?? TAMMIKUU 2008 ??

Laskin tänään http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54 tuolla raskauskiekolla, niin sain lasketuksi ajaksi 1.1.2008 ja nyt ois 5+3 menossa. Saapa nähä mitä neukassa sanovat sitten, minkähän mukaan laskevat. Tänään piti jo käydä yökkii aamulla. Ja voisin vain nukkua, mutta tirsoilla on selvittävä iltavuoro töissä.
Tervetuloa uusille! Ja muksaa viikonloppua kaikille (ne jotka sen viettoo on jo päässyt) Nyt töihin!
 
Hei!

Piti tulla vakoileen tänne teidän uuteen ja hienoon pinoon tuolta joulukuisten puolelta.

Täällä oli muutamia tuttuja tuolta viikon 14 jännääjistä ja aiemmistakin pinoista. Onnea teille uudesta matkustajasta ja paljon tassasukkia pikkuisille matkaan!

Hätähousu 8+3
 
kahdenemo
Heissuli :wave:
Teretulemasta uudet pinolaiset!! Vielä ollaan lasketuissa niin tammikuun alkupuolella, että moni vielä kyyttiin hyppää, kunhan aika kuluu..

Täällä ollaan kyllä niin väsyneitä, ettei mitään rajaa :\| Tuntuu, ettei mikään kiinnosta, mistään ei saa otetta ja aivot (jos niitä vielä kolmen vuoden univajeen jälkeen on) ovat ihan jäässä :/ Tämä se onkin aika inhottavaa, sillä pitäs kuiteski jaksaa tyttöjen kanssa touhuta. Tänään onkin iskeny oikein syyllisyyspeikko ja kovaa, kun tuntuu etten muuta tee kun tiuskin ja vastailen "äiti ei nyt jaksa"
:ashamed: :ashamed:

Itkettää.. Törmäsin äsken laatikoita penkoessani tyttöjen syntymä onnittelukortteihin, sekä kastepäiväkortteihin ja arvatkaa, kuinka kyyneleet valu. ja toi amiran laittama värssy sai taas hanat auki :p sitten nauroin suurperheellisen mummon tokaisuun lahkosta :LOL: , joten kaipa tytöt kohta säikkyy että mikä tolla äitillä oikein on...kun ei vielä halua kertoo, ja toisekseen, ovat vielä niin pieniä edes käsittämään koko asiaa.

aamulla oli jo lupaava pala kurkussa, joten eiköhän se pahoinvointi kohta ala ;) muistuttakaa sitten, kun valitan miten kurjaa on oksentaa vatsahappoja aamuisin, että itepä tätä toivoin :p

 
Heips! Ja tervetuloa uudet! =)

Tosiaan, väsymys on kauhee ja aamusin on niin krapulainen olo, niinku muutama muukin mainitsi, vaikka mitään simaa vahvempaa ei ole aikoihin tullut juotua. Huomennakin pitäs vielä jaksaa mennä töihin... :/

Tänään sain ekan neuvola-ajan kesäkuun alkuun. Voi kunpa nyt selvittäs sinne asti! Pahoinvointi lakkas kummallisesti siihen yhteen aamupäivään, sen jälkeen ei ole ollut mitään. Tissit sentäs vielä ovat kipeet!! :LOL: Ja ne ei miulla koskaan muuten kipeydy, joten uskallan pitää sitä varmana merkkinä siitä että jotain tuolla masun pohjassa kasvaa. Olen edelleenkin liikkeellä sen yhden testin perusteella, kun täällä monet on näköjään testaillu moneen kertaan. Yks testi tuolla vielä polttelis näppejä mut ainakaan toistaseks sitä en ole tehnyt... Ainahan on mahollista et se + oli vaan kemiallinen, mut en halua etes ajatella tuota vaihtoehtoo.... :(

Mut mukavia viikonloppuja, toivottavasti saatas välillä vähän auringonpaistetta ja lämpöäkin!


miumau rv5
 
carla-81
Tervehdys kaikki pitkästä aikaa =)

Oon ollu koko viikon niin väsynyt, etten oo konellee jaksanut. Töissä on ollu ihan hiton raksasta... Ja voih kun paleltaa!!! Ihan koko aika oon syväjäässä. Ei auta villasukat eikä sauna. huh! onko muilla samoja vaivoja? :attn: Ja äite sanoi, että oon laihtunut. Niin mä kyllä oonkin, kaikki housut lököttää päällä. Mutta niinhän se kait on että aina ensin laihtuu ja sitten alkaa paisumaan.

