Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 3

Foolihappoahan voi ostaa ihan erikseenkin ja sitä lisää suositellaan nykysin kaikille raskautta suunnitteleville. Mulla on lääkitys perussairauteen ja siksi tarvin noita reseptillä saatavia vahvempia versioita. Mulla riski hermostoputken sulkeutumishäiriöön on moninkertainen ja siihenhän se foolihappo tehoaa. Normioloissa napsin sillon tällön b-vitskukuureja ja syön hyvin. Aiemmin allekirjoittanut on vasta raskautuneena siirtynyt raskausvitamiineihin.
Minäkään en tykännyt Ladyvitan liuskoista, enkä siitä että piti niellä kolme isoa pilleriä, kun noilla lääkkeillä saa muutenkin vatsan täyteen heti aamutuimaan :laugh:
Mäkään en enää nykyisin raa'asta maidosta välitä, mutta juustoja ja hapanmaitotuotteita uppoaa kiitettävästi. Mutta varmuudeksi täytyy ottaa purkista lisää. Äiti on ollut maitotuotteiden suurkuluttaja koko ikänsä ja silti todettiin osteoporoosi jo vuosia sitten. Pitää varmistella, ettei iske samaa kohtaloa.
Et sellasia lauantai-iltapäiväjorinoita.
Alavatsa kipeä, mutta ovistesti negaa. Alan jo epäillä noita halpoja testejä, kuiteskin jo kp 11. Mutta tiedä enää näistä päivistä....
=)

Metsätähtönen Jaa joo, väsyneenä tuota luin niin meni vähän ohi :D

Sokeripala Sama täällä, vaikka en ole kauan yrittänytkään ( yk3 lopussa mennään ). Aina kun joku toinen plussaa, niin tulee mietittyä että mitä jos mulla meneekin vielä kauan. Iloinen olen kaikista plussista, mutta jotenkin sitä vaan kateus kurkistaa päätään. Jos joku samaan aikaan tai myöhemmin yrityksen aloittanut plussaa, niin kauhistun että apua mitä jos mussa onkin joku vika kun tuota onnisti aikaisemmin? Ei pitäisi liikaa miettiä ja stressata, mutta aika henkilökohtaisia asioitahan nämä ovat ja siksi se varmaankin saa tälläisiä tunteita aikaan.

Kultasiipi Mun käsittääkseni näitä vitamiineja voi syödä vaikka ilman yritystäkin. Nämä vaan on suunniteltu sopiviksi yrittäville, raskaan oleville ja imettäville. Että saa sitten juuri oikean määrän ja oikeita vitamiineja. Eipä kai siinä muuta eroa olekaan :)

http://www.kuopionlaakeinformaatiokeskus.fi/kysymys/kysymys7-03.pdf Kultasiipi, tuossa siis (sama linkki ku viime sivulla), niin on esim. tosta foolihapon tärkeydestä. Ja se taitaa olla kaikista tärkein, just vielä siinä vaiheessa tavallaan kun ei ehkä tiedäkään vielä raskaudesta. Samoin sitten ilmeisesti d-vitskuja tarttis, varsinkin talviaikaan. Mutta mulla nuo on tainnu oikeasti vaikuttaa tuohon sairastelukierteeseen, ettei niin pahana tule. Tosin itse popsin noita omega-3sia myös eli kalaöljytabuja, joten ei tiedä oikeen mikä näistä vaikuttaa ja miten.

Sitten noihin Sokeripalan ja Nallun juttuihin noista plussahommista ja muiden plussaamisista. Niin ite oon vielä ihan järkyttävän positiivinen muitten plussista :laugh: Mutta pakko sanoa, että hieman ärsyttää jo pikkuhiljaa, kun ei ole sitä tyhjennysvuotoa näkyny eikä kuulunu. Minähän mukamas sillon suunnittelin että otan sen tyhjennysvuodon tähän loma-ajalle..ei ole näkyny :laugh: No okei, kyllä sitä sillonki ties ettei välttämättä tule, mutta kieltämättä en uskonut että näin pitää alkaa odottelemalla odottelemaan kun e-pillerien jälkeen tyhjennys aina tullut nopeaa.

