Tämän kerran vielä mie otan tän asian puheeksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Siis kyse on tästä hääpäivänvietosta. (Antakaa anteeksi taas "vanha ja kulunut" aihe :ashamed: )
Mie sit tein niin, että kun väkisin eikä pakottamalla voi ketään minneen viedä (juu tosi hauskaa mennä esim. syömään murjottavan miehen kanssa), niin mie jätin kaikki langat miehelle.
Mie sanoin, että jos hän haluaa ja innostuu, niin äitini tulee tänne vahtimaan lapsia, jos mies hänet ottaa mukaansa töistä palatessaan. Jos hän ei halua mitään, niin ok, sit ei ota äitiäni sit mukaan.
Tosin tällätavalla ei mitään "ihmeellistä" voi enää tehdä, kun mitään ei ole ns. suunniteltu, mutta syömäänhän voi ainakin mennä.

Nyt mie vaan mietin, että jos mies ei äitiäni tuo, niin mie kyllä petyn... :ashamed: ja mites mie sit toimin? En mie siis loukkaannu verisesti, enkä kilahda... mutta miten mie kätken pettymyksen? Toisaalta, jos mieheni tuo äitini, niin onko vähän tyhmää alkaa sit miettimään, että mitäs sitä nyt sit tehdään...?

Äh... mitä mie näitä pohtimaan ja miettimään, aikahan tuon näyttää. Tuntuu hassulle kirjoittaakin näitä juttuja, mutta kun ei oo oikeen ketään, kelle näistä edes puhua :ashamed:

sulla on oikeus olla surullinen ja pettynyt, olisit halunnut juhlia. älä kadota omaa itseäsi. tajuukohan sun mies miten paljon petyit? ei varmaan(?) tahallaan tee noin ettei haluu yhtään juhlia, jos on vaan saamaton..

Niinpä, sitä pettymystä on tosi hankala salata...
Mä en nyt tiedä kuinka vastahakonen sun miehes on ollut, mutta lämpeiskö ajatukselle, jos laittaisit pitkin päivää jotain kivoja vihjailevia tekstareita?
Ja jos taas miehes tuo äitisi, niin sitten vaan poistutte, ja sitten kahdestaan mietitte mitä puuhaatte :)

me kun kerran mentiin miehen kaa treffeille ku vauva meni kummeille hoitoon niin istuttiin eka puol tuntia hiljaa autossa :xmas: ei keksitty yhtään mitä tehtäis. mentiin sit ravintolaan istumaan loppuaika.

ei ole yksin sun vastuulla miehen viihtyminen. jos murjottaa ravintolassa niin tosi harmi,SILLE, ettei osaa nauttia. sä voit tilailla ja olla iloinen niin ei se kauaa jaksa itsekseen iltaa pilata

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
Mä en nyt tiedä kuinka vastahakonen sun miehes on ollut, mutta lämpeiskö ajatukselle, jos laittaisit pitkin päivää jotain kivoja vihjailevia tekstareita?
Ja jos taas miehes tuo äitisi, niin sitten vaan poistutte, ja sitten kahdestaan mietitte mitä puuhaatte :)

No sepä-se, kun tuo mies inhoaa (ainakin sanoo inhoavansa) kaikkea "lässyn-lässyn-läpä-läpää", joihin mm. kuuluu tekstarit :/ Ei kehtais ainakaan enempiä "ärsyynnyttää" toista :ashamed:

hei, pyydäs äitiäs soittamaan miehelle "milloin tulet hakemaan ,että tiedän olla valmis". ja sit jotain mitä se on suunnitellu lapsienne kans tekevän ,tyyliin mukavaa mennä pihalle lasten kanssa pitkästä aikaa leikkimään.--- ihan perushössöttäjän kysymys eli ei mies tajua painostusta.

ja sit jotain pikkuhuomautus äidiltäs että --------vaikutti niin iloiselta kun kertoi että suunnitelitte ravintolaan menoa, ja joku pikkumuisto siihen väliin omasta elämästä jos on ollu hääpäiviä sillä äidilläs...

heh, pikku manipulaatiota..

kyllä mäkin tykkäsi aika paskaa, kun houkuttelin miestä yhdeksi ainoaksi viikonlopuksi kahdestaan reissuun, olis ollut lapsen vahti ja kaikki, pyysin että mennään laivalle tai vaikka laskettelemaan, mies lupasi, ja aikoi hommata mökin jne. mutta ei koskaan hommannut, ainakin kyjmmene kertaa muistutin aina asiasta, mut sit luovutin, ja tulin siihen tulokseen, ettei hän halua kahdestaan mihinkään, vaan että hänellä täytyy aina olla koko perhe mukana, ja sit itse vetelee laskettelemassa poikien kanssa päivät pitkät ja mä oon sit mukana vaan niinku kokki kolmosena. sdilloki kun mä odotin meidän kuopusta viimeisillään ja oltiin ylläksellä, niin enhän mä voinnu lasketella enkä jaksanut mihinkään muuallekaan mennä yksin kun mulla oli huollettavana lisäksi sellainen neli vuotias lapsemme, niin isäntä oli päivät pitkä toisten poikien kans mäessä ja innosta puhkuen puhu vaan siitä laskemisesta´, ei koskaan kysynyt miten mun päivä on menny, sit loukkaantu kun mä olin itkunen ja surullinen, että kun hän on loman hommannu ja mä en ole tyytyväinen, enpä mä sitä enää mihkää edes pyydä kahdestaan. että sellaisia ne miehet on

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:

No sepä-se, kun tuo mies inhoaa (ainakin sanoo inhoavansa) kaikkea "lässyn-lässyn-läpä-läpää", joihin mm. kuuluu tekstarit :/ Ei kehtais ainakaan enempiä "ärsyynnyttää" toista :ashamed:

Eli on enempi sellanen asialinja mies... No jospa sitten kerrot hälle faktat. Kuinka paljon kaipaat ja haluat sitä hääpäivänviettoa, ja miltä tuntuu jos hän ei aitä kanssasi erityisesti juhlista.
Ja miten hän tosiaan reagoisi, jos äitisi soittaisi ja kyseli illan kulusta. Esim että monelta mies tulee hakemaan, kauan teillä menee jne... Siinä ainakin selviäis, onko edes äitiäs hakemassa, ja sä kerkeisit päästä pahimmasta pettymyksestä yli.
Vaikkakin mun mielestä senkin voi miehelle kertoa, että petyit nyt pahasti kun ette minnekään menneetkään. Siis taas vaan fakta peliin, ja sit antaa senkin asian olla. Ja mitäs jos sitten lähtisitkin vaikka jonkun kaveris kanssa syömään, oli sitten hääpäivä tai ei, mutta saisit ite kuitenkin vähän jotain spesiaalia :)

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
hei, pyydäs äitiäs soittamaan miehelle "milloin tulet hakemaan ,että tiedän olla valmis". ja sit jotain mitä se on suunnitellu lapsienne kans tekevän ,tyyliin mukavaa mennä pihalle lasten kanssa pitkästä aikaa leikkimään.--- ihan perushössöttäjän kysymys eli ei mies tajua painostusta.

Minuu hävettää sanoa, mutta JOS tuo mies on päättänyt ettei juhli, niin hän ei vastaa edes puhelimeen silloin.
Mie oon syyllistänyt jo itseänikin siitä, että jos mie oon liikaa painostanut... vaikken mie oo muuta kun koittanut kysellä, mikä ois ollut miehelle mieluista puuhaa. Mie oisin voinut joustaa lähes suuntaan kun toiseen itse, jos tuo mies ois vaan yhtään innostunut.

kurjaa. voiksä sanoa näin sille? tai laittaa tekstarin(mä joskus laitan mielummin viestin ku alan niin herkästi itkemään)
minä haluan juhlia hääpäivää ja toivon että juhlit mun kanssani.se olisi minulle tärkeää.

kurjaa. voiksä sanoa näin sille? tai laittaa tekstarin(mä joskus laitan mielummin viestin ku alan niin herkästi itkemään)
minä haluan juhlia hääpäivää ja toivon että juhlit mun kanssani.se olisi minulle tärkeää.

Kyllä se mies tietää, että mie haluan.
No, tuossa neljän pintaan se sit selviää viimeistään, että tuoko äitini vai ei. Sit mulla on vielä reilu puoltunia aikaa "koota" itseni, jos ei tuo.

tosi rasittavaa muuten että joutuu miettimään onko painostanu liikaa tai miettiä muuten toisen aivoituksia...pitäs vaan sanoa asiat suoraan eikä pohtia kaikenmaailman piilomerkityksiä(joita mä siis harrastan itse)

jätät ukon kotiin vahtimaan lapsia ja otat jonku kaverin tai sit vaikka äitees mukkaan ja mänet keskenäs syömään sinne ravintolaan, ja vaikka leffaan ja sit viel lasille johki!
Kyllä sä oot taukos ansainnu, joko ukon kans tai ilman..
:hug: ja hyvvee hääpäivää!

Hyvää hääpäivää! :flower:

Mun mielestäni sun pitää nyt puhua suoraan miehellesi, ei ole liikaa vaadittu että hän osallistuu sun hemmotteluun! Ja sitähän tuo on kun päivät pyörität teidän arkea.

Pelottelet miestäs että plussan mammat on muuten kimpussa! :kieh:

niin sun äitihän on vapaalla,siis varannu vapaaksi, eli voisit just tehdä noin että jos miehes ei vie sua syömään mene äitis kanssa ja pidä hauskaa.
voit sit jälkikäteen näpäyttää miestä asiasta kun tulee joskus esiin taas.

niin sun äitihän on vapaalla,siis varannu vapaaksi, eli voisit just tehdä noin että jos miehes ei vie sua syömään mene äitis kanssa ja pidä hauskaa.
voit sit jälkikäteen näpäyttää miestä asiasta kun tulee joskus esiin taas.

Voi kun sie tuntisit äitini. Äiti on luvannut tulla hoitamaan lapsia, mutta miun äitiäni on mahdoton saada minneen. No joo, Lintsille vois äiti lähteä, mutta milläs myö täältä sinnekkään päästäs.
Äitini ei tykkää käydä ulkona syömässä, ei leffoissa, ei ravintoloissa jne.
Miks mie oon outo lintu... ihan kun mie oisin ensinnäkin syntynyt ihan outoon sukuun... ja sit vielä onnistunut itseni ihan väärään sukuun naittamaankin itseni :whistle: :headwall:
Ja ihan niinkun kaiken kukkuraksi... Mulla ei oo täällä ketään sellaista kaveria, joka vois lähtee mun kanssa juhlimaan :ashamed:

no minulla on sellainen ukko kulta kanssa et jos on jotain päättänyt niin ei sen päätä käännä kyllä mikään... ja minun synttäreitäni ym. päiviä ei todellakaan muista, mutta olen niin tottunut siihen.
mitäs jos miehes ei lähtis mukaan niin lähtisit sitten itse vähän jonnekin... vaikka vaan ostoksille ja ravintolaan syömään- ja vaikka joku ystävä mukaan, jos et yksin viitsi lähteä.
muistaahan mies seuraavalla kerralla tulla mukaan!

Yhteistyössä