Mie koitan olla närkästymättä, mutten oikeen osaa :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos olisin sinä, ilmoittaisin nyt heti heille, jotka ilmoittavat tulevansa myöhemmin seuraavalla viikolla, että kiitos, mutta ei kiitos, meille se ei sovi. Meillä on muita sovittuja menoja, joita ei voi perua.
On muuten harmi, kun laittaa juhlat (ja siinä on oma hommansa, vaikka ei olisi niinkään iso perhe kuin teillä ) ,niin sitten ihmiset ovat noin välinpitämättömiä ja itsekkäitä, eivätkä ajattele että kyseessä on sen nuoren siihen astisen elämän tärkein etappi (näin meillä ainakin on ajateltu). Toivottavasti saat sovittua vieraidesi kanssa että he tulisivat kuitenkin juhlapäivänä.

Muokkailin vähän kirjoitusvirheitä, joita tuli kun niin tuohduin puolestasi ja kirjoitin liian nopeasti :ashamed:

Juu, onpas inhottavaa. Mutta luulen, että kivat juhlat saatte, vaikka osa ei pääse tulemaan. Ei siinä niin hirveästi vieraita tarvi, kun on jo juhlavaa. Kai nyt sentään joitain on tulossa?
Ehkä ne jotka ovat pojan kännykkään ilmoitelleet, eivät tosissaan ole viikolla änkeämässä kylään. Jos haluavat vain pojalle ilmaista, että kiinnostusta olisi.
Mä olen kyllä viime aikoina suoraan sanonut ihmisille, että juhlat on silloin kun on.

minä kyllä sanosin ihan suoraan että meillä juhlitaan vaan sinä sunnuntai päivänä eikä muulloin, tulkoot sitten jos tuleevat mutta pitkin viikkoa en alkais kahveja keittelemään ite kellekin :whistle:
SAma sääntö meillä on synttäreiden kanssa, ne juhlitaan sillon kun on sovittu päivä tai ihan oikeana syntymäpäivänä. Ei niitä kahveja joka päivä keitellä..

Minäkin olen sitä mieltä, et jos on ensin ilmoittanut tulevansa rippipäivänä, niin joko tulee tai on tulematta kokonaan. Eihän se ole nuorellekaan enää sama asia juhlia niitä viikolla jälkikäteen.

Itse erehdyin kaksosten ensimmäisenä syntymäpäivänä antamaan periksi, juhlia vietettiin muutenkin kahtena päivänä, ja sit vielä kolmena päivänä kävi erikseen väkeä. Oli kyllä rasittavaa ja rankkaa joka päivä olla tarjoamisia keksimässä. Tänä vuonna synttärit tasan yhtenä päivänä!

Minä tein niin tylysti etten tarjoillut "matti myöhäisille" kun kahvia... Ei ollut siis herkkuja pöydässä. Kyllä rippijuhlat on niin isot juhlat, että niihin joko tullaan juhlapäivänä, tai jätetään kokonaan tulematta!!

Meillä on synttärit pakanneet nykyään venymään ( vaikka ei asiaan oikeestaan edes liity ). Nuorimmaisen vieraita kävi 2 viikkoa!!! Yhteensä kuudet "juhlat". Kyllä oli pinna aika piukalla...:(

Alkuperäinen kirjoittaja flik:
mie kyl varmaan ilmottasin niille jotka ei muka voi tulla kyseisenä rippijuhla päivänä että valitettavasti meillä ei ole muina päivinä vastaanottoa.

näinmäkin tekisin! ja jos joku änkeis silti ni tarjoisin vaan kahvia ja yhtä laatua kaupan keksia. vaikka dominoa ei mitään erikoista. ja muistaisin piilovittuilla jossain hyvässä välissä. tyyliin että oli mukavat juhlat, harmi kun ette päässeet.

mie kyl varmaan ilmottasin niille jotka ei muka voi tulla kyseisenä rippijuhla päivänä että valitettavasti meillä ei ole muina päivinä vastaanottoa.

Näin minäkin tekisin. MIKÄ HELVETTI ihmisiä riepoo kun ovat niin ääliöitä näissä asioissa??? Jos ei kutsuttuna päivänä pääse tulemaan, niin se on sit siinä. Eihän myöhemminkään enää tartte tulla. Voi hyvät hyssykät sentään!

