Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 3

No, enhän mä millään pystyny pysymään pois täältä =) on niin monella jännät paikat menossa et itekin täällä jännäilen muiden puolesta :heart:

MinkuK tsemppiä yritykseen sitten kun se alkaa :heart:

Erka ja Ryöminkäinen :hug: ja kyllä se plussa vielä tulee :heart:

Ryöminkäinen mä myös tressasin ja odottelin niiden menkkojen alkua, mut kuinkas ollakkaan nyt syön sitten keltsiä et saadaan vuoto alkamaan, on se niin ihmeellinen tää ihmiskeho :heart:

Meillä on kaikki lahjat vielä ostamatta, menee varmaan tuonne joulukuun puolelle et saadaan lahjat ostettua :xmas: Me ollaan yleensä lahja asioissa myöhässä ja välillä ehkä iskee se paniikkikin :LOL:

Nyt lähdettävä taas töihin, Mukavaa päivän jatkoa kaikille :wave:

Huoh, taitaa täti tulla kumminkin... :'( oon tauolla ollu palstalta eilen, kaaduin sänkyyn maanantai illalla ja koko tiistai meni oksentaessa ämpäriin päänsäryssä. Pistää masentamaan aina toi migreeni niin että ajatuksissa kulkee aina syvimmissä syövereissä, mutta kun se on ohi ajatukset kirkastuu ja voin olla taas äiti. Toisin sanoen magreeni iski, menkat tulee aina 90% varmuudella 3 pvän sisään... :ashamed:
lapsella on :snotty: ja tilasin sunnuntaina r-testejä halpatesti.fi:stä, ne vaan taitaa olla käyttämättä tässä kierrossa.
Kärsiikö joku muukin hormoonimigreenistä? Olisi ihan kiva vaihtaa sanaa puolin ja toisin, kokemuksia yms.??
unikeiju-79:
Et ole ainut lahjojen puuttuessa, emme ole mekään ostaneet lahjoja.. ne ostetaan aina viimetingassa ja hosuen ja aina nolottaa antaa niitä.. :)
Tarvii mennä laittamaan Muumeja pyörimään, päivän jatkoja kaikille!!

Heippelis!

erka Ihana hätähousu oot :LOL:

Mekkala :flower: Paljon onnea odotukseen!!

Painosta Niin siis ihan normaalipainoinen mäkin olen, nyt on vaan vähän ylisyönyt olo :D Treenaan säännöllisesti kyllä, paino nyt välillä heittelee n. kahdella kilolla. Mulla on paino ollut sama nyt kuusi vuotta, ja jotenkin ahdistaa heti kun se vähän nousee.

Metsätähtönen Millaiset häät teillä on noin muuten tiedossa? :) Muista sitten hääpäivänä syödä :attn: Mullekin tätä toitotettiin mutta en vaan jännitykseltä oikein pystynyt, ja tuli seuraavana päivänä aika huono olo kun sitä shampanjaa tuli juotua tyhjään vatsaan. :D

Täällä ovis on unohtunut jonnekin! Nyt on kp 17 ja aamulla lämmöt 36,3 joten ei oo lämmöt koholla. Eilen vielä laitettiin simpat matkaan joten vähän harmittaa! No joo, mies on nyt perjantaihin asti reissussa, joten jos nyt tulee parin päivän tauko ja ovis tähän syssyyn niin ehtii sitä ehkä perjantaihin asti vielä jos silloin pupuilee. Mutta ei stressiä siis, eikä noihin lämpöihinkään oikein voi luottaa :) Mietin myös jos tää on psyykkistä, että kun vihdoin saatiin aloitettua yritys niin ovis panttaa itseään.. Muissa kierrossa oon tuntenut oviksen tosi vahvasti, nyt ei mitään oireita. Ärsyttävää!!

Unikeiju Onko kuuri jo purrut ja menkat alkaneet?

