**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 3)**

Huomenta!

Täällä oon miekin aika hiljaiseloa viettänyt. Ei oikein ole jaksanut kirjotella, vaikka lukemassa käynkin päivittäin. :ashamed:

Mammutti-Mammalle suuren suuret onnittelut pikkuisesta prinsessasta. :flower: :heart:

Jj-t kyseli tuosta painosta. Miulla ainakin imetys lähinnä vaan lihottaa. Jälkitarkastuksessa painoin 88 kiloa eli 8 kiloa jäi sairaalaan. Nyt paino onkin sitten taas päälle 90 ja täysimetyksellä ollaan menty tämä 4 kk.

Anni tosiaan tuli tuossa viime perjantaina 4 kk. Mihin tää aika katoaa?!? Neiti kääntyi tuossa viikko takaperin ensimmäisen kerran masulta selälleen, toisinpäin ei olla vielä menty. Myöskin on opittu tässä kiljumaan. :D Torstaina olisi neuvolalääkäri niin sitten taas tiedetään noita kasvujuttujakin. Olen Annilla maistattanut nyt velliä iltaisin desin verran, että nukkuisi vähän pitemmät unet. Muuten edelleen tissimaidolla mennään, tosin kohtapuoleen ajattelin soseitakin alkaa tarjota. Tässä pari kuvaa mein pikkusesta.




Miullakin sitten alkoi kuukautiset. :x Olisi voineet kyllä vielä pysyä poissa vaikka kuin kauan, kovin ikävä ei niitä ollut.

Meidän perhe lisääntyi koiralla, tosin vähän ongelmalliseen tilanteeseen itseni sitten sain sen kanssa. Kun pyysin kuvaa koirasta niin olinkin saanut sitten jonkun pentukuvan ja yllätys olikin iso kun hakiessa autosta hyppäsikin 30 kiloinen jätti. Ajattelin että otetaan sitten tuo hurtta ns. koeajalla, kun on vähän vanhempi jo ja aika iso, niin katsotaan että miten tulee lasten kanssa toimeen. Isosta koostahan sitten tietenkin tuli ongelmia, varsinkin vanhemman neidin kanssa, kun koira meinaa aina tyrkätä kumoon toisen. Eilen laitoin viestin sinne paikkaan josta Roki haettiin, että toisin sen takaisin ja se ei nyt sitten käynytkään, kun niille ihmisille oli tullut eläintenpitokielto. |O

Nyt sitten pitäisi pohtia että mitä tuon koiran kanssa tekee. Mukava koira muuten, mutta kokonsa puolesta ei ehkä ihan sopiva lapsiperheeseen. Mies haluaisi sen pitää, mutta itsellä on vähän pahoja aavistuksia että ongelmia sen kanssa tulee. Laitanpa nyt siitäkin sitten kuvan.


Että sellaista täältä tällä erää. :) Jännityksellä jään odottelemaan vauvauutisia, kun monella käy jo viikot taas vähiin.

AngelEyes ja Anni 4 kk
 
Mammutti-mamma: Sylin täydeltä onnea pikkuisen prinsessan johdosta! :heart: :flower:

JJ-t: Tuohon painoasiaan kommentoin... Mulla nousi raskausaikana paino 18kg. Sairaalan jäi 8kg ja lähtöpainoon olisi vielä matkaa 4kg. Hitaasti hyvää tulee. :D Niin ja pelkällä tisumaidolla mennään. =)

~~NinniNuppunen ja Aaro 2kk:heart:~~
 
AE: Noh, meillä on pk collie, eikä meillä oo ollu mitää ongelmaa ns. koon puolesta. Tottelee älyttömästi tyttöjen komentelua myös. Teidän nyt kannattaa miettiä tarkkaan mitä tehdä. Laittaa lehteen ilmoitusta?

Mammutti-Mamma: Oikein paljon onnea Prinsessan johdosta! :flower: :hug: :heart:

Mie painoin raskauden alussa 74,4 kg ja lopussa 79,9 kg. Kun seuraavan kerran kävin vaa'alla, olisiko ollut viikko synnytyksestä, niin vaaka näytti 68,9 kg. Nyt tällä hetkellä painan 67,2kg. Tarkoitus olisi saada pudotettua paino 55 kg:n heinäkuun alkuun mennessä, mutta tuskin siinä onnistun.

