Taisin pistää kaverille pahasti takasin... Kai se nyt suuttu sitte, no IHAN sama...

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Mä en nyt tajunnut. Sun mielestä siis alkoholia saa juoda vain silloin, kun juo oikein juomismielessä? Jos sitä ei saa yhdistää grillaukseen tai muuhun ruokailuun? :o

En ole myöskään koskaan juonut juomismielessä alkoholia... en vaan käsitä miksi se juominen pitää änkee johonkin grillaukseen mukaan... ja kun on lapsia, niin vielä vähemmän käsitän tätä...
Mulla on takana paha paha lapsuus ton alkoholin kanssa ja myönnän että siitä on jäänyt mulle jonkinasteinen kammo...
Eikä siitä sen enempää... juokoot kotonaan ne kaljansa :D

ei saa juoda juomisen takia, ei yhditettynä grillaamiseen tai syömiseen?? viissiin pimeessä kellarissa kenenkään näkymättömissä sit yleiseen vitutukseen ok? ;)

IKINÄ ei koskaan alkoholia juoda mihinkään vitutukseen
:o
Siitä ei seuraa ku harmia... olen elämässäni nähnyt senkin.

Olkoot... anteeksi vaan kaikki alkoholin kannattajat...
Alkujaan puhuin muutamasta ja muutama on muutama, joillekkin jopa mäyräkoira, hitostako minä voi sitä tietää mikä just SILLE ihmiselle on muutama...
Minen tykkää ja piste. Olkoon syynä raskaus tai nipotus tai mikä hyvänsä, pakko mun ei ole tykätä ja sillä selvä.. Anteeks nyt sitte kaikille...

Hmmm....sulla on aika mielenkiintoinen tyyli noin kaikenkaikkiaan. Taidat tosiaan olla oikeassa, että olet outo...

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Missä on taas kultainen keskitie?? Ja mistä sitä tietää vaik tää kummitäti ja hänen mies ajatteli josko voisivat vähän istua iltaa sinun miehen kanssa? Ja tutustua. Kun käsitin ettette oo sitä miestä ennen nähneet.

Ja mä edelleenkin liputan sen puolesta, että grillaaminen on kivaa kun saa ottaa muutaman olusen, varsinkin näin melkein syksyiltoina jo kun alkaa hämärtää. Tunnelmallista.

Siis voi hyvä ihminen sentään... mä en vaan osaa selittää tätä nyt oikeen :D
Ja ei he ollu tulossa istumaan iltaa ei, kotia olivat samana PÄIVÄNÄ lähössä joten siks kummastelin tätä yhtäkkistä olutta, siiderii... vasta siis täällä nyt tajusin että kauheen moni yhdistää alkoholin grillaukseen ja minä en oo tajunnu niiden yhteyttä lainkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Yllätys yllätys, ymmärrän koska tunnen sut muuten en tajuais hölkäsen pöläystä :whistle:

Meille tulee viikonloppuna kummityttöni perheineen, vanhempansa ovat meidän sällin kummeja ja varmaa on että kaljaa ja siideriä kuluu grillatessakin (mummi on sällin virallinen vahti). Enkä siinä mitään pahaa näe.

Kerrompa erään tapauksen tältä kesältä. Isäni työkaveri tuli 12- vuotiaiden kaksostyttöjen kanssa kesäloman viettoon (asuvat Norjassa ja vanhemmat ovat eronneet kauan sitten). Tulivat mökille ja illan aikana miehet joivat olutta ja huppeliinkin tulivat. Siitäkö show alkoi. Tytöt parkuivat ja halusivat heti kotiin. Seuraavana aamuna sama meno jatkui :/ tytöt halusivat kotiin. Loppujen lopuksi syy lievään hysteriaankin löytyi, eivät olleet nähneet isäänsä huppelissa. Hyvä vai huono asia, mene ja tiedä.

