Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 4

Hei toverit!
Kertokaas jos jollaikin on paremin muistissa että minkälaista särkylääkettä saa tai ei saa ottaa, jos on vauva tilausvaiheessa? Ettei ainakaan häiritse sitä teoreettista mahdollisuutta että joku olisi juuri kiinnittymispuuhissa tai vastaavaa.
En ehdi nyt googlaamaan yhtään ja päätä särkee. Lähdin lääkitsemättä töihin, mutta jos tämä jatkuu niin olisi kiva ostaa kotiin turvallista särkylääkettä näihin aikoihin kun ei tiedä mikä meininki. Menkkakipuihin voi sitten ahmia buranaa, koska silloin ei ole epäselvyyttä asiasta.. Oksesnin myös aamulla ja kelvoton lähiravintola on pääepäiltynä koska ei se vielä voi olla mitään raskausjuttua. Höh. Kp 22. Kiitän, jos joku viittii huikata turvallisen lääkkeen, jos sellainen on olemassa!

Kiitti tuosta linkistä Metsätähtönen! Mun äitikään on tuskin koskaan ajellut säärikarvojaan.. Mä oon sitten senkin edestä. ;) Kai se tosiaan on ihan yksilöllistäki, mikä omasta mielestä on liikaa ja häiritsevää ja sitten siitä kauneusihanteesta. Joskus vaan tuntuu, et mitä enemmän niitä ajaa, niin sitä enemmän on ajeltavaa.. :ashamed:

Mulla on tärppipäivät joskus ensi viikolla. Nyt plussia ketjuun!! =)

tuosta karvaisuudesta..minä oon karvanen ku apina :LOL: siis oikeesti säärikarvoja yms pitäis ajella päivittäin ja silti pukkais inhaa sänkee.mut tää on sukurasite, mun äidin puolelta tulee joku tummuus- ja karvaisuusgeeni ;) tosin mulla on maantienvärinen tukka mut muuten kulmakarvat jne lähes mustat ja niit reisikarvoikin riittää :x monesti oon haaveillut laserhoidoista mut ei niihin oo kyllä tällä budjetilla rahaa.
ja ehkä näihin alkaa tottumaankin. mies vaan usein naureskelee että oon paljon karvasempi kuin hän (mikä on totta muuten paitsi mullei parta kasva :LOL: :LOL: ).

tänään on oksettanut enemmän kuin eilen.silti haluun aatella vaan että on jotain muuta,en uskalla vielä alkaa intoilemaan...pitäisköhän sitä silti käydä hakemassa se testi tänään apteekista, hmm...

Noonie: onneks mullakin mies pystyy nauramaan mun karvoille. Onhan se tietty vähän noloa, kun ite on karvaisempi miestä. :LOL: Mut kamalampaa olis, jos pitäis miehen takia jatkuvasti ajella karvoja ja tehdä tarkistuksia, missä kunnossa karvat on. :LOL:

Bigwish, tuo on ihan totta..että mitä enemmän ajelee sitä enemmän on ajeltavaa ja sitä enemmän keksii niitä ajelunkohteita :LOL:

Jotkuthan ajelee ihan noita käsikarvojakin :D Ite sentääs pysyn tossa kainalon ja sitten navan alapuolella :D Meillä on onneksi miehellä jalkakarvat tuuheammat, mutta vaaleet ovat kyllä. Meillä tosiaan tulee isän puolelta selkeesti tota karvaa ja äidin puolelta tulee vaan tukkaa. Että mikähä meidän lapsesta tulee, siis varsinkin naisesta, jos miehen puolelta tulee karvaa ja multa kans..toivottavasti tulis meidän äidin karvageenit :saint: Noh, onneks on nykyään niin hyviä kaikkia tuotteita kuitenkin. Vaikka ite tykkäänki vaan ihan ajella, kun en jotenkin ole saanut toimimaan niota vahaliuskoja ja muita. En kait vaan osaa :LOL: Ootteko käyneet jossain kosmetologilla koskaan? Mun tekis mieli joskus käydä, vois olla kiva (kivulias) kokemus..mutta ainakin lehtijutuissa ne kestäis pitkään.

