V
vierailija
Vieras
Minulla heräsi huoli kun Amerikassa asuvat sukulaisen kertoivat Angelan kyselleen heidän lapselta kysymyksiä, joita tietokoneen on lähes mahdoton kysyä. Kissa oli kerran (lapsi oli vanhemman vieressä kytkenyt sovelluksen päälle) mm aloittanut keskustelun kysymällä missä huoneessa lapsi on, missä lapsen veli on, puhutellut lasta nimellä sekä neuvonut lasta suutelemaan. Virtuaali kissa siis tunsi lapsen ja jatkoi keskustelua asioista joista oli keskustellut ennenkin.
Vanhemmat imoittivat poliisille ja asiasta on muistaaksenii käynnissä tutkinta.
Käsittääkseni epäilyksenä on, että Kissan takana VOI olla ihminen. Mutta läheskään aina ei ole. Eli kissa toimisi mahdollisena kanavana pedofiileille. Pelottavaa tässä on, että pedofiili pääsee toistuvasti saman lapsen kanssa juttusille ja samalla näkee hänet kameran kautta. Kissa on ilmeisesti kysellyt lapsilta melko henkilökohtaisia kysymyksiä.
Ite varoitin lapsiani tästä sovelluksesta, eikä sitä ladata lasten laitteisiin. Muutenkin olen varalta peittänyt lasten kännyjen ja tablettien etukamerat kännykkätarralla, ihan varmuuden vuoksi. Ja tietysti kaikkien on hyvä muistuttaa lapsia siitä ettei netissä saa antaa itsestään tieoja.
Minulle kävi (itse pelasin Talking Angelaa) ja pelasin ihan normaalisti, pelissä neuvottiin kirjoittamaan "illuminata" jotta saisi lisää leikki rahaa. Kirjoitin sitten sen ja puhelimeeni syttyi valo. Sain sen vaivalla pois, mutta syy siihen että poistin pelin oli se kun noin päivä sen jälkeen, peli pimeni ja sen jälkeen se syttyi, mutta noin puoleksi sekunniksi näin väläyksen huoneesta jossa oli kalju mies... Tuon jälkeen poistin pelin
T. Pelin "uhri"