Täällä on lauantain kunniaksi shoppailtu ja oltu ruokkimatta lamaa ja muuta :saint: Mutta nytpä koiria käytteleen..on vaan pirun kylmä

Dakota paws tsemppiä yrityksiin ja pidetään peukkuja pystyssä :wave:

Nallu jännät paikat sullakin ;) koskas aattelit testailla?

Hyväsetti toivotaan että paha olo olisikin raskautta :heart:

Mutzilla voimia ja suuri :hug:

Mä syön noista raskausvitamiineistä sellaista kuin Multivita- raskaus ja imetys. Yhen tabletin oon ottanu ja varmaa jossain vaiheessa jos nyt siis raskaana olen niin joudun ottaa jonkun rautavalmisteen lisäksi.
Mul on nyt jo huippaamista ja epäilen et mul olis taas hemoglobiini alhainen. Nuorimmaisen odotusaikana jäin sairaslomalle kun hemppa laski 82.

Omaa napaa viel sen verran että taas eilen tein r-testin ja edelleen plussaa näytti. Tää on taas sitä varmistusta sinne tortaihin asti, mut tällä saan mielenrauhan.
Rinnat on olleet tosi kipeät ja yhet housut puristaa mahan kohalta kamalasti.

Puskajussi voihan se ovis tulla myöhemminkin et ei viel kannata menettää toivoaan =)

Muiden plussista ja vauva uutisista. Itse oon kans ollut kateellinen kun muut on ilmoitelleet plussista. Teki myös pahaa kun pojan kummitäti ilmoitti pari viikkoa sitten että odottaa taas vauvaa. Heti alko itsensä syyllistäminen et mikä on vialla kun ei meille vauvaa tule.

Mä syön kans aika huonosti noit maitotuotteita. Välillä iskee taas himo maitoon ja sit voi mennäkin yhellä kerralla koko litra, mut sit taas siitä voi kulua paljonkin aikaa ennen kuin seuraavan kerran tekee mitää maitotuotetta mieli.

Perjantaina kävin lääkärissä noista poskionteloista. Nyt mulla pitäis olla päällä kolmen kuukauden hevoskuuri, eli erilaisia nenä tippoja ym. Mut ne kun on kortisoni pohjaisia niin en voi aloittaa ennen kuin tiedän varmaksi et oonko raskaana vai en.
En kyllä lääkärille sanonu mitää vauvan yrittämisestä tai siitä et nytkin on mahdollisuus olla raskaana. Leikkauksestakin oli puhetta mut siihen sanoi menevänsä ainakin 3-6kk. Tai ei se varsinainen leikkaus operaatio ole vaan se tehdään kuulemma paikallispuudutuksessa ja voi kestää jopa pari tuntiikin.
Sitä ei kannata viel miettiä sen enempää kun ei tiedä missä vaiheessa tulee ajan kohtaiseksi =)

Mukavaa sunnuntai päivän jatkoa kaikille ja paljon plussa :whistle: niitä kaipaaville

Kyllä mäkin siis positiivisesti ajattelen muiden plussista. En tiedä annoinko toisenlaisen kuvan. Tarkoitin vain että kyllähän se kateelliseksi pistää, kun toisia onnistaa. En kuitenkaan negatiivisesti ajattele kenenkään plussauksesta.

Unikeiju-79 Ajattelin testailla ens perjantaina tai lauantaina. Tuntuu vähän siltä, ettei taaskaan onnista. Ei ole enää mitään oireita mihinkään suuntaan. Mulla on jotenkin vahva tunne, että kyllä sun masussa on vauva. Paljon paljon jaksamista odotteluun! ( niin vaavinkin kuin torstain odotteluun )

Äiti laittoi tuossa viestiä, että oli nähnyt unta musta. Siinä unessa sain kuulemma poikavauvan. Äiti sanoi, että unessa kuuli kaikki mitatkin, muttei sitten enää muistanut kun heräsi.

kp 28/32

Sunnuntaita :wave:

Meillä vietetään tänään Amerikka-päivää :D
Mä yllätin miehen tänään aamupalalla, laitoin amerikkalaisia pannukakkuja ja hedelmäsmoothieta ja kahvia tietysti. Ruuaksi meillä on burgereita ja raneja eli kaupan hampurilaissämpylöihin itse tehdyt pihvit ja muut täytteet ja lohkoperunoita. Ja cokista juomaksi. Illalla vois katsoa jonkin leffan jos telkusta ei tuu mitään hyvää.

