Olisitteko vieneet...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmm

Vieras
Olisitteko vieneet äitienpäivän kyläilypaikkaan emännälle (jolla siis lapsi) jotain kukkia tms mennessänne? Tää on varmasti ihan turhaa "pahaa mieltä", mutta tehtiin pojan kanssa vieraileville äideille kortit ja kukkia oltiin ostettu. (kaksi heitä pojan kummitätiä ) Tupa täynnä vieraita kakkukahvilla ja en saanut itse mitään :D Jäi vähän semmonen olo että turhaanko sitte kukat ostettiin... :)

Musta ois outoa saada joltain perheen ulkopuoliselta äitienpäiväkortti. :o

Mutta juu, ostit kukat turhaan jos niiden tarkoituksena oli saada vastalahjoja. Jos ostit ne ilahduttaaksesi niin tuskin ostit turhaan.

En äitienpäivän takia olisi vienyt mitään erikseen, mutta noin yleensä ottaen on kohtelias ele viedä kyläpaikkaan mennessään jotain (vaikka niitä kukkia). Mutta jos nähtäisiin ja kyläiltäisiin usein toistemme luona, niin en varmaan olisi vienyt mitään. Mun mielestäni äitienpäivä on perheen juhla, ei sitä tarvitse kaikkien ulkopuolisten juhlia.

Meillä on tapana antaa lähisukulaisille kortit tai kukat joten oisin pettyny ollu jos en ois itse mitään saanu :D yleensähän kyllä mies hoitaa perheenäidille kukat yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Emännälle kukkia toki. Ymmärsinkö oikein, että veitte muillekin vieraille - ja ä-päiväkortit? Sellaisia en olisi vienyt.

Joo, emännälle toki kukkia tai tuliaisia, mutta ap odotti vieraana saavansa lahjan, kun on äitienpäivä...

Emännälle kukkia toki. Ymmärsinkö oikein, että veitte muillekin vieraille - ja ä-päiväkortit? Sellaisia en olisi vienyt.

Annoin siis pojan kanssa tehdyt kortit kummeille ja mummeille. Muitakin vieraita oli mutta en heille antanut mitään... Yleensä ollaan äitienpäivänä muina vuosina viety kyläpaikan äidille jotain mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo, emännälle toki kukkia tai tuliaisia, mutta ap odotti vieraana saavansa lahjan, kun on äitienpäivä...

Itse kyllä ymmärsin että ap oli kutsujen emäntä.

me vietämme siis porukassa yleensä äitienpäivät, isänpäivät yms... Kahvitellaan ja kakutellaan. Muina vuosina olen vienyt aina jotain mennessäni. Joskus miettinyt että onko se niin tarpeellista mutta tykkään aina viedä jotain jos on tiedossa jokun kakkukesti jossa paljon sukulaisia.

ja siis tottakai saa hyvää mieltä siitä että saa toiselle kukkia antaa, ei epäilystäkään. Muotoilin tuossa alotuksessa vähän kehnosti... Tuskin siis turhaan niitä kukkia annoin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
En äitienpäivän takia olisi vienyt mitään erikseen, mutta noin yleensä ottaen on kohtelias ele viedä kyläpaikkaan mennessään jotain (vaikka niitä kukkia). Mutta jos nähtäisiin ja kyläiltäisiin usein toistemme luona, niin en varmaan olisi vienyt mitään. Mun mielestäni äitienpäivä on perheen juhla, ei sitä tarvitse kaikkien ulkopuolisten juhlia.

Aivan näin. Vain lapset antaa äidille lahjoja ja onnittelee OMAA äitiään.
Edes minä en laita anopille menevään korttiin nimeäni, enkä käy edes kylässä äitienpäivänä jos ei huvita, vaan mies käy lasten kanssa. Vaikka olen todella hyvä ystävä anoppini kanssa.

No en ois vienyt... Me vieraillaan äitienpäivänä mummien ja isomummien luona ja siellä on yleensä kirjava kokoelma sukulaisia; tätejä, serkkuja ym. ym. Olisi todella naurettavaa, jos vaihdettaisiin siellä koko poppoo kukkapuskia. :D Mä vein mun mummoille ja omalle äidilleni kukkia. Mulle antoi kukkia oma mies.

Mun homma on muistaa omaa äitiäni äitienpäivänä. Koska se tuli tänne jo eilen illalla yökylään, tein kakun jota yhdessä syötiin. Mies muistaa sitten omaa äitiään, lapset minua jollain pienellä itse askarrellulla.

Äitienpäivä on mun mielstä muutenkin aikalailla kaupallista paskaa, enkä mä sen takia kenellekään ko. päivänä vie kukkia, että se on jonkun muun äiti.
Toisaalta kylään mennessä saatan kohteliaisuudesta ylipäätään viedä emännälle kukkia...

Mutta en mä oleta tai odota, että mua äitienpäivänä kukaan muu muistaa kuin omat lapset, ja sekin tosiaan riittää mulle se eskarissa/kerhossa väkerretty kortti.

Yhteistyössä