talon rakennus edessä. Mitä mun pitäis tietää?

• Viestiketjun aloittaja päivää
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mitä mä oon sun kirjoittelua lukenut, niin sähän oot ollut itse koko ajan innoissaan raksailusta. mulla ei ole ollenkaan sellainen tunne, kun tähän lähdetään... enempi pelottaa!!
Juu, kyllä tosiaan olen enimmäkseen ollut pelkästään hyvillä fiiliksillä ja innoissani :). Mutta kyllä muakin alkuun pelotti, eikä vähiten kaikkien kauhutarinoiden takia. Ja mähän olisin halunnut vanhan talon jota rempata. En siis alunperin olis halunnut edes rakentaa. Tai oikeastaan en välttämättä edes omakotitaloa laisinkaan, isompi rivari olis ollut mainio :D. Mutta kun hanskaan tarttui unelmien tontti, niin se oli sitä myöden selvä :).

Olis tosi hassua jos ei yhtään pelottais tuollainen iso hanke. Onhan siinä paljon muutosta yhdelle kertaa, projekti vie aikaa ja on kaiken lisäksi raskas ja rasittava. Siksi kannattaa oikeasti olla realisti ja miettiä jutut mieluummin pahemmiksi kuin mitä ne todellisuudessa on. Samaten budjetti kannattaa mieluummin laatia liian väljäksi (kaikkea rahaahan ei ole pakko käyttää) kuin tiukaksi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:
Ite en ole koskaan rakentanu tai ollu auttamassa mitenkään.
Sen vaan muistan kun isäni oli joka viikonloppu talkoissa veljensä talolla.
Eli kannattaa käyttää tollaista talkoo porukkaa! Ihan tyytyväinen isäni oli kun kahvit sai palkaksi ja innoissaan sinne aina lähti!
Sulla on sitten kyllä aivan valtavan ihana isä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja että:
-miehellä perhe-elämää on se, kun se raataa raksalla 24/7. Ja keskustelemalla asia ei aukene.

Lisäksi on rankkaa, ja huolestuttavaa, kun jokaikinen härpätin pitää maksaa omasta pussista.

Sopimukset, hinnat ja tarjoukset pitää kaikki pyytää paperilla, ei sanallisia sopimuksia.
Meillä vähän tällästä! Jos mies ei ole töissä on raksalla, jos ei raksalla niin sitten töissä.. Onneksi loppusuora jo häämöttää mutta ei se paljon lohduta..
Parisuhde on toistaiseksi kestänyt kun osaa itsekkin asennoitua siihen ettei
se mies sitten kotona tee mitään kun ei jaksa..
Vähän harmittaa että kolmas nyt tulossa eikä ole itse jaksanut avuksi mennä.

Yhteistyössä