Tammikuiset 2006

Moikka kaikille! Ja kiva kun S-A-J kirjoittelit kuulumisia :wave:
Meillä elämä sujuu entiseen malliin, tosin poika on nyt vähän yskäinen ja nuhainen mutta muuten kaikki ok. Pitäs kohta alkaa suunnittelemaan 1-vuotissynttäreitä... vaik mä en oo mikään hyvä juhlien järkkääjä mut jotai nyt kumminkin. Kynttilän poika ainakin osaa puhaltaa kakun päältä =)
Ulkona satoi eilen lunta ja sitä ollaan taas ihmetelty. Ja suuhunkin poika sitä aina laittaa vaik kuinka kieltää :eek: Jos tänään lähtis vähän pulkkailemaan ennen kuin lumet sulaa pois!
Hauskaa viikkoa kaikille :heart:

Santeri
 
Moikka!

Viikonloppu meni taas turha nopeesti :\| Lauantai vierailtiin mun ystvän luona kun köytiin kattomasssa heidän vauvaa. Se vaan on kyllä niin mahdottoman suloinen paketti :heart: Kävin vauvan kanssa kävelemässä että vanhemmat saivat olla hetken kahdestaan ja olivat kyllä tyytyväisiä :) Kiva kun saa olla avuksi.

Eilen tuli lunta. Danieli oli tohkeissaan..voi sitä reimua. Taivaan isä oli vihdoin anatnu meille lunta =) Danieli yks päivä katteli ikkunasta ulos ja sanoi, että "eiks se taivaan isä vois pikkusen antaa meille lunta" :D Sillon tuli vettä täysillä ulkona ja oli kurjat kelit. Noo, elen sitten siis tuli lunta a mentiinkin illalla koko perhe ulos lumihommiin. Danielin kanssa tein lumilyhdyn, johon poika laittoi kynttilän. Mamman avustuksella Daniel teki lumiukon ja sille laitettiin punanen lakki päähän..hieno =) Myöhemmin tehtiin vielä pulkkaretki puistoon. Oli tosi ihanaa kun isäntäkin oli kotona kun muuten on aina raksalla.

Tänään oltiin taas aamulla ulkona ja sukset olis pitäny kuulemma kaivaa esille :D Keksittiin onneks muuta tekemistä koska eihän siitä mitään Adelen kanssa tulis. Daniel kun ei kuitenkaan kunnolla osaa vielä hiihtää niin ei siitä mitään tulis kun ite juoksis Adelen perässä ja samalla koittas auttaa Danielia hiihtämisessä. Pitää toivoo että viikonloppuna olis lunta niin sais vaikka vaarin kanssa mennä hiihtämään. Huomiselle vaan jo luvattiin neljää astetta lämmintä että taitaa noi lumet taas lähtee pois \|O

Meillä on keskiviikkona hääpäivä ja isäntä on suunnitellu meille jotain luksusta viikonlopuks. Lähdetään kaksin johkiin ja lapset menee hoitoon. Ei oo ukkokulta vielä ees kertonu että mihin ollaan lähdössä..on kuulemma yllätys! :heart: Ihanaa päästä viettään laatuaikaa kaksistaan.
Viikonloppua siis odotan enemän kuin innoissani!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :snotty:

Huomenna on kaupungintalolla tapaaminen perhepäivähoitaja asioista. Meinaan ottaa tähän vielä kaks lasta hoitoon. Oon aika tohkeissani tästä ja toivon että asiat sujuis huomenna hyvin..pitäkää peukkuja :attn:

Mut nyt on mentävä..Adele vissiin alkaa heräilee ja Danielin lastenohjelmat loppu, joten se siitä hiljaisuudesta taas!

Moro moro :wave: ja hyvää alkavaa viikkoo kaikille!!

-madara-
 
Unohtu sanoo, että tervetuloo vaan joukkoon munkin puolesta TiiaJoona :flower: =)

Uniasioista: Meillä Daniel oli toooooosi huono nukkuun. Sen kanssa koitettiin kaiken maailman unikouluja mutta mistään ei ollu apua. Se oli 1v5kk kun alko nukkuun kunnolla. Siihen saakka oli tosi huonoo sen nukkuminen. Olin tosi väsyny. Tsemppiä vaan!

