Taisin pistää kaverille pahasti takasin... Kai se nyt suuttu sitte, no IHAN sama...

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Oonko mä tosiaan ainut jonka mielestä grillauksen yhteydessä saa ottaa kaljan ja vaikka pari? Meillä kun grillaillaan perheen kanssa (kun on sisarukset ja vanhemmat yms kaikki koolla) niin kyllä siellä on itse kullakin olutta kädessä grillipihvin kylkiäisenä. ENkä puhu nyt ryyppäämisestä, se on asia erikseen, mutta pari kaljaa grillatessa? Tosin eipä meillä kyllä kaikki juo :D mutta ne ketkä juo, en katso pahalla. Vasta jos kyse on humaltumisesta.

mä oon sit vähintään yhtä outo :ashamed: :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Mun mielestä grillaus ja 1-2 olutta/sidukkaa sopii yhteen. Ja jos kerran on sovittu että grillataan, niin mun puolesta olisivat saaneet ne pari pulloa tuoda mukanaan. Lapset ei kärsi siitä jos näkevät aikuisen juovan pullon olutta/siideriä ruokailun ohessa.

Ja mä en taas ymmärrä mitä tekemistä grillaamisella on oluen kanssa... :D
En vaan käsitä, mun mielestä niillä ei oo mitään yhteistä tekijää... ja jos grillatessa tulee jano, niin minä juon ihan vettä :D :D siis en tajua sitä mikä siitä grillaamisesta tekee niin "vaativan" että siinä pitää rentoutua kahden kaljan kanssa :D

Ja minä en ymmärrä seuraavia asioita:
- jos ei itse juo, niin miksi kukaan muukaan ei saisi?
- miksi 1-2 olutta käsitetään samaksi asiaksi kuin hiprakka tai humala, vaikka ne eivät sitä ole?
- miksi olut ei voi olla vain juoma muiden joukossa, miksi se heti yhdistetään rentoutumiseen tms?

ja
- onko 1-2 muutama?
-jos meet vieraaseen taloon kylään ekaa kertaa niin nappaatko mäyrän mukaan
-miksi?

Mun mielestä 1-2 on pari, muutama.
Jos menen vieraaseen taloon ensimmäistä kertaa kylään, niin en vie mäyräkoiraa mukanani (en juo juuri muutenkaan, menee ehkä 6 olutta tai siideriä per kalenterivuosi) . Mutta jos kutsutaan grillaamaan, niin veisin mukanani varmaankin sekä kanaa yms grillattavaksi että siideriä tai olutta juotavaksi (tarjottavaksi kaikille, ei mulle itselleni) , vaikka en olisikaan koskaan ko. paikassa ennen käynyt.

Mun mielestä grillaus ja 1-2 olutta/sidukkaa sopii yhteen. Ja jos kerran on sovittu että grillataan, niin mun puolesta olisivat saaneet ne pari pulloa tuoda mukanaan. Lapset ei kärsi siitä jos näkevät aikuisen juovan pullon olutta/siideriä ruokailun ohessa.

En vaan käsitä, mun mielestä niillä ei oo mitään yhteistä tekijää... ja jos grillatessa tulee jano, niin minä juon ihan vettä :D :D siis en tajua sitä mikä siitä grillaamisesta tekee niin "vaativan" että siinä pitää rentoutua kahden kaljan kanssa :D

- miksi 1-2 olutta käsitetään samaksi asiaksi kuin hiprakka tai humala, vaikka ne eivät sitä ole?
- miksi olut ei voi olla vain juoma muiden joukossa, miksi se heti yhdistetään rentoutumiseen tms?

ja
- onko 1-2 muutama?
-miksi?

Mä käsitän muutaman, että se on 3-4 (eli ei paljon eroa parista), ja en tiiä nappaanko mäyrää mukaan mennessäni ekaa kertaa johonkin, mutta kyllähän se kivalta kuulostaa jos tiedossa grillausta ja siinä saa naukkailla muutaman olusen. Tuskin sillä niin väliä onko ensimmäistä kertaa vai ei..

No mä en pistäis pahakseni jos joku tulisi meille mukanaan pari olutta... Ja jos tulee kaks henkilöä niin onhan niillä muutama pullo mukanaan vaikka molemmat juovat sen pari? :)

Usko pois, siinä missä toiselle valkkari maistuu tietyn ruuan kanssa, olut voi maistua grillipihvin kanssa jollekkin toiselle erinomaiselle yhdistelmälle. Tuskinpa sitä olutta sen alkoholin takia kitataan, vaan eiköhän se ole se maku :)

Minen ymmärrä mitään alkoholia juomisen(heh heh, siis SYÖMISEN ) kanssa.. minä juon maitoa tai vettä jos mun on pakko jotain juoda... :)
Olen siis outolintu... :)

Ja en ole raivoraitis edelleenkään... en vaan käsitä mitä hyötyy moisesta on.