Mä ajattelin tehdä testin varuiks 15 pv aamulla, lähden sit sinne ystävän luokse reissuun. Tietää vähän miten voi olla baarissa ;) Nyt menossa 23/28-30.

Nallu ymmärsin mitä tarkoitit plussa jutulla ;) Itellä on joskus ollut samanlainen olo :ashamed:
Kateelliseksi tulee silloin kun toista on onnistanut ja ite on yrittänyt jo pitkään ja aina joutunut pettymään :'(
Onnellisia ollaan kaikkien plussista :heart:

Minkuk ihanat ruuat teillä ollut =) ja onnea testin tekoon sekä toivotaan että plussa tulisi :heart:

Nyt sohvalle ja alan kattoo Paon toista tuotantokautta =)

Nallu, en minä ainakaan saanu käsitystä että pahasti muiden plussasta ajattelisit =) Luulen, että ne alkaa tosissaan tuntumaan pahalta varmaan sitten, jos on tosiaan jo ihan lapsettomuutta ja muuta eli tosi pitkään yritystä ja epävarmuutta tulevaisuudesta.

Pitäskö muuten voivotella tähän väliin, ettei ole pariin päivään tullu plussia, niin jospa niitä taas tulis heti pari? :D

MinkuK, kuulostaapa hyvältä :heart: Ite oon tykännyt tehdä esimerkiksi bratvurstileipiä, sinne väliin sitten paistettua sipulia ja kaikkea mössöä. Tosin ne paahtoleipähötöt ei siinä ehkä ole kaikista parhaimpia, mutta on hyvää..eihän niitä niin usein tehdäkään (itse asiassa yli puoli vuotta sitten on viimeks tullu tehtyä, hmm..) B)

Unikeiju, minusta ainakin kuulostaa hyvältä että testit plussaa =)

Ja sittenkin menin ja tilasin vielä liuskatestejä :laugh: Vaikka oon niin vannonut, etten osta niitä ja näin, mutta sitten mietin että en kuitenkaan raaski sillä digitaalisella testata ikinä B) Ja hyvä kun mulla on testausajat vielä niin kaukana, että hohhoh..

Hyväsetillä taisi olla maanantaina ainakin testejä postista tulossa, jos ei testauspäivä? :heart: Jännää kun on vähän ku koko ajan jollakin ne jännät päivät tulossa, niin jotenkin tuntuu nopeammalta tämäki aika.

Toisaalta ajasta tuli mieleen, että just eilen tuli mietittyä että on sitä jo vanha. En tiiä mikä lie kohtaus tuli, mutta tunsin itteni ihan supervanhaksi jotenki. Ja oon kuitenki edelleen sen 24, silti..ajattelin jo etukäteen noita seuraavia synttäreitä...

Joo huomenna pitäis testien tulla, viimeistään tiistaina... Kauheesti tekis mieli testata heti, mut yritän ootella loppuviikkoon.. Paha olo on vähän helpottanu, tosin illalla sitä on enemmän, ja oon vähän tavallista väsyneempi. Maha on kipeä.. ei menkkakipua kuitenkaan.. ja turvottaa... En saattanu eilen ja tänään syyä kanaa.. sama oire oli ensimmäisessä raskaudessa... Toivon ihan hirveesti et oisin raskaana, ja silti tuntuu etten vois olla... kp 26/33...

Metsätähtönen et vielä kovinkaan vanha oo :D on meitä vanhempiaki =)

MinkuK ja Nallu toivottavasti tulee plussa :)

Heippa!
Eka työviikko takana, ja ihan hyvinhän se sujui. Huomenna onkin jo eka työmatka, ja olen sitten samalla eka kertaa yötä poissa kotoa sen jälkeen, kun esikoinen syntyi. Kyllä ne mun miehet täällä varmasti hyvin pärjää ilman muakin.

Ovisaika täällä meneillään.Täytyis kai tänään yrittää sitä hyödyntää ja sitten taas tiistaina, kun tulen kotiin. Ettei vaan menis just huomenna ohi se paras päivä tuon reissun takia. No, ehkä se ei ihan niin tarkkaa ole.

