Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 3

Täällä on tapahtunut paljon, kun en oo pitkään aikaan ehtiny ku nopeasti lukaiseen muitten kuulumiset.. Onnea plussanneille :flower:

Adama ja Mutzilla :hug: voimia.....

on: kp 19/33 ja vieraat lähti tänään... toivottavasti ovis on vielä tuloillaan niin päästäis hyödyntään se... Meillä oli muutaman yön semmonen ihana 4 kk ikänen tytteli... aaaah... oispa jo oma kääryle mitä sais hoidella... oli niin ihana syöttää, vaihtaa vaippoja, nukuttaa ym.... :)

Ai niin, ettei loma liian helpolla menis niin oli meiän toisella pojalla parvorokko :headwall: ja siinä meni muutamat kyläilyt pieleen, raskaana olevan ystävän kans.. :/ Mutta tavallaan onneks en ite ollu vielä raskaana...

Apua! Huomenna pitäis lähteä töihin. Viimeksi olin siellä syyskuun alussa 2008. Sit jäin äitiyslomalle, ja nyt me vaihdetaan miehen kanssa osia:mies jää pojan kansa kotiin ja minä lähden tienaamaan. Kiva mennä töihin, mutta kurja olla pois kotoa koko päivä! Toivon kovasti, että mun työ olisi kuitenkin vähän vähemmä rasittavaa kuin mieheni työ. Se edistäisi raskautumisasiaa, jos edes vähän paremmin jaksettais valvoa iltasin ja viettää kahdenkeskistä laatuaikaa tuon reilu 1-vuotiaan mentyä nukkumaan :D

Mousse Onnea plussasta :flower:

täpläkäs Onnea uuteen kiertoon. Pahoitteluni läheisesi kuolemasta ja tädin saapumisesta :hug:

Unikeiju-79 Kiitos tsempistä! Oon ollu tänään ihan hermoraunio. Kaikki on taas huonosti mukamas, jännitys pistää pään sekaisin.

Metsätähtönen Meilläkin uudenvuoden tinat lupas rahaa, mutta muuta ei saatu selville. Kauheesti yritettiin kääntää ja vääntää tinoja, mutta ei mitään tullu näkyviin.

Unohdin viimeksi sanoa, että meillä toinen kissa syö seuraavan 1,5kk lääkkeitä. Lääkäri epäilee suolistotulehdusta ja jotain allergiaa. Tyttö sai myös vahvemman loishäätölääkkeen varmuuden vuoksi. Kauheasti oli kaikkia vaihtoehtoja mikä tytöllä vois olla, nyt syödään lääkkeitä ja sitten katsotaan onko tarvetta jatkotutkimuksiin.

Kp 21/32

Novelle, tuo tosiaan voikin edistää jo silläkin raskautumista, että on muutakin ajateltavaa. Mukavaa työpäivää huomiselle :heart: Kyllä se siitä suttaantuu, vaikka aluksi onkin aina ihan pihalla.

Täpläkäs, pahoittelut vielä lähiomaisen poismenosta. Nämä on aina niin ikäviä asioita, joihin ei tepsi muu kuin se kliseinen aika :/

Hyväsetti, kurjaa tuo sairastelu. Johan nyt on, kun on liikkeellä yhtä sun toista pöpöä ja virusta. Tuntuu itestäki siltä, että uskaltaako sitä kohta ihmisten ilmoille mennä B)

Täällä on tosiaan lämpöset koholla, on vatsakivut semmosia menkkamaisia, että niinpä nuo vatsatuntemukset muuttuu. Oon tommosta vehnätyynyä pitänyt vatsan päällä lämmittelemässä, kun ei panadoliakaan näemmä enää ollu..ei viitti apteekkiin sen tähen lähtee. Että jospa tässä kohta jo tapahtuiski jotain. Epäilyttää, että yritän taas sairastua tässä ,joten se liittyis varmaan tohon ulkoiluun..että pitää varmaan vähän lisätä vieläki vaatetta etten nyt turhan tähen sairastele.

Mulla ois huomenna sitte kouluhommia..tai koko viikko. Semmosia vielä tylsiä, mutta minkäs teet..kotona käsin siis. Mutta pitänee lähteä leffaa katselemaan, kun vuokrattiin noita parit. Mukavaa iltaa!

