taidan saada nyt maistaa omaa lääkettäni.... (seksiä vain tosi harvoin)

• Viestiketjun aloittaja sitä niittää mitä kylvää..
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Eli sun mielestä pitää olla pillu levällään vaikka itseä ei nappais?

Sulla on oksettava kuva seksistä, joka tapahtuu parisuhteessa.
No pitääkö ap:n miehen olla muna pystyssä vaikkei pätkääkään nappaa?
No sitten herra on hyvä ja menee vieraisiin, jos paineet on tollaset!

Mutta mun mielestä kenenkään ei tarvi suostua seksiin jos ei haluta!

Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:
Minkä takia ei voi harrastaa seksiä, vaikkei tekis itteensä aina mieli? Mie pidin koko raskausajan ja aina senkin jälkeen omalta osaltani huolta, ettei sänky jää viileeks. Ei yhdyntä oo ainoo tapa harrastaa seksiä. Nyt sanosin vaa, et nii makaa ku petaa ja voi voi.
En mäkään tajua miksei muka voisi edes joskus harrastaa seksiä vaikkei mieli tekisikään.
Mulla ei oo tuota ongelmaa koskaan ollut ettei tekis mieli, mutta ei mies mua koskaan vonkaakkaan, melko nopiaa lähtis halut jos näin ois.

Meillä seksi aina lähtee aivan jostain muusta kuin "Kulta mua panettaa, et sä vois antaa". Paitsi en kyllä edes parisuhteessa käytä sanaa "antaminen".

Mulle seksi on läheisyyttä,rakkauden osoitusta ja yhdessä oloa, ei mitään pakko jyystämistä. Meillä pätee kumminkin päin se että jos toisella ei tee mieli, pitää sanoa.

On joskus käynytkin niin että mies on ollut tosi väsynyt töiden jälkeen illalla ja oon alkanut vaikka hiplailemaan, niin ukko on sanonut että väsyttää nyt, ei ois tullu mieleenikään alkaa vonkaamaan jos toista ei haluta, en saa iloa siittä että harrastan seksiä ihmisen kanssa joka ei ole täysillä mukana siinä hetkessä.

Eli kun vaimo yksipuolisesti päättää, että tässä suhteessa ei enää seksiä harrasteta, tai ei ainakaan seuraavaan pariin vuoteen, niin mitä miehen pitäisi tehdä? Jos nussii muita, on sika ja särkee vaimonsa sydämen. Jos vonkaa seksiä, vaimo suuttuu kun hänen ei tee mieli. Niin tai näin, aina väärinpäin.
Tulee mieleen erään tuttuni tapaus. Mies ei saa seksiä, ei saa nukkua omassa makuuhuoneessaan vaimonsa vieressä, ei saa puhua kotonaan ettei vauva herää, ei saa koskea vaimoonsa koska tämä ei tykkää lääppimisestä, muttei saa kyllä mennä uloskaan kavereitaan tapaamaan vaikka selkeästi on ulkopuolinen omassa kodissaan, ja sitten ihmetellään miksei parisuhde voi kovin hyvin. Kahden kauppaa...

Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:
Minkä takia ei voi harrastaa seksiä, vaikkei tekis itteensä aina mieli? Mie pidin koko raskausajan ja aina senkin jälkeen omalta osaltani huolta, ettei sänky jää viileeks. Ei yhdyntä oo ainoo tapa harrastaa seksiä. Nyt sanosin vaa, et nii makaa ku petaa ja voi voi.
En mäkään tajua miksei muka voisi edes joskus harrastaa seksiä vaikkei mieli tekisikään.
Mulla ei oo tuota ongelmaa koskaan ollut ettei tekis mieli, mutta ei mies mua koskaan vonkaakkaan, melko nopiaa lähtis halut jos näin ois.

Meillä seksi aina lähtee aivan jostain muusta kuin "Kulta mua panettaa, et sä vois antaa". Paitsi en kyllä edes parisuhteessa käytä sanaa "antaminen".

Mulle seksi on läheisyyttä,rakkauden osoitusta ja yhdessä oloa, ei mitään pakko jyystämistä. Meillä pätee kumminkin päin se että jos toisella ei tee mieli, pitää sanoa.