Mä taas en ymmärrä kännien vetämistä ja juomista juomien vuoksi, mutta alkoholia käytän tai lähinnä nautin ruuan kanssa. Lasi viiniä kruunaa muutenkin hyvän illallisen ja grillatessa joskus maistuu olut.

Siis sulla on mielestäni täys oikeus kieltää se parinkin juominen.Tosin meillä kyllä se yks tai kaks otetaan kun grillaillaan.Mutta saahan sitä kotonaan kieltää muitten juomiset.
Mutta musta oli myös tulta sun kaverilta tosi fiksua kun kysyi sun mielipidettä asiaan!Plussat hälle siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Oonko mä tosiaan ainut jonka mielestä grillauksen yhteydessä saa ottaa kaljan ja vaikka pari? Meillä kun grillaillaan perheen kanssa (kun on sisarukset ja vanhemmat yms kaikki koolla) niin kyllä siellä on itse kullakin olutta kädessä grillipihvin kylkiäisenä. ENkä puhu nyt ryyppäämisestä, se on asia erikseen, mutta pari kaljaa grillatessa? Tosin eipä meillä kyllä kaikki juo :D mutta ne ketkä juo, en katso pahalla. Vasta jos kyse on humaltumisesta.

mä oon sit vähintään yhtä outo :ashamed: :snotty:

Mä kyllä kuulun kans tähän outolintujen kastiin... Vaikka itse en juo lainkaan mua ei häiritse pätkääkään jos grillaillessa muut ottaa pari kaljaa muussa kuin humaltumistarkoituksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:

ja
- onko 1-2 muutama?
-miksi?

Mä käsitän muutaman, että se on 3-4 (eli ei paljon eroa parista), ja en tiiä nappaanko mäyrää mukaan mennessäni ekaa kertaa johonkin, mutta kyllähän se kivalta kuulostaa jos tiedossa grillausta ja siinä saa naukkailla muutaman olusen. Tuskin sillä niin väliä onko ensimmäistä kertaa vai ei..

hömppää peesaten

Mä en nyt tajunnut. Sun mielestä siis alkoholia saa juoda vain silloin, kun juo oikein juomismielessä? Jos sitä ei saa yhdistää grillaukseen tai muuhun ruokailuun? :o

En ole myöskään koskaan juonut juomismielessä alkoholia... en vaan käsitä miksi se juominen pitää änkee johonkin grillaukseen mukaan... ja kun on lapsia, niin vielä vähemmän käsitän tätä...
Mulla on takana paha paha lapsuus ton alkoholin kanssa ja myönnän että siitä on jäänyt mulle jonkinasteinen kammo...
Eikä siitä sen enempää... juokoot kotonaan ne kaljansa :D

Jotenkin kuulostaa vaan siltä, että sulla on kohtuullisen kokoinen trauma lapsuudesta suhteessa holiin ja ehkä kenties mahdollisesti raskautesi (?) hieman kärjistää tilannetta????? Muistaakseni puhuit parista juomasta alkujaan...joka sitten onkin pikkuhiljaa muuttunut mäyräkoiraksi. :whistle:
Mutta ei siinä mitään, edelleen musta oli hyvä että kaverisi kysyi ensin ja sä vastasit että no way. Joe ei niin ei ja varmaan ystäväsikin sen hyväksyy!

Mä en nyt tajunnut. Sun mielestä siis alkoholia saa juoda vain silloin, kun juo oikein juomismielessä? Jos sitä ei saa yhdistää grillaukseen tai muuhun ruokailuun? :o

En ole myöskään koskaan juonut juomismielessä alkoholia... en vaan käsitä miksi se juominen pitää änkee johonkin grillaukseen mukaan... ja kun on lapsia, niin vielä vähemmän käsitän tätä...
Mulla on takana paha paha lapsuus ton alkoholin kanssa ja myönnän että siitä on jäänyt mulle jonkinasteinen kammo...

En käsitä!! Alkoholista tehdään mörkö ....

ei saa juoda juomisen takia, ei yhditettynä grillaamiseen tai syömiseen?? viissiin pimeessä kellarissa kenenkään näkymättömissä sit yleiseen vitutukseen ok? ;)

No mistä "syystä" ja minkä yhteydessä sä sitten juot ne pari, kun lapset on jo nukkumassa? Ei ruoan kanssa, mutta ei pelkässä juomismielessäkään - eli miten? Ihan ystävyydellä, uteliaana kysyn.
Sekin kiinnostaa, miksi alkoholista tehdään peikko, joka ei lasten silmille sovi? Eikö lasten päinvastoin olisi hyvä nähdä, että alkoholia voi ottaa ruoan ja ystävien kanssa kohtuudella lasin tai kaksi? Muuten ainoat kokemukset alkoholista on kadunreunalla makaavat juopot ja ostoskeskuksen ryyppyporukat, joiden ohi väkisinkin joutuu joskus kulkemaan. Ja se ei ole hyvä.