Mä oon kans kuullu että jotkus on saanu apuja sairaalan unikoulusta. Itellä ei siitä oo kokemusta. Itekkin kyllä sitä aikanaan mietin mutta en saanu aikaseks viedä sitä sinne. Meillä vaan aika autto..onneks.

Adele onkin ollu parempi nukkuja alusta saakka. Jo vauvana se saatto nukkua viiden tunnin pätkiä ja mä olin siitä ihan ihmeissäni koska Danieli EI IKINÄ nukkunu sellasia pätkiä heräämättä.

Kovasti sulle voimia täältä lähettelen..Koita jaksaa! :hug:

-madara-

Ei tästä mun raapustuksesta ollu sulle kyllä mitään apua mutta halusin vaan sanoo että tiedän miltä susta tuntuu =)
 
Moikka!

Viikonloppu takana ja juhlintaa paripäivää! Vielä ens perjantaina ja lauantaina jatketaa, eiköhän sit ala riittämään :D

Aadalla on nyt ollu tutan talvihaalari, iahn Prismasta ostettu, eikä kovin kallis, vielä tähän asti sillä on hyvin pärjätty, kun ei ulkona oo itekseen liikkunu. Nyt ihan vasta parina päivänä vähän lähteny liikenteeseen kengät jalassa. On tuo Tutankin puku ihan erilainen, kun esim äippäpakkauksen puku, eli jonkin verran kosteutta kestää.

Synntärilahjax saatii Remun välikausi puku sekä toppis enstalvelle. Molemmat vaikutti tosi hyvä laatusilta, ite en tiedä, kun ei kokemusta ole. Puvut saatiin sellasilta, joilla on itellä pieniä lapsia ja kehuivat niitä. Olivat alesta ostaneet.

Meilä on istuimena nyt Britaxin Two-Way-Elite. On aika iso, mutta sinne on helppo laittaa ja se menee kauan. Käy autoon myös selkä menosuuntaan sekä kasvot menosuuntaan. Meille ei oikeinmuut mallit autoon käyneet, ei ollut paljon valinnanvaraa :ashamed: Turvavöistä en oikein tykkää, miusta gragossa oli paremat/helpommat.

Madaralle piti jotain kommentoida, mitähän se oli... pitää mennä välillä lukemaan...
 
Joo, hääpäivästä piti onnitella :heart: Viettäkää laatuaikaa, kun kerran jotain hemmottelua on tiedossa :D

Aadalla oli perjantaina 1v. neuvola, mitat oli 78.8cm (tarkat mitat täällä :D ) ja 11.6kg!!!!! Pitääkii mennä laittaa profiilii uus kuva!
 
Heips!
Mekin siirrytään tänne puolelle, kun tänään 15.1 Teresalle tuli 1vuosi täyteen. Synttäreitä ennakoitiin, ja pidettiin jo 13.päivä.
Kävely aloitettiin täällä jo 8kk:na, joten tällä hetkellä vauhti on sen mukainen.
Joka paikkaan kiipeillään, ryntäillään, hypitään, syöksytään... :whistle:

Jonkin verran lusikka jo löytää tiensä suuhun, tosin aika monen mutkan kautta, heh.. Mutta sekin on kiva juttu, kun Ninnillä oli tuossa ainakin kahden kuukauden syömistauko, ettei ruokaa mennyt kuin korkeintaan kolme lusikallista päivässä!

Sanoja ei vielä kovin paljoa ole.. auto ja kukka tulee omalla kielellä, ja vasaraa Ninni sanoo kakaraksi =) ... ja muuten monenmoista pulinaa, ja paljon, kuuluu suusta..