On joskus käynytkin niin että mies on ollut tosi väsynyt töiden jälkeen illalla ja oon alkanut vaikka hiplailemaan, niin ukko on sanonut että väsyttää nyt, ei ois tullu mieleenikään alkaa vonkaamaan jos toista ei haluta, en saa iloa siittä että harrastan seksiä ihmisen kanssa joka ei ole täysillä mukana siinä hetkessä.
No entäs jos tuo tilanne jatkuisi vuoden, kaksi? Joko vonkaisit, tai joko mies vonkaisi? :xmas:
Se, ettei AINA tee mieli, on täysin normaalia, ja toisen osapuolen pitää se ymmärtää. Mutta jos ei KOSKAAN tee mieli, niin se on jo väärin sitä toistakin kohtaan: kun elää parisuhteessa, siihen kuuluu mun mielestä myös seksi, edes satunnaisesti.

Eli kun vaimo yksipuolisesti päättää, että tässä suhteessa ei enää seksiä harrasteta, tai ei ainakaan seuraavaan pariin vuoteen, niin mitä miehen pitäisi tehdä? Jos nussii muita, on sika ja särkee vaimonsa sydämen. Jos vonkaa seksiä, vaimo suuttuu kun hänen ei tee mieli. Niin tai näin, aina väärinpäin.
Ei ole kokemusta niin en tiedä! Mutta mun mielipiteeni ei siittä muutu että seksiä ei tarvitse harrastaa jos ei tee itse mieli. Tai no samapa mulle mitä muut tekee.

No entäs jos tuo tilanne jatkuisi vuoden, kaksi? Joko vonkaisit, tai joko mies vonkaisi? :xmas:
Se, ettei AINA tee mieli, on täysin normaalia, ja toisen osapuolen pitää se ymmärtää. Mutta jos ei KOSKAAN tee mieli, niin se on jo väärin sitä toistakin kohtaan: kun elää parisuhteessa, siihen kuuluu mun mielestä myös seksi, edes satunnaisesti.
Totta kait seksi kuuluu parisuhteseen. Mun mielestä tollasessa tilanteessa sitä vonkaamista parempi vaihtoehto on yrittää jutella missä mättää.

Ainainen vonkaaminen varmasti nakertaa parisuhdetta.

EMT, helppohan mun on puhua :snotty:

Mä olen käsittänyt, että seksikerrat on suhteessa helposti siihen halukkuuteen. Nyt siis puhutaan parisuhteesta, jolla jo oma historiansa takana. Eli jos ollaan kauan ilman niin sitten tavallaan täytyy taas pakottaa itsensä useammin hommiin ennen kuin "normaali" rytmi löytyy uudelleen. Onhan näistä juttuja ollut lehdissä ja telkkarissa ja mun ymmärtääkseni koski asia sekä naisia, että miehiä.

Mitä taas tulee tuohon väkisin seksiä harrastamiseen niin eipä se nyt miehellekään mikään antoisa kokemus ole, jos näkee naisen naamasta ettei oikein nappaa. Kyllä useimmille miehillekin se naisen halukkuus on hyvin tärkeä asia, vaikka kuinka puutteessa olisikin. Ja syy toiselle naiselle voi olla mikä tahansa, jos toisen naisen haluaa. Mun mielestä kenenkään ei ole pakko seksiä harrastaa, jos ei tee mieli. Varmaan parasta olisi vaan lisätä läheisyyttä ja keskustella asiasta. Ja ennen kaikkea antaa paljon huomiota toiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja sofia30:
Ei ehkä samantien, mut jos 2 vuotta ilman, niin tuskin kukaan sen jälkeen on uskollinen. Eihän ketään voi pitää ilman seksiä, se on luonnollinen tarve, eikä kenenkään tarvi suostua olemaan ilman. Jos on parisuhteessa, niin on luvannut antaa. Eriasia vähän aikaa synnytyksen jälkeen, mut raskaus tai imettäminen ei ole sairaus eikä syy pitää toista ilman seksiä, on itsekästä joka näin käyttäytyy!

En sanonut niin, mut jos 2 vuoteen ei itsellä haluta, niin mun mielestä voi sekstata miehensä kanssa silloin tällöin siitä huolimatta!! Mun mielestä on väärin sanoa vaan parisuhteessa toiselle, et nyt kuule loppu seksi.. Se on vaan mun mielipide. Ei tarvi olla jyystämässä joka päivä jos ei haluta, mut edes joskus..

