Tamiflu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MorbidMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MorbidMama

Aktiivinen jäsen
05.05.2007
17 832
1
36
Miksei kukaan enää suosittele tämän lääkkeen käyttöä (eikös se tää ollut? ) vaan nyt vouhkataan enää siitä, ottaako vaiko eikö ottaa rokote???
Muistaakseni jossain vaiheessa oltiin vielä sitä mieltä, että Tamiflu auttaa myös sikaflunssaan ja pelättiin et se loppuu apteekeista...mitäs nyt?
Onko nyt olemassa jotain uutta tietoa ko. lääkkeestä?

On kyllä niin sekavaa vouhkaamista tän flunssan kanssa et voi heleevata...! :headwall: Voiko kansakunta kuolla hysteriaan?

Alkuperäinen kirjoittaja cg:
Mie sain eilen tamiflu reseptin ja tänään rokotuksen. Eli saa sitä lääkettä riskiryhmät edelleen.

Ok. Mutta kai se edelleen auttaisi kaikkia sairastavia? Hassua, että jotkin asiat vain hautaantuvat ajan ja flunssan edetessä...eikä kukaan tiedä lopulta mistään oikein mitän.

Tamiflu-lääke on infektiolääkärin mukaan yhtä tyhjän kanssa. Se on ristiriitainen lääke jolla ei kaikkien mukaan ole oikeastaan mitään tehoa. Jotkut sitten uskoo siihen. Joka tapauksessa raskaana oleville kielletty ollut vielä viime kesänä.

Jos kuulut riskiryhmään ja sulla epäillään olevan sikainfluenssa, niin todennäköiosesti saat sen Tamiflu-reseptin. Itsellä vielä 3 tablettia syömättä, pe aloitettiin koska muilla perheenjäsenillä ollut vahvat oireet possutaudista ja mulla nousi pe nopeasti 38c kuume, pää kipeä, olo kuin jyrän alle jäänyt ja kurkku kipeä/yskä alkanut edellisyönä. Tänään piti tulosten valmistua, muttei mitään kuulunutkaan :| . Raskaana olen nyt 16.viikolla. Ainakin mulla se viruslääke on helpottanut oloa (verrattuna mitä esim mies on kärsinyt) ja mun tauti ei kestänyt oikeastaan kuin 3 päivää, mies ollut puolikuollut jo yli viikon, tyttärelle kesti myös yli viikon.

Yhteistyössä