltaisiin miehen kanssa edes harrastettu seksiä sen jälkeen mikä oli se alkuperäinen hedelmöitymis ajankohta. Anteeksi kun kirjoitan näin epäselvästi! Onko kellään mitään samanlaista kokemusta? Ainut mikä auttoi tuon uutisen sulattelemisen kanssa oli ajatus siitä, että kotona odottaa reipas ja terve 7kk esikoinen

Onnea ihan kamalasti felicialle ja kaikille uusille plussanneille!! :flower:
 
Voi MLM, tosi kurja tilanne. : / Toivottavasti miehesi löytää pian uuden ja entistä paremman työpaikan! :hug:

Tervetuloa sirli mukaan ja onnea plussasta! :heart:

Sikiöseulasta, meidän sairaalassa seula menee niin päin, että ensin on niskaturvotusultra (jossa halutessa siis jokatapauksessa mitataan niskaturvotus) ja heti sen jälkeen mennään suoraan labraan verikokeisiin. Kaksosista tuota seulaa ei voinut edes tehdä ja kuopuksesta päätettiin, että ei mennä ellei niskaturvotus anna aihetta huoleen. Nyt toimitaan todennäköisesti samanlailla, koska minäkin olen vielä aika nuori ja perusterve. Olen kuullut, että toisin paikoin (K-HKS:ssa ainakin) niskaturvotusta ei enää edes suostuta mittaamaan ellei ole käynyt verikokeissa. Tämä on mun mielestäni vähän nurinkurista, koska oma kätilöni sanoi viimeksi, että heillä jäi vuonna 2009 kaikki kromosomihäiriöiset sikiöt kiinni jo pelkästä niskaturvotuksesta...
 
Turvottaja, näkikö gyne kuitenkin kohdussa jotain (jos puhui sikiön varjosta?). Itse olen käynyt kaksosista ekassa ultrassa rv5+ (luulin olevani pidemmällä) ja silloin näkyi pelkkä raskauspussi eli ei mitään kaikuja siellä sisällä. Oletko koska tehnyt ensimmäisen positiivisen testin, voisiko siitä jotain päätellä? Toivottavasti joku viisaampi osaa sinulle antaa paremmin vastauksia. Minä pidän peukkuja, että raskaus olisikin vaan vasta ihan alussa. :hug: :hug:
 
Turvottaja Mulla siirtyi esikoisesta la 3 viikkoa eteenpäin, eli kun menin ultraan 12+ huomattiinkin siellä että viikkoja oli vain 9+0, mua yritettiin sitä ennen ultrata joskus rv 9 tienoilla jolloin kohdussa ei näkynyt oikein mitään, en sillon asiasta osannut olla huolissani ja tosiaan hyvinhän kaikki oli, hedelmöittyminen oli vain tapahtunut myöhemmin.. :)

Mua ultrattiin tosiaan tänään ja viikkoja pitäis olla 5+2, ultrassa näkyi laajentunut kohtu ja ruskuaispussin tyylistä..(th sanoi "jotain" kun ei ole ennen noin aikaisin ultrannut eikä tavallaan tiennyt mitä siellä oli.)


Mutta joo, plussauspäivä antaa osviittaa siitä et onko myöhäsempi hedelmöittyminen edes mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:
Turvottaja, mulla valitettavasti huono kokemus tuollaisesta tilanteesta. Toivotaan, että sun kohdalla kaikki on hyvin. Mä kävin maaliskuussa varhaisultrassa rv6+6. Gynen mukaan vastasi korkeintaan rv6+2 (muualta lukemani perusteella ei olisi ollut noinkaan pitkällä kokonsa puolesta, 3,3mm) eikä sykettä näkynyt. Gyne meinas, että raskaus olis alkanut myöhemmin, mutta tiesin itse, ettei se ollut mahdollista, kun olin ekan haamun saanut jo dpo9. Tsemppiä!

ON: Täällä ei oikein mitään uutta. Huomenna soitan neuvolaan. :) Mieskin on nyt paljon enemmän mukana tässä raskaudessa. Ollaan puhuttu mm. mitä kaikkea pitää hankkia yms. Viime raskauden (kkm) aikana mies ei paljon asiasta puhunut. Nyt se on ihan varma, että tästä me saadaan vauva.