Ovistikkuja on mulla tuolla laatikossa odottamassa. En ole nyt pariin kiertoon tikuttanukaan. Se tuntuu aika hyvin kuitenkin ajottuneen nyt aina kp 14-15, joten ei ehkä niin tarpeen ole testailu, kun tietää ajankohdan melko hyvin muutenkin. Mut voishan ne poiskin käyttää. Ensi kierrossa sitten, jos/kun tarvii.

Heippa!
Eka työviikko takana, ja ihan hyvinhän se sujui. Huomenna onkin jo eka työmatka, ja olen sitten samalla eka kertaa yötä poissa kotoa sen jälkeen, kun esikoinen syntyi. Kyllä ne mun miehet täällä varmasti hyvin pärjää ilman muakin.

Ovisaika täällä meneillään.Täytyis kai tänään yrittää sitä hyödyntää ja sitten taas tiistaina, kun tulen kotiin. Ettei vaan menis just huomenna ohi se paras päivä tuon reissun takia. No, ehkä se ei ihan niin tarkkaa ole.

Ovistikkuja on mulla tuolla laatikossa odottamassa. En ole nyt pariin kiertoon tikuttanukaan. Se tuntuu aika hyvin kuitenkin ajottuneen nyt aina kp 14-15, joten ei ehkä niin tarpeen ole testailu, kun tietää ajankohdan melko hyvin muutenkin. Mut voishan ne poiskin käyttää. Ensi kierrossa sitten, jos/kun tarvii.

Täällä yk 2. Eihän tuo vielä paljoa ole, mutta silti jotenkin pettymys kun ei ekasta tärpännyt niinkuin esikoisen kohdalla. Epäilen kyllä, että minulla on lievä kohdun laskeuma. En tiedä vaikuttaako raskautumiseen, olisi pitänyt jumpata niitä lantionpohjan lihaksia synnytyksen jälkeen, mutta jotenkin se vaan jäi.

Onnea plussanneille! Kyllä se aina iloiseksi pistää ja toivoo että itsekin plussaisi!

Täällä kp 14/31?. Ovis on testattu tikulla (tein ja käytin kylläkin ekaa kertaa, enkä oikeen ole varma tulkitsinko oikein) ja peiton alla ollaan vietelty sunnuntai :) Toivotaan parasta!

Memmu84: täälläkin yk 2 ja mullakin oli kauheet odotukset viime kierrossa että nyt tullaan raskaaksi (ekaa tehdään) mutta eipä sitten tultu. Oli se kyllä vähän pettymys, toivottavasti ei tarvitsisi kovin montaa kuukautta pettyä! Ja itsellläni vielä se että koska ekaa yritetään niin eihän sitä tiedä jos vaikka olisimmekin lapseton pariskunta :( mutta toivotaan parasta!

Memmu, tsemppiä tähän uuteen kiertoon kuitenkin. Jos se tosiaan olisi noin pienestä kiinni, kuin lantiopohjalihasten jumppaus, niin sitähän voi tehdä koko ajan. Ja nehän on helppoja, voi vaikka koneen äärellä aina kaksplussaa lukiessa supistaa ja löysätä sarjoissa =) Eikös noita raskausaikanakin kehoteta pitämään kunnossa, näin oon ainakin ymmärtänyt? KOska muutenhan ne ehtii kylä 9kkn aika ns. lösähtää, mikä ei ehkä välttämättä synnytystä ajatellen ole toivottua. Mutta enpä näistä sen enempää, kun ei ole kokemusta..mutta tuo jumppa on kuitenki aika nopeaa. Luulenpa Memmu, että saat myös nopeaan tulostakin =)

Lumina, tästäkin porukasta taitaa yli 90% kuulua niihin, jotka plussaavat vuoden sisään. En ihan tarkkaa prosenttia muistanut, mutta tuollainen taisi olla se. Tosin pakko sanoa, että vuosi on muuten ihan helkutin pitkä aika!