Huomenna ollaan menossa 1vuotis-kuvaan.. saa nähdä kuinka sujuu, meillä kun yleensä alkaa mahdoton irvistely ja virnuilu kun salamavalot alkavat välähdellä B)

Nyt voisi vähän koittaa iltarauhoittua,
öitä kaikille!
 
Heipsansaa täältäkin!

Me käytiin eilen 1vee kuvassa. Eipä voi kun kehua sitä kuvaaja-setää! aiwan mahtava meininki, sai meidän ujon pojan kaverikseen 5minuutissa ja kuvista tuli syötävän söpöjä. kyllä äiti on nyt ylpee ja onnellinen :heart: . Tästä paikasta kuultiin ihan puskaradiosta eli tuttavan tuttavalta. Kannattaa kyllä kysellä, millasia paikkoja omilla seuduilla on, on meinaan palvelussa huimia eroja!

Tänään olis taas mulla painonvartijat ja punnitus. Kotivaa'an mukaan ois lähtenyt semmosen kilon verran, jee! totuus tulee sitten illalla...

Tervetuloo Tiia ja Joona poriseen tällekin palstalle!


mitäs muuta? öh, nyt loppui ajatus.

Mamma ja Luka


niin, Lukastakin on päivitetty kuva rofiiliin.
 
Kiitos kaikille myötätunnosta :heart:

Joo meillä on sitten tänään unikoulua varten lääkäri, joka toivottavasti pästää meidät piinasta ja antaa lähetteen. Meillä ei ole mahdollista päästä sairaaalan unikouluun mutta Rovaniemellä (asutaan siis Ivalossa...) on sellanen ensi- ja turvakoti, jossa järjestetään niitä. Tosin sanoivat puhelimessa,että eivät huudata siellä vaan yrittävät lempeitä keinoja, saa nähdä toimiiko meidän pojalla, on meinaan tosi sinnikäs kaveri. :/

Joonakin yrittää kovasti alkaa puhumaan, toistaa perässä jo pöö-tä ynnä muuta.. ei mitään selkeetä vielä.

mutta ilmottelen mikä meidän tuomio on.. =)
 
Meillä poika on niin kamala kiipeilemään että muuta ei malta edes tehdä :eek: Lelut ei innosta kauaa kun aina pitää kiivetä sohvalle ja tiirailla ulos, ja alastulo kun siis ei ole vielä hallussa tosiaankaan. Ihan siis mahdotonta menoa, poika on vilkas kuin elohopea =)
Onneksi nukkuu yöt heräämättä, ja jos herää niin nukahtaa itsekseen uudelleen.
Ulkona on taas niin liukasta mutta kai sinne olis kohta lähdettävä happihyppelylle. Poikakin viihtyy onneksi rattaissa kun pulkallakaan ei pääse, kävellään monesti pitkiä lenkkejä. Oon muuten laihtunut nyt 20 kg =) On kyllä itsellä hyvä olo ja terveydenkin kannalta hyvä juttu :) Tietty vaikein on edessä, eli painon pysyminen nykyisessä lukemassa. En taida siis enää laihduttaa, nyt tuntuu sopivalta!

Eipä taas muuta, moro :wave:

Santeri
 
Moi!

Meillä Sanna tyttö täyttää 29.1 yhden vuoden. Olen itsekin huomannut, että tällä puolella on kiintoisampaa asiaa kuin tuolla vauvaosastolla.

Neidin neuvola on 31.1 joten tarkkoja mittoja en pysty vielä kertomaan.

Sanna kävelee tuesta pitäen ja konttaa paljon. Syö hyvin vuoden ikäisen purkkiruokia ja rahkaa.

Ei tällä kertaa muuta. Kirjoittelen sitten noita mittoja sen jälkeen, kun ollaan käyty neuvolassa.

On todella mukavaa lueskella mitä muille vuoden ikäisille kuuluu.
 
Moikka mammaliinit!

