Taloudellinen pärjääminen

varjon tyttö

Uusi jäsen
12.02.2010
4
0
1
Hei! :wave:
Minua kiinnostaisi kuulla useamman lapsen yh-äidin taloudellinen pärjääminen? Varsinkin pienituloiset, työttömät tai kotiäidit.

(esim.)
-Paljon teillä on kuukaudessa rahaa käytettävissä?
-Paljon on menot?

Itse olen naimisissa, kolmen lapsen kotiäiti. Erilleen muutto on pyörinyt mielessä nyt viimeiset puoli vuotta. Päivittäin pari kuukautta. Eniten minua huolettaa taloudellinen puoli. Minulla ei ole koulutusta eikä työpaikka odota. Kotona olen ajatellut lapset hoitaa, kunnes nuorimmainen täyttää 3 vuotta ja siihen menisi vielä pari vuotta.

No, mulla on palkka 1600?/kk siitä verot yms pois . elarit n.276? ja lapsilisät 303?/kk siinä on kaikki tulot ja menoja on paaaaaljon enemmän joten ulosottoon meni ja menee edelleen lisää.
Talon jouduin myymän ja yt sit ei oo minkäänlaista asuntoa. kova etsiminen on menossa vaan eioo-eioo

Mä olen kahden lapsen yh,kotiäiti,ja rahat riittää vallan mainiosti joka kuukausi. Saan kotihoidontuen,asumistuen,lapsilisät ja elatuksen(minimin). Kun laskut on maksettu kuukauden alussa niin ruokaan ym huvituksiin jää noin 400e kuukaudessa. Ja lähes joka kuukausi jää jotain säästöönkin. Kun järkeä käyttää niin kyllä ne rahat saa riittämään. Ollaan matkusteltu,käyty Linnanmäet,risteilyt,Muumimaailmat ym. En pelännyt yhtään kun yksinhuoltajaksi rupesin,tiesin pärjääväni koska olen aina ollut hyvin järjestelmällinen ja järkevä rahaa-asioita hoitaessani. Rahan takia suhteessa ei kannata kärvistellä!!!

Yhteistyössä