Heh.... Mä en muutu huppelista miksikään omasta itsestäni, siksi mä uskaltaisin juoda kyllä lasten nähden... mutta kun en näe siinä mitään ideaa...Mun mielestä mikään alkoholi itsessään ei maistu hyvältä, eikä siitä ees tuu hyvä mieli, saatikka mimmonenkaan mieli... Ehkä mä oon siksi vaan tämmönen...
Kiitos honostooppari sulle kuitenkin ymmärtämisestä... vaikket muuten mitään ymmärtäiskään ;) :D

Eli tästähän paistaa nyt selvästi läpi se, että kun sinä et tykkää juoda niin ei saa muutkaan. Reilu peli. Ainakin sulle, muista en sitten tiiä..

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Hmmm....sulla on aika mielenkiintoinen tyyli noin kaikenkaikkiaan. Taidat tosiaan olla oikeassa, että olet outo...

Honostooppari lienee voi sitten kaikille valaista miten kaikenkaikkiaan outo mä olenkaan... Olen HYVIN outo hiippari lapsineni... kaikki on kaukana normaalista, eikä mua voi äidiksi ja ihmiseksi samassa lauseessa kutsua :D Näin on...

Missä on taas kultainen keskitie?? Ja mistä sitä tietää vaik tää kummitäti ja hänen mies ajatteli josko voisivat vähän istua iltaa sinun miehen kanssa? Ja tutustua. Kun käsitin ettette oo sitä miestä ennen nähneet.

Ja mä edelleenkin liputan sen puolesta, että grillaaminen on kivaa kun saa ottaa muutaman olusen, varsinkin näin melkein syksyiltoina jo kun alkaa hämärtää. Tunnelmallista.

Eihän kultaista keskitietä ole näissä asioissa olemassakaan :D . Olet joko juoppo tai absolutisti, piste. Sama juttu koskee seksielämää: olet joko ollut vain miehesi kanssa, tai sitten olet kamala horo-jakorasia joka antaa ihan kaikille eikä kykene pysyviin ihmissuhteisiin :kieh: .
Yleistäminen on näiden keskustelupalstojen suola. Ja pippuri.

Samoja ajatuksia.
Mutta ymmärrän kyllä ap:n pointin. Ja sitäpaitsi ihmisillä/perheillä on eri tavat. Meillä on suurin osa ystävä ja tuttavapiiristä sellaisia jotka tosiaan grillailevat sen oluen kanssa. Mutta myös on perhe, jonka tiedän olevan sitä vastaan. Eli silloin kun sinne mennään ei puhettakaan alkomahoolista, missään muodossa.
Mielstäni kuitenkin kylässä ollaan kylän "tavalla". Eli jos alkoholia ei haluta käyttää sitä pariakaan, niin sitten ei.
Jokainen taaplaa tavallaan.

Honostooppari lienee voi sitten kaikille valaista miten kaikenkaikkiaan outo mä olenkaan... Olen HYVIN outo hiippari lapsineni... kaikki on kaukana normaalista, eikä mua voi äidiksi ja ihmiseksi samassa lauseessa kutsua :D Näin on...

Nooo, eipä siinä outoudessa mitään vikaa sinänsä ole..pääasia että olet itse tyytyväinen. :saint:
Hyviä grillibileitä kuitenkin!

Eli tästähän paistaa nyt selvästi läpi se, että kun sinä et tykkää juoda niin ei saa muutkaan. Reilu peli. Ainakin sulle, muista en sitten tiiä..

Asia selvä... niinhän se on ... jos minä en jotain asiaa tajua, niin se on hyvin hankalaa (varsinkin just tämä asia) tajuta...

Ja minä kyllä tykkään juoda... ja olenkin juonu, viimeks joskus öööh... huhtikuussa... ennenku tulin siis raskaaksi... suurin määrä mitä join on ollu 5 siideriä... enkä saanu siitä kyllä yhtään mitään,kunhan join seuraksi... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:

Eihän kultaista keskitietä ole näissä asioissa olemassakaan :D . Olet joko juoppo tai absolutisti, piste. Sama juttu koskee seksielämää: olet joko ollut vain miehesi kanssa, tai sitten olet kamala horo-jakorasia joka antaa ihan kaikille eikä kykene pysyviin ihmissuhteisiin :kieh: .