Täpläkäs pahoittelut läheisen pois menosta :heart:

Hyväsetti kurjaa tuo sairastelu ja varsinkin kun lapsi sairastaa :heart:

Metsätähtönen toivottavasti helpottais sun vatsakivut ja se tyhjennysvuoto sitten alkais. Taitaa kroppa tehdä kepposia kun jotain kovasti odotat niin sitten ei tapahdu yhtään mitään =)

Novelle tsemppiä huomiseen työpäivään. Hyvin se menee ja kotiin on kiva palata töiden jälkeen =)

Huomenna olis sitten soitettava sinne klinikalle ja mua jännittää ihan mielettömästi :ashamed: Tuntuu et vessassa saa juosta koko ajan ja kädet on ihan hiestä märät. En kyl ymmärrä itteeni et mikä siinä niin jännittää ku siel on tutut hoitajat ja lääkärit ja oon soitellu sinne monta kertaa aikasemminkin ;)

Huomenna mullakin alkais työt, ihanaa päästä muutamaks päiväks töihin niin saa ajatuksetkin ihan muualle. Kyl tää kotona oleminenkin on tietty kivaa ja viihdynkin hyvin kotona, mut nyt tuntuu et on hyvä päästä töihin :laugh:

Sen verran piti tulla ennen töitä kertomaaan että negahan se sieltä, niinkun olettaa saattoikin, Pettymys on suuri vaikka ei itsensä kovin paljoa toivoa antanutkaan. Siis tätiä odotellessa ja katellaan sit taas uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Unikeiju-79:
Metsätähtönen toivottavasti helpottais sun vatsakivut ja se tyhjennysvuoto sitten alkais. Taitaa kroppa tehdä kepposia kun jotain kovasti odotat niin sitten ei tapahdu yhtään mitään =)

Sanoppa muuta =) Tulin just eilen ajatelleeksi, että onhan noissa ehkäisypillereissä jne. omat etunsa, kun ei ole noita ihmeellisiä vatsatuntemuksia ja muita. Eihän sitä tosiaan sitten pillereistä "toivuttua" ihan näin paljon ole, mutta kyllähän se kuitenkin iso ero on..varsinkin noihin mun mineihin verrattuna.

Jotenki hyvä mieli taas, vaikka ei näy mun vuotoja missään, kun mieskin on silleen innostunut tästä jutusta. Oikeestaan ei niin häiritise tuo, että tuota vuotoa ei ole vielä tullut, vaan enemmän nuo vatsakivut on semmosia vähän inhottavia. Mutta selkeesti pääsen niistä tuolla vehnäpussilla, joten taidan käyttää sitä sitten aktiivisesti. Ei viittis popsia lääkkeitä koko ajan, kun on kuitenki semmosia häiritseviä oireita. Mutta kyllähän tuo sitte alkaa häiritteen, jos tässä pitkään menee :laugh:

Unikeiju, saitko jo ajan? =)

Nelli :hug: Toivotaan kuitenkin, että täti pysyisi pois ja olis muuta kivaa tilalla.

Tässä on itellä tullut luettua ihmisen anatomian kirjaa :D Olin nimettäin täysin unohtanut, että kauanko se siittiöiden siirtyminen kestää siihen munasolun äärelle. Ja tuossa oli, että munanjohtimissa ovat jo 30-120 min päästä siemensyöksystä ja munasolun kohtaavat vajaan kahden tunnin kuluttua (jos se siellä on). Täytyy sanoa, että helpotti jotenki omaa mieltä, kun olin muistanut tuon ajan niin järkyttävän väärin ja niin paljon pitemmäksi =)

täällä alko 2 päivä menkat, jotka toivottavasti jäävät viimisiksi vähään aikaan! Hui meinaa alkaa jännittään että tämä "vauvahanke" käynnistyy todenteolla kuhan nämä ensin loppuvat :p tosin tällä kertaa en tee samaa ku esikoisen yrittämisen kanssa että meinas usko loppua heti kesken ja sitten kun asiaa ei enää ajatellutkaan niin plussa pämähti heti :laugh:

Onpas tekstiä tullut paljon.

En ole hetkeen käynyt lukemassa kirjoituksia... on ollut niin paljon kaikkea hommaa ja jotenkin alkoi masentaa, kun ei sitä plussaa niihin testeihin ilmestynyt :(

Mulla olis nyt sitten vissiin yk 3 tai 4 (en jaksa edes muistaa) ja kp 34/30....
Testejä olen tehnyt jo kaksi ja tulos on vaan negaa :'(

Kertokaapa milloin voisi soitella lääkärille, kun menkkoja ei kuulu?? eikös siihen ole jotain lääkitystäkin sitten?? Ajattelin että kierto pysyis siinä 30 päivässä kun on ollut viime kerrat niin tarkat.

