TÄIT!?!? Miltä ne näyttävät täikammassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päätäitäkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päätäitäkö?

Vieras
Onko ketään, jolla olisi ollut täitä itsellä tai lapsilla?

Minua itseäni on kutittanut päästä jo viikkoja ja muutaman kerran päässä on näkynyt punainen verijälki, jossa rupi päällä. En vaan tiedä, olenko itse raapinut päähän jäljet vai ovatko ne täiden aikaansaannoksia.

Kävin tänään ostamassa täikamman, mutta en osaa tulkita sitä. Kammatessa kampaan jää sellaista hilseen näköistä valkeaa. Onko se hilsettä vai jokin täin vaihe? Yritin googlettaa, mutten löytänyt mistään kuvia, miltä täin eri kehitysmuodot näyttävät täikammassa. Joskus päässä on näkynyt mustia ihan pikkuruisia pisteitä, mutta olen olettanut niiden olevan ulkona hiuksiin lentäneitä hiekanmurusia.

Apua?

paatai1.jpg

näyttää hilseeltä ne munat. mutta tiukemmin hiuksissa kiinni. meidän likan pääsät täitä ei meinannut erottaa,koska niin saman värisiä kuin hiukset. kampaa kammalla vaalealle paperille siitä kyll näkee jos jo kuoriutuneita otuksia

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=512/sprog=4/grp=2/menu=1/
Täi on loishyönteinen, joka elää imemällä verta ihmisen päänahasta. Se on 2-4 mm pitkä ja väriltään harmahtava. Täi elää päänahan tuntumassa, josta se etsii lämpöä ja kosteutta. Se on nopealiikkeinen, ja siksi sitä voi olla vaikea havaita hiusten seasta.
Saivareet on helpompi nähdä. Ne muistuttavat hilsettä tai talkkia. Saivareet ovat niin tiukasti hiuksissa kiinni, että niitä on hyvin hankala poistaa. Vetämällä hiusta etusormen ja peukalon välissä voit selvittää, onko kyseessä saivareet vai hilse. Saivareet jäävät hiuksiin kiinni, mutta hilse irtoaa. Täitä voidaan etsiä tekemällä hiuksiin jakauksia parin sentin välein, kunnes koko päänahka on tutkittu. Täitä ja saivaria löytyy yleensä eniten niskasta ja korvien takaa.

Yhteistyössä