Mie oon yrittänyt käydä ladyline:lla salilla ja bodypumpissa, mutta tällä hetkellä olen kk:n sairaslomalla rintaleikkauksen takia. Paranneltiin kahden vuoden takaista leikkausta. Oikeasta rinnasta leikattiin vielä pala poikkeen.

Tänään aloitin antaa Milkalle mustikkaa. Pari lusikkaa annoin ja ei ainakaan ole vielä mitään masuvaivoja tullut. Eli Milka saa siis maissivellin lisäksi mustikkaa.

- Red Dragon & Milka 3kk -
 
Onnea Mammutti-Mammalle!! :heart: :hug: :flower:

Oi! Ompas AE:n Annilla tuuhea tukka! Ja söpö tyttö on muutenkin toki :heart:

Mu miehen serkku liho odotusaikana molemmissa raskauksissaan vähintäänkin 20 kiloo mut mu muistaakseni likemmäs 30kiloa. Eli molemmista siis, ikäeroa muksuilla noin 2-2,5v. Lapsi on 5kk niin on jo raskauksia edeltäneessä painossaan. Eli sekin vaihtelee kyl suuresti miten sit lähtee kilot vai lähteekö ollenkaan. Ja painonnousussahan myös lähtöpaino vaikuttaa suuresti, hoikemmille tulee usein paljonkin (ei toki aina) ja pulskemmille sit hyvinki vähän. Tosin ite en oo ylipainonen raskauden alussa ollu, mutten kyl hoikkakaan. 169/67,7 olin alussa ja viimeks vkolla 30+5 oli yht. tullu 4kg. Ja onhan tässä kyl viel varmaa ainaki se 8 vkoo aikaa hankkia vaiks 8 kiloa lisää :kieh:

SS/ mytty 31+4
 
mammutti-mammalle tuhannesti onnea! :heart:

painosta mulle tuli esikoisesta noin 20kg, lähti vuoden kuluessa, en imettänyt kuin kk:n, kuopuksesta tuli juuri ja juuri 10kg lahti puolessa vuodessa ja imetin n.8kk:n ikään.. nyt on tullut, öö, 5-6-kg ja lähtee sitten kun lähtee, en viitisi ressata enää.. on ne ennenkin lähteneet jossain vaiheessa ne kilot..
 
niin joo, noista koirista, ei se koko ole ongelma, luonne sitten jos siinä on ongelmia niin sitten..
meillä on siis täällä asustamassa dobermann ja sakemanni/rotikka nartut, ja hyvin on mennyt :heart:
 
Täällä mä vielä olen, yhdessä kasassa! :wave:

Ja tahtoisin ollakin vielä ensi viikkoon kun lauantaina olis ystävänpäiväkekkerit missä näkis sellasia kavereita joita näkyy vaan kerran pari vuodessa... Tahtois sinne vielä. Ihana olis kyllä olla sillon jo kotona vauva kainalossa, joten ei kyllä harmita sit yhtään jos lähtö tulee. ;) Näin asennoituen menee vaan aika jotenki nopeemmin. Ja Jj-t, mullakin on jo ikävä tupakkaa ja krapulaa ja omia vaatteita, mut kaikista eniten et sais jo esikoisen kunnolla syliin ja halattua mun miestä! Ja salille, liikuntaa!!! Noh, eipä oo pitkä aika enää. :D Sullakin jo kauheesti viikkoja! :eek:

mammutti-mammalle onnea! :heart:

Pixie ja Pikkiriikki 39+0 poks!
 
Kyllä me tultiin siihen tulokseen että pidetään koira meillä ja katsotaan että mitä siitä tulee. Vaikuttaa kuitenkin ihan kehityskelpoiselta yksilöltä, tehokoulutusta nyt vaan sitten kehiin, että oppii vähän talon tavoille. :)

Voi Pixie, kun siulla on jo paljon noita viikkoja, ihan kohta pääset jo tositoimiin. :) Itse haikeana muistelen tuota aikaa kun jännityksellä odotti että millon pääsee synnyttämään. Siitä on jo niin kauan. ;)
 
joko pixie on poks? ei oo kukaan tänne kerenny kirjotella. meillä on menny ihan hyvin ja ukkeli täyttää tällä viikolla jo puoli vuotta. kaks hammasta on ja ensiasken tuolilla menee jo kovaa kyytiä. istua ei vielä yksin osaa eikä ryömi. lihat ja viljat on sopinu pojalle hyvin. parin viikon päästä lähdetään yöks kylpylään pojan kanssa. kirjotelkaahan kuulumisia!!!
 