Iita, käsittääkseni voi soitella ihan terveyskeskukseen. Mutta oon käsittäny, etteivät ihan heti (eikä kovin aikasinkaan) rupee millekään. Että pitäis olla tyyliin kp 50, ennen ku alkavat kuuntelemaan. En tästä tarkemmin tiiä, mutta voithan soitella sinne. Ja yksityisellehän nyt aina pääsee kun lompsaa kaventaa =) Ja sulla taitaa olla yk 3 kuitenkin vielä menossa, kun muistan päivittäneeni sitä tuosta joulukuun alkupuolelta =) Toivotaan, että menkkojen myöhästymiselle olisi joku järkevä syy :heart:

Lemission, onnittelut kierron käynnistymisestä =) Täällä yhä vaan odotellaan koko rattaiden pyörimistä, ei ole kyllä kierto vielä lähtenyt käyntiin B)

Lemission ja Iita sekä Nelli :hug: ja jaksamisia

Novelle miten meni eka työpäivä?

Metsätähtönen soitin ja sain ultra ajan vasta ens viikon torstaille, et viel joutuu jännittämään =) Tänään kävin kuiten verikokeissa. Tuloksetkin tuli ja plussaa näytti, mut hcg oli kuulemma liian matala, en kyl huomannu kysyä et mikä lukema se sit oli, et katotaan nyt. Ite kyllä heitin jo rukkaset tiskiin ja itkut on itketty ja mieli maassa :'(

Iita mulla tais kp:t huidella jossain 54 vai oliko 45 ennen kuin anto mitää lääkettä.
Mut voihan sitä lääkäriin soitella ja kysellä asiasta ;)

Nelli-86 :hug:

lemission Onnea yritykseen!

Iita83 :hug: Voihan olla, että sulla ei vain plussa näy vielä? Kyllähän monella menkat on myöhässä viikonkin ennen kuin plussa ilmestyy testiin. Mistäköhän lehdestä joskus luin naisesta joka sai plussan vasta kun viikkoja oli jo 12? Toivotaan että plussaat pian, eikä tarvitsisi murehtia menkoista.

Unikeiju Mä en niin tiedä noista hcg lukemista, siis että mitä se käytännössä tarkoittaa jos on liian matala? Toivotaan, ettei tarkoita mitään pahaa ja että se sieltä pian nousisi! Tsemppiä paljon :hug:

Nyt on ensimmäinen päiväkotipäivä takana, huh huh. Kivaa oli mutta kyllä väsyttääkin :) Nimiä en kaikkia vielä muista, mutta yli puolet jo ainakin! Turhaan mä niin paljon jännitin :D Ja lapsetkin piti musta, ainakin tuntui siltä. Osa vähän ujosteli vielä :)

Kp 22/32 Vielä tarvis jännitellä ainakin 10 päivää!

No niin, sieltähän se tätikin tässä päivän mittaan ilmesty, jännä juttu että aiemmin on tiennyt jo päivää-paria aiemmin tädin tulevan mutta nyt ei tuntunut kyllä yhtään mitään koko päivänä. Ei kai se auta kun alottaa yk4 ja jättää vauvahaaveet taka-alalle josko sitten tärppäis. Tosi kova pettymys se tädin tulo kyllä oli vaikka kuinka ei muka antanut itsensä toivoa parasta. Silti sitä vaan niin toivoi...Täytyy vaan toivoa että tässä nyt jaksaa suhteellisen aktiivinen olla tuolla peiton alla kun ens viikolla alkaa työharjottelu (mullakin päiväkodissa) ja sitten on lisäksi noin 100h omia töitä siihen päälle per kuukausi. Ja tätä tahtia siis maaliskuun puoleen väliin saakka...Mutta sit onkin jo ne häät :)

Nelli :hug: Toisaalta voi olla ihan hyvä, että nyt on tuota työsarkaa, jos haluat vähän mielelle tehdä breikkiä vauvahommiin. Muistaa vaan pupuilla eikä ajattele muuta sen kummemmin. Ja mukavia hetkiä hääjärjestelyiden parissa =)

Täälläki alkais ens viikolla opinnot ja töitäki taitaa olla enemmän. Tällä viikolla ois kouluhommia kotona tehtävänä, mutta enpä hirveesti oo jaksanut tehdä B) Vielä kun eilen nousi tuo lämpö lisää, niin on melko voimaton olo. Ihan kuumeen puoletta mulla kyllä on.

