Tais olla taas tasajako

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tein kyllä jo omankin aloituksen tuosta lomalle lähtemisestä. Mutta siis oli tarkoitus jättää koululaiset kaverille, joka peruikin sitte.
Isälle soitin että olisko voineet ottaa 14v ja 13v sinne viikonlopuksi niin että olisivat päivät mun veljellä ja kävisivät yöt mummolassa.
Ei käynyt. Isällä viikonloppu vapaata mutta äiti tulee tuolta siskolta lauantaina ja ei jaksa sitten jos on vieraita.
Ja kun pitää hakea äiti asemalta ja kaupassakin käydä ennen sitä.

Aika tylyyn sävyyn kyllä sanoin ensin että nuo on jo kuitenkin isoja ihmisiä. Osaavat ottaa ite ruokaa eikä tarvi viihdykettä jne. Vastaus oli että ei voi nyt auttaa.
Veli ottais mutta on sellanen tilanne ettei voi.

Oikeasti tuli sellanen olo että oon isälle täys nolla.
En tajua miksi sitä ihminen on näin tyhmä. Miljoona kertaa päättää että antaa olla ja sit pitää aina kokeilla vielä sen kerran jos oiskin jokin paremmin.

Mä lopettaisin tuon nöyristelyn. Auttaisin pyydettäessä, mutta jos se menee vaikeaksi, olkoon ilman.

Voisin kaivaa kukkapenkit ja pöyhiä multapaakut, tehdä istutuskolotkin ja kantaa vettä viereen, mutta jos kukkia ei ole haettu, istuttakoon valmiisiin koloihin sitten itse. Tekisin työn siihen asti, kuin se olisi järkevissä puitteissa mahdollista.

Jos puukuormalle ei olisi tilaa, joko veisin puut pihaan ja adios, pinotkoon itse tai sitten ilmoittaisin, että saa sanoa, kun niille on tehty tila. Tai saisivat itse tulla hakemaan. Toisessa ketjussa oli puhe mökkirempasta, jos siitä ei osata tulla keskustelemaan, sitten tehdään omalla tavalla ja vanhemmat maksakoon luvatusti viulut.

Voi että, kyllä vanhempasi on k***päitä: anteeksi pahat sanat mutta en mä mitään muutakaan voi sanoa.

Minä sanoisin niille suoraan, että kun tuntuu että ei mitään merkitse, niin sitten ei tosiaan olla missään yhteydessä. Tuolllaista p****a kukaan jaksa ottaa niskaansa.

Toivottavasti olette saaneet apua ammattiautttajilta, oli se ongelma lapsen kanssa nyt millainen hyvänsä.

Kait tämä kirjottaminen korvaa jotain päiväkirjan pitoa.
Sen jälkeen kun soitin äidille tuon pitkän puhelun lasten ongelmista. Ei ole äiti soittanut yhtään kunnon puhelua. Välillä soittanu jostain kaupasta että täällä olis joku vaate jollekin et ottaako. Viimeksi sitten sano jotain että kun ei ehdi soittamaankaan nykyään.
Ja kun ite soittaa niin aina on jotain ettei ehdi puhumaan.

Meillä oli lapsen juhlat (isommat kuin synttärit) sinne tulivat. Keskustelu pysy virallisella tasolla koko ajan. Oli kyllä muitakin vieraita koko ajan että siksikin. Yleensä oon lainannu äidiltä astioita ym juhliin. Nyt sitte kävin ostamassa kaupasta kaikki mitä ei ollu.

Välillä ahdistaa todella paljon tää hiljaisuus. Aikasemmin kuitenkin puhuttu ainakin arkiset asiat melkein viikottain.

Nuo lapsen ongelmat edelleen kesken ja käsittelyssä ja luultavasti menee vuosia niitä pyöritellessä.

Syksy menny helpommin. Jossain vaiheessa taas soiteltu useammin. Mutta harvemmin kuin ennen.
Käytiin äidin kanssa viikko sitten kahdestaan päivän reissu kaupoissa. Aika kyllä meni suurimmaksi osaksi siihen kun osti veljen lapsille vaatteita. Itellä budjetti tiukilla joten en paljoa edes sit katellu. Mutta äiti sit makso osan noista mun ostoksista.

Äiti ja isä lähdössä huomenna siskolle jouluksi. Ovat viikon siellä. Eilen sitte äiti soitti et meidän joululahjat ovat mummolassa et millon ehdin hakemaan. Sanoin vaan ettei mitään tietoa et oon ensinnäkin aika paljon töissä ja sit loppuaika kyl menee joulun laitossa. SAno vaan et no hae lahjat kun ehdit. Heillä tämä päivä vapaata ja ei tuo olis kuin pari tuntia tuoda ne lahjat.. Tuli vaan mieleen et jätän ne lahjat sinne ja katon kuin kauan menee et tuovat ne.
Ite kyllä vein meidän lahjat sinne.

Yhteistyössä