Noonie, tulehan kertomaan sitten uutisia kun "uskallat" testailla :heart:

Kiitos Metsätähtönen! Päänsärky hävisi onneksi, mutta ostin varastoon särkylääkettä. Nyt pitää odotella ensi viikkoon tai pidempääkin, ennenkuin oireita tai niiden puuttumista saattaa ilmaantua. Sillä välin teidän jännempiä tapahtumia seurailen. Onnea puuhiin!

Mä haluisin kans kokeilla joskus kosmetologin konsteja. Mut mitenköhän sinne kehtais mennä kaikkien karvojen kans. Tulis varmaan suurin osa ajeltua vielä odotushuoneessa. :LOL:

Mä oon kans miettiny, millaiset karvageenit lapselle tulee. Olishan seki, ku joutuis tyttövauvalta säärikarvoja ajelee. :D :D :D

Mä taas oon onnellinen et EN oo yhtä karvainen kuin mun äiti :LOL: Mun äiti on paljon tummempi myös kuin minä. Mä luulen et oon aika peruskarvainen (hahah mikä sana) mut säärikarvat on kyl tummat ja sinne ja alapäähän tulee kyllä sänki yhessä yössä. Mä voisin ehkä harkita tota laseria mut en oo jaksanu, kun ei toi karvoitus häiritse yhtään. Luulen kyllä, että haaveilijalla voisi olla mahdollisuus syödä jotain lääkitystä hillitsemään karvankasvua, muuta kuin e-pillereitä..

Mun kaveri käy säännöllisesti sokeroimassa pimppakarvojaan ja sanoo, että sänki tulee pehmeämpänä takas ja pysyy sileänä noin 3 viikkoa. Ehkä vois kesällä harkita :)

Täällä kp 13 ja ovistestit vieläkin negaa.. Plaah... Kun ovis venyy niin piinaviikot venyy! Ja sellainen olo et oon tulossa kipeäksi :snotty:

Tänne on niin kamalasti tullut tekstiä etten oikein edes nyt ehdi kaikkea lukea, vaan silmäillä ainoastaan.

Nooniella on jännät paikat, toivotaan että plussaa tulee :D

Meillä häät lähestyy ja sisko on luvannut kirkossa laulaa jonkun biisin, nyt käännynkin teidän puoleen olisko jonkinmoisia ehdotuksia? Meillä ei miehen kanssa sellasta "yhteistä" biisiä ole joka kirkossa laulettavaksi sopisi...Ja mulla lyö pääkoppa ihan tyhjää kun tuntuu ettei ehdi edes koko häitä miettimään kun on vaan töissä ja työharjottelussa...

Olikos se Nallukin työharjottelussa päiväkodissa? Vai muistanko väärin...Mainitsit siitä oksennustautimeningeistä. Sopiiko udella, missä päin vaikutat? Mun työharjottelupaikka Päijät-Hämeessä (päiväkoti) ja siellä myös samaa yrjötautia. Meinasin että onkohan kovinkin suurella alueella nyt se tauti...

Omaa napaa sen verran että kp:t on nyt 8/23-25. Maanantaina alotin oviksen tikuttamisen ja puhdasta begaahan se tähän saakka on näyttänyt (en vaan malttanu oottaa kauempaa ja aattelin että eipähän mene ainakaan ohi...) :D Mulla on nyt tullu kamalasti sellasia ajatuksia, että mitä jos en ovuloi lainkaan. Tai jotain, koska viimeseen 2 kiertoon ei ole ollu minkäänmoisia ovisoireita eikä limoja...2 ekaa kiertoa tuli limat ja toisessa kierrossa bongasin myös ovisplussankin. Ja masentaa kovasti myös se, että on kuitenkin pillerit jätetty pois viime syksynä ja kierto heti säännöllinen ja silti ei mitään tapahdu. Kovasti pyörii mielessä että josko mussa tai miehessä on jotain vikaa. Tai ehkä kaikista pahin olis se, että kummassakaan ei mitään näkyvää vikaa ole vaan jostain syystä ei vaan tärppää. Huoh.

