Tämä uusi talo on suoraan sanoen ruma sisältä. Ei houkuta yhtään mennä edes näyttöön.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stailauksesta tuli mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sisältähän voi kaiken uusia miten tahtoo, mutta kaikkein huonoin puoli tuossa kohteessa on tontti ja sen muoto. Ei missään tilaa ulko-oleskelulle, takaseinästä rajaan 2m ja avoimella etupihalla tilaa se 10m ja sitten heti tie. Toisella sivupihalla on ehkä se 6-8m tilaa, mutta ei ovia sinne (vai enkö huomannu?) ja naapurin talo heti siinä vieressä. Ei edes potentiaalia saada koskaan oikein kivaa rauhallista oleskelupihaa. Kun kasvit kasvaisi näkösuojaksi, alkaa ne melkein jo varjostaa taloa, koska rajat niin lähellä.

Mielestäni siis karmea tontti, ei ikinä never ever mulle kiitos.

Sisältähän voi kaiken uusia miten tahtoo, mutta kaikkein huonoin puoli tuossa kohteessa on tontti ja sen muoto. Ei missään tilaa ulko-oleskelulle, takaseinästä rajaan 2m ja avoimella etupihalla tilaa se 10m ja sitten heti tie. Toisella sivupihalla on ehkä se 6-8m tilaa, mutta ei ovia sinne (vai enkö huomannu?) ja naapurin talo heti siinä vieressä. Ei edes potentiaalia saada koskaan oikein kivaa rauhallista oleskelupihaa. Kun kasvit kasvaisi näkösuojaksi, alkaa ne melkein jo varjostaa taloa, koska rajat niin lähellä.

Mielestäni siis karmea tontti, ei ikinä never ever mulle kiitos.

Tontti on muuten hyvä mutta sehän on jossain vitun Oulussa? Siis oikeesti hei.

[QUOTE="vieras";28937638]Näppäränä miehenä kaivaat kuopan ja teet runkovalun samasta aukosta?[/QUOTE]

Koska se takan paikka näytti olevan niissä pohjakuvissakin (jotka eivät siis olleet kiinteistövälittäjän rustaamia), niin elleivät sekä rakentaja/rakennuttaja että mestari ole nukkuneet, niin takan paikka on kyllä huomioitu jo perustusvaiheessa ja vielä lattiaa valettaessakin.

[QUOTE="sasa";28937583]Ei sitä missään ole määrätty kuinka päin se "kuuluisi" laittaa. Yleensä tosin laitetaan valon suuntaan peilaamisen vähentämiseksi. Jos pituus on ollut sopiva huoneen leveyteen, niin ei ole tarvinnut laittaa pituusjatkoja lainkaan.[/QUOTE]

Juuri näin ja toisaalta jotkut ovat sitäkin mieltä, että parketin/laminaatin suunnalla voi vaikuttaa visuaalisesti huoneen muotoonkin, siis sitä silmälle pidentäen tai leventäen.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28937857:
Koska se takan paikka näytti olevan niissä pohjakuvissakin (jotka eivät siis olleet kiinteistövälittäjän rustaamia), niin elleivät sekä rakentaja/rakennuttaja että mestari ole nukkuneet, niin takan paikka on kyllä huomioitu jo perustusvaiheessa ja vielä lattiaa valettaessakin.

Talomallin takkavaraus ei tarkoita että valu tehdään väkisin jos rakentaja säästösyistä päättää tyytyä pönttöuuniin.

Miksi pesukone ei sovi apukeittiön pöydän alle? Saunassa alimitoitettu sähkötakka? Olisiko laitettu liikaa rahaa talopakettiin kun viimestely kusee ja joka paikasta on säästetty.

Ekan kuvan jälkeen pelotti katsoa loppuja... :D Myös punaiset seinät sais kyytiä. Takka kiva, mutta ei todellakaan lapsiperheelle sopiva. Kylppäri ja vessa ihmeen neutraalit keittiöön verrattuna. Odotin vähintään jotain pikkulaattojen sateenkaariväritystä.

[QUOTE="vieras";28937888]Talomallin takkavaraus ei tarkoita että valu tehdään väkisin jos rakentaja säästösyistä päättää tyytyä pönttöuuniin.[/QUOTE]

En ole koskaan pakettitaloa rakentanut/rakennuttanut, mutta olen ymmärtänyt, että niissäkin perustusten teko on rakennuttajan itsensä vastuulla? Eli jos tuo kamiina ei ole seurausta rahapulasta sisätyövaiheessa, niin kaipa se sitten ainakin periaatteessa on mahdollista, että takan paikka on jätetty kokonaan huomiotta jo perustusvaiheessa. Vaikka en kyllä usko.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28937979:
En ole koskaan pakettitaloa rakentanut/rakennuttanut, mutta olen ymmärtänyt, että niissäkin perustusten teko on rakennuttajan itsensä vastuulla? Eli jos tuo kamiina ei ole seurausta rahapulasta sisätyövaiheessa, niin kaipa se sitten ainakin periaatteessa on mahdollista, että takan paikka on jätetty kokonaan huomiotta jo perustusvaiheessa. Vaikka en kyllä usko.

No meillä ainakin ois periaatteessa voinut jättää laittamatta takalle paikkaa. Jos siis ei oltas haluttu koko takkaa, tai oltas valittu joku kevytversio. Mutta tyhmäähän semmonen on.

[QUOTE="vieras";28936860]Monesti se kuvaus tulee yllättäen. Me myytiin asuntoa itse ja yksi välittäjä sitten halusi väenväkisin tulla katsomaan ja sai miehen vielä ylipuhuttua tekemään sopimuksenkin. Siinä samantien pistäytyessään räpsi niitä kuvia, minä yritin edellä kulkea siistimässä paikkoja nostelemalla tavaroita vähän sivuun. Ei meillä ollut mikään hirveä sotku, mutta eipä ollut laitettu paikkoja kuvausta ajatellen. Minusta hän otti kuvia hyvin epäolennaisista asioista, kun taas monia selkeyttäviä kuvia jäi ottamatta.[/QUOTE]

Sä maksat sen välittäjän palkkion, joten sä määräät koska kuvat otetaan, millaisia ne on ja sovit päivän, jolloin oot ehtiny laittaa paikat kuntoon. Tai määräät että ne ottaa joku ammattilainen, jos välittäjän kuvaustaidot ovat niin huonot, että huonot kuvat saattavat karkottaa ostajaehdokkaita.
Itse vaadin heti kättelyssä omaa asuntoa myydessä, että välittäjä hommaa ammattilaiskuvaajan ottamaan kuvat, koska mun mielestä välittäjän omat kuvat muista myytävistä kohteesta oli todella huonosti otettuja, pimeitä ja huonoista kulmista ym ja se sopi, molemmat oltiin tyytyväisiä lopputulokseen. Kuvaajalta tuli paljon vinkkejä, vaihdettiin muutamien koristeiden ja kukkien paikkoja ja ei olis tullu kuuloonkaan moiset roinat pöydillä ja jääkaappien ovessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28937979:

Kyseisen talon perustustyöt Berry Family in Finland takan antura puuttuu vielä kohdassa 5:23.

Etuovesta näitä Metsokankaan taloja on tullut katseltua, tarjontaa on paljon. Onko kellään tietoa mistä muualta näitä voisi katsella? Onko esim. joku yksityisten myyntisivusto olemassa?