Siran kuulumisia tässä :

Siran 1-vuotisneuvola 15.1.2007 (syntymäpäivä 13.1)

"Iloinen tyttönen, puuhakkaana tutkii leluja. Konttailee, tukea vasten kävelee. Kasvu kunnossa. Imetys jatkuu, ruokahalu kunnossa. Jokeltelussa tavuja, puheesta tunnistettu joitain sanoja. Pinsettiote +/+, kuulo uikulle +/+.
Oikein hyvin kehittynyt 1-vuotias"

Mitat olivat : 9940g
76,4cm
46,8cm

Rokotettiin, reipas tyttö ei tullut itku edes.
Hemoglobiini mitattiin, oli 116, ok.

Seuraavaksi sitten 1,5 vuotisneuvola kesällä.

1-vee juhlat oli lauantaina, ja mukavasti meni vaikka osa vieraista peruikin.
Maanantaina oli rokotus ja illalla sitten nosti kuumeen. Samaten pieni nuha on iskenyt likkaan, mutta onneksi taitaa jo vähän hellittää.

TUULIA79 ja SANNA Oikein paljon tervetuloa vain joukkoon :) Tosi kiva saada uusia naamoja, uusia kokemuksia ja mielipiteitä kuultavaksi :)

TIIAJOONA : Toivotaan että lähete tulla tupsahtaa (en kyllä jaksa asiaa epäillä jos teillä noin rikkonaisia on yöt), kerrohan sitten tosissaan :)

TAMMIÄIPPÄ : Millonkas sulla oli la? (utelias? minäkö?) On täällä tosiaa jokunen palstailija ihanasti raskaana, tosi hienoo.
Mie ajattelin liittyä joukkoon sitten jonkun vuoden kuluttua, jos vain asiat menee niinkuin toivoo :)

Mullakin on joku ihme kuva Sirasta profiilissa.

Moro! :wave:
 
Hei!

En kuulu tänne, mutta tarvitsisin vastauksen kysymykseeni. eli pitäisi tietää minkälainen rytmi on n. 11 kk ikäisillä. pääasiassa pitäisi tietää monelta lapsenne herää aamulla ja menee ensimmäisille unille? pitäisi tietää, koska hääkuvaus on kun poikamme on 11 kk ja ajankohta mietityttää.
toivottavasti jaksatte vastata! =)
 
Heips!
Kuvaajasetä totesi 1vuotiskuvauksessa, että taitaa olla aika liikkuvainen lapsi... :p -nojoo-o.... saattaapi olla..
Heh, mutta muuten meni suht kivasti kuvaus, äipälle vaan tuli aika hiki paikoilleen asettelussa ja pikkuisen menohaluja hillitessä =)
Ninnin kun piti kauniisti mukamas seisoa rottinkinukenvaunujen vierellä, tempaisi tyttö vaunuissa makoilleen nallen lattialle ja kiipesi itse vaunuihin köllöttelemään hameenhelmoista viis :LOL:

hansulle niistä päiväuniasioista, meillä ninni heräsi siinä kahdeksan aikaan, takaisin unille noin parin tunnin kuluttua; 1,5tunnin unet, ja sitten siinä iltapäivällä sama uusiksi.. mutta nyt kun ikää on tasan vuosi, ei tytölle maistukaan enää kuin yhdet päikkärit iltapäivällä, vaikka herääkin aamulla n. 7.30 - 8 välisenä aikana...
Tuo on kuitenkin niin yksilöllistä tuo päiväunien ottaminen, että saattaa tuottaa yhtä suuren tuloksen jos vain "fiiliksellä" valitsee kuvausajan ;) Toivottavasti osuu kohdalleen!
 
Hansu: Meidän poika herää aamulla seitsemän pintaan ja taitaa juuri olla meneillään siirtyminen yksiin päiväuniin kun joskus nukkuu kahdet ja joskus vaan yhdet päikkärit. Mutta ekoille unille menee n.10-11 aikaan ja toiset sitten 15-16 aikoihin. Jos venyttää ensimmäisille unosille menoa niin nukkuu suunnilleen 12-14 eikä sitten enää toisia.
 
...meidän päikkärit vaihtelee kans joko vain yhdet tai sitten sekä aamu- että iltapäivällä.