No mutta, ei se auta kun ootella ja yrittää bongailla ovista. Ja lipitellä sitä greippimehua... =)

noonie: Äkkiä testaamaan siitä, hyvältä nimittäin kuulostaa :whistle: :whistle:

Nyt semmoinen kysymys, että mitäs mieltä teidän miekkoset on noista ovistesteistä? Mun on ainakin toistaiseksi niitä kovastikkin vastaan, ei halua mitään suorittamista niiden takia. Olen ollut samaa mieltä, meillä on kuitenkin tuota petipuuhaa sen verran säännöllisesti, että luotan siihen, että sitä on myös sitten ovulaation aikaan. Nyt mulla on kuitenkin tullut vähän semmoinen olo, että haluaisin hiukan tietää, että koska se tapahtuu ja siis ylipäätään varmistua, että se tapahtuu. Eilen meinasi käydä köpelösti kun näinä päivinä mun pitäis ovuloida ja olen pitänyt huolen, että seksiä on ainakin joka toinen päivä. Eilen kuitenkin mies oli kovin väsynyt, kun on poikkeuksellisesti joutunut valvomaan töiden takia öisin ja sitten menemään kuitenkin aamulla töihin normaalisti. Aloin vihjailemaan petipuuhista, johon mies harvinaisella tavalla vastasi, että on ihan väsynyt, eikä millään tänään jaksaisi..Mä heitin heti jotenkin paniikkiin ja ajattelin, että apua, nyt on pakko, en halua missata ovulaatiota :LOL: Ajattelematta sen enempää, menin sanomaa, että " nyt pitäis kyllä jaksaa, kun on se aika kuusta..." Mies sanoi, että mehän sovittiin, ettei tehdä tästä mitään suorittamista.. :ashamed: Onneksi sain itseni rauhoiteltua ja sanottua, että ei tietenkään tehdä, mutta ajattelin vaan, että tiedät..Hetken aikaa tuskailin yksikseni, että miksi hemmetti just nyt piti noita työjuttuja olla kun muuten mies on aina heti innolla sänkypuuhissa mukana :headwall: Onneks ei kuitenkaan mennyt kauaa, niin johan se tuli perässä ja jaksoi sitten kuitenkin =)
Niin ristiriitaista näiden miesten kanssa kun kovasti tuokin haluaa vauvaa ja hätäilee jo, että miksi en ole raskaana mutta sitten kuitenkaan en saa tarkastella tarkkaa ovulaatioaikaa..Onneksi meillä on läpi kuukauden hyvin tuo pupuilu puoli hoidossa, mutta vähän houkuttais kuitenkin tietää tarkemmin kiertoa ;)

noonie testaa jo! =)

Mä olen myös miettinyt tuota sokerointia ( jos se nyt niin sanotaan ). Mä olen myös aika peruskarvainen, eli karva ei ole kovin tummaa ja sitä on ihan "sopivasti". Mulle tulee kuitenkin sänki nopeasti, ja tahtoisin jotenkin pidentää sitä aikaa kun iho on sileä. Vahaus ei sovi mulle, iho ei yhtään tykkää siitä. 1-2 päivää menee ja sit on jo sänki. Mun käsittääkseni tuo säännöllinen sokerointi vaikuttaa juuri karvan kasvuun.

nelli-86 Muistat oikein, eli olen päiväkodissa työharjoittelussa. Ja olen täällä satakunnassa :) Älä vielä liiaksi mieti onko jotain vikaa jomassa kummassa. Ymmärrän tunteen ja että huolehdit. Kukapa lasta yrittävä ei asiaa miettisi. Se ettei ovisoireita ole, ei tarkoita etteikö olisi ovista. Ihan samoja asioita mietin kuin sinäkin.