Leena ja pienokainen 4+1
 
Tervetuloa uusille! Anteeksi, mä en koskaan muista noita nikkejä keltään, niin tulee aina tällainen "yleistys"..:ashamed:

Pahoittelut myös pahoinvoinnista kärsiville. Vaikka kuin ärsyttää, niin tulee helpottamaan kuitenkin jossain vaiheessa :hug:

Sikiöseulasta Meillä on kanssa samanlailla kuin Neljän suora kirjoitti eli eka tuo np ultra ja sitten samantien labraan verikokeisiin...

ON Tänään oli eka neuvola siis. Sieltä saatiin kyllä paljon tietoa ja jotenkin loppuajasta tuntui jo, että sitä tuli jo liikaa, kun ei enää oikein rekisteröiny kaikkia asioita.. Meillä meni siellä siis yli kaksi tuntia!!

Mutta, me päästiin ULTRAAN!!!! :D Eka yritti suoraan mahan päältä, mutta siinä oli pissarakko niin edessä, ettei se onnistunut, joten teki sitten sisäkautta... Siellähän se sitten oli :heart: Köllötteli kohdun seinää vasten ja pikkuinen sydän löi tuhatta ja sataa. Huh... Ei oo moista tunnetta tullut kyllä koskaan. Itkuhan siinä pääsi, molemmilta ja terkka ojenteli onnellisena nenäliinoja :)

Ens kuussa olisi sitten se niskapoimu ja lääkäri samalle päivälle, joten tästä se siis lähtee! Huikeeta!!!
Niin, ja LA on sitten neuvolakortissa 31.12., joten toivottavasti menee kuitenkin tammikuun puolelle.

Joku kyseli tuosta liikunnasta.. Tänään terkka tosiaan sanoi, että saa jatkaa kun on aiemminkin harrastanut, niin ihan normaaliin tyyliin, mutta heti pitää lopettaa, jos alkaa tuntumaan pahalta/oudolta. Suositteli erityisesti uintia liikuntamuotona. Mä ajattelin käydä huomenna siis juoksemassa, mitä en oo plussaamisen jälkeen tehnyt, kun oon pelännyt, että se saattaisi saada jtn pahaa aikaiseksi. Hiljaa hyvä tulee!

AnPellina & Onnenmurunen 7+5 (terkan mukaan..)
 
Tervetuoa uusille! :)

Turvottaja, meillä esikoisen odotuksen aikana kävi vähän samanlailla. Kun menimme ultraan ei oikein näkynyt mitään ja oletettiin viikkoja olevan vähemmän kuin arvattiin. Sitten np-ultrassa LA siirtyikin reilulla viikolla taaksepäin (eli oltiinkin alunperin oikein laskettu LA). Pidetään peukkuja, että teilläkin on näin.

ON: Pahoinvointi on tullut mukaan kuvioihin... En onneksi ole vielä oksennellut, mutta esikoisen kakkavaippoja vaihtaessa ei todellakaan ole ollut kaukana.
Nyt jännittää kuinka paljon kiloja kerrytän tämän raskauden aikana, kun tuntuu etten näin illan tullen ajattele mitään muuta kuin ruokaa...:ashamed: Valitettavasti pakko syödä myös päivisin koko ajan jotain, jotta paha olo pysyisi edes jotenkin kurissa.
 
Heippa ja Iso kiitos rohkaisevista viesteistä!! Tein ensimmäisen positiivisen testin pääsiäisen ja vapun välissä, sillon tein siis perustestin ja clearbluen,cb näytti raskaana 1-2vkoa ja tänään 2-3 viikkoa. Voi olla että oon itse mennyt laskuissa sekaisin, ja olen olen ollut satavarma että hedelmöityminen on tapahtunut just sinä tiettynä päivänä. Soitan huomenna neuvolaan ja varmasti osittain itkuisena kinuan pääsyä ultraan, jos en pääse niin mennään taas yksityiselle tuhlaan loputkin rahat sitten 2-3viikon päästä.