Kyllä mä suosittelisin kans sitä että ihan ekaks takasin siihen yhteiseen sänkyyn! Ja vaikka lasten nukkumaan menon jälkeen yhdessä suihkuun, hierontaa, kattomaan tv:tä ym. olkaa lähekkäin!Varmasti löydätte vielä toisenne ja en usko minäkään että miehelläsi olisi toinen.

v
Mä kysyin mun mieheltä, voiko mies tottua seksittömyyteen niin, ettei enää tee edes mieli.
Mies sanoi, ettei voi. Tosin myönsi, että kai miehissäkin on eroja, mutta piti juttua uskomattomana.

väkisinantaja?
Ensinnäkin:vaikka ei haluta, voi silti alkaa sekstailemaan, minulla ainakin ne halut siinä heräävät ja tulee oikein mukava ja rentouttava tuokio. Hankkikaa, hyvät haluttomat naiset, hieman stimuloivaa lukemista esimerkiksi! Parisuhteessa pitää joustaa ja yksi jouston paikka naisille voi olla se, että päättävät haluavansa useammin. Niin, nimenomaan tämäkin on tahdon asia. Mistään väkisinmakuusta tässä ei ole kysymys vaan siitä, että tunnistaa miehen tarpeet ja vastaa niihin. Kuten sanottu, minä ainakin herään nauttimaan jo esileikin aikana, kun annan sille mahdollisuuden. Kokeilkaa, hyvät naiset!

Toiseksi: onhan miehellä 2 tervettä kättä, jos vaimo ei ole saatavilla. Ja kolmanneksi: miesten pitää muistaa läheisyys ja hellyys, naisten tärkeimmät sukupuolielimet ovat aivot.

Alkuperäinen kirjoittaja väkisinantaja?:
Parisuhteessa pitää joustaa ja yksi jouston paikka naisille voi olla se, että päättävät haluavansa useammin. Niin, nimenomaan tämäkin on tahdon asia.
Luin tämän miehelle ja hän tuossa ihmetteli että miksei yhtä hyvin sit voi olla jouston paikka miehelle, että päättää haluta harvemmin. Meillä on ainakin ehditty harrastamaan seksiä niin paljon aiemmin ja varmastikin tullaan harrastamaan myöhemmin, että ei nyt muutama vuosi sinne tänne luulis sietämätöntä olevan. Meillä tosin on ekan vauvan kuoleman jälkeen raskausaikoina lääkärin määräämä seksikielto, mutta ilman sitäkin ei kyllä ois vipinää makkarissa, mua häiritsee niin paljon vauvan liikkeet että keskittyminen herpaantuisi joka tapauksessa.

Sitä paitsi onhan olemassa parisuhteita joissa seksiä ei harrasteta muutenkaan, esim. tiedän pariskunnan jossa mies on loukkaantunut onnettomuudessa yli 10 vuotta sitten niin ettei voi harrastaa seksiä, ja heidän elämässään on sitten jotain muita tärkeitä juttuja. Nyt tietysti joku tulee sanomaan että vaimonsa pettää häntä varmasti, se ei pidä paikkaansa mutta jos joku niin tahtoo ajatella niin ajatelkoon mun puolesta, en lähde toisten asioista vääntämään.

aapee
kiitos kaikille kommentoijille.
meillä on niin, ettei seksiä harrasteta, ellei molemmat halua. mies suorastaan loukkaantuu jos teeskentelen, ja sen verrran herkällä omalla tunnolla ollaan varustettu molemmat ettei teeskentely onnistu, niin ettei toinen huomais.. se kun näkyy läpi.

sit joku ihmetteli kun minä pidän lapsia tärkeämpänä kuin miestä (imetin pitkään ja nukutaan eri huoneissa). vaikka vain minä pystyin imettämään, myös mies oli sitä mieltä että jatkan imetystä mahdollisimman pitkään lapsen terveyttä ajatellen. ei pitänyt sitä edes vaihtoehtona, että lopettaisin jotta halut palaisivat. monesti väsyin imetykseen mutta mies kannusti jatkamaan. ja hyvä niin!

eri huoneissa nukkuminen on myös ollut yhteinen päätös ja tässä on nimenomaan ajateltu koko perheen parasta. itse olen erittäin herkkäuninen ja molemmat lapset nukkuvat/ovat aina nukkuneet huonosti (heräilevät ja itkeskelevät öisin), ja tällä järjestelyllä on pyritty takaamaan edes jonkinlainen yörauha kaikille perheen jäsenille. jos nukkuisimme samassa huoneessa, saattais molemmille tulla pahimmassa tapauksessa 10 herätystä yöaikaan...

tärkein askel varmasti olisi siirtyä nukkumaan samaan sänkyyn. toivottavasti lähiaikoina se onnistuisi... ja kaikille epäilijöille tiedoksi, että mieheni - ja minä - näkee parisuhteessa muita kantavia tekijöitä kuin seksi, ei sen takia tarvi lähtee vieraisiin.