Täällä mies puhui eilen ekaa kertaa avoimesti omista tunteistaan tästä yrittämisestä. Hän sanoi pelkäävänsä, että ei voi saada lapsia. Ja jos emme voi saada lapsia, häntä pelottaa että jättäisin hänet. Jotenkin tuli sellanen tyhjä tunne keskustelun jälkeen, kun oikeasti ihan todella mietti miltä tuntuisi olla aina lapseton. Ettei voisi saada lapsia edes vuosien päästä. Odottamisen kestäisin vielä jotenkin, mutta en sitä etten voisi koskaan saada omaa lasta. Adoptio on ihana asia, mutta mulle olisi tärkeää olla raskaana ja saada synnyttää oma lapsi. En osaa oikein kuvailla tunnetta, mutta luulen teidän ymmärtävän.

Kp13

No niin olinkin liian hätäinen :) Eilen sain bongattua haalean viivan ovistestiin ja tänään aamulla oli jo todella vahva :D

Olikos se niin, että kun tulee testiin jo tumma viiva niin siitä n. 24h päästä olis oikeesti sitten otollisin hetki? :/ vai olenko iha hakusessa ton ajan suhteen?

Mieheni sisko on raskaana ja laskettu aika on maaliskuussa... oi, että kuinka kateellinen olen :whistle: Itse haluaisin myös sellaisen söpön masun :heart: toivotaan, että nyt sitten tärppäis.

Meillä mies on ihan innoissaan noista ovistesteistä ja kovasti kyseleekin miten ne toimii ja olenko niitä käyttänyt :LOL:

Vaniljainen, siis minä kyllä olen vain (ja kaksplussan foorumi) tietoinen noista ovistikkujen tuloksista. Ei ole aikomustakaan sanoa miehelle mitään. Oon sanonut, että oon tilannu niitä, mutta siis..oikeestaan haluan vain tietää sen, että millon se on niin voin edes odottaa menkkoja milloin alkavaksi/testailua. Meillä ei tuo mies oikeen hirveesti ymmärrän noiden ovulaatioiden päälle suoraan sanottuna, joskus tuntuu että missäköhän se on istunu ne bilsan tunnit :D

Nallu, mulla taitaa olla aika samanlainen karvoitus :D Eli nopeesti sänki, mutta muuten aika tavallinen. Tosin noiden vitamiinien myötä se sänki tulee vieläki nopeemmin. Pitäsköhän ensi kesänä kokeilla tota sokerointia..

Mitä noihin lapsettomuusasioihin tulee, niin ite en ole kovin pitkälle halunnut ajatella. Joskus kyllä iskee semmonen käsittämätön pelko, että kaikki on päin peetä omassa kehossa. Varisnkin tuo yk0 ja sen pituus iski semmosen ihmeellisen pelon persuksiin. Nyt onneksi se katos, koska ihan turhaahan se on tässä vaiheessa vielä hätiköidä :ashamed: Nyt on kyllä ihan hyvä fiilis, tuli mitä tuli!

jahas, pitää kesken lähteä..

noonie onnea plussasta :hug: :flower: :heart:
toivottavasti nyt tulee kato tähän pinoon ja moni seuraisi perässä tarrasukkien kera :D

täällä ollaan koko päivä leivottu, tytön synttäreille lauantaille. on pizzarullaa 3 eri sorttia, täyskäri pohjaa ja mustikkapiiraankin innostuin tekemään :p ja mies halusi kaalilaatikkoa, vaikka yleensä ei sitä syö, mut kun kerran pyysi niin pakkohan sitä oli tehä :whistle:
vesijuoksemassakin kerkesin käymään, nyt ei paljon tarvii unta illalla kutsua :xmas:
mulla olisi sitte 13.2 varmaan testin paikka ja sinne on niiiiin pitkä aika vielä :snotty: :D no jospa se tästä menisi nopeasti.