Samoja ajatuksia.
Mutta ymmärrän kyllä ap:n pointin. Ja sitäpaitsi ihmisillä/perheillä on eri tavat. Meillä on suurin osa ystävä ja tuttavapiiristä sellaisia jotka tosiaan grillailevat sen oluen kanssa. Mutta myös on perhe, jonka tiedän olevan sitä vastaan. Eli silloin kun sinne mennään ei puhettakaan alkomahoolista, missään muodossa.
Mielstäni kuitenkin kylässä ollaan kylän "tavalla". Eli jos alkoholia ei haluta käyttää sitä pariakaan, niin sitten ei.

Mutta kun ap nimenomaan painotti sitä, että ei ole raivoraitis :whistle: ja joskus juo muutaman kun lapset on nukkumassa. Siksi en tajua.

Samoja ajatuksia.

juuri näin!
vieraat tulee ajallaan, talo elää tavallaan!

Asia selvä... niinhän se on ... jos minä en jotain asiaa tajua, niin se on hyvin hankalaa (varsinkin just tämä asia) tajuta...

Ja minä kyllä tykkään juoda... ja olenkin juonu, viimeks joskus öööh... huhtikuussa... ennenku tulin siis raskaaksi... suurin määrä mitä join on ollu 5 siideriä... enkä saanu siitä kyllä yhtään mitään,kunhan join seuraksi... :D

Aika sekavaa...
Et ole koskaan juonut juomismielessä alkoholia. Et tykkää. Mikään alkoholi itsessään ei maistu mielestäsi hyvältä mutta siltikään sitä ei voi juoda ruoan kanssa.
Mutta kuitenkin tykkäät juoda, ja olet juonut seuraksi (eli juomisen vuoksi) .
Ota tästä nyt sitte selvää....tää mami tipahti kärryiltä jo ajat sitten. Liikaa selittelyä ja ristiriitaisia lausuntoja.

Mutta kun ap nimenomaan painotti sitä, että ei ole raivoraitis :whistle: ja joskus juo muutaman kun lapset on nukkumassa. Siksi en tajua.

Mutta joillekin ero on suuri: otetaan "pari" girllatessa - otentaan "muutama" kun lapset nukkuu.

Whatever.... tehköön kukin miten haluaa ja olkoon mitä mieltä haluaa. Mutta meillä grillaillaan usein pullot kourassa

hali_kippis.gif

Kisu on aivan yhtä outo kuin me muutkin :D Ihana ihminen jonka kanssa en todellakaan ole kaikista asioista samaa mieltä :xmas: . Tästäkin alkoasiasta on väännetty vaikka kuinka ja molemmat pysytään kannassamme :D

:wave: :hug:

Aika sekavaa...
Et ole koskaan juonut juomismielessä alkoholia. Et tykkää. Mikään alkoholi itsessään ei maistu mielestäsi hyvältä mutta siltikään sitä ei voi juoda ruoan kanssa.
Mutta kuitenkin tykkäät juoda, ja olet juonut seuraksi (eli juomisen vuoksi) .
Ota tästä nyt sitte selvää....tää mami tipahti kärryiltä jo ajat sitten. Liikaa selittelyä ja ristiriitaisia lausuntoja.

Mun ei ole pakko selitellä mitään =)
En ole juonu juomismielessä, enkä juo, seuraksi olen juonu ja juon vastakin (sitten joskus) mun ei ole pakko juoda, eikä mielihalu, mutta ärsyttää sekin että jos ei juo niin kanssaihmiset jotka juo niin marmattaa siitä sitten koko ajan, eli voin juoda ja pidän omat rajani, jotka on aika äärettömän tiukat.
Onko se sitten niin että mulla ei oo oikeutta tuntea näin,että kun kaikki muut haluaa juoda, niin mulla ei saa olla sitä vastaan mitään? Ja miksi asia on näin?
Mä ihmettelin asiaa, no en ihmettele enää, sain jo tarpeeksi vastauksia... kiitos..