ponttini alunperin olikin, että oliko vastaavan kokeneita ja oliko miehen halut palanneet vaikka olikin tottunut olemaan vähemmällä. itsellä kun haluttomuus johtui hormoneista, ja niin kuin sanoin, kärsin siitä itsekin. vaikka mua harmittaakin toisinaan kun mies ei halua yhtä usein kuin itse, kuitenkin kunnioitan sitä, enkä tosiaan odota että hän suostuis vain mun takia...

aurinkoista kesää kaikille! :)

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
kiitos kaikille kommentoijille.
meillä on niin, ettei seksiä harrasteta, ellei molemmat halua. mies suorastaan loukkaantuu jos teeskentelen, ja sen verrran herkällä omalla tunnolla ollaan varustettu molemmat ettei teeskentely onnistu, niin ettei toinen huomais.. se kun näkyy läpi.

sit joku ihmetteli kun minä pidän lapsia tärkeämpänä kuin miestä (imetin pitkään ja nukutaan eri huoneissa). vaikka vain minä pystyin imettämään, myös mies oli sitä mieltä että jatkan imetystä mahdollisimman pitkään lapsen terveyttä ajatellen. ei pitänyt sitä edes vaihtoehtona, että lopettaisin jotta halut palaisivat. monesti väsyin imetykseen mutta mies kannusti jatkamaan. ja hyvä niin!

eri huoneissa nukkuminen on myös ollut yhteinen päätös ja tässä on nimenomaan ajateltu koko perheen parasta. itse olen erittäin herkkäuninen ja molemmat lapset nukkuvat/ovat aina nukkuneet huonosti (heräilevät ja itkeskelevät öisin), ja tällä järjestelyllä on pyritty takaamaan edes jonkinlainen yörauha kaikille perheen jäsenille. jos nukkuisimme samassa huoneessa, saattais molemmille tulla pahimmassa tapauksessa 10 herätystä yöaikaan...

tärkein askel varmasti olisi siirtyä nukkumaan samaan sänkyyn. toivottavasti lähiaikoina se onnistuisi... ja kaikille epäilijöille tiedoksi, että mieheni - ja minä - näkee parisuhteessa muita kantavia tekijöitä kuin seksi, ei sen takia tarvi lähtee vieraisiin.

ponttini alunperin olikin, että oliko vastaavan kokeneita ja oliko miehen halut palanneet vaikka olikin tottunut olemaan vähemmällä. itsellä kun haluttomuus johtui hormoneista, ja niin kuin sanoin, kärsin siitä itsekin. vaikka mua harmittaakin toisinaan kun mies ei halua yhtä usein kuin itse, kuitenkin kunnioitan sitä, enkä tosiaan odota että hän suostuis vain mun takia...

aurinkoista kesää kaikille! :)

Oliko tuo vakuuttelua meille lukijoille? Vai kenties sinulle itsellesi..

vieras

No jos annat miehelle luvan vieraisiin, niin sitten on eri asia. Muutenhan sitä pitää itse joustaa joskus, vastineeksi tuosta uskollisuudesta. Ei tietenkään joka kerta, mutta joskus.

HUHH
Alkuperäinen kirjoittaja sofia30:
Ei ehkä samantien, mut jos 2 vuotta ilman, niin tuskin kukaan sen jälkeen on uskollinen. Eihän ketään voi pitää ilman seksiä, se on luonnollinen tarve, eikä kenenkään tarvi suostua olemaan ilman. Jos on parisuhteessa, niin on luvannut antaa. Eriasia vähän aikaa synnytyksen jälkeen, mut raskaus tai imettäminen ei ole sairaus eikä syy pitää toista ilman seksiä, on itsekästä joka näin käyttäytyy!
En voi sanoa kuin huhhuh. Tiedoksesi: meitä ihmisiä on monenlaisia ja sekä miehistä että naisista löytyy seksiin hyvin eri tavoin suhtautuvia ihmisiä. On jopa olemassa parisuhteita, joissa seksiä ei harrasteta lainkaan. En sano, että se olisi mitenkään ihanteellista, mutta se on mahdollista. Ja hyvinkin on mahdollista olla kaksi vuotta ilman seksiä, sekä miehelle että naiselle. Kaikki miehet ei todellakaan ole sellaisia hormoonijyriä, jotka eivät voi mitään pettämisilleen. On sellaisiakin, jotka kunnioittavat toisen persoonaa ja seksuaalisuutta aidosti.