Ite kaivelin tossa joku päivä Cerazettesta vähän tietoja. Siinä luki, että koeryhmässä 2 laattaa putkeen syövät ja sitten lopettaneet ovat ovuloineet 7-30pv lopetuksen jälkeen. Ja sitten oli joku toinenki jännä tieto, jonka näemmä unohdin :laugh:

Tässä itellä oli nimettäin yks päivä vähän epätoivonen hetki! Tänään on nimettäin laskutavasta riippuen 16.-17. päivä pillereiden lopetuksen jälkeen...mitään vuotoja ei ole tullut. Ja vielä kaiken kukkuraksi oikeastaan tämä aika on menny tosi nopeasti jotenkin, nyt vasta tajusin, että tuostahan on jo noin paljon aikaa! Yli puoli kuukautta!

Plussatuulia varsinkin Hyväsetille ja olikohan muillakin vielä testauksia tulossa..ainakin Nallulla loppuviikosta =) Jospa saataisiin lisää piristäviä uutisia :heart:

Metsis, voihan olla että sulla on ovis tuloillaan (tai mennyt jo), vaikkei tyhjennysvuotoa ole tullutkaan.. :heart: Mihin minien ehkäisyteho perustuu?
Unukeiju, mä mietin itekki et oli kuitenkin aika varhaista noilla kiertopäivillä murehtia. Kierto kun normisti on ollut 29, nyt vaan sattu kaksi lyhyttä kiertoa peräkkäin.
Niin ja sitäpaitsi tikutin äsken ja tuli näin synttärilahjana vahva ovisplussa. Mieskin on tulossa käymään himassa aamupäivällä, et pitänee hyödyntää tilanne. Tosin kuopus on kotona, mutta tämä on niin tärkeä tilanne, että laitamma hänet telkkarin ääreen istumaan tai läppärille pelaamaan. Harvemmin tulee käytettyä tälläsia lastenvahtikeinoja :saint:
Juu, et näin täällä =)
plussapuhureita kaikille!!

Noilla mun mineillä käsittääkseni pyrkii estämään ovulaatiota (ei tosin aina onnistu) ja pääosin homma perustuu siihen, että limat ois niin sitkasta ja näin, ettei pääsisi siittiöt eteenpäin. Jotenkin noin se meni :laugh: Toivotaan tosiaan, että ois jo ovulaatio ollu :laugh: Taitaa tosiaan olla sen toiveajattelun puolella..

Puskajussi, onnistuneita oviksen hyödyntämisiä :D

Ihan pakko tulla käväsemään tällä palstalla..ketjusta en tiiä onko oikea mutta :D
Oli siis tarkoitus jättää ehkäisy pois tässä talven/kevään aikana. Ehkäisynä minipillerit.

Nyt on vaan sellainen tilanne että, ne menkat ei vaan ala. Aina on alkanu suht säännöllisesti.
Meillä kaks lasta..Poika 08/06 ja tyttö 06/08.
Nyt vaan ihmettelen että onko kierto voinut mennä niin sekaisin yhtäkkiä ja menkat ei sen takia ala vaikka olis pitäny? Vai onko käynyt niin että olenki raskaana?Huoh..yksin asiaa joutunu miettimään monta päivää..Oli pakko purkaa johonki(sellaseen paikkaan toistaseksi missä kukaan ei tunne ;) )
Oireeksi on tullu pahaolo ja menkkajuilinta(mitä on siis ollut jo n.kolmisen päivää )
Tässä tilanteessa tuntee itsensä ns ekakertalaiseksi :laugh: ( sen takia koska ehkäisy ollu käytössä eiliseen asti ja en usko raskautumiseen ehkäisyn aikana :D )

Tervetuloa HelinäKeiju10, haluatko listoille? :flower:

Mulla on myös nuo minit ollut käytössä eikä ole tyhjennysvuotoa näkynyt. Ilmeisesti se voi jättää välistä tulematta, mutta on varmaan vähän harvinaisempaa. Meillä on kuitenki eletty siihen malliin, että ovulaatio saa olla vaikka joka päivä, että on peittoja heiluteltu :laugh: Tosin mulla on nuo pillerit jäänyt tuossa 16-17 pv sitten, että ihan ilman ehkäisyä siis menty.