Mun mielestä on tosi outoa, jos ihminen, joka itsekin juo ajoittain eikä ole mikään uskovainen tms absolutisti, yhtäkkiä kieltää ystäviltään alkoholin KOHTUUnauttimisen sillä verukkeella, että ei itsekään halua nyt juoda - eikä voisikaan, koska on raskaana.
Jos ihminen on absolutisti, niin siinä, että hän kieltää alkoholin kattonsa alla, ei ole mitään outoa. Tuskin tällaisen ihmisen ystävä edes ajattelisi tuovansa alkoholia mukanaan. Mutta jos ihminen ei ole raivoraitis ja tykkää - kuten itsekin kertoi - juoda ajoittain, niin miksi hän juuri tällä kertaa kieltää muilta oluen tai kaksi, ja vielä noin jyrkästi?

Ihan sama mitä väännetään oluesta ruokajuomana mutta kun ollaan menossa vierailemaan pitkästä aikaa, katsomaan kummityttöä j asulho on emännälle j aisännälle outu niin kyllä saa siiderit j aoluet mun puolesta jäädä jonnekin hvkuuseen.

Nykyään on niin NORMAALIA kun juodaan 1 tai 2 olutta kun grillataan tai siivotaan tai saunotaan tai tai tai...Vaikka vaan yks olut mutta jos sitä tarvii saada niin se on orastavaa alkoholismia ja tässä tapauksessa ei pystytä kaverin luo meneen grillaamaan ilman olutta ja sidukkaa..Voi URPOT!!!! J aite en oo mikään raivoraitis mutta lasten nähden ei tuu juotua!

Kisu on aivan yhtä outo kuin me muutkin :D Ihana ihminen jonka kanssa en todellakaan ole kaikista asioista samaa mieltä :xmas: . Tästäkin alkoasiasta on väännetty vaikka kuinka ja molemmat pysytään kannassamme :D

Näin on, eikä meidän silti oo tarvinnu koskaan riitelemään alkaa, niinku kaikki nyt alkoi... Me voidaan olla rauhassa omia mieltä... ja silti tullaan toimeen, kyllä näin on...
Että osaan mä jonkun kanssa toimeenki tulla, hähähää... :D

Just joo eli tästä voi vetää johtopäätöksen, että Saapasjalkakissa on minäminä-ihmisiä. Kun HÄN haluaa juoda, muutkin saa, mutta kun HÄN ei halua juoda, ei muutkaan tietenkään saa, ja on äärimmäisen pöyristyttävää ja kamalaa edes ehdottaa mitään niin loukkaavaa että toisi pari pulloa ööliä tai sidua mukanaan kun tulee grillaamaan!
Kenenkään ei ole pakko juoda, mutta ei ole pakko olla tuollainen nipottajakaan.

Näin on, eikä meidän silti oo tarvinnu koskaan riitelemään alkaa, niinku kaikki nyt alkoi... Me voidaan olla rauhassa omia mieltä... ja silti tullaan toimeen, kyllä näin on...

Mä oon niin vanha ja viisas että osaan joustaa :laugh: :laugh: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Mun mielestä on tosi outoa, jos ihminen, joka itsekin juo ajoittain eikä ole mikään uskovainen tms absolutisti, yhtäkkiä kieltää ystäviltään alkoholin KOHTUUnauttimisen sillä verukkeella, että ei itsekään halua nyt juoda - eikä voisikaan, koska on raskaana.
Jos ihminen on absolutisti, niin siinä, että hän kieltää alkoholin kattonsa alla, ei ole mitään outoa. Tuskin tällaisen ihmisen ystävä edes ajattelisi tuovansa alkoholia mukanaan. Mutta jos ihminen ei ole raivoraitis ja tykkää - kuten itsekin kertoi - juoda ajoittain, niin miksi hän juuri tällä kertaa kieltää muilta oluen tai kaksi, ja vielä noin jyrkästi?

