Taidan palauttaa mun kihlasormuksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Motha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Motha

Aktiivinen jäsen
15.12.2004
3 181
0
36
Ollaan oltu 10 vuotta kihloissa , lapsia kaksi, eikä ukko vuosien keskuskelujen jälkeen halua mennä vihille. Ajattelinkin et voisin laittaa mun kihlasormuksen jouluna kauniiseen laatikkoon ja palauttaa sen antajalleen. Mä en jaksa tällasia vuosikymmenen jatkuvia kihlauksia.

Tee kuten haluat, mutta älä nyt kuitenkaan jouluna viitsi tuota loukkausta ja riitaa aiheuttaa, ehtii sitten uuden vuoden lahjakasikin, jos se nyt lahjana on pakko takaisin antaa.

Entä jos vain annat ihan nätisti sormuksen ja kerrot omat kantasi?

Mä oon samaa mieltä, et älä tee jouluna... tai siis älä ainakaan niin, et tulee riitaa.. :(

Mut niin.. oon samaa mieltä myös siitä, et pakkoko se on naimisiin.. Meillä se oli mies, joka tahtoi, mut mä meen vähän mukana. Siis mä oon itse ihan yhtä sitoutunut naimisissa kuin kihloissakin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tee kuten haluat, mutta älä nyt kuitenkaan jouluna viitsi tuota loukkausta ja riitaa aiheuttaa, ehtii sitten uuden vuoden lahjakasikin, jos se nyt lahjana on pakko takaisin antaa.

Entä jos vain annat ihan nätisti sormuksen ja kerrot omat kantasi?

Ei mulla olis sydäntä jouluna ihan oikeesti tollaista heittää mutta olispas ne ikimuistettava lahja.

Alkuperäinen kirjoittaja Hellu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
mikä pakko naimisiin on päästä?

Miksi mennä kihloihin, jos naimisiin ei halua?

Mulla ainakin se kihlaus oli se sitoutuminen. ...siis arvostin sitä enemmän tavallaan kuin naimisiin menoa.. :D (joo kiero oon)

Eihän siinä naimisiin mennessä enää mikään muuttunut. No ei kihloihinkaan mennessä, mut ainakaa sitä ennen ei ollu sormusta.. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:

Tätä minäkin ihmettelen

Eikös kihlaus ole lupaus avioliitosta?

On se jos haluaa niin ajatella

periaatteesta olen vastaan sitä että käyttää wikipediaa faktojen lähteenä mutta paremman puutteessa tässä sen teen.
"Kihlaus on sopimus ja lupaus vastaisesta avioliiton solmimisesta. Sopimuksen syntymiselle ja kihlauksen pätevyydelle ei ole merkitystä onko kihlaus julkistettu vai onko sopimus vain kahdenkeskeinen. "

ja lisään: se on siis sopimus. suullista, symbolista tai kirjallista sopimusta ei lain mukaan saa rikkoa.... että sen puoleen...

Voithan ottaa sormuksen pois sormesta, mutta älä palauta miehelle, jottei riitaa synny. Jos mies ihmettelee kun sormus puuttuu niin voithan sanoa, että kihlasormus otetaan käyttöön heti, kun kuulutukset on haettu.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Mulla ainakin se kihlaus oli se sitoutuminen. ...siis arvostin sitä enemmän tavallaan kuin naimisiin menoa.. :D (joo kiero oon)

Eihän siinä naimisiin mennessä enää mikään muuttunut. No ei kihloihinkaan mennessä, mut ainakaa sitä ennen ei ollu sormusta.. :snotty:

Mutta, kun se kihlaus on lupaus naimisiin menosta. Jos naimisiin ei halua, niin miksi sitten pitää mennä kihloihin? Eikö siinä tapauksessa voi muuten vaan elää parina?

No jos mies ei kosi, niin ehkä hän ei halua naimisiin kanssasi. Älä ala ahdistelemaan asialla tai uhkailemaan.. Jos ei halua niin minkäs sille voi ja voihan toista rakastaa ilman aviotakin. Ei se elämää loppujen lopuksi niin älyttömästi muuta.

Mä en jotenkin ymmärrä, kun joillekin se naimisiin meno on niin iso kynnys, et ennemmin elää avoliitossa. Onko se sitä, että avoliitossa takaovi on aina enemmän auki kuin avioliitossa?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Mutta, kun se kihlaus on lupaus naimisiin menosta. Jos naimisiin ei halua, niin miksi sