Haudanvakavia pohdintoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
:| :ashamed:
Mie tässä aamulla aloin siivoamaan, ja tuli vaan sellainen olo, että siivousmusiikiksi pitää valita noita yksiä tiettyjä kappaleita, mistä tulee niin ihania ja niin surullisia muistoja mieleen.
Sit mie siivoilin, itkinkin välillä ja sit taas hymyilin itseksein... Varmaan olin tosi fiksun oloinen...

Mutta sit mie pysähdyin hetkeksi miettimään, että kun mie joskus eittämättä kuolen... Minne minut tullaan hautaamaan?
Minne mie haluaisin tulla haudatuksi?

Mie en osaa vastata... mutta mietin silti, että jos mie ihan nyt tässä kohta kuolisin, niin haudataanko miut sinne, missä ex-mieheni (kahden vanhimman lapsen isä ) on haudattuna (siinä on siis toinen paikka "vapaana" ), vai haudataanko miut tänne nykyiselle asuinpaikkakunnalle?
Vai minne?

Kauheita ajatuksia :ashamed: , mutta pulma tääkin.
Mie tiedän vanhempia leskipariskuntia, jotka ovat sopineet, että molemmat puolisot haudataan sen ensimmäisen, jo edesmenneen puolison kanssa samaan hautaan...
Mutta minnes miut "kuuluisi" haudata? Mie kun en ole kenenkään kanssa mitään sopinut :o , enkä mie edes tiedä, mitä mie haluaisin :(

Minä en muuta tiiä kuin sen, että tahdon itseni tuhkattavan. Ja elimiä mahdollisimman paljon "kiertoon", jos vaan mahdollista. Niillä arkuilla sun muilla ei niin väliä, tietty jos joku suht ekologinen vaihtoehto löytyy, niin hyvä. Ja toivoisin, että päädyttäis samaan hautaan tuon miehen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
:| :ashamed:
Mie tässä aamulla aloin siivoamaan, ja tuli vaan sellainen olo, että siivousmusiikiksi pitää valita noita yksiä tiettyjä kappaleita, mistä tulee niin ihania ja niin surullisia muistoja mieleen.
Sit mie siivoilin, itkinkin välillä ja sit taas hymyilin itseksein... Varmaan olin tosi fiksun oloinen...

Mutta sit mie pysähdyin hetkeksi miettimään, että kun mie joskus eittämättä kuolen... Minne minut tullaan hautaamaan?
Minne mie haluaisin tulla haudatuksi?

Mie en osaa vastata... mutta mietin silti, että jos mie ihan nyt tässä kohta kuolisin, niin haudataanko miut sinne, missä ex-mieheni (kahden vanhimman lapsen isä ) on haudattuna (siinä on siis toinen paikka "vapaana" ), vai haudataanko miut tänne nykyiselle asuinpaikkakunnalle?
Vai minne?

Kauheita ajatuksia :ashamed: , mutta pulma tääkin.
Mie tiedän vanhempia leskipariskuntia, jotka ovat sopineet, että molemmat puolisot haudataan sen ensimmäisen, jo edesmenneen puolison kanssa samaan hautaan...
Mutta minnes miut "kuuluisi" haudata? Mie kun en ole kenenkään kanssa mitään sopinut :o , enkä mie edes tiedä, mitä mie haluaisin :(

täällä kans eräs joka sillon tällön näitä tämmösiä miettii.paitsi ettei ole ollut sitä ex-miestä jonka viereen haudata. semmosiakin mä oon miettiny että jos mä nyt kuolen ketä kaikkia olis kantamassa arkkua; tai ketä sitten on kantamassa jos saan elää pidemmän elämän, onko poika, mahdolliset vävyt kantamassa... mistään ei oo miehen kanssa puhuttu että mihin meidät haudataan jne. en tiedä miks noita tulee mietittyä. ehkä siks nyt ainakin kun ollut monet hautajaiset viimeaikoina niin on väkisin noussut mieleen omakin kuolevaisuus :(

Mun mielestä on luonnollista miettiä hauta-sun muita kuolemisasioita. Mulla on anopin kanssa perinne käydä jouluna hautuumaalla katselemassa meille hyviä hautapaikkoja, usein isännän kanssa puhutaan kuolemanjälkeisistä toivomuksista. Mä tiiän mimmosen hautakiven haluan, ja ukko on päättänyt rakentaa itselleen mausoleumin... :whistle:

Yhteistyössä