Mä en oo koskaan ajatellu että kukaan tulee mun kattoni alle juomaan mun lasten eteen... siksi... nää ihmiset ei oo ikänä mun luona olleet juomassa...
eikä kukaan muukaan, juomiset juotiin jo sillon ku ei ollu lapsia...
Jos mä ite juon, niin en juo kotona, eli isä on lasten kanssa ja mä oon jossain muualla juomassa ne 5 siideriäni.

siis mua ei haittaa se että kieltää/esittää toiveen juomattomuudesta, toki joka talossa tehdään talon tavalla. ehkä ap olisi voinut sanoa ettei mielellään alkoholia meillä, kui et eikö mitään voi tehdä ilman alkoholia? ja sitä mäkään en ole nyt saanut selville et missä tilanteessa sitä alkoholia saa nauttia, kun kaikki esitetyt ei ainakaan kelpaa..

Alkuperäinen kirjoittaja venera:
Ihan sama mitä väännetään oluesta ruokajuomana mutta kun ollaan menossa vierailemaan pitkästä aikaa, katsomaan kummityttöä j asulho on emännälle j aisännälle outu niin kyllä saa siiderit j aoluet mun puolesta jäädä jonnekin hvkuuseen.

Nykyään on niin NORMAALIA kun juodaan 1 tai 2 olutta kun grillataan tai siivotaan tai saunotaan tai tai tai...Vaikka vaan yks olut mutta jos sitä tarvii saada niin se on orastavaa alkoholismia ja tässä tapauksessa ei pystytä kaverin luo meneen grillaamaan ilman olutta ja sidukkaa..Voi URPOT!!!! J aite en oo mikään raivoraitis mutta lasten nähden ei tuu juotua!

Ite oot urpo. Ei kai missään lue etteikö ne olis PYSTYNEET grillaamaan ilman kahta kaljaa, mutta ehkä ne vaan ajatteli että kalja olis hyvää pihvien tai makkaran kera.
On ihan eri asia haluta joskus juoda pari olutta kun grillaa, tai olla alkkis joka ei pysty olemaan ilman olutta tai siideriä.
Lapsi parat jos niille kotona opetetaan että et juo ollenkaan tai sitten olet alkoholisti joka juo aina ja kaikki päivät, eikä osaa ilman ollakaan.
Jos ap:n kaveri jätti vierailun väliin niin syy on takuulla se, että ap alkoi nipottamaan ja arvostelemaan, eikä se etteikö pystyttäisi olemaan ilman kaljaa. En mäkään haluais tuollaisen luo mennä, joka alkaa jäkättämään juopottelusta kun kohteliaasti uskaltaa ehdottaa että toisi siiderin tai pari mukanaan! "Mikä siinä on että mitään ei osata tehdä selvinpäin?" on hiton ärsyttävästi ja suorastaan loukkaavasti sanottu YSTÄVÄLLE joka ei todennäköisesti ole mikään alkkis vaan olisi vain halunnut yhden siiderin grillipihvien kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja *o*:
Just joo eli tästä voi vetää johtopäätöksen, että Saapasjalkakissa on minäminä-ihmisiä. Kun HÄN haluaa juoda, muutkin saa, mutta kun HÄN ei halua juoda, ei muutkaan tietenkään saa, ja on äärimmäisen pöyristyttävää ja kamalaa edes ehdottaa mitään niin loukkaavaa että toisi pari pulloa ööliä tai sidua mukanaan kun tulee grillaamaan!
Kenenkään ei ole pakko juoda, mutta ei ole pakko olla tuollainen nipottajakaan.

Siis miks ihmeessä sun mielestä mun pitäis antaa jollekki lupa tulla mun kotiin juomaan? :D :D mä en nyt yhtään käsitä :D Enhän minäkään kenenkään toisen luo ole ikinä änkemässä juomaan :D :D
Mä olen siis nipottaja jos en halua kenenkään mun kotonani juovan :D ?

Ja mun mies kyllä juo... ei sekään oo raitis... ja se voi juoda paljonki... Mut se ei ookaan vieras joka käy meillä kerran puolessa vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:

Mä oon niin vanha ja viisas että osaan joustaa :laugh: :laugh: ;)

Oot näemmä ainoo... tai sit sä oot ainut vanha :D :D
;) :laugh:

Yhteistyössä