Hyväsetti, eihän tuo hiiva merkkaa kuitenkaan sitä että menkat alkaa. Kattoo nyt =)

Ootteko kattoneet tuota Martinan ja Eskon vauvakuume-ohjelmaa? Ite just katoin jonku uusinnan tuosta. Oli ihan kiva ku näyttivät vähän treenausta, teki nimettäin aika rankkoja vatsalihaksia noille viikoille kuitenki, ja olin ajatellu ettei varmaan ole ihan sopivia. Mutta näemäm sopiikin. Taino omasta olostahan ne ovat kii aina. Olis muuten itellekki kiva käydä pari kertaa kuussa jossain aromahieronnassa jne B)

uoh ja lisää huolia tulee, kukaan ei olekaan kirjoittanut vielä hautauslupaa vaikka ollut sillä lääkärin pöydällä VIIKON...toivottavasti saadaan se huomenna mukaan kun pojat haetaan :'(

Mutzilla Todella paljon voimia nyt sinulle hautajaisiin ja muutenkin :heart: Niitä tulet tarviimaan. :heart:

No mutta tänään soitin neuvolaan ja pyysin lähetettä labraan. Käyn huomis aamuna pissaamassa purkkiin ja huomenna saan sit tietää jo tuloksen. Neuvola täti veikkaili että olisin viikolla 9, mutta ei vielä varmaa. Torstaina olisi eka neuvola käynti sit ja 8.2 olisi sit jo eka ultra. :)
Rinnat on entistä kipeämmät aina päivä päivältä.
Sit viikonloppuna heräsin yöllä 2-3 aikaa syömään 3 kiiwiä :laugh: Ukko naureskeli aamulla että alkaa nuppi mennä sekasin :laugh:

Mutzilla voimia tulevaan.. :hug:

joo ehkä hieman voimakkaasti tohon hiivaan reagoin... Mulla vaan niin kummallisia oireita, jotka ehkä selittys raskaudella, ja jos en raskaana ole, niin mikä mua sit vaivaa.... :/
Testit tuli, mut yritän ootella perjantaihin ennen ku testaan ettei tulis turhia negoja..

Hyväsetti Koitahan jaksaa odotella loppuviikkoon, vai oletko tilannut jotain herkkiä testejä? Kyllähän usealla puhkee hiivaa raskausaikanakin, joten älä vielä toivoasi menetä! Plussaonnea!

memmu84 Onnea uuteen kiertoon! :hug:

Metsätähtönen Onkohan sulla ovis siis ollut jo, tai tuloillaan. Jos kerta ei välttämättä vuotoakaan tule ennen. Meinaatko testailla jos venähtää kunnolla vuodon odottelu?

Mutzilla Ikävä kuulla, että noin on käynyt. Toivottavasti saatte sen huomenna mukaan. Jos vaikka lääkäri korjaisi asian. Voimia hautajaisiin!

Niistä lantionpohjanlihaksista, kyllähän niitä helposti treenaa. Ei vaadi kummempia, saa vaikka samalla makoilla ja kattella telkkaria tms. Mä ostin kuulatkin jo "valmiiksi", ennen oon treenaillu vaan ilman. Aloitin treenaamaan siis kuulilla jo, niin on raskauden aikana mahdollisimman hyvät nuo lihakset. Eikös se auta synnytyksestä toipumaan. Ostin myös sellaiset valmiiksi, mitkä sopii jo synnyttäneille :D

Unohdinkin mainita, että mut siirrettiin alle 3-vuotiaiden ryhmään päiväkodissa. Tänään oli ensimmäinen päivä siellä. Muuten todella kivaa, mutta meitä "tätejä" on vähän liikaa siellä. Kerrankin näin päin. Ei oikein tekemiset riitä.

Ihanaa muuten kun pakkaset laski, tarkenee polkeakin tuolla ulkona B)

Kp 29/32

terve!
Meillä vielä puolet pillerilevystä jäljellä ja sit viikon väli ja sit alkaa yritys.Eli edelleen ensi kuulla.
Vähän jännittää kun edellistä niin kauan yritettiin ja porasin melkein joka kuukausi kun ei kuulunut vauvaa.Ihan ok mielin taas,pitkähkön lievän masennuksen jälkeen.Mies ei ymmärtäny mun masiksia ollenkan ja vähän siitä tapeltiinkin mut eiköhän se tästä.Jos tilanne muuttuu taas kurjempaan niin siirretään yritysajankohtaa mut ei näillä näkymin.Ite olisin valmis jo pillereiden aikana yrittämään mutta mies pelkää että e-pillerit tekisi mahdolliselle vauvalle hallaa.

Yhteistyössä