Alkuperäinen kirjoittaja Syvältä syvältä:

Näin minäkin tekisin. MIKÄ HELVETTI ihmisiä riepoo kun ovat niin ääliöitä näissä asioissa??? Jos ei kutsuttuna päivänä pääse tulemaan, niin se on sit siinä. Eihän myöhemminkään enää tartte tulla. Voi hyvät hyssykät sentään!
Niinpä......pitäisköhän häitäkin viettää monet bileet, et kaikki vieraat pääsis paikalle???
:D

Hei Aurinkokunta, minä ihan PELKÄÄN, että alat lipsuilemaan tässä asiassa! ÄLÄ ihmeessä anna nyt periksi tai se tulee toistumaan myöhempinäkin vuosina! OLE TIUKKANA! SINÄ olet se, joka päättää milloin teillä juhlitaan, eivät vieraat siihen voi vaikuttaa! Laita heille tekstaria, ettei onnistu!!!

Meillä pidettiin rippijuhlat ihan perhepiirissä + mummo. Vanhin ei halunnut isoja juhlia, toisen rippiläisen kohdalla oli lähisuvussa just ollu kuolemantapaus, ni en jaksanut pitää isoja juhlia. Poika ymmärsi tän. Nyt sit mietityttää että onko väärin jos kolmas lapsi saakin isot juhlat, ku toisille pidetty vain perhepiirissä? Mä mietin mitä syitä peruuttajat on sanony peruutuksen syiksi, joskus on ihan *oikeitakin* miks ei pääse. He jos tulisivat myöhemmin, niin varaisin jotain herkkua kuitenkin
(en jaksa muistaa kerrottiinko ap:n kirjoituksessa vieraiden sanoneen peruutusten syitä)

Alkuperäinen kirjoittaja Syvältä syvältä:

Ehkä siksi, koska ajatellaan että loukkaannutaan jos ei tule ollenkaan

Laita pahoittelut, etteivät pääse tulemaan itse juhliin ja siihen heti perään, että valitettavasti teillä on muita menoja silloin kun he ovat tulossa. Ja jos joku änkeää paikalle niin, että olette silloin kotona, niin enintään kahveet tarjoat ilman mitään erityisiä juhlatarjottavia.

Joo, meillä kanssa, jos ei paikalle tulla silloin, kun mä olen ilmoittanut, että pöydästä löytyy kakkua ja kahveeta, sitä on turha tulla metsästämään enää jälkikäteen.

Kahvia voin keittää ja keksiä tarjota, mikäli niitä sattuu kaapissa olemaan, mutta mitään toisia tarjottavia en tieten tahtoen ala tommosille "mattimyöhäsille" järjestää.

Juhlien järjestäminen on työlästä ja rahaa vievää ja se tulee jokaisen aikuisen ihmisen ymmärtää. Varsinkin vieraan. Ei tosiaankaan ole kohtuullista olettaa, että joku alkaa kaikkia ...tai edes yhtä, koska silloin se helposti kopioituu muillekin... kestittää milloin sattuu silloin, jos on varsinainen juhlapäiväkin ilmoitettu.

Mun mielestä sä voit pitää ne juhlat silloin kun olet ilmoittanut. Viikolla teet normaaleja SINUN arkirutiineja. Käytte lääkärissä jne. Onhan teillä kuitenkin joku kotona jos niitä "mattimyöhäsiä" tulee, poikahan voi siellä keittää kahvit tai tarjota mehua. Ja hän varmaan jo osaa sanoa, että äiti ja osa lapsista on asioillansa.

Ei tarvitse olla ilkeä, kahvit voi keittää kyllä muulloinkinm mutta mitään juhlakattausta tms. juhlaa ei voi enää odottaa maanantaina tai tiistaina vieraat...

Älä vaan jousta asiassa. Teideän juhlat on sillon kun on ilmoitettu. Ja piste. Oma moka jos eivät pääse. Kyllä mulla tarttis olla tosi hyvä syy, etten rippijuhliin menisi. On vähän ymmärrettävämpää jos on samana päivänä esim. monet juhlat eri puolilla maata.

Yhteistyössä