:wave: Uh, eiku täällä mä oon vielä ja tositosi kipee. Sain hirveen flunssan, makaan vaan täällä ja mietin et voiko tähän kuolla. Olo on niin kaamee... Toivottavasti nyt ei pariin päivään tulis lähtöä, en varmaan jaksais ponnistaa ku voimat on ihan loppu.

Takas nukkumaan... Zzzzzzz
 
Onnea Pixie!! Niin se aika kuluu! Kohta itelläki synnytys o lähempänä nopeemmi ku huomaakaan :eek: Onneks ei ainakaa viel jännitä/pelota yhtää :)

Täällä siis vointi erinomainen! :heart: ei kolota, ei satu eikä mittää muutakaan. Selkäsärkykin meni pois vko pari sitten! Olo siis mitä mainioin! Ollu oikeestaa likipitäen koko raskauden ajan! :)

SS/ mytty 33+2
 
Pixie suuret onnittelut pikkuisen johdosta!!! :heart:

nea ihan hullua kuinka iso teidänkin poika jo on!! vastahan sä synnyytit :eek:

emiliana ja sama juttu sinne!! ihmeellistä kuinka aika juoksee...kuinkas on muuten mennyt?

umayya eipä sillä päivityksellä varmaan mitään kiirettä ole :D mitenköhän saatas tähän meidän pinoon vähän vipinää..?!

SS nauti hyvästä olostasi!! mulla riittää kipua ja vaivoja vaikka muille jakaa ja mehän mennään melkein samoissa..ja onnittelut mammaloman alkamisen johdosta!!

(.) mullakin alkoi mammaloma, mutta eipä se paljoa tunnu, kun melkein joulusta saakka ollut jo pois töistä.. torstaina 33+6 käytiin taysissä näytillä kamalien "menkkakipujen" takia. käyrillä olin aikas kauan, yli puolituntia. aikaseksi tuli 10 min hikka :D pari pientä supparia, hyvät sydänäänet ja liikeet. ei siis hätää. suljettua kanavaa jäljellä n. 3cm. sanovat että noita kipuja voi nyt tulla ja niihin voi syödä panadolia. no niitä on nyt tullutkin ja paljon pahempina :eek: sanoivat myös että ei lähdetä estelemään jos nyt syntyisi, mutta tilanne on normaali ensisynnyttäjälle, tosin voi muuttua nopeastikkin... ehkä hieman ristiriitaista!! :kieh:

no pitänee nyt odotella ja seurata.. on tää vaan ihan perseestä kun joka paikkaan sattuu, ei pysty oikeen mitään tekemään ja sitten nuo poltot saattaa yllättää, niinkun la kaupassa. meinasin pyötyä ja oksentaa kesken kauppareissun :ashamed: mulle kyllä sopis että vauva tulis pihalle jo muutaman viikon päästä. tilauksen oon tehnyt 23.3, saa nähdä kuinka käy :saint:

JJ-t ja Joona 34+3 (toi nimi o jo aikas varma meidän pojalle, mutta pidetään se salassa.. siis te jotka mut siviilissä tunnette, HYS!! ) :D
 
JJ-t juu kyl mullaki noit kylkiluihin potkimis ja työntymiskipuja on :p mut ei jaksa valittoo. Varsinki ku painoa ei oo tullu ku 5 kg! :heart:

Tässä muuten kopioiden neuvolakuulumisia ku unohin sillo pistää..

