Tammikuiset 2025

Eka neuvola ens ti eli 28.5., mutta silloin ei vielä kuunnella sydänääniä. Oletan, että ultraan tulee kutsu, en muista yhtään miten esikoisen kohdalla meni 😄 silloin toki käytiin rv 8 tai 9 varhaisultrassa yksityisellä, kun oltiin malttamattomia, mut nyt odotellaan sinne nt-ultraan. Tänään 7+2.
 
Meillä on eka neuvola 4.6. jolloin myös ultrataan samalla 😊 en tiedä miten tässä malttaa sinne saakka, mutta täällä päin yksityisten varhaisultrat maksaa 300e ylöspäin, onneksi neuvolassa ultrataan ekallakin käynnillä.
 
Mä liityn mukaan keskusteluun, lauantaina sain jotain näkymään testissä, tänään selkeä positiivinen. Menkkojen mukaan laskettu aika olisi 23.01., testasin ovulaatioplussan kuitenkin vasta kp 21 joten tammikuun loppuun menee. Toinen lapsi olisi meille❤
Esikoinen antoi odotuttaa itseänsä pitkään joten aivan uskomaton olo että nyt onnistui ekasta kierrosta synnytyksen jälkeen🥰 yhden keskenmenon olen saanut ennen esikoista 12. viikolla niin en täysin uskalla vielä luottaa tähän raskauteen.
Varhaisultraan ei tällä hetkellä varaa, joten odotettava heinäkuulle nt-ultraa, neuvolaa varailen ensi viikolla jos tässä kaikki alkaa sujumaan hyvin.
Facebook ryhmään olisin halukas ultran jälkeen☺
 
Mitä tänne kuuluu? 🤗 Mulla ei minkäänlaisia oireita, välillä ehkä pientä nippailua alamahalla mutta toki vasta 4+3. Aiemmassa raskaudessa oireita ollut ehkä 8+ viikosta lähtien.
Tuolla vauva foorumilla on aktiivisempaa keskustelua, kiva ois tänne saada kuitenkin edes joku muutaman kymmenen hengen porukka myöhempää Facebook ryhmään varten🤗
 
Itse vielä jännitän varhaisultraan että onko mitään elämää, onneksi 1,5 viikkoa enää niin pääsee tsekkaamaan tilanteen. Esikoisen päiväkodissa on nyt parvorokkoa, kävin tällä viikolla labroissa että katsotaan oonko sairastanut sen jo aikaisemmin. Tuloksiin menee ainakin viikko ja tänään alkoi esikoisella joku tauti. Toivottavasti olisi joku muu tauti tai ei ainakaan muhun tarttuisi ja aiheuttaisi keskenmenoa 😑
 
Mitä tänne kuuluu? Mulla ei minkäänlaisia oireita, välillä ehkä pientä nippailua alamahalla mutta toki vasta 4+3. Aiemmassa raskaudessa oireita ollut ehkä 8+ viikosta lähtien.
Tuolla vauva foorumilla on aktiivisempaa keskustelua, kiva ois tänne saada kuitenkin edes joku muutaman kymmenen hengen porukka myöhempää Facebook ryhmään varten
Väsymys on hurjaa edelleen🥱. Nukun 8-10h yössä ja silti väsyttää ja tosi voimaton olo. Nyt rv 8+2 menossa🤩.
 
Täällä 8+0, tää viikko on onneksi ollut parempi pahoinvoinnin suhteen, alkaa lähinnä vaan etoa jos ehtii tulla nälkä. Mutta en vielä tuuleta, että olisi kokonaan ohi, koska viimeksikin oireet aaltoili. Rintojen aristus on sentään kesto-oireena.

Juurikin pahan pahoinvoinnin takia kerrottiin mun isälle viime viikonloppuna kun olivat täällä, kun totesin, että ei tätä oikein voi salaillakaan jos käyn x määrä päivässä yökkimässä vessassa eikä mahatautikaan ole. Äidille kerroin jo heti kun plussasin, kun oltiin aiheesta oltu muutenkin puheissa. Muut eivät vielä tiedä.

Ens viikolla eka neuvola, ihana päästä tutulle hoitajalle. Täällä on kiva käytäntö, että on sama terkkari äitiys- ja lastenneuvolan puolella, ei vaihdu kesken ja aikaa varatessakin sit heti sanoin, kenelle haluan.
 
Täällä 8+0, tää viikko on onneksi ollut parempi pahoinvoinnin suhteen, alkaa lähinnä vaan etoa jos ehtii tulla nälkä. Mutta en vielä tuuleta, että olisi kokonaan ohi, koska viimeksikin oireet aaltoili. Rintojen aristus on sentään kesto-oireena.

Juurikin pahan pahoinvoinnin takia kerrottiin mun isälle viime viikonloppuna kun olivat täällä, kun totesin, että ei tätä oikein voi salaillakaan jos käyn x määrä päivässä yökkimässä vessassa eikä mahatautikaan ole. Äidille kerroin jo heti kun plussasin, kun oltiin aiheesta oltu muutenkin puheissa. Muut eivät vielä tiedä.

Ens viikolla eka neuvola, ihana päästä tutulle hoitajalle. Täällä on kiva käytäntö, että on sama terkkari äitiys- ja lastenneuvolan puolella, ei vaihdu kesken ja aikaa varatessakin sit heti sanoin, kenelle haluan.
Meillä vaihtuu terkka 2kk iän jälkeen kun siirrytään äitiysneuvolasta lastenneuvolaan. Äitiysneuvolassakin kolme eri terkkaa meidän alueella ja yksi tekee ainakin vaan osa-aikaisena, joten saattaa olla joka kerta eri terkka. Esikoisen aikana oli kaksi eri terkkaa, paikkakunta vaihtui suht loppu raskaudesta.
Mulla myös phoinvointi aaltoilee. Tänään on ollut hankala päivä ja torstaina myös. Loppuviikot olleet hankalampia kuin alkuviikot. Kesto v*tutus ja ihmisvihat on tulilla ja tää on itellekin kärsimystä😭. Rinnat tosi kipeät ja turvonneet myös. Esikoisesta oli pahoinvointia aaltoillen myös, mutta en oksentanut ennenkuin rv 15-18 oksentelin useamman kerran viikossa ja sitten se vaan loppui. Oli jotenkin hämärää kun alussa ei lentänyt oksu vaikka etoi ja ällötti, mut sit melkein puolivälissä lensi laatta.
 
Eka neuvola takana, pitää odotella 1-2 päivää, että näkyy lähete niin pääsee varaamaan labra- ja ultra-ajan. Kuulemma jos joku labra-arvo ok, niin tällä kertaa ei tarvis mennä sokerirasitukseen kun viime raskaudessa ei ollut ongelmia. Olin aivan innoissani, se litku oli jotain aivan järkyttävää 😂

Nyt vaan sit jännätään, milloin saan ultra-ajan ja onko siellä kaikki hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: cordola89
Piti vaihtaa ekan neuvolan ja ultran aikaa joten kävin tänään. 7+3 viikkoinen alkio ja syke löytyi. Neuvolasta olivat arvioineet viikot 8+1 menkkojen perusteella mutta itse taas laskin ovulaatiosta 7+4 niin eiköhän vastaa viikkojaan. Heinäkuun ekalla viikolla on sitten nt-ultra. Onneksi pian alkaa kesäloma niin ehkä maltan odottaa sinne saakka rauhallisin mielin 😁
 

Yhteistyössä