Yllätys yllätys, ymmärrän koska tunnen sut muuten en tajuais hölkäsen pöläystä :whistle:

Meille tulee viikonloppuna kummityttöni perheineen, vanhempansa ovat meidän sällin kummeja ja varmaa on että kaljaa ja siideriä kuluu grillatessakin (mummi on sällin virallinen vahti). Enkä siinä mitään pahaa näe.

Kerrompa erään tapauksen tältä kesältä. Isäni työkaveri tuli 12- vuotiaiden kaksostyttöjen kanssa kesäloman viettoon (asuvat Norjassa ja vanhemmat ovat eronneet kauan sitten). Tulivat mökille ja illan aikana miehet joivat olutta ja huppeliinkin tulivat. Siitäkö show alkoi. Tytöt parkuivat ja halusivat heti kotiin. Seuraavana aamuna sama meno jatkui :/ tytöt halusivat kotiin. Loppujen lopuksi syy lievään hysteriaankin löytyi, eivät olleet nähneet isäänsä huppelissa. Hyvä vai huono asia, mene ja tiedä.

No ihan sama... mä en koskaan kehtais kenenkään luo mennä alkoholia mukanani.. olkoon sitte miten outoo vaan... enemmän mä siis hämmästyin sitä että multa moista ees kysyttiin ku että oltais tultu ja juteltu normaalisti ja grillattu... ilman alkoholia... sen puuttumista en ois ihmetelly lainkaan,koska se nyt ei vaan kuulu meikäläisen kaaliin :)

Siis mun keskimmäisen kummitäti on taas kerran puolessa vuodessa tulossa käymään ja jutteli vielä että josko he oikeen grillaamaan tulis että näkis neitiä kunnolla... No minä ilosena että kiva juttu, tulkaa ihmeessä =)

Sitte sieltä tulee viestii että ei kai se haittaa jos heillä on juomana siiderii ja kaljaa... ja minä olin että häh :o että mitä ihmettä siiderii ja kaljaa?!?!?
Että ite en juo lainkaan, niin en mä oikeen tiedä tuostakaan...
No sitte sieltä tuli että no ku jos hänen mies jois muutaman siinä grillatessa niin ei kai se nyt mitään haittaa? että ei se umpitunneliin tule...

Mä pistin takasin että mikä siinä on ,ettei sitä mitään osata tehä selvinpäin.Että mulle on huppelit ja umpitunnelit ihan sama asia, mutta kun en niitä käsitä niin en käsitä, että enhän minä toki aikuisia ihmisiä voi juomasta kieltää,mutta ihmettelen suuresti kuitenkin, kun neiti ei oo kummitätiään nähny vähintään puoleen vuoteen ja sitte se tulee tänne JUOMAAN...(uskokaa pois toi eka viesti oli takuulla siihen viittaavaa että miehelle kaljaa ja hälle siiderii ja paniikissa alko sitte puoltaa asiaa toiseen suuntaan , mä tunnen ton jo liian hyvin ton ihmisen)
Ite en oo henk koht koko hänen miesystäväänsä koskaan tavannu ja ensimmäisen kerran nytkin hänet siis näkisin kaljapullo kourassa :o
Ja selitys oli vielä että kun se TAHTOO juoda :o :o

Eihän mun oo pakko suostuu omassa kodissa lapsia moiselle katsotuttamaan...? Mä en meinaan ite tykkää yhtään että lasten edessä kiskotaan pulloja ja ollaan vähän tai enemmän huppelissa...

(Kysymys ei oo siitä,ettei lapset ole koskaan huppelissa olevaa nähneet, kyllä mun mies juo kun sille päälle sattuu) Mutta että vieraat ihmisetki tunkee tänne humaltumaan ja mä en vaan käsitä... :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Anteeksi, helpotti...

Ihme nipo olet !

Mutta eikö sillätavalla nimenomaan anneta lapsillekin oikeanlaista mallia alkoholinkäyttöön, että iltaa istuessa voi ottaa pari olutta ruokailun ja rupattelun yhteydessä ilman, että kukaan humaltuu? Näin ainakin itse ajattelen.

ei saa juoda juomisen takia, ei yhditettynä grillaamiseen tai syömiseen?? viissiin pimeessä kellarissa kenenkään näkymättömissä sit yleiseen vitutukseen ok? ;)

IKINÄ ei koskaan alkoholia juoda mihinkään vitutukseen
:o
Siitä ei seuraa ku harmia... olen elämässäni nähnyt senkin.