Nyt pitäis raahautua kouluun :/ Blaaaaah

B)

Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Metsätähtönen Mutta ajoituksen siis piti olla oikea. Siksi tässä ihmettelenkin että mikä meni pieleen!! Mulla ei kuitenkaan ole omakohtaisia kokemuksia noista varhaisista testauksista eli kahden lapseni kohdalla olen testit tehnyt vasta kun kuukautiset olivat n. viikon myöhässä predictorilla joka oli sitä vanhanaikaisempaa mallia. Siihen sain silloin tosi hailukat pallot. niin ja joku s-kaupan r-testi antoi silloin vahavn viivan. Mutta siis nämä testit jotka lupaavat antaa tuloksen jo ennen kuin kuukautiset ovat alkaneet niin en tiedä toimivatko minulla. Voihan se olla että minulla hormonitaso nousee hitaasti etteivät vielä näyttäisikään mitään mutta kun ei haamujakaan näy...
No jos oot aiemmin testannut tosiaan noin kun menkat on reippaasti myöhässä, niin varmaan sitten kannattaa nytkin tehdä. Kun oon vähän ymmärtänyt, että aika monella ne kunnon plussat tulee vasta sitten kun niiden menkkojen pitäisi alkaa. Joten ennen tätiä ei ole toivo menetetty
=)

Lily-Jane, niinhän se paino pysyykin käsissä kun hieman ahdistuu jos se nousee ;) Se on just hyvä. Kun jos sitä korjausliikettä ei ole, niin sitä korjaustakaan sitten ei tapahdu. Helpompihan se on tiputella viakka 5kg kuin 10. Ja aika nopeesti tulee se 10kg, näin kokemuksella. Jo ihan sairastaessa itselläni on tullut, vaikka oon syönyt tosi pieniä määriä. Ilmeisesti ollut niin huono aineenvaihdunta tai jotain? Erikoista.

Joo, mun on ainakin pakko ennen kuohuviiniä juoda jotain, en usko että shampanjaa tarjoillaan kun se ois niin hemmetin tyyristä. Mutta meillä on jo kuohuviinit kyllä ostettuna tuolla odottelemasa, ulkomailta tuotiin vielä ettei ihan samoja ole kuin täällä =) Mutta voin tosi herkästi pahoin noista, siks en koskaan oo ymmärtänyt näitä shampanjaa ja mansikoita-jorinoita :D Meillä on tulossa semmoset keskikokoiset häät, en oikeen sen kummemmin osaa kuvailla. Varmaan aika tavalliset, ei oo mitään piirileikkejä luultavasti tai tämmöstä. Mutta on meillä pari pikku juttua, mutta ne liittyy siihen illan vaiheisiin niin kiintesti, että sopii hyvin. SEllaiset talvihäät :heart:

Mulla on kans tuota oksennusmigreeniä, mutta ei tietäkäseni liity hormoneihin. En kyllä ole tietoinen. Kun se voi tulla monesta eri jutusta, ihan hajut ja äänet laukaisee. Joka kerta ei onneksi tule oksennusmigreeni, joskus riittää kun raahaa tyynyn vessaan ja torkkuu siinä lattialla hetken =) Mutta joka tapauksessa mun migreenit on sellaisia, että siinä ei missään töissä/koulussa kyllä olla. Ja siellähän ne paheneekin sitten nopeesti siihen oksennusvaiheeseen, jos ei ota "vakavasti" sitä migreeniä.

Kai se nyt on varmaa, että raskaana ollaan. Aamulla testasin vielä ja plussaa tuli. Soitin neuvolaan jo ja sain ajan neljän viikon päähän. Huomenna saisi sitten possupiikin. Olin jo apteekissakin ostamassa raskausvitamiineja, kun huomasin unohtaneeni kukkaron eteisen pöydälle. Tästäkö se unohtelu sitten alkaa? Koirakin pitäisi laittaa pesuun, kun ottaa sen pissanhaju niin nenään - aikaisemmin koskaan huomannut mitään.