Kuinkas monella on keskiviikko vapaa? Ite mietin, että tulis uusi lautapelitilaus tänään, niin voidaan käyttää se päivä pelaamiseen B) Toisaalta voi olla, että mies menee tekemään töitä jos jotain kiirusta tulee. Että ei sen kummosempaa.

HImpura, oon tästä kuumeesta huolimatta niin törkeen hyvällä tuulella, että parempi häipyä tästä johonkin :xmas:

Moi!

Plussatuulista uutta vuotta kaikille!

Ja onnitteluni jälleen plussanneille!

Tulin vain nopeasti ja omanapaisesti päivittämään oman tilanteeni.
Elikkäs täti tuli tänä aamuna, eli yk2 pyörähti tänään siis käyntiin. Tosin ei ollut yllätys, oikeastaan en edes raskauden mahdollisuutta aatellut. Ovis oli mukavasti jouluna, jolloin ei ihan päässyt pupuilemaan silloin kun ois pitänyt, joten ajoitukset ei mennyt ollenkaan nappiin. Mutta tässä kierrossa yritetäänkin kahta kovemmin! :D

Valitettavasti en ehdi enempää, enkä edes lukea. Palasin eilen töihin esikoisen hoitovapaalta, joten nyt ei ole aikaa paneutua nettiin edes sitä vähää, mikä ennen oli.. :/ toivottavasti plussa pärähtäisi pian, vauvakuume on NIIIIIIN valtaisa!

mukavaa jatkoa kaikille! :)

Pahoittelut tädin vieraakseen saaneille ja tsemppiä lomiltapalaajille! Itselläni on tällä viikolla torstai ainoa työpäivä ja nautin kyllä omasta ajasta, ongelma on vaan että tähän uhkaa tottua :D

Iita83, ei kannata noilla kiertopäivillä vielä miettiä lääkkeitä tms. Ensinnäkin voi olla niinkin onnellisesti että ovulaatio on ollut myöhemmässä ja saat vielä plussan testiin. Toiseksi vuodon saa kyllä käynnistettyä Terolut- tms. keltarauhashormonikuurilla mutta ulkopuolelta tuotu hormoni ei välttämättä ole kovin hyvä juttu ovulaation kannalta, saattaa sekoittaa omaa hormonitoimintaa entisestään (etenkin jos kiertojen heittely liittyy ehkäisyn tai imetyksen lopettamiseen tms). Itse söin nyt talvella yhden Terolut-kuurin kun kp:t huiteli jotain kuuttakymmentä mutta päätin että toista en ihan heti ota, annan ennemmin systeemin toipua rauhassa. Toiset menkat tulikin onneksi ihan ajallaan, joten tämän perusteella ehkä kannattikin syödä :)
Sinuna ehkä odottaisin pari viikkoa, tekisin testin tai pari sinä aikana ja jos kp:t menevät 50 paikkeille tai hermot pettävät, voi kuurin hakeminen olla hyvä idea - kumpi nyt tapahtuu ensin :)

Saanko minä palata mukaan pinoon vaikka vielä ei saa uutta yrittääkään enkä ole miehenkään kanssa siitä puhunut, mutta vauvan kaipuu on niin kova tähän syliin että pakko päästä johonkin purkamaan :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Saanko minä palata mukaan pinoon vaikka vielä ei saa uutta yrittääkään enkä ole miehenkään kanssa siitä puhunut, mutta vauvan kaipuu on niin kova tähän syliin että pakko päästä johonkin purkamaan :'(

Totta kai, sillä laitoinkin että sitten kun haluatte niin teen rivin heti =) En viitsiny suoraan siirtää takaisin yrittäviin, kun ajattelin että siitä voi tulla paha mieli sitten. Voit vaikka laittaa yvnä mulle tiedot tai tännekin, miten vaan. Ja laita myös mihin haluat ja muut.

Ja tänne juuri kannattaakin tulla purkamaan, koska ei nuo keskenmenot kovin harvinaisia ole -ikävä kyllä! Tervetuloa! Vaikka paha mieli välillä oiskin, niin jos me voitais vaikka auttaa..ainakin siinä että saat purettua :heart:

Hyvää uutta vuotta!! Taas tullu paljon tekstiä. :)

Ensinnäkin saan taas onnitella plussanneita! Onnea onnea onnea!! :heart:

