Opiskelijakuumeilijoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laurainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Laurainen

Uusi jäsen
10.11.2012
1
0
1
Kuopio
Onkos täällä muita, jotka vielä opiskelevat ja suunnittelevat tai vaikka miettivät vain lapsen saamista ennen valmistumista?

Olemme avopuolison kanssa 27-vuotiaita, toista ammattia opiskelevia. Minulla valmistumiseen menisi täysipainoisesti opiskellen parisen vuotta, hänellä 3-4. Nyt viimeaikoina olen ruvennut tajuamaan, ettei tästä enää nuorruta.. Olen n.30 kun valmistun. Jos suodaan, haluaisimme pari lasta, mielellään useamman vuoden ikäerolla, ja hups keikkaa, sitä vain koko ajan vanhenee. Suvussamme menopaussi on alkanut jo melko aikaisin, joten hedelmällisyys tietenkin huolettaa.

Paljon ajatuksia puolesta ja vastaan pyörii mielessä, tahtoisin äkkiä työelämään, mitä taloudellinen todellisuus on lapsiperheessä, jossa toinen opiskelee ja toinen pitää siitä taukoa, kadunko jos odotan valmistumiseen ja teen vielä töitä muutaman vuoden ja sitten vasta yritämme, miten ikä sitten vaikuttaisi minun jaksamiseen lapsen kanssa..
Kertokaa tekin omista mietinnöistä, ja olisi kiva kuulla myös jo äideiltä, että onko nämä asiat joita mietin sitten lapsen tultua ihan turhia! :)

Yhteistyössä