Onnea vielä mekkala!! :flower:

Metsis Mulle voi muuten etusivulle päivittää, että yk 1 alkanut 11/09. Kiitos :) Vaikka tää eka kuukausi onkin vähän niinkuin tjottailua mutta kuitenkin onhan tässä yritys mielessä ja ovikset niin laitetaan kuitenkin yk 1. Ensi kuussa alkaa sitten "kunnon" yrittäminen :) Jos siihen on sitten tarvetta.. hmmmmm :)

Mekkala, laitoinkin sut jo heti ekan viestin perusteella sut plussanneisiin B)

Lily-Jane, korjattu. Laitoin vaan ton yk1, kun muillakin on samantyylisesti tuo.

Muutenkin aiemmin vähän muutin tota listaa erilaiseksi, että voi yritysten ajankohdan perusteella vähän löytää omaa nimeä sieltä.

Tervehdys kaikille!

Tänne liittyisi yksi vauvakuumeilija lisää :)

Metsätähtönen, lisäätkö mut listaan:
Vaniljainen, vm86, 1 haaveissa, ehkäisy jätetty marraskuun alussa 2009

Jännittävää aikaa tämmöinen!
Onnea Mekkalalle!! :hug: Kunpa itsekkin saisin pian plussata!

Käynpäs minäkin vähän päivittelemässä kuulumisia.

Testasin eilen Predictorilla ja siihen tuli kuin tulikin viiva. Ihan siis selkeästi, haalea kyllä. Sitten tein Clearbluen digitaalisen testin ja tikku sanoi että "ei raskaana".. :ashamed: Testejä kulutin sitten vähän tänäänkin, tein aamulla vielä toisen Predictorin ja siinä ei näy kun tosi haalea joku viivanpaikka ja äsken näytti Clearblue kanssa negaa. :ashamed: Kai tässä sitten kuukautisia odotellaan, mutta mikä hitto se ensimmäinen plussa sitten oli?? :eek: Olin jo aivan täpinöissä sen viivan jälkeen mutta nyt sitten kaikki näyttää negaa.. PRKL. En ikinä osta noita Predictoreja jos ne näyttää plussaa turhaan. |O

Onnea mekkala :flower:

Tervetuloa Vaniljainen!

Mulla on myös pahaa migreeniä, turha haaveilla mihinkään menemisestä sillon. Näkö sumenee, oksettaa, pää tuntuu halkeavan.. Mulla se tulee usein valoista, hajuista ja äänistä.. Valo on ehkä yleisin. Sit kun se migreenikohtaus on päällä, ni valot pois, oksentamaan, lääkettä ja nukkumaan. Ja mieluiten ei pienintäkään ääntä. Toivottavasti en kärsi niistä raskausaikana..

Mä olen aika maassa eilisen negan jälkeen, myös siksi kun ne kuukautisetkaan ei ala. Olis edes niin et kuukautiset alkais ja kierto olis siinä, mutta ei.. Tosiaan jos kierto on esim 40 päivää, niin ei mulla plussa vielä näkyisikään. Pitäs jaksaa viikko odotella ennen uutta testausta.. Harmittaa kovin, tahtoisin niin kovasti oman käärön :heart:

kp 32

Elina, toivottavasti sulla jäi testejä vielä säilöön. Jos vaikka parin päivän päästä testaat, mistä sitä tietää =) Ainakin mitä tulee vaikkapa herkkään cb:hen ja herkkään predictoriin, niin tuossa p:ssä luvataan jo 4.pv ennen menkkoja näyttää ja cb:s kolme päivää. Mutta noissakin on niin monenlaisia, että huhhuh. Jotkuthan sanoo, että kannattais saman merkkisellä testailla. Toisaalta jos mua piinais, niin varmaan hakisin jonku eri merkkisen B) Lisäksi jos sulla on ollut tuo predictor herkkä ja cb:n digitaalinen, niin niissähän on herkkyyserot preditorin ollessa herkempi. Onko sulla mitkä kiertopvt?

Tervetuloa Vaniljainen, laitoin yk1 tuonne niin natsais suurin piirtein suurimman osan kanssa :saint:

VAniljainen, totisesti on jännittävää. Itekki oon ihan täpinöissä, vaikka meillä vielä pilleriä napostellaan aamuisin :D Jännittää vaan niin kamalasti, kun tässä vaan nyt odotellaan.