Adamalle ja Mutzillalle paljon paljon voimahaleja! Keskenmeno on rankka kokemus, sattuipa se sitten missä vaiheessa vaan. Saanko kysyä Mutzilla, että oliko sulla mitään aavistusta siitä, ettei kaikki ollut enää hyvin? :'( En voi edes kuvitella, miltä tuntuu kuulla tuollaiset uutiset. Minun "onni" tavallaan oli se, etten koskaan kuullut sydänääniä. Sain vaan kuulla, ettei pieni sydän syki. :(

Mulla ei ole tullut vielä menkkoja. Kaks kiertoa pitäis pitää kuulemma taukoa (tästäkin tuntuu lääkäreillä olevan kovasti eri mielipiteitä), mutta en tiedä maltanko. :/ Kun nyt tulis ne yhdet menkat edes. Eihän se välttämättä heti edes tärppää, niin siitä tulis jo lisää taukoa yritykseen. Rasittavaa, kun ei kierrosta ole mitään selvyyttä. :headwall:

Suhvelille tsemppiä töihin paluuseen!!

Iitalle :hug:

Nelli-86 Pahoitteluni tädin tulosta :hug:

suhveli Tsemppiä uuteen kiertoon ja töihin paluuseen :)

Bigwish Toivotaan, että sulla menkat alkaisi pian. Ikävää varmasti tavallaan vain odotella aloittamista..

Mulla on myös keskiviikko vapaa! Taitaa mennä levätessä kun oon niin väsynyt. Kaikki kaupatkin kun ovat kiinni..

Kp 23/32

Alkuperäinen kirjoittaja Iita83:
Onpas tekstiä tullut paljon.

En ole hetkeen käynyt lukemassa kirjoituksia... on ollut niin paljon kaikkea hommaa ja jotenkin alkoi masentaa, kun ei sitä plussaa niihin testeihin ilmestynyt :(

Mulla olis nyt sitten vissiin yk 3 tai 4 (en jaksa edes muistaa) ja kp 34/30....
Testejä olen tehnyt jo kaksi ja tulos on vaan negaa :'(

Kertokaapa milloin voisi soitella lääkärille, kun menkkoja ei kuulu?? eikös siihen ole jotain lääkitystäkin sitten?? Ajattelin että kierto pysyis siinä 30 päivässä kun on ollut viime kerrat niin tarkat.

Kyllä ne menkat voi heitellä, ainakin mulla kävi niin esikoista yrittäessä että sitä stressasi ja mietti niin paljon että oli kaks viikkoa menkat myöhässä (sitä ennen aina ajoissa) ja lääkäri totes että ihan normaalia!
nii ja kyllä se plussa voi tulla viikonki päästä siitä ku menkat ois pitäny alkaa, lippu korkealle vaan!

Unikeiju, lukemathan voi olla liian matalat alkion viikkoihin nähden. Aika usein tulee vastaan terveydenhuoltohenkilökuntaa, jotka töksäyttelee miten sattuu. Oli kyse raskauksista tai mistä vaan sairauksista. (Anteeksi vaan kaikille alalla oleville, en yleistä)
Mutzilla tervetuloa takaisin :hug:
Suhveli tsemppiä työarkeen, kestää aina hetken kun kaikki lähtee rullaamaan. Toivotaan sullekin pikaista plussaa, että olisi taas hyvä syy jäädä kotiin
Nellille kans työniloa
Mullakin olis muutostuulia töissä ja haluisin nyt niin jäädä kotiin. On väsähtänyt olo tohon paikkaan, pomo ei hoida asioita ja on vähän huoli, että onko tota kohta enää.. Omaa liiketilaa oon katellu jo jonkin aikaa ja nyt näyttää, että laman vuoksi niitä alkaisi löytyäkin. Mutta sit jos tämä vauva tulis, niin.. Äh, tottakai kaikki järjestyisi.
Nyt on taas joteskin positiivisempi mieli tähän vauvailuun. Ne viime viikon menkat oli kauhistus, kun tulivat niin lyhyellä kierrolla, mutta ne olivatkin ihan oikeat menkat, samanlaiset kuin silloin ennen. Eli oisiko nyt kroppa ennallaan, noin hormonaalisesti :laugh: joitain muita muutoksia on ehkä tullut, jopa pari rypynalkuakin..
Kuopus täytti eilen sen 6 vuotta, oltiin Stockalla valitsemassa synttärilahjaa ja sen aikaa taas tein pienen lenkin vauvanvaateosastolla. :heart:
Täällä on kp 8/18-29, alon tikuttaa ovista varmuudeksi jo eilen, pitäis vielä hankkia sitä greippimehua ja mitäs muuta..? Niin ja laittaa se kirves valmiiksi jo sängyn alle ;)

Yhteistyössä