Eikä oo mahaakaan vielä...kyllästyttää, kun se ei vielä näy :x Kun ei tätä tahdo uskoa kun sitten vasta ku alkaa masua olemaan. oon 5 testiä tehnyt...Nolottaa... :snotty: Ja maanantaina meen vielä verikokeeseen... :D Jospa mä sitten uskoisin. Koskas muuten se eka ultra sitten on ??? onkos se 9. viikolla, vai oonko ihan väärässä? Korjatkaa jos olen. Kun anoppi teki mulle vanhanajan testin neulalla ja langalla ja sen mukaan ois tulossa kaksoset... !!!! Että, tässä nyt odotellaan sitten ultraa...Jännääääääää!!!

Hei, tarrasukkia meidän masuasukeille, toivotaan että ne pysyy meidän vauhdissa mukana. Ollaan kuulolla !!! :wave:

Carluska rv 6+2
 
Heips,

Jospa itekkin kertoilis vähän kuulumisia, ällö olo on löytäny tänne jo muutamana päivänä,toivottavast ei ihan vielä tarvis alkaa yökkimään. Rinnat on turvonnu aivan älyttömästi ja ruoka maistuu ihan liiaks. Nyt alkaa olla vähän toiveikkaampi olo vauvan suhteen kun ei enää selkäkään vihoittele, jospa tää tästä. :)
 
nuuskis
moikkis kaikille!!

Tänään on mennyt taas ihan mukavasti, paha olokin on laantunut tuossa parissa päivässä, mutta se kuuluisa seurapiirirakko on kyllä kadonnut johonkin :LOL: :LOL: Kaverit jo töissä ehdotti et kannattais siirtyä sinne veskin puolelle työskentelemään. No katsotaan...

Rinnat on sitten niin kipeät ettei ole aikoihin olleet, tuntuu että joku pistelee niihin nuppineuloilla aika ajoin. En muista että edellisessä raskaudessa oisivat kipeät olleet.

Hei mäkin oon tehnyt vain yhden testin ja meinasin luottaa siihen :attn: :attn: Varasin neuvolaankin ajan ja olen ihan varma, että se neuvolatäti pitää ekalla kerralla hirmu saarnan tuosta mun painosta :headwall: :headwall: Toisaalta kiva päästä neuvolaan, niin saa ajoissa ajan tuonne pelkopolille. Edellinen synnytys oli sen verran rankka kokemus, etten toiste samaa halua. Onneksi siihen on vielä pitkälti aikaa

Mutta nyt paukasen itteni tuonne vällyjen väliin. Isäntäkin on töissä niin saa nukkua leveästi :LOL: :LOL: :LOL: ennenkuin nuori herra tunkee itsensä sinne ja leväyttää taas X-asennon :kieh: :kieh:
 
Hei!

Carla: Täällä on kans välillä aivan ylikylmä, mutta niin on sitten hikikin aivan yhtäkkiä. :D Mä mietin muuten noita sun viikkoja, että onko tuo laskettu päivä ihan oikein tuolla etusivulla? Olenko laittanut sen väärin. Jos sulla on 2.1 la niin sulla pitäis varmaankin olla viikkoja 5+jotain kun mulla on la 6.1 ja mun viikot 4+5. Niin no sulla on varmaan sitten rv5+2?
 