Mutta jos kaikki on hyvin ja la vaan siirtyy niin saan ainakin jatkaa tässä tammikuun ryhmässä :)

Turvottaja 4-5+0-6 (mennä nyt päättelemään)

Ei muuten osannut sanoa viikkoja se gynekologi, sano vain koon olevan 2-3mm. Ja saatiin mukaan kuvat jossa pieni tumma läiskä, jonka sanoi olevan sikön varjo
 
Tervetuloa kaikille uusille ja aivan ihania uutisia oli Felicia saanut :heart:

Ultrista mulla laitettiin vuosi sitten olleen veritulpan vuoksi heti neuvolasta lähete Naistenklinikan äippäpolille ja sieltä soiteltiinkin heti viime viikolla. Täti siellä sanoi, että meille oli varattu aika seulontaultraan kesäkuun lopulla. Sanoin, että olen matkalla ja poissa Suomesta juuri silloin (ja muutenkin sopivasti viikot 10+6 - 14+2) ja se täti siellä sai mut ihan kauhun valtaan, kun sanoi, että tämä ultra pitää tehdä juuri silloin. Multa ei siis edes kysytty haluanko sinne. Noh, se varas sitte sekä lääkäriajan, että seulotaultran 10+5. Toki mä sinne seulaan olen valmis menemään, mutta en ala perumaan jo aikoja sitten varattua ja maksettua matkaa..

Ella ja pikkunen 5+5 (kohta poksuu, jee)
 
Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille!

Ainakin liikunnasta oli joku puhunut ja mä ainakin harrastin liikuntaa ihan kuten ennenkin kun esikoista odotin ja oikeestaan enemmänkin. Liikuntaa ei missään nimessä kannata vähentää jos vaan olo pysyy hyvänä, mulle ainakin oli suuri apu vauvan kanssa ollessa ja synnytyksestä palautuessa, että oli hyvä peruskunto alla :) Ja en tiedä mistä johtuu, mutta raskaana ollessa tuli oikein himo liikkua enemmän:D

Äh, mua hämää kun en tiedä noista viikoista nyt.. Siis kierrosta ei oo oikein mitään hajua, tai jos jotain veikkaan niin nyt vois olla rv5+2, MUTTA tein maanantaina sen clearbluen viikkotestin joka näytti silloin rv5+. Päätin nyt sitten, että ultraan asti lasken sillei, että tuolloin maanantaina oli vaikka rv5+1, eli tänään olis rv5+4. Sain ultra ajan ens perjantaille joten eiköhän se siellä selviä.. Sen siitä saa kun ei kiertoa seuraa ja "unohtaa koko yrittämisen" :D

Huoli vaan on aika kova, ettei olisi kohdunulkoinen:(Kun oon sairastanut kohtutulehduksen ja muutenkin tää lapsenteko ei pitäs tästä näin vaan luonnistua niin pelottaa onko sit kaikki hyvin..
 
Hei kaikille!

Vielako paasee mukaan :)
Plussaa naytti muutama paiva sitten ja kai tama on uskottava, etta vauvaa taas odotellaan :heart:
Asun amerikassa, naimisissa ja yhden lapsen aiti. Nyt viikkoja siis n. 3+6 (eli varovasti taalla toivotaan parasta) ja jos oikein laskin niin laskettu aika olisi 28.1 tienoilla.
Jo kuukausiahan tassa on menty ilman varotoimen piteita, mutta silti tama raskaus jotenkin yllatti. Nyt vaan toivotaan etta pysyy pikkuinen kyydissa.