Rv 33+0: (eli perjantaina)

Paino 71,6kg eli n. +500g/vko, nyt yht. tullu 5kg
Paineet 128/89
Pissa puhdas
Hb 124 eli kivasti noussu raudan alottamise jälkee:)
Sf-mitta 29cm eli vähän keskikäyrän alapuolella
Syke 155 tienoilla, liikkeet ++
RT ja kuulema pää tuntuis jo asettuneen hyvin tuonne alas

Kaikki ol siis sillon hyvin ja mytyn möyrinnöistä päätellen niin ois nytkin :D
 
jj-t: joo aika on menny aika nopeesti :)
just tultiin neuvolasta ja poika on 8 kiloa ja 69senttiä. neuvolantäti oli kirjottanu korttiin että on hymypoika :) semmonen se kyllä välillä onkin. hymyilee vaan ja välillä on ihan hirvee pikku hirviö :) muutaman hetken poika jo pysyy istuallaan ilman tukea, samoin muutamia sekunteja seisoo omin jaloin pöydästä tukea ottaen. ei vielä ryömi mutta kova yritys on. ihanaa odotusaikaa vielä raskaana oleville!!!
 
noin, nyt on päivitetty :)
nii-in, pitäs varmaan ryhdistäytyä tän kirjottelun kanssa mut taas me ollaan kipeenä, mä oon ihan puhki, mulla on poskiontelontulehdus ja pojilla on vesirokko.. millonkohan tää sairastelu meillä mahtaa loppua..
olen päättänyt että nyt sinnittelen 2 viikkoa töissä ja sitten katotaan jaksaako sitä vielä töissä käydä.. on supistellut jonkin verran nyt kun koko aika kipeänä oon, mut polilla kävin tänään kontrollissa ja viel oli kohdunsuu kiini, ja muutenkin kaikki kunnossa, valkuaista ei ole nyt kk:een ollut pissassa ja paineet oli hieman koholla, johtunee kuitenkin tästä taudista..
kk:n päästä seuraava käynti.

nyt pitää taas rientää mut koetan ottaa itteeni niskasta kiinni jatkossa, sori omanapaisuus..
:ashamed:
 
Kiitokset onnitteluista ja Umayyalle päivityksestä! :heart:

nea: Meillä on nyt kaksi rinsessaa. =)

Voisin synnytyskertomusta tässä jakaa jos joku tahtoo lukea.

Eli viime perjantaina, koko päivän shoppailun jälkeen, vedet meni kello kahdeksan illalla. Onneks oltiin kotona jo, koska sitä holahteli aikasta paljon... Soitin Taysiin ja kysyin et tullaanko heti näytille, mut sieltä suositeltiin olemaan pari kolme tuntia kotona jos pystyy. Tehtiin sitten niin ja aloin siivoomaan ja pesemään pyykkiä. :eek: Supistukset alko tulla heti säännöllisinä, eli n. 5-10 minuutin välein ja kestivät yli minuutin. Siinä vaiheessa kun ne alko sattumaan sen verrran et jouduin ottamaan seinistä tukea pysyäkseni pystyssä, pyysin miestä kellottamaan niitä sekkarilla. Nehän tuli jo 4 minuutin välein. Vaihdoin vielä lakanat :headwall: kävin palstalla moikkaamassa helmimasuja :D ja sit lähdettiin näytille.

Synnytysvastaanotolla oltiin vähän ennen yhtätoista ja autolta ovelle kävellessä laskin kolme supistusta. Siinä vaiheessa tajusin et taitaa tulla kiire. Vastaanotolla mut laitettiin käyrille makaamaan ja huomasin vasta kuinka pirun kipeä olin ku jouduin oleen paikallani ja niin huomas kätilökin. Kysyi että ei kai sua ponnistuta, samalla ku kisko multa housuja jalasta. :whistle: Olin 7 senttiä auki 3 tunnin supistelun jälkeen, joten sit lähdettiin vauhdilla synnytyssaliin. Siellä oli aivan ihana kätilö vastassa joka alko heti valmistelemaan spinaalia mulle kun kerroin että edellisestä 2 tunnin ponnistuksesta jäi traumat kun päätyi vielä imukuppiin... Se oli synnytyksen ikävin hetki kun tipat sun muut pinnit jouduttiin laittaan aika vauhdilla ja vähä kovakourasestikin kun oli kiire. Ja jouduin makaamaan taas paikallaan. Mut ilokaasu autto tosi hyvin sillon ku ajotus onnistu, mut se oli aika vaikee saada kohdalleen. Vedin sitä sit varmuuden vuoks aivan liikaa ja viihdytin miestä puhumalla ihan pehmeitä aina ku kehtasin avata suuni ku kätilö poistu salista. :D

Ehdin saamaan sen spinaalipuudutuksen, joka jouduttiin laittamaan vähän normaalia alemmas ilmeisesti mun "tramp stampin" eli alaselän tatuoinnin vuoksi. B) Se ei sit ihan toiminut. Tai toimi täydellisesti jos tarkoitus oli puuduttamisen sijaan saada maha kutisemaan ja takapuoli pistelemään. :p Mutta sillä oli joku placebovaikutus joka auttoi, koska luulin kokoajan et tää on vika supistus, seuraavaa en enää tunne. Se rauhotti ja ilokaasun avulla mentiin eteenpäin... Sit olinkin jo täysin auki ja kätilö anto mun päättää et laitetaanko lisää jotain puudutetta vai alanko harjotusponnistelemaan. Jätti mut hetkeks miettimään, millä aikaa aloin varovasti kokeilemaan ponnistamista ilokaasun avulla joka yllätykseks tuntu ihan mielettömän hyvältä, vei supistuksilta kivun kokonaan. Kätilö tuli takas saliin ja sanoin et voisin kokeilla ponnistaa. Yks ponnistus ja pää synty, loput seuraavalla. En tiedä miten voi olla mahdollista mutta se tuntu pelkästään hyvältä. Kello oli siinä vaiheessa 9 minuuttia yli puolen yön. Pikkiriikki oli niin suloinen et pääsi itku ja kätilötki jutteli keskenään et "anna sille 10 pistettä, sehän näyttää ihan ruusunnupulta" :heart:

Tikkejä ei tullut, olin ihan kunnossa. Sain tytön heti paidan alle pariks tunniks, sen jälkeen miehen paidan alle siks aikaa ku kävin suihkussa ja söin ja sit taas mun paidan alle. Silleen käveltiin osastolle vähän niinku vauva kantoliinassa ja sain pitää iho ihoa vasten koko yön. On kuulemma joku uus juttu mitä ne kokeilee Taysissa ja oli aivan ihanaa. Suosittelen.
 
pixie: olipas ihana kertomus :hug:

mulla ei kyllä ponnistus vaiheessa käyny mielessäkään sana ihana. tosi kiva kuulla että sulla meni kaikki noin hienosti. ilokaasu höpinät kävi meilläkin tutuks synnytyssalissa kun olin kuulemma jossain vaiheessa laulanu miehelle kirkaa kun sitä oli tullu radiosta. en kyllä semmosta muista ollenkaan :D
 
Pixie aivan ihana synnytyskertomus, todella kaunis! :heart: mullakaan ei missään vaiheessa ponnistusvaihe tuntunut ihanalta. Jos jotenkin sitä kuvailisin ihanaksi, niin siinä vaiheessa, kun se loppu ja vauvan sai rinnalle :kieh: Mutta kiva, että jollakin noinkin päin :) mites teillä on vauvan kanssa lähtenyt?

JJ-t ihan hyvin täällä menee, kiitos kysymästä :) Poika kasvaa kauheata vauhtia ja kehittyy ihan silmissä! Painaa jo yli 6 kg ja on 60 cm pitkä. Kunnon jössikkä :heart: Mahalta käännytään jo vahingossa selälleen ja leluihin tartutaan puolivahingossa. On se ihana seurata oman pikkuisen ihmeellistä kasvua :heart: Sun äitiysloma ei kuulosta kauhean mukavalta, tai siis noitten sun kipujen takia :/ toivottavasti panadol vähän auttaisi sulla noihin tuskiin. Onneksi ei enää montaa viikkoa, niin saat palkinnon noista kivuista! :hug: voin vain kuvitella, miltä ne tuntuu, mulla oli alkuraskaudessa kauheet kivut ja se oli jotain järkyttävää!

Oikein mukavaa loppuodotusta kaikille masuille, nauttikaa ihanasta odotusajasta, aika menee niin nopeasti! :heart: Ihanaa, kun moni saa kevätvauvan, tämähän on mukavaa aikaa saada vauva, pääsee sitten vaunuttelemaankin jo pian =)

 

Yhteistyössä