Metsis Niin ja alussahan voi kovinkin olla kierto sekaisin kun on just jättänyt pillerit, joten älä stressaa :)

Vaniljainen Meillä on vähän sama tilanne, mies on tosi innoissaan mahdollisesta perheenlisäyksestä, mutta ei myöskään halua suorittamista. Se kyselee multa aina välillä että onko ovulaatioajat käsillä, mut musta tuntuu et se pelkää, et mä syytän sitä kun ei tärppää. Se on vähän ristiriitaista, mut mä yritän ymmärtää.

Huh, hirvee päänsärky.. Olin sopinut iltamenoa mut taitaa jäädä väliin :(

Heipsan!

Tää siirtyy nyt toivottavasti odottajien puolelle, plussa pämähti tänään, melkonen yllätys oli että ekalla yrityskierrolla, toivottavasti pysyis matkassa loppuun asti! plussatuulia kaikille

lemission 4+4

Noniin, nyt ehdin takas :D

Noonie ja Lemission, onnittelut plussasta!! :heart:

Iita83, pupuilut vaan saman tien kehiin. Ainakin mulla testeissä lukee, että tuosta ovisplussasta se itse ovis on 24-48 h sisään..mutta sehän käytännössä meinaa sitä, että kannattaa puuhastelut ajoittaa just nyt ja sitten huomenna ja ylihuomenna jajaja..miten vaan jaksaa =)

Täälläpä on elämän ensimmäinen ovistesti tehty, ihanan vaaleenpunainen se :D Viiva tuli, mutta haaleampi eli vielä on nega. Mutta niin sen pitäis mennäkin, tuo fertilityfriend ennustais vasta maanantaille itse ovulaatiota, mutta että nyt ois niitä hedelmällisiä päiviä tässä. Itse ovisplussaa kaiketi sitten odottelen tulevaksi su tai la, toivottavasti ainakin.

Ketkäs meillä olis seuraavaksi plussaamassa, onko jänniä päiviä? Jotenkin kivasti menee aina nuo plussat isommassa satsissa =)

Vielä tuosta oviksen kertomisesta miehelle, niin tuli mieleen että se ei varmaan kaikille sovi..että tietyllä tavallahan siinä on syyllistävä sävy, että nyt pitäis kun on tärppipäivät B) Toisaalta jos sen kertoo vaikkapa jossain muussa yhteydessä, niin ehkä silloin ok. Mutta ite ajattlein jättää kertomatta, voin ehkä vihjailla ettei ole niin kamalan varmat päivät menossa, mutta en muuta :D Jotenkin omassakin mielessä en halua yhdistää noita ovulaatiopäiviä ja sitten pupuiluja silleen, että nyt tehdään vauvaa tai jotain..en tiedä, kai sitä suojelee itseään B)

Perämaan emännällä kuulostaa melkosilta nuo päivät :flower: Onneksi synttärit per nuppi ei ole kuin kerran vuodessa =)

Mutzilla, ite tilasin tuolta Raskauskeiju.fi ja sieltä tilasin nyt siis ovistestit. En muista mistä nuo raskaustestit tilasin sitten, kun en muista myykö ne Clearblueta ja mulla mötköttää kaapissa semmonen. Suurinpiirtein nuo menee niin, että euron maksaa testi ja raskauskeijulta sai kaupan päälle yhden raskaustestin. Jos on yli 10e, niin yleensä ei tartte maksaa postikuluja. Että sen verran kannattaa katsoa, koska jos tulee postikulut, niin joku toinen verkkokauppa saattaa tarjota ettei tarvi ja saa siihen samaan hintaan parit testit vielä. Noita ois ainakin se raskauskeiju, kotitesti, testikauppa, halpa-testi, pretest.fi (tuota en oo käyny edes katsomaan, oli mainoksissa)..jne.

Yhteistyössä