HUHH
Ap:lle vielä, että uskon, että halujen on täysin mahdollista palata. Tarvitsette siihen tosin varmasti paljon aikaa. Hienoa olisi, jos pääsisitte nukkumaan sylikkäin, mutta jos se ei onnistu, niin ei sitten. Muuten varmasti kannattaa päivänkin aikana lisätä läheisyyttä ja hellyyttä ja oikein antaa aikaa toisillenne. Illalla ennen nukkumaan menoa voisitte vaikka hieroa toisianne, jos lapset antavat siihen mahdollisuuden. Kärsivällisyyttä ja uteliaisuutta, kyllä se sieltä!

Täysin samaa en voi sanoa kokeneeni, koska meillä ei ole lapsia. Mutta meillä oli minun sairauteni takia puolitoista vuotta hyvin vähänseksistä aikaa ja kyllä siitä kesti hetken opetella "ulos". Se on tavallaan niin kuin joku sanoi, miehesi (ja ehkä sinäkin?) on rakentanut ikään kuin muurin seksuaalisuutensa ympärille. Sen purkamiseen menee tovi, mutta ei se missään nimessä toivotonta ole!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No jos annat miehelle luvan vieraisiin, niin sitten on eri asia. Muutenhan sitä pitää itse joustaa joskus, vastineeksi tuosta uskollisuudesta. Ei tietenkään joka kerta, mutta joskus.
Anteeksi mitä? :eek:

Mä en nyt oikein ymmärtänyt, mutta kyllä mun tuntemani naiset haluaa seksiä muulloinkin kuin Juhannuksena ja Jouluna, vai mitä oikein ajoit takaa??

Aaa.. Luin uudelleen. Tarkoitit vissiin ap:n tapausta.

Parisuhteessa (jos se ei ole heidän tapansa), ei tarvitse kummallekkaan antaa "lupaa" käydä vieraissa, todella inhottavalta ajatukselta edes tuntuu "Käy vaan nusasemassa tuota naapurin Pirjoa" ja ukko menee ku emäntä oottaa kotona. Ei oo sillä miehelläkään mun mielestä kaikki hyvin.

Ja edelleenkään jos seksiä ei halutaniin sitä ei haluta. Niin silloin ne halut tuskin palaavat jos joutuu vastentahtoaan harrastamaan seksiä ja ihmettelen mitä sen miehenkin päässä liikkuu jos tosiaan harrastaa seksiä oman naisensa kanssa joka ei tahdo.

Meillä ei ole ollut seksiä myöskän, eka mä en halunnut, sit mies ei pystynyt/ halunnut.
Sellasta se elämä on. Läheisyyttä on kuitenkin aina ollut, jopa siitä huolimatta että erotaan.
Ollaan sylikkäin iltaisin, nukutaan vierekkäin ym..

mii
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Voishan sitä haluton nainen vähän näytelläkin halukasta.. Jos siihen rooliin sitten eläytyis oikein tosissaan ja olisikin yhtäkkiä halukas. ;)
No mulle ainakin on käynyt näin.
Mä rakastan miestäni niin paljon, että haluan hänellä olevan hyvä olo ja hyvä mieli.
Vaikka mun ei tekis aina mieli seksiä, mutta humaan, että miestä haluttaa, niin kyllä mä voin rakkaani eteen sen tehdä, että rakastelen hänen kanssaan, vaikka ei oikeasti haluttaisikaan. Ja kuten "-" sanoi, helposti siinä omat halut herää, kun se rakas on hellä ja ihana!
Tehdäänhän me monia muitakin asioita, vaikka ei yhtään huvittaisi. Miksi se rakkaan miellyttäminen on niin vaikeata?

pikkue
raskaus aikana kun ei haluttanut rakastella niin hoidettiin hommat kyllä ihan käsipelillä ja mies ol tyytyväinen.... tosin sit ol jaksoja et ois pitäny joka päivä saada mies ol välil hukassa kun ei tienny mistä tuuli puhaltaa..:)

ja todellakin läheisyys pelkästään saattaa saada halut lisääntymään pelkkä kainalossa makoilu jo tuo lisää potkua kun miettii et mitähän tuo hipasu merkkas vai oliko vahinko:D
no kaik aikanaan ja seksittömyyden jälkeen vaatii opettelua mistä pitää joskus samat asiat ei enään kiinnosta niin kuin ennen

Yhteistyössä