Nallu, tuota oonkin just miettinyt, että kun tuntuu ihan tosi vaikeelta odottaa yrityksen aloitusta..niin miten sitten se testailun aloitus. Huoh. Tai se odotus ylipäänsä. Kyllä tämä lapsihomma on yhtä odotusta ja jännitystä. Toivotaan, että vielä plussa pärähtää :heart:

Sanokaas että miten sen ovistestin laita on eli: näkyykö kaikilla ovistestissä luteaalivaiheessa (n. 5 päivää ennen kuukautisten alkua) kaksi viivaa? Siis siten että se toinen viiva on hailakka mutta selvä tapaus kuitenkin? Kyseessä se pahuksen viljatesti :kieh:

Niin, pitihän mun sit testata taas nega varmuudeksi :headwall: ei siis voinut odottaa sinne lauantaihin kun piti muka olla niin raskaana... Mulla ei kyllä oo mitään luottamista omiin vaistoihin, kun oon koko ajan ihan varma että nyt, ja katon vaan sitä tikkua että missä se viiva nyt viipyy.

Suunnilleen 2 kk yritystä takana ja miten voi olla jo näin hajalla? Varmaan siksi kun ne prkleen menkat ei suvaitse alkaa :kieh: Mutta eipä silti, ei mua menkatkaan mitenkään houkuttele, kun eihän se vuoto ikävä kyllä mitään takaa. Sama kun keltarauhashormoneilla tuotettu vuoto, eihän sillä ole ovulaatioiden käynnistymisen kannalta väliä vuotaako vai ei. Tuleehan siitä sellainen tunne että olis varmaan hyvä tuon kohdun limakalvon välillä uudistua, mutta en tiedä onko sillä mitään tutkittua vaikutusta keskenmenoriskiin tms. jos raskaus alkaisi pitkän vuodottoman jakson jälkeen. Kyllä mulle kelpais plussa saman tien. Se järki mulla sentään on vielä tallella etten yritä alkaa ovista tikuttamaan, menis rahat ja järki kun tietäähän sen ettei ovista jos ei vuotoja - tai plussaa.

Näillä fiiliksillä täällä taas tänään, mut yritetään taas nousta =) Huomaan kyllä itsekin ettei mun kannata tehdä noita testejä. Kaikkein paras strategia mun kohdalla olisi varmaan ollut vaihtaa mun e-pillerit mun tietämättä plasebotabletteihin, ei stressiä eikä kärsimättömyyttä ja hups, yhtäkkiä vaan olisinkin raskaana =) Hmm, kaikki ei kyllä tuollaisesta ylläristä varmaan ilahtuis :D

Erka, oon kuullu että useammalla on melkeen ympäri kierron noita hailakoita B) Joten ehkä parempi käyttää niitä sillon, kun on ovulaatiota tulossa ja raskaustestit erikseen =)

Sokeripala :hug: Mutta kun ei kerta vuotoja ole, niin voihan sitä toivoa parasta.. =)

Ilmottaudun minäkin pitkästä aikaa! Olen kyllä käynyt juttuja lukemassa, mutta tuntuu ettei ehdi mitään kirjoitella.
Onnitteluja plussanneille =) . Ja jaksamista epätoivossa pyöriskeleville :hug: .

Kai täytyy uskoa, että joulu on tulossa, kun niin moni on jo lahjojakin hankkinut tai suunnitellut. Meillä menee vähän samalla tavalla kuin Unikeiju-79 mainitsi, viime tippaan tahtoo jäädä. Vaikka kuinka yrittää miettiä, ei saa aikaiseksi ennen kuin on pakko. Ja jos jotain vihaan niin sitä ruuhkaa siellä kaupassa...

Täällä pitäisi ilmeisesti tätiä odotella vaikka ei haluaisi. Kiertopäivät huitelee tässä ensimmäisessä kunnollisessa yrityskierrossa yli 45. Viime lauantaina tuli nega, mutta ei myöskään merkkiä menkoista. Tosin pitkät kierrot ei ole uus juttu
:/ . Luulin vaan päässeeni niistä eroon, mutta stressi näköjään vaikuttaa todella paljon. Enkä usko, että tällä "yrittämisellä" olisi hyvä vaikutus kiertoon.
Mutta helpottaa huomata, ettei ole tällaisessa tilanteessa yksin.