Mutta: tulin kertomaan meidän unikoulukuulumisia, lähete tuli ja helmikuussa mennään ellei jotain ihmeitä siihen mennessä tapahdu.

Viime yöksi laitettiin sitten "sivuvaunu" meidän sängyn viereen ettei kenenkään tarttis yöllä nousta ja kivasti poika nukkuikin eka 7h putkeen ja sitten hepuleiden jälkeen vielä tunnin! Eli tätä kokeilua jatketaan =)
Voihan se olla, että yksinkertaisesti kaipaa vielä sitä läheisyyttä niin paljon, että siirretään omaan huoneeseen sitten joskus vasta..

Joko Etelä-Suomessa kohta sataa lunta? Kattelin säätiedotuksia ja näyttäis talvi tulevan ainakin hetkeksi sinnekin
;) Meillä lunta piisaa, ainakin 30-40cm on tällä hetkellä ja meikäläinen on toivottoman laiska kolaamaan... \|O Viikonlopuksi lupasivat taas kovat pakkaset, miten kylmässä naperonne nukkuvat vielä? Meillä -25 ei vielä tunnu missään B) Mutta ilma onkin erilaista täällä kuin kylmässä etelässä...

Joona on mun kirjoittelun aikana järjestelly uudestaan jo kaikki mun vaatteet joten taidampa alkaa keräilemään \|O

:wave: Tiia
 
Heissan!

TiiaJoona: Kiva, että meni yö paremmin ja toivottavasti saatte yöt rullaamaan hyvin ihan ilman unikoulujakin :)
Meillä on ollut lunta jo moooonta päivää (meillä = Uudellamaalla) ;)
Tänään tosin on vesikeli, mutta hanget ei oo ainakaan viel kadonneet.

Ilari on potenut mahavirusta kohta viikon, mutta nyt alkoi helpottaa. Ruokakin maistuu taas ja pysyy sisällä! Itsekin olin samas taudis ma-ti, onneks meni äkkiä ohi.

Pitäs lähtee asioille, tuo keli ei vaan yhtää houkuta :\|

-L
 
Moido!

täällä kaakoissuomessa sateli yöllä/aamulla ihan kivasti lunta, mutta sede muuttui vedeksi iltapäivällä ja vettä sataa edelleen :'(
Lumiukko tehtii pihalle, tai Aada tyyty vierestä vaan katseleman ja nauratti sitä kovasti, kun silmät ja suu laitettiin!

Mites Madaralla hääpäivän vietto sujui? Mitä ihanaa mies oli keksiny? Meillä tuo hääpäivä koittaa vasta heinäkuussa, sovittin miehen kanssa silloin, että vuorovuosina jotain kivaa järjestetään. Pari hääpäivää ollaa vietetty jo, ekalla kerrlla oli miehen vuoro ja ohjelmassa oli tapettien repimistä talosta, jonka sinä keväänä ostimme :D (korvasi kyllä sitten jokunen aika myöhemmin ja pääsin ulos syömään). Viimekesänä oli toinen hääpäivä ja olimme piknikillä tuossa omalla pihalla :D Aadan päikkäreiden aikaan :D
Ensvuonna on sitten 3kk vanha nyytti mukana juhlinnassa, joten aika rauhallisesti taitaa jatkua =)

Aada ei vielä oo kiivenny sohvalle, aina kun oon huomannu sen yrittävän, oon keksiny joytain muuta tekemistä, että se unohtuisi :ashamed: Olen lapseni kehityksen tiellä.. Mutta tolkkua ei tosiaan oo päässä yhtään ja alas sieltä kyllä sitten tullaan pääedellä!

Yx asia mitä oon miettiny, et millon tyyny ptetaan käyttöön? Meillä vielä ei ole, onko muilla?