Olkoot... anteeksi vaan kaikki alkoholin kannattajat...
Alkujaan puhuin muutamasta ja muutama on muutama, joillekkin jopa mäyräkoira, hitostako minä voi sitä tietää mikä just SILLE ihmiselle on muutama...
Minen tykkää ja piste. Olkoon syynä raskaus tai nipotus tai mikä hyvänsä, pakko mun ei ole tykätä ja sillä selvä.. Anteeks nyt sitte kaikille...

Alkujaan puhuin muutamasta ja muutama on muutama, joillekkin jopa mäyräkoira, hitostako minä voi sitä tietää mikä just SILLE ihmiselle on muutama...
Minen tykkää ja piste. Olkoon syynä raskaus tai nipotus tai mikä hyvänsä, pakko mun ei ole tykätä ja sillä selvä.. Anteeks nyt sitte kaikille...

Eli jokainen, joka ei tuomitse yhtä olutta grillauksen yhteydessä, on "alkoholin kannattaja"? :D
No, ollaan sitten sellaisia.
Kertoisitko vielä, milloin ja millaisissa tilanteissa juot ne pari kun lapset on nukkumassa? Ei ruoan kanssa, ei vitutukseen, ei rentoutumisen vuoksi, eikä juomisen takia. Eli miten? Haluan ihan oikeasti tietää. :)

Missä on taas kultainen keskitie?? Ja mistä sitä tietää vaik tää kummitäti ja hänen mies ajatteli josko voisivat vähän istua iltaa sinun miehen kanssa? Ja tutustua. Kun käsitin ettette oo sitä miestä ennen nähneet.

Ja mä edelleenkin liputan sen puolesta, että grillaaminen on kivaa kun saa ottaa muutaman olusen, varsinkin näin melkein syksyiltoina jo kun alkaa hämärtää. Tunnelmallista.

Halusit varmasti mielipiteitä tällä aloituksella aikaiseksi ja niitä myös satelee. Mikä siinä on että teette paljon puhuttavia aloituksia, eikä sitten kestetä muiden mielipiteitä jos ne eroavat omista?

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Yllätys yllätys, ymmärrän koska tunnen sut muuten en tajuais hölkäsen pöläystä :whistle:

Meille tulee viikonloppuna kummityttöni perheineen, vanhempansa ovat meidän sällin kummeja ja varmaa on että kaljaa ja siideriä kuluu grillatessakin (mummi on sällin virallinen vahti). Enkä siinä mitään pahaa näe.

Kerrompa erään tapauksen tältä kesältä. Isäni työkaveri tuli 12- vuotiaiden kaksostyttöjen kanssa kesäloman viettoon (asuvat Norjassa ja vanhemmat ovat eronneet kauan sitten). Tulivat mökille ja illan aikana miehet joivat olutta ja huppeliinkin tulivat. Siitäkö show alkoi. Tytöt parkuivat ja halusivat heti kotiin. Seuraavana aamuna sama meno jatkui :/ tytöt halusivat kotiin. Loppujen lopuksi syy lievään hysteriaankin löytyi, eivät olleet nähneet isäänsä huppelissa. Hyvä vai huono asia, mene ja tiedä.

Heh.... Mä en muutu huppelista miksikään omasta itsestäni, siksi mä uskaltaisin juoda kyllä lasten nähden... mutta kun en näe siinä mitään ideaa...Mun mielestä mikään alkoholi itsessään ei maistu hyvältä, eikä siitä ees tuu hyvä mieli, saatikka mimmonenkaan mieli... Ehkä mä oon siksi vaan tämmönen...
Kiitos honostooppari sulle kuitenkin ymmärtämisestä... vaikket muuten mitään ymmärtäiskään ;) :D

Jaa-a. En nyrpistele kenenkään juomisille jos se on kohtuudessa mutta jotenkin tuntuu että pitäisi olla aika läheiset ihmissuhteet ennenkuin kehtaisi "kalja kourassa" mennä kylään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Missä on taas kultainen keskitie?? Ja mistä sitä tietää vaik tää kummitäti ja hänen mies ajatteli josko voisivat vähän istua iltaa sinun miehen kanssa? Ja tutustua. Kun käsitin ettette oo sitä miestä ennen nähneet.

Ja mä edelleenkin liputan sen puolesta, että grillaaminen on kivaa kun saa ottaa muutaman olusen, varsinkin näin melkein syksyiltoina jo kun alkaa hämärtää. Tunnelmallista.

Eihän kultaista keskitietä ole näissä asioissa olemassakaan :D . Olet joko juoppo tai absolutisti, piste. Sama juttu koskee seksielämää: olet joko ollut vain miehesi kanssa, tai sitten olet kamala horo-jakorasia joka antaa ihan kaikille eikä kykene pysyviin ihmissuhteisiin :kieh: .
Yleistäminen on näiden keskustelupalstojen suola. Ja pippuri.

Yhteistyössä