En viela kerennyt lukemaan muiden kirjoituksia, mutta eikohan tassa tutuksi tulla matkan varrella :)

Lonely & Sintti 3+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet :wave:

Milloin olette soittaneet neuvolaan? Huomasin että meidän paikkakunnalla on tuo "säädös" muuttunut. Eli ennen oli ensimmäinen äippäneuvola rv 10 ja nyt jo rv 8. Jotenkin en uskalla vielä soittaa, jos ei kaikki menekään niinkuin on suunnitellut : /
 
Iltaa ketjuun

Tänään käytiin varhaisultrassa, ja erittäin surkee olo jäi siitä, olen kirjottanut tänne, että olisin n.7+4, mutta gynekologi oli kovasti sitä mieltä, että niillä viikoilla ei todellakaan mennä alkion koon Ei edes puhunut sanasta alkio. Sikiön varjo? Puhui myös tuulimunan mahdollisuudesta. Haettiin kotimatkalla clearblue jonka mukaan oltaisiin nyt 4-5 viikoilla. Eli testissä luki 2-3. Pieni helpotus siitä. Inhottaa senkin takia, koska en muista että oltaisiin miehen kanssa edes harrastettu seksiä sen jälkeen mikä oli se alkuperäinen hedelmöitymis ajankohta. Anteeksi kun kirjoitan näin epäselvästi! Onko kellään mitään samanlaista kokemusta? Ainut mikä auttoi tuon uutisen sulattelemisen kanssa oli ajatus siitä, että kotona odottaa reipas ja terve 7kk esikoinen

Onnea ihan kamalasti felicialle ja kaikille uusille plussanneille!! :flower:
Heippa :) Ollaan kirjoteltu samoissa pinoissa viime raskaudessa :) Sitä vaan ajattelin kommentoida, että itse kävin myös esikoisen aikaan varhaisultrassa epäsäännöllisen kierron takia... Alunperin minun piti olla jo jollain rv7-8 ja kohdussa ei näkynyt mitään, paitsi että limakalvot olivat paksuuntuneet... Seuraavalla kerralla näkyi joku pussukka ja tuulimunaa epäilivät... No viikko tästä löytyikin noin rv 6+4 vastaava alkio ja sydänäänet :heart: La 5.9. hyppäsi jonnekkin parin viikon päähän ja nt-ultrassa hyppäsi vielä viikolla ja lopullinen la olikin vasta 23.09. :) Tein saman, kun sinä tuon keskimmäisen ultran jälkeen eli tein Cbn viikkonäytöllisen ja sain 3+ silloin... Ihan varmasti sinulla on myös hedelmöitys tapahtunut myöhemmin!! Muista, että siittiöt voivat elää jopa viikon eli ei se hedelmöityspäivä aina ole satavarma! Tsemppiä ja onnea kovasti!! :)

MUOKS! Se piti vielä mainita, että kokoa tällä alkiolla oli 6mm tuolloin, ku nsydänäänet kuultiin... :)
 
Viimeksi muokattu:
Turvottaja: mä kävin ultrassa viikolla 5+5. Silloin mittaa oli 2,5 mm ja ilmeisesti oli aivan vasta alkanut sydän lyömään. Ruskuaispussi ja lapsivesiontelo näkyi. Mulle gyne sanoi, että tuo mitta sopii viikkoihin. Mutta varmaan ennen rv 6-7 on ultraaminen aika hankalaa, koska sikiö on niin pieni ja siksi tulee sullekin vähän epämääräisiä vastauksia ja tietoja. Mutta eiköhän kaikki ole ihan kunnossa! Ehkä viikkoja tosiaan on vähän vähemmän vaan?

Onnittelut kaikille uusille plussanneille ja etenkin Felicialle, jolla oli ihania uutisia :)

Liikunnasta: Mä olen ymmärtänyt, että jos on aikaisemmin harrastanut liikuntaa, voi sitä jatkaa omien tuntemusten mukaan. Loppuvaiheessa varmasti omat rajat tunnistaa ja liikkuu sen mukaan. Mä oon lenkkelillyt ja juoksin vasta puolikkaankin, mutta nyt on sen verran väsy ja pahoinvointikin alkanut, ettei huvita mikään liikunta...

Mairalle piti kommentoida vielä, että tsemppiä tupakkalakkoon/lopettamiseen! Mä poltin tosi paljon ja kauan ennen esikoista ja lopetin, kun tein positiivisen testin. Ei ollut helppoa kuitenkaan! Tsemppiä!
 

Yhteistyössä