Kiitos Lily-jane Kyllä ne aina selvitään, ikäviä ne on!!
Nallu:
Lääkäriltä terkkuja: 80% raskaana olevilla migreeni helpottuu tai häviää kokonaan!!
Näin kävi todistettavasti mulle, ne jäi ja muutama tuli vain raskausaikana näin: 1 kolmanneksen, toisen ja kolmannen kolmanneksen vaihteissa iana, lievinä mutta yksi taisi olla paha vain.

mekkalalle onnea!! :heart:

ps, muillekkin tiedoksi ja mielenkiinnon kohteeksi, päiväpissasta testattu first singalilla hävyttömän huonosti havaittava haamujen haamu...
Huomenna kahdeksalta jänskättää... kp27/28 mutta ei odoteta vielä plussaa, menkatkin voi yllättää...

Metsätähtönen Mulla oli helpompaa juuri tuo aika kun söin vielä pillereitä. Tai ei oikeastaan helpompaa, mutta nyt asia on vielä kymmenen kertaa henkilökohtaisempi. Kaikki vastoinkäymiset tuntuu vielä pahemmilta. Miltäköhän se sit tuntuu kun odottaa pikkuisen syntymistä? No ainakin tietää että kaikki murheet yms on sen arvosta kun pikkuisen lopulta saa.

Sokeripala Mulla samanlainen olo, en kyllä niin kauan ole odottanut kuin sinä.. On jotenkin hajalla kun testi näyttää negaa, mutta menkat ei suvaitse alkaa. Pahinta on juuri se kun ei pääse aloittamaan uutta kiertoa. Voin vain kuvitella miltä sinusta tuntuu kun mulla on vasta odotusta puolet vähemmän.. :hug: Toivotaan nyt että me molemmat saatais pian plussa, niin kuin toivon että myös kaikki muut saavat.

Mä olen ostanut melkein kaikki lahjat. Siskolle, kaveripariskunnalle, miehen isovanhemmille ja miehelle pitäs vielä ostaa. Tosin nekin olen jo suunnittellut. Ihan ensimmäistä kertaa olen aikasin aloittanut ja olo on kyllä helpottunut. Joulukoristeita tarvii vielä hankkia ja ruoat suunnitella. Mies toivoi joululahjaksi plussaa, toivottavasti pystyn sen antamaan.

Ai niin, juotiin tuossa glögiä ja syötiin joulutorttuja ja pipareita :xmas:

Tilasin sitten taas kotitesti.fi:stä raskaustestejä :D . Pikatoimituksena! Toivottavasti tällä kertaa tulevat nopeammin kun viimeksi kesti puolitoista viikkoa toimitus (economy-lähetyksenä tosin). Mulla loppuu viikonlopppuna testit :headwall: että voi olla pari päivää etten pääse testaamaan :LOL: apua! :kieh: :D . Mullahan pitäis menkkojenkin siinä maanantaina alkaa että ehkä ei sitten tarviikaan testailla...

Mua ei paljoa ole näkynyt,nuorimmalla sikaflunssa eli tällä 1v likalla,tamiflu käytössä nyt,ihan sairas kuume,eilinen oli ihan kamala päivä,tyttö oli tämänpäivän sairaalassa ja nyt kotona,kunnon lääkitys tamifluun päälle sitten vielä,ja kuume on nyt laskenut ja tyttö nukkuu.Ei toivo kyllä kellekkään tätä näin ärhäkkänä miten mun likkaan se iski.
Oon itse ihan väsy.

Oma testi näytti negaa... joten ei tuloillaan vaavelia ainakaan täällä.Eikä tässä ehtinytkää sellasia miettii,kaikki energia mennyt pienen hoitamiseen ja puhumiseen että tyttö saa myös hoitoa.

Yhteistyössä