Tänää lopetettii maidon juominen pullosta ja hyvin on pärjätty. Siis tämä päivä :D Ei tarttee enää unimaitoa, kun käy ihan hyvin nukkumaan ilmankin ja ei maito oikein enää pullosta edes maistunut, aina sai kaataa maidot viemäriin. Nyt täytyy yrittää se 6dl saada muuten menemään. Puurot teen maitoon ja ruualla aina maitoa suodaan. Ja joka päivä jugurttia ja juustoa, luulen että määrä tulee kyllä ätyteen. Saa lopettaa tuon pullojen pesun vähäksi aikaa =)

Mut nyt lähen syömää, tunnin päästä pitää mennä EA-kurssille!

rouva80 ja Aada + "sisko" 27+5
 
Nyt se sitten tuli... siis eka korvatulehdus pojalle :'( On ollu nuhassa ja yskässä jonkin aikaa mut nukkunut yöt hyvin heräämättä. Sit viime yönä puol 1 alkoi kamala huuto ja kuume oli noussut, arvasin että korvatulehdus varmaan :( Annoin kipulääkettä ja nukkui sit hyvin aamuun asti ja heti aamusta saatiin aika lääkäriin. Nyt sit antibioottikuurilla mennään... Ostin varuulta maitohappobakteeria jos vatsa paremmin sietäis lääkettä.
Että sellasta täällä, miten muilla, onko ollut korvatulehduksia tammikuisilla?
Taidan itsekin mennä päikkäreille kun poikakin nukkuu :wave:


Santeri
 
Viikko taas pulkassa ja viikonloppu edessä...

Täällä etelässä sataa lunta..joku sietä kyseli. Ihanaa kyllä kun on ollu niin kovin sateista ja märkää..tosi kurjaa lasten ja etenkin KOIRAN kanssa. Nyt vaan on aika liukasta kun joka toinen päivä on pakkasta ja joka toinen päivä plussan puolella. Ei oo hirveesti ollu villavaatteilla käyttöö. Joku kyseli että minkälaisella pakkasella nukutaan ulkona niin -15 oon pitäny rajana..ihan pienellä vauvallahan se on -10 astetta.

Kurjaa Santeri kun teillä korvat kipeenä :'( Toivotaan että menee yhdellä tulehduksella ohi, eikä alkais kierre. Meillä kun isommalle on laiettu joka vuosi, eli nyt kolmet tuubit ja Adelekin sai jo ensimmäiset..kurjaa!! Ja miks meijän molempien lasten pitää olla "korvavaivasia"!!?? Oon ihan varpaillaan koko aika noitten ipanoiden korvien kans. Jaksamista teille..toivotaan että pöpö lähtee pian!!

Rouva80: Meillähän oli torstaina hääpäivä ja sillon ei mitään erityistä tapahtunu mutta huomenna ollaan aamulla lähdössä johonkin reissuun, jonka isäntä on ihan itse suunnitellu, eikä suostu mulle kertoon etukäteen että mihin ollaan menossa :whistle: :D Mielenkiinnolla ja innolla odotan :D Tosi ihanaa kun saadaan olla kaksistaan ja toivottavasti se paikka mihin me nyt sit ikinä mennäänkään olis hieno tai viihtyisä oikeastaan. Pitäs alkaa kohta vaatteita katteleen mutta tosi vaikeeta ajatella että mitä laittais päälle kun ei yhtään tiedä että minkä tyyppiseen paikkaan me mennään. Sen verran kuitenkin tiedän että yö ollaan pois kotoo =) Mun äiti tulee meille hoitaan Adelee ja Daniel menee mummille ja vaarille. Meillä kun ei isot pärjää molempien kans :eek:

Meillä on kans ihan hirvee kiipeilyvimma..eikä alastulo onnistu ikinä PEPPUEDELLÄ..ei sitten millään ja vaikka sitä koittais miljoona kertaa päivässä toitottaa, että peppuedellä niin EIEIEIEIEIE onnistu. Kauankohan tätä vaihetta kestää????!!!! Daniel oppi tosi äkkiä miten tullaan alas mutta Adelelle ei mee päähän \|O Ei meinaa tulla ruuan laitostakaan mitään kun neiti on heti jossain pöydällä kun silmä välttää :eek:

Nyt mä kyllä meen katteleen mitä ottais mukaan reissuun.. ei muuta kuin HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE! Tää mamma nauttii ainakin oikein olan takaa :heart: :D

-madara-
 
No Heippa!

