talvivauvojen äidit! rinnanlämmittimet???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Suositteletteko?
Edellinen lapsi syntyi huhtikuussa ja sain rintatulehduksen. Siitä jäi kammo enkä haluaisi toista kokea. Onko nuo toimivat, tai mitenkä sen sanoisi, no lyhyesti, kannattaako hankkia,onko hyötyä?

enemmän kai niitä kesällä tarttee ts silloin kun on muutenkin vähemmän päällä.Talvella kuitenkin aina joku toppakerros tms. Itse hankin,käytin muutaman kerran ja kaappiin jäi. epämukavat,ärsyttävät,inhottavat.

Täällä viime vuoden talvimamma. Mua peloteltiin niin sillä tulehduksella niin alkuunsa pidin takin alla kaulaliinaa rintojen päällä kiedottuna. Eipä tullut tulehdusta!!!

Kannattaa- just noi ruskovillaiset! Ovat ihanat- silkkiä ja villaa, ohkaiset ja ISOT.
Kokeilin ja ostin heti toisetkin (kun mä olin sellainen ammu että oli usein pesussa... )
JA käytössä ovat edelleen talvisin ja tuulisella säällä, se rintatulehdus kun saattaa tulla vaikkei imettäisikään enää.
Kokemusta on...

Minä käytin villakaulaliinaa ulkoillessa rintojen päällä. Sen sai hyvin kokonaan rintojen päälle, toisin kuin rinnanlämmittimet jotka suojaa vain nännipihan.

Minä ainakin käytin talvella koska se kylmyys tuntui menevän todellakin rintoihin, oli sitä toppaa sitten päällä kuinka paljon vaan. Nuukuuksissani käytin ihan villahuivia,jonka kiedoin ympärille.

Ihan hyviä ovat, mutta paras keino suojata rinnat on tosiaan tuo kalahuivi rintojen päällä.

Tärkeintä on mielestäni suojata rinnat viimalta/tuulelta myös sisätiloissa. Veto aiheuttaa tukkeutumia ja tulehduksia helpommin kuin pelkkä kylmä.

mitenkäs ne on,tarttuuko ne helposti kosteisiinnänneihin kiinni? oli viimeks se alkuimetys yhtä tuskaa muutenkin kun joku vaate vähänkin hipaisi nänniä tai jäi liivinsuojus kiinni.. ja mahtuuko noihin alle erikseen liivinsuojat sitten vai onko nuo jatkuvaan pesussa?

Mulla oli villainen kaulahuivi ja siltikin sain kaksi kertaa rintatulehduksen. Lääkäri sanoikin että ei tule kylmästä.
Tulee siitä että rinta ei tyhjene kunnolla eli vauva on laiska imemään tai imuote huono.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mitenkäs ne on,tarttuuko ne helposti kosteisiinnänneihin kiinni? oli viimeks se alkuimetys yhtä tuskaa muutenkin kun joku vaate vähänkin hipaisi nänniä tai jäi liivinsuojus kiinni.. ja mahtuuko noihin alle erikseen liivinsuojat sitten vai onko nuo jatkuvaan pesussa?

Emminä niitä liiveihin tunkenu. Siihen päälle paidan alle.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Minä käytin villakaulaliinaa ulkoillessa rintojen päällä. Sen sai hyvin kokonaan rintojen päälle, toisin kuin rinnanlämmittimet jotka suojaa vain nännipihan.

Peesi tähän. Ei se pieni lappu rintojen/nännien päällä auta.

Alkuperäinen kirjoittaja m:

Mikä pienilappu? Ainakaan mun ruskovillat on isot, onko niitä erikokojakin?

Alkuperäinen kirjoittaja äitily:
Mulla oli villainen kaulahuivi ja siltikin sain kaksi kertaa rintatulehduksen. Lääkäri sanoikin että ei tule kylmästä.
Tulee siitä että rinta ei tyhjene kunnolla eli vauva on laiska imemään tai imuote huono.

Peesi myös tähän, tosin, jos on rinnassa jo muhkuroita ja saa kylmää, niin jämähtää vielä pahemmin. Mulla ei ollut rintatulehdusta vaikka olikin talvivauva (synt.lokakuussa) mutta rintoja piti tyhjennellä pumppaamalla ettei tullu muhkuroita. Joskus ulkoillessa äityivät kun mulla lenkkeily paransi maidontuloa (kumma juttu) ja sitten olivat rinnat sisälle tullessa ihan kovat. Kuuma suihku, imetys ja viel pumppaus päälle sit auttoi.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja m:

Mikä pienilappu? Ainakaan mun ruskovillat on isot, onko niitä erikokojakin?

No ei ne koko rintaa peitä. Ja mulla tuli niitä muhkuroita just tonne kainalopuolelle (mulla onkin tissit kainalossa ;) siis mulla rintarauhanen jatkuu aika paljon myös tonne sivulle ja onhan näissä kokoakin..)

:) Minä käytin kaksi edellistä talvea ihan lidilistä ostettua angoraista alaselänlämmitintä makso vajaa 10?. Sopi hyvin tohon rintojen päällekkin ja pysyi paikallan ja hoiti hommansa hyvin. ;)

Yhteistyössä