Tämän takia äidit eivät halua pakollisia DNA-testejä isyyden varmistamiseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon taas poikkeus tässäkin naisten joukossa et mulle on periaatteessa ihan sama vaikka kaikki testattais, eriasia sit kuinka kalliiksi se tulee ja mistä rahat. Ainoa mikä itseä tuossa huolettaisi niin se soppa mikä syntyisi jos testissä tulee virhe ja se näyttää negaa vaikka isä olisi oikeasti isä. Koska virheen mahdollisuus on aina olemassa.
Kyllä se virhe nega aina eliminoitaisiin varmistamalla.

Testauksen hinta on täysin mitätön kaikilla mittareilla mitattuna, joten siihen on täysin turha vedota. Pelkkään lapsen syntymästä yhteiskunnalle aiheutuviin kustannuksiin (raskausaika, synnytys, jälkihoidot) verrattuna kustannus on täysin olematon.

Kelan eli yhteiskunnan maksama elatusapu yhdestä lapsesta on tänä päivänä n. 150 euroa kuukaudessa. Sekin on vain osa niistä kustannuksista mitä muut ihmiset maksavat toisten ihmisten seksisaavutuksista. Äpärälapsien vuoksi meidän kaikkien työssäkäyvien veroeuroista revittävä summa vuositasolla tässä maassa on aivan järjetön pelkästään siksi, ettei kukaan vähänkään omaa etuaan ajatteleva mies halua tunnustaa ja kustantaa lorttojen tai sellaiseksi epäiltyjen lapsia. Jos sitä summaa saa millään keinoilla raapaistua edes promillen pienemmäksi, niin me kaikki säästämme paljon.

Ajattelitko rajata testauksen vain tuoreisiin vauvoihin vai pitäskö testata kaikki alle 18-vuotiaat? Mä veikkaan ettet ole ajatellu koko asiaa

Jos isyys on vahvistettu avioliiton perusteella, tulee kumoamiskanne nostaa kahden vuoden kuluessa lapsen syntymästä. Jos isyys on vahvistettu tunnustamisen perusteella, tulee kumoamiskanne nostaa kahden vuoden kuluessa siitä, kun isyys on vahvistettu.

Joten Suomessa on tuhansia miehiä, jotka joutuisivat maksamaan elatusapua vaikka todettaisiin, että lapsen isä on joku muu.

Ei vaan perusoletus on, että jotkut naiset pettävät. Ihan samalla tavalla kuin kukaan ei oleta, että kaikki talot palavat, mutta silti moni vakuuttaa talonsa. Sitä kun on vähän vaikea tietää, että asuuko juuri siinä talossa, joka palaa vai siinä talossa, joka ei pala. Ei se petettykään yleensä etukäteen tiedä tuleeko petetyksi vai ei. Kyllä se useimmiten tulee yllätyksenä niin naisille kuin miehillekin.
(y)

Jos isyys on vahvistettu avioliiton perusteella, tulee kumoamiskanne nostaa kahden vuoden kuluessa lapsen syntymästä. Jos isyys on vahvistettu tunnustamisen perusteella, tulee kumoamiskanne nostaa kahden vuoden kuluessa siitä, kun isyys on vahvistettu.

Joten Suomessa on tuhansia miehiä, jotka joutuisivat maksamaan elatusapua vaikka todettaisiin, että lapsen isä on joku muu.
Lakia voidaan aina muuttaa ja äidit voidaan pakottaa maksamaan väärin perityt elatusapumaksut takaisin.

Meneekö alle kympin?
Testauksen tekemisen todelliset kustannukset ovat jo nyt alle euron. Ns. kotitestejä markkinoidaan esim. jenkkimarkkinoilla n. 50 taalalla, josta suurin osa on puhdasta katetta ja hallinnollisia kuluja. Synnytyksen yhteydessä otetaan joka tapauksessa verinäytteet, joten edes näytteenottokustannuksia ei tulisi muuta kuin miehen osalta. Ja siinäkin voidaan haluttaessa hyödyntää jatkossa normaalia terveydenhuollon käyntejä ja niissä otettavia ja tallennettavia näytteitä, kyse on vain hallinnollisen proseduurin muuttamisesta.

Testauksen tekemisen todelliset kustannukset ovat jo nyt alle euron. Ns. kotitestejä markkinoidaan esim. jenkkimarkkinoilla n. 50 taalalla, josta suurin osa on puhdasta katetta ja hallinnollisia kuluja. Synnytyksen yhteydessä otetaan joka tapauksessa verinäytteet, joten edes näytteenottokustannuksia ei tulisi muuta kuin miehen osalta. Ja siinäkin voidaan haluttaessa hyödyntää jatkossa normaalia terveydenhuollon käyntejä ja niissä otettavia ja tallennettavia näytteitä, kyse on vain hallinnollisen proseduurin muuttamisesta.
Ja sitten palstamammat väittää ettei ole rahaa maksaa testiä. Miten on varaa elättää lasta jos ei ole muutamaa euroa dna-testiin?

Mitä verinäytteitä nykyään otetaan synnytyksen yhteydessä?

Tämäntyyppiset kommentit kertovat, miksei tätä keskustelua ikinä voida käydä älykkäällä tasolla, koska näillä ”uskollisilla vaimoilla” kaikki menee totaalisen naurettavalla tavalla tunteisiin ja ihon alle koska he itse ovat uskollisia, puhtaita ja viattomia. Ikäänkuin sillä olisi yhtään mitään tekemistä koko asian kanssa isossa kuvassa.

Lukemattomat paatuneetkin pettäjät (niin miehet kuin naiset) ovat olleet omien sanojensa mukaan aina uskollisia ja viattomia. Osa on pysynyt kannassaan jopa täysin ilmiselvän kiinnijäämisensä jälkeen.
Mä en ole pettänyt miestäni ja hän on lapseni isä. En ole tehnyt mitään sellaista mistä pitäisi valehdella. Miksi on noin vaikea uskoa, että kun joku sanoo olevansa uskollinen niin hän myös sitä on?

Mua suoraan sanottuna vituttaa kun joidenkin löysäperseisten ämmien takia pitäisi täysin viattomatkin testata. Lisäksi tuolla aiheutettaisiin yhteiskunnalle aivan järjetön iso lasku. Nille rahoille on parempaakin tarvetta.

Tähän pitäisi saada muutos. Mun mielestä isyys pitäisi voida kumota ihan koska vain ja elatusvelvollisuus poistaa jos on testitulos todisteena ettei mies ole lapsen isä ja mies itse haluaa pestä kätensä koko hommasta. Oli lapsi sitten 2v. tai 15v.

Kunnianloukkaus on rikos. Sen, ettet tajua tuota lainaamaasi sarkastista mutta osuvaa analogiaa pitäisi myös olla rikos. Murto-osa ihmisistä hölmöilee tai heille käy huono tuuri, kaikki maksavat. Tähän samaan konseptiin perustuu yhteiskuntamme toiminta niin suurilta osin, että se ilmeisesti menee korkealta ja kovaa yli palstamamman käsityskyvyn. Hyvinvointiyhteiskunnasta halutaan kyllä nautiskella, hengailla äitiyslomilla, nostaa lapsilisiä, synnyttää lähes ilmaiseksi jne. jne. Mutta minkäänlaista käsitystä asioista isommassa kuvassa ei viitsitä hankkia.

Yhteistyössä