Vihdoin mekin eksyimme tänne!
Eli poika täytti 13.1. 1v ihan niinku Whiten lapsonen =)

Kävelty ollaan jo kohta 4kk :eek: huh! Ja sanoja tulee muutama. Allergiat edelleen vaivaa, vaan ei kasvutahtia tai muutakaan haittaa :D
Pojalla alkaa perhepäivähoito 22.1. , jolloin äiti astuu työn harmaaseen arkeen ;)

Mutta hyviä talven jatkoja ja mahdottomasti mukavia odotusaikoja niistä taas nauttiville :saint:
 
Lauantaita!
Meillä on tänään kavereille suunnattu Aaron yksivuotis-Open House Party klo 10-18. Tänään on myös virallinen synttäripäivä! Vielä ei oo ketään näkynyt ja päivänsankarikin on iltapäiväunilla... Kaikki saapuvat tietty klo 17... No, päivä on kaunis ja meiniki mukava.

Aarolla on takana viikon mittainen harjoittelu päiväkodissa. Isä oli paikalla neljä päivää, minä - työssäkäyvänä - yhden päivän. Kasvattajilla, kuten termi nykyisin kuuluu, on mielestämme taitava ja lempeä ote lapsiin. Aaron ryhmässä on 12 1-2-vuotiasta, ja ainakin alkutuntuma on se, että poika tulee pärjäämään ihan hyvin. Seuraavat viikot näyttävät, kuinka käy. Aaro kävelee ja juoksee jo reippaasti, joten pysyy vähän vanhempien mukana.

Aarolle löytyi alennusmyynneistä ihana limen värinen Reimatecin toppahaalari, ja samalla hankittiin myös sade- ja kuravaatteet.

Aaron isoisä on valokuvaaja, joten kävimme viime viikolla otattamassa perhepotretin ja 1-v-potretin pojasta ja juhlistimme ekaa vuotta jo ennakkoon mummulassa.

1-v-neuvolassa Aaron mitat olivat 77 cm ja 10,4 kg.
 
Onnea kaikille 1 vuotiaille!

Meillä ei vielä ole korvatulehdusta ollut, kerran kyllä kärräsin Lukan lääkäriin, kun oli flunssassa ja kuumeessa, mut korvat oli terveet. Nyt sit on taas yöt ollut rikkonaiset, viime yö pahin. En saanut kuin silmäyksen nukuttua ja 04 jälkeen poika aikoi nousta ylös. huoh. Onneksi isi otti tapauksen hoitoonsa ja sain nukkua ihan ysiin saakka. Poju oli nukahtanut ja silloin ysiltä nousi taas uuteen aamuun :kieh: Ja mä päästin isin nukkuun ja pojan kaa alettiin puurolle ym. Huhhuh. jospa ens yönä sais nukkuu. Jos tää jatkuu niin viikolla täytyy käydä lekurissa, ettei oo vaan ne korvat. Mun äiti on pakkomielteisesti noita korvia aina kaiken syyksi laittamassa, kun mulla oli "krooninen" korvatulehdus itsellä. Muistan kyllä kuin pirullista se oli. Ja siihen aikaa niitä puhkastiin aina! Auts!

mut, katellaan miten pojan vointi ja uni tässä oikeen alkaa sujuun ja silleen.

Luka yllätti mut ja osasi tulla meidän sängyltä pylly edellä alas! Sohvalla se aina meinaa riehaantua eikä kyllä osaa yhtään varoa, että reunalta_voi_tipahtaa! Jospa se nyt hokasis, että sohvalta tullaan myös pylly edeltä alas.
On muuten komee mustelma Lukalla otsassa, kun löi päänsä pyykinpesukoneeseen. Vähän liian innokas apumies oli mulla siinä, kun ripustin pyykkiä kuivumaan.

 

Yhteistyössä