Huomenta.
Ei vissii muillakaan vielä mitään mahottomia pahoinvointeja ole. Mä taas tänä aamuna panikoin että varmasti menny kesken ku ei liiemmin oo paha olo, pikkusen puhalluttaa. Eilen olin jo lupaavalla mielellä että jospa kaikki meneeki hyvin. Kauhiaa vuoristorataa. Päätin sitten tänään että ens viikolla tilaan ajan ultraan seuraavalle viikolle. Ku kaikkien eri laskureiden mukaan saa pikkusen eri aikoja lasketulle, niin ompahan kuitenni tarpeeksi viikkoja että siellä jotain näkyy:)
Mutta tod.näk. laskettu on kuitenni tammikuu puolella, ku kuiten oviksen bongasin, niin siitä laskien.
Kauhiaa vatvomistaa taas mulla, ihanaa ku täällä saa tilitellä ja ehkä joku jaksaa lukeakin vielä, kiitos!

Muksaa lauantaita!
 
Amira-78
Hei,

Nyt se on sit alkanu. Ekat oksut lensi eilen. :x
Ja uni tuli jo iltaseitsemältä \|O . Aamupala ei maistunut ja on NIIN vetelä olo. Pitäis lähtee muskarin kevätjuhlaan ja mietin, että millähän sitä sais doupattua ittensä. On tää karseeta - mutta kuiteski mielettömän ihanaa :D .

-A- 5+3 pala kurkussa ja vatsan yläosa kuplivana :eek:
 
kahdenemo
Täällä väsyttää.. Eipä oikein muuta tänään. Tissitkään eivät mun mielestä ole enään niin herkät, mut välillä koskee ihan hitosti jompaankumpaan rintaan. hirvee kipukohtaus, ei kiva :whistle:
eilen koski taas ihan sikana selkään ja alamassuakin jomotteli, mut eilen touhuilinkin aika paljon kotihommia mm. imuroin.. mun selässä kun on muuteski sellanen välilevyn rappeutumakohta, niin imurointi aiheuttaa ilman raskauttakin selkäsärkyjä.. pelotti kyllä kovasti taas illalla :ashamed:

varasin ajan ultraan vkolle 6+4, toivottavasti sillon jo sydän näkyis. Lähen sitte taas tytyjen kanssa reissuun ja palaillaan vasta kesäkuun puolella, joten siksi oli otettava tolle päivälle. mut näkyyhän siellä nyt ainaski jotain, että onko oikeessa paikassa, ja onko kasvanu jne..

vitsi kun ärsyttää tää olotila, siis väsymys. mies tulee kohta töistä, menee huomennakin ja sitte ens viikolla ainaski 3 yötä ja päivät päälle töissä, joten se tietää mulle 24/7 yksinoloa tyttöjen kanssa :/ on se aina helpompaa kun on toinen siinä mukana.. no, on se sitten tilipäivänä mukavaa mut..

:wave: kahdenemo ja masukki rv 5+1
 
Täälläkin nuo tissikivut on sellaisia yhtäkkisiä jomotuksia ja tuntuu, että joku kiskois välillä nännistä... :LOL: . Jonkin verran on kiinteämmät, jos nää nahkaläpyskät nyt kiinteäks kokonaan koskaan tuleekaan. Niin lurpsahti imetyksen ansiosta. :p

Yhtäkkisiä repäisyjä on tänään tullut useamman kerran. Siitä tietää, että kyllä siellä taitaa ainakin kohtu hieman jo alkaa kasvuaan. Väsy on kyllä melkoinen. Ei sitä muistanut että se voi iskeä niin puskista yhtäkkiä. Onneksi mies on antanut aamulla nukkua vähän pidempään. Aamulla oli taas ihan hirveä krapula olo... :x ja päätä särki.

Lellu ja masu rv4+6
 
Hazelnut harmaana
Täälläpäin melko vähäiset oireet jatkuvat. Rinnat on painettaessa kipeet, muttei muita oireita. Ehkä lievä etova olo, mutta epäilen sen olevan enemmän psyykkistä... Ajattelinkin huomenna testata uudestaan, onko testi vielä vahvasti positiivinen. Eiköhän se ole, mutta täytyy varmistaa. Menen ultraan tilanteessa 7+1. Ajattelin, että haluan kuitenkin ajoissa tietää, jos on esim tuulimuna tms. Ettei toiveet sitten ehdi liikaa nousta. Jos syke näkyy, voi sitten kertoa tuleville isovanhemmillekin.
T: Hazelnut rv 5+0
 
carla-81
Lellu1: Mä oon ihan laskureilla laskenut tuon lasketun ajan, ja sen mukaan mennään nyt viikossa 6+3. Eli sun laskujen mukaan olisin 5+ jotain...mut kyl mun mielesetä meen jo kuudennella viikolla. Vauvan sivuilla olevalla laskurilla oon laskeskellu, ja melekin joka päivä siellä ravaan.... :D Heh. No, neuvolassahan ne viikot sit selviää :heart:

Edelleen paleltaa pirusti ja tissit on ihan sikakipeet! Ei meinaa pystyä oleen ilman liivejä laisinkaan. Ihan järkkyä. :attn:

Palataan taas....
 
nuuskis
mä kun kuvittelin, et mä selviän ilman tätä hirveää oloa :kieh: :kieh: Mutta joinpa lasin jaffaa, niin johan on olo kuin kauheemmassakin kankkusessa. ja tuntuu et kohta lentää laatta :LOL: :kieh: Eli siis kaikki makea on taas kiellettyjen listalla. Syömme vain omenaa ja banaania......miksihän ihminen ei usko kun on ennenkin tämän kokenut ??? Hampaita ei tänä iltana uskalla kyllä pestä koska muuten pönttö tulee varmasti tutuksi.

Alavatsassa tuntuu omituista kuplintaa ja olen ihan ihmeissäni kun kävin noilta toisiltä sivuilta laskemassa LA:n ja sain 9.1. No siis mun LA varmistunee vasta neuvolassa. Joten viikotkin on siis ihan eri kuin mitä itse kuvittelin.

Kuinka pömppö teillä on tuo alavatsa?? Mulla tuntuu ja näkyy ihan selvä pömppö. Olenkin siis varma,että meille tulee kaksoset. Molempien suvuissa on sellaisia runsaasti. Joopa joo, se olisi mun tuuria. Tässä mietin niitä raskausviikkoja :headwall: :headwall: No neuvola on vasta kuukauden päästä, odotellaan sinne.
 
5+ viikot tarkoittaa kuudetta raskausviikkoa. 6+ viikot on seitsemäs viikko. Juu kyllä ne siellä neuvolassa sitten sanoo missä menet. mut jos sulla oli nyt 6+ viikot niin sun la olis jonkin verran joulukuun puolella
 
liitän tähän yhden hyvän raskauskiekon. Siinä näkyy paljon muutakin kuin vain laskettu aika.

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

carla-81: Mä kävin kans tsekkaamassa tuon vauvalehden laskurin ja hokasin sen ongelman mikä siinä on. Siinä ei näy ne tarkat päivät. koeta tuota laskuria. Se on mu mielestä ollut tosi hyvä ja ne joilla kiertokin on pidempi pystyy laskemaan aika lähelle sitä oikeaa laskettua aikaa. No neuvolassa kyllä mennään melko lailla aina sen 28 kierron mukaan siihen asti kunnes saa ultrasta la arvion. Täällä päin ei muuten muuteta la.ta jollei hietä viikolla. Mulla heitti pojan koko 6:lla päivällä, mutta sitä ei siltikään muutettu.

 
Huomenta!!!

Pienimies päätti aamulla ennen seitsemää, että tää yö oli tässä. =) Olis kyllä ihan mielettömästi väsyttänyt, mutta pakko se vain oli. No nyt on jo pirteämpi olo. Mutta taas saa krapulaisen olon kanssa taistella. :\|

Niin huippaamaan on alkanut jonkin verran.

Lellu
 
Kauhia ku väsyttää ja palelee ja tää ihana aamudarra :LOL: Kaikki haisee pahalle *huhhuh* Tästä tää taas lähtee.
Tänään ollaan lapsille luvattu mäkkäriin mennä, itellä tuntuu ainaki nyt ettei oikee taija semmonen ruoka upota, mutta kattoopi sitten myöhemmin. Lapsille son nii tärkeetä:)
Ens viikolla ajattelin soitella ultra-aikaa ja neukkaan. Jos varais ultran tuolloin 7+ jotain taikka sitten jos maltan niin viikkoa myöhemmäksi:) Kahtellaan.
Sunnuntaita!
 
