Talo asiaa tai paremminkin laina ja elatusapuasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnistuisiko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnistuisiko

Vieras
Meillä ero tuli ero miehen kanssa ja nyt sitten tätä talo asiaa tässä sumplitaan, että miten minä voisin jäädä tähän lapsien kanssa. Tiistaina menen kyllä juttelemaan viisaamman kanssa, mutta kysyisin onko tällä palstalla kukaan toiminut näin. Elikkä jos me miehen kanssa maksettaisiin normaalisti laina loppuun, elikkä mies oman osuutensa ja minä omani, mutta miehen osuus olisikin lasten nimissä ja mies maksaisi ton lainasumman, mutta ei elareita ollenkaan, elikkä mies kuittaisi elarit tolla, että maksaisi lainaosuutensa pois ja talo olisi sitten toinen puoli minun ja toinen puoli lasten.

Tässä on nyt kaikin tavoin mietitty miten toimia ja mikä olisi järkevin tapa.

vaikea nähdä miten hyödyttäisi sinun taloustilannetta. aiotko kerjätä suvulta rahat lasten elättämiesen ja muihin laskuihin? vai mieheltä nekin.

on väärin jättää mies puille paljaille, vaikka feministi olenkin.

hän tarvitsee myös asunnon, elämän, ruokaa jne.

Sinä ja lapset ette ole ne, kenen ympärillä maailma pyörii.

Jos mies lahjoittaa lapsilleen talon, lapset joutuvat maksamaan lahjaveroa.
Mies ei myöskään enää hyödy asuntolainan korkovähennyksestä verotuksessa, jos muuttaa pois, mutta maksaa silti lainojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja feministi:
vaikea nähdä miten hyödyttäisi sinun taloustilannetta. aiotko kerjätä suvulta rahat lasten elättämiesen ja muihin laskuihin? vai mieheltä nekin.

on väärin jättää mies puille paljaille, vaikka feministi olenkin.

hän tarvitsee myös asunnon, elämän, ruokaa jne.

Sinä ja lapset ette ole ne, kenen ympärillä maailma pyörii.

No siis enhän minä noin ajattelekaan. Tää idea vaan tuli muualta ja mietin sitä. Ja tossahan olisi tarkoitus että mies maksaisi elatussumman könttänä ja sitten sen ei enää tarvitsisi sitä maksaa myöhemmin kun laina on maksettu pois. Mun taloudellista tilannetta se hyödyttäisi sen, että laina-aika olisi lyhyempi kuin mitä se olisi jos koko laina tulisi mun nimille.
Mut siis tämä vaan oli idea ja siksi kysyin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mut jos mies omistaa puolet talosta, niin eikö hänen tarvitse myydä tai lahjoittaa oma osuutensa sulle? Vai onko kyseessä avioero ja ositus?

Ei olla naimissa, ollaan oltu avopari ja omistetaan tää talo puoliksi. Mulla on kohta tän asian kanssa pää ihan totaalisesti sekaisin, kun tulee kaikenlaisia ehdotuksia puolelta sun toiselta ja mies ei itse ota mitään kantaa mihinkään. No tiistaina menen yhden tutun juttusille, joka näistä asioista tietää ja osaa ehkä sanoa mitä pitäisi tehdä, kyseinen henkilö on tehnyt edellisetkin kauppakirjat.

Yhteistyössä