Moikka pitkästä aikaa kaikille :wave: En ole pitkään aikaan kirjoitellut, mutta lukemassa kuulumisianne olen käynyt lähes päivittäin.
Vaaleevadelma :hug: sinulle. Vaikeita asioita joudut käymään nyt läpi. Toivottavasti asiat selviää.
Viikko sitten perjantaina huomasin päivällä vähän punertavaa vuotoa paperissa. Sellaista että valkovuoto oli vähän värjäytynyt. Sama toistui sen päivän aikana joka vessareissulla ja vielä lauantainakin muutaman kerran. Housuille asti ei mitään valunut. Silloin to ja pe välisenä yönä näin unta että aloin vuotamaan paljon verta ja mahaan sattui menkkamaisesti. Aamulla kun heräsin oli maha oudon tuntuinen. No itkin koko perjantai illan kotona, että menkat alkaa. Vasta yk 3 mutta kun on ollut välillä noita välivuotoja lähes joka kuukausi (esim. tätä edellisessä kierrossa kp 19 samanlaista vuotoa) ni arvelin, että jotakin voi olla vialla. Hormoonit sekaisin tai tulehdus tms. Viikko sitten lauantain testasin tyylipuhtaan negan erittäin herkällä testillä kun ajattelin ja ihmettelin miksi ei menkat ala kunnolla. Minulla joskus tiputtelee ennen kunnon vuotoa yhden päivän mutta nyt ei sitten sunnuntainakaan vielä alkanut ja vähäinen paerivuoto oli loppunut. No reippaana tyttönä tilailin sunnuntaina mammaksin nettisivuilta parisenkymmentä ovulaatiotestiä ja ostin prismasta vielä fertest merkkisiä 14 kpl. Ajattelin, että nyt metsästän ovista kp 10 alkaen kaksi kertaa päivässä jotta varmasti voin selvittää tuleeko sitä ollenkaan
Ajattelin varata ajan gynekologille seuraavan kierron jälkeen jo noiden vuotohäiriöidenkin takia.
No eipä alkanut menkat maanantainakaan ja ostin prismasta pregent stick merkkisiä raskaustestejä kahden kpl paketin. Tiistai aamuna kp 30 sitten testasin ja olin varautunut negaan kun ei ollut raskausoireitakaan. Mutta mutta haamuhan siihen testiin ilmestyi. Haalea, mutta selvästi siinä oli hentoa punaista väriä. No nuo kyseiset testit on monelle antaneet turhaa toivoa joten marssin apteekkiin ja ostin clear bluen testin jonka tein iltapissasta. Siihen piirtyikin selvä plussa :heart: Sen jälkeenkin olen tehnyt muutaman (lue: useamman) testin ja kaikkiin plussa tullut. Noita ovistikkujakin olen huvikseen koittanut kun niitä nyt sattuu olemaan
ja raskautta nekin näyttää
Kuitenkin on pelko takaraivossa kun ei ole juuri muita oireita kuin repäisykivut alamahassa välillä äkkinäisissä liikkeissä. Rinnat ehkä ihan minimaalisen aristavat. Tyttöä ja poikaa kun odotin ni oli kyllä jo voimakkaampia oireita tässä vaiheessa. Sen takiakin pelottaa kun nämä lähes oireettomat raskaudet ovat aina päätyneet keskenmenoon kohdallani
Oireet eri raskauksissa voi toki vaihdella ja ehtiihän niitä tulla myöhemminkin (nyt viikkoja edellisistä kuukautisista laskien 4+5), mutta aiemmissa onnistuneissa raskauksissa on oireet alkaneet jo ennen plussatestiä mm. rintojen arkuus ja pahoinvointi parin päivän päästä. Ei auta kuin katsella päivä kerrallaan eteenpäin ja todella onnellisia olemme tästä raskaudesta =)
Lily-Jane sinullahan oli tuollaista samantapaista vuotoa kuin minullakin ja oletan sen kohdallani ehkä olleen kiinnittymisvuotoa ennemmin kuin valemenkat. Toivottavasti näin sinunkin kohdallasi, pidetään peukkuja d =) b Valemenkkoihin en usko sen takia kun testi oli nega vielä silloin lauantain kp 27 ja vuoto alkoi jo edellisenä päivänä. Tai mistä minä tiedän jos olikin taas jotain välivuotoa...
Plussatuulia paljon paljon teille kaikille ja käyn edelleen lukemassa teidän juttuja :wave:
Odotuspuolelle siirryn tässä joku päivä jos uskallan. Luultavasti kuitenkin vasta elokuisiin kun todella epäilen ovulaation olleen vasta tuossa kp 20 joten ihan heinäkuun loppuun tai elokuun alkuun siirtyy ehkäpä laskettu aika jos nyt sinne asti tällä kertaa päästään. Pelottaa kauheasti jo tämän ylipainonkin takia ja riskiraskaushan se on alusta loppuun kun minulla vielä reilusti on tätä ylimääräistä :ashamed: ja vielä silleen ällöttävästi suurin osa vatsan seudulla. Omenalihavuushan se on pahinta ja ruminta :x
Ainiin sen halusin vielä mainita että tässä tärppikierrossa join greippimehua kp 1-18. En kyllä osaa sanoa, että olikohan kuitenkin ihan sattumaa että nyt plussasin kun mitään ovulaatiolimoja tai muuta extra kosteutta en kyllä huomannut missään vaiheessa. Ovulaatiotakaan en nyt tikuilla metsästänyt tässä kierrossa. Joitakin siihen viittaavia tuntemuksia oli kp 14 ja kp 19 tai 20. Tuolloin kp 14 tuskin sitä oli koska testikin vielä nega silloin kp 27 ja oli EHKÄ sitä kiinnittymisvuotoa kp26 ja 27.
Kylläpä tuli sekavaa tekstiä :ashamed: Toivottavasti saatte selvää...
Nyt iltapalan laittoon :wave:
adama ja toivo 4+jotain