Moi!! Uutena tulisin mukaan. Eilen (ja tänään) plussasin! Laskurin mukaan LA olis 11.1.
Viikon verran ollut kovia alaselkäkipuja, eilen tissit tuli tosi kipeiksi ja tänä aamuna järkyttävän paha olo. Aina kun käänsi kylkeä, niin tuntui, et koko maha kääntyy ympäri, kuitenkaan ei sillain oksettanut.
Aamupalan pystyin syömään ja heti olo helpottui.
Valkovuotoa alkanut tuleen paljon, kokoajan saa pelätä, et tulee verta!
On kyllä outo olo, et on raskaana, ei voi uskoa todeksi! Pillerit jätin pois 01/07, et aika äkkiä tärppäs. Mutta päivä kerrallaan eletään, voi tapahtua vielä mitä vain...
 
Amira-78
Heippa,

Tervetuloa ja onnea kaikille uusille odottajille :) :flower: .

Ihanan aurinkoinen päivä ollut taas vaihteeksi. Mutta silti, väsyttää.
Illalla sammahdin taas klo 19. Ei siis ihme, että uni loppuu jo viideltä aamulla ja vatsassa alkaa kiertää pahaenteisesti :x . Sitten ei saa nukutuksi ja illalla tietty väsyttää taas. Kierteessä ollaan, heh.

Mä olen kans tuota alkuraskauden ultraa miettinyt, kun meillä kaupunki tarjoaa vain rakenneultran. Paikallises Mehiläises hinnaksi tulee 150? - Kelan korvaus lääkärinpalkkiosta. Täytynee huomenna soitella ja varailla aikaa jonnekin kuunvaihteen tietämille.

-A-
 
kahdenemo
Sunnuntai-iipeetä :wave:
täällä mennään samoilla kuvioilla, VÄSYTTÄÄ, palelee ja hikoiluttaa vuoronperään ja selkään taas vaihteeksi särkee. Varmaan särkee jo tästä pelkästä "aina kun pienikään tilaisuus niin sohvalle vaakatasoon" olosta :ashamed: oikeesti alkaa tuntua, ettei missään oo mitään mieltä. tää väsymys on niin kovaa, että kaikki jää sen alle. koetan itelleni lohduttaa, ettei sentään ole lopullinen olotila tässä elämässä ja varmaan kohta helpottaa :/

tänään ollu jo aika paha olokin, koko ajan.. mekin käytiin hamppiksella hesessä ja yökkyytti kyllä mutta toisaalta suolaiset ransut maistui ihan hyvälle. ihme seko olotila :\| jotenkin on sellainen jatkuva nälkä mut kuitenkin ei mitään tee mieli.

nyt esikon kans touhumaan, kakkonen vielä päikillä.
Erikoisia olotiloja kaikille!!! :wave:
 
Onnea kaikille odottajille minunkin puolesta! ainiin, ja KOKS:ssa synnytän, jos kaikki hyvin menee..
Viimeksi kirjoitellessani olin vielä niin häkellyksissä uudesta raskaudesta, olihan se odotettavissa, mutta silti niin nopeasti kuitenkin B) Mieskin alkaa jo tottua ajatukseen uudesta pienokaisesta, ja miettii jo kuumeisesti käytännön asioita, kuten auton vaihtoa :headwall:
Minusta ei kyllä yhtään tunnu, että olisin raskaana, vielä ei mitään oireita ole, pientä huonoa oloa lukuunottamatta. Tuntuu, että oireet jäivät kaikki pois. Mutt hyvä niin, edelliset raskaudet menikin oksentaessa ja syödessä. :) <br><br>
 
Heipä hei, voisin liittyä tähän keskusteluun.
Tänään plussa saatu testistä ja laskettu aika olisi 14.1.08 :D
Esikoinen olisi nyt tulossa ja toivotaan että pysyy loppuun saakka mukana :p , sairaalana olisi KSKS.
 

Yhteistyössä