Susirouva ihanaa lomaa ja varmasti oli hienoa pystyä ne mansikat poimimaan masun kanssa. Mä tunnen kans itseni aina ihan voittajaksi, jos pystyn tekemään jotain masun kanssa (siis kumartelua ja kyykistelyä).. ihmeesti löytyy nyt notkeutta muista paikoista, kun masun takia ei kaikki asennot enää toimi.
Dreamer ei kaikilla tule niitä harjoitussupistuksia kuin vasta joskus 30 viikon jälkeen ja ne voi olla niin huomaamattomiakin... Mulla on ollut harjoitussupistuksia vasta viimeaikoina, sitä ennen supisteli kivuliaasti ja niitä ei siis lasketa harjoitussupistuksina. Kipu siis erottaa harjoitussupituksen ja ne eivät ole säännöllisiä. Kyllä se teidän pieni siellä kasvaa ihan hyvin, ei kaikki vauvat ole isokokoisia. Mun siskon vauva syntyi täysiaikaisena ja painoi vain 2100g, eikä ollut mitään hämminkiä. Otat vaan rennosti ja tankkaat ruokaa, kyllä se pieni siellä kasvaa <3 toivottavasti sulla oli sokerirasituksessa kaikki ok, etkä joudu ruokavaliolle tms.
Mä olen kans miettinyt että miten sitä uskaltaa edes toista lähteä koskaan yrittämään, kun nytkin on ollut niin vaikeaa ja kokoajan saa pelätä. Mutta luulen silti että jos joskus tulen uudestaan raskaaksi sitä osaa ottaa rennommin
Neulatyyny onnea pikkuprinssistä
Haaveilija ehkä se on tosiaan hyväkin asia, että suomessa ei ultrata kokoaikaa.. musta ainakin tuntuu, että kun itse olen käynyt useammassa ultrassa pakosta, niin olisi ne 2kin riittänyt. Mutta onhan se ollut kiva nähdä että pikkuinen voi hyvin.
Jypy huh! olisi vauvalla kokoa jos menisi arvioiden mukaan. Itse kanssa kauhistelin tässä kun täti kertoi että serkkupoika oli syntyessä 4700g ja täti on pieni ihminen. Miten sellaisia kukaan punnertaa maailmaan. Mutta sulla vaikuttaa hyvältä tuo tilanne, eli jospa se vauva kohta syntyykin sitten.
ON Neuvolakäynti takana. SF mitta 27, syke 140, painoa tullut 1 kg lisää, pissa oli onneksi puhdas. Verenpaine oli pilvissä ja sitä pitää nyt mitata kotona :/ yläpaine oli 151 ja alapaine 88. Tosin olen nukkunut huonosti ja hengästyin kun kiirehdin neuvolaan.. noh. Tarkkaillaan sitten verenpainetta. Olen itse tyytyväinen että vain 1kg tullut painoa. eli ruokavalio vaikuttaa. Olen nyt melko tarkkaan syönyt sen hiilarirajojen mukaan ja hyvin on mennyt. En ehkä joudu siihen sokerirasitukseen sitten uudestaan??
Vauva potkii tosi paljon ja liikkuu tietyin kellonajoin, eli rytmi on kehittynyt.
yöt minä saan onneksi yleensä nukuttua, viimeyönä vaan närästi niin paljon että ei uni oikein maistunut :/ ja pissalla saa kyllä ravata kokoajan.
Onko muilla seuraavaa: Välillä kun lähtee liikkumaan tuntuu siltä että vauva olisi jo puoliksi tulossa tuolla, eli tosi rankka paine alapäässä, se kyllä sitten helpottaa pian kun on hetken kävellyt. Neuvolassa meinasivat että vauva siellä hakee paikkaa asettua synnytysasentoon???!! Mutta ei kuulemma viittaa vielä siihen, että vauva olisi syntymässä.
Just muuten aloin ajattelemaan että KÄÄK! viikot ne vaan vähenee. Onneksi alkaa olla kaikki hankittunut vauvalle eli saa tulla kun haluaa
Onko kukaan suunnitellut muuten synnytystä sen tarkemmin. Itse haluaisin ainakin kokeilla luomuna synnyttämistä. Koen että mulla on melko kova kipukynnys, joten voisi olla että selviäisin synnytyksestä vähilläkin lääkkeillä. Keskenmenokivuistakin olen selvinnyt ilman lääkkeitä.. Tosin henkiseen olotilaan olisi silloin jotain tarvinnut..Mutta olen kuitenkin myös asennoitunut siihen, että jos tarvin jotain niin otan kyllä
Synnytys ei kuitenkaan pelota yhtään vaan odotan sitä innolla.
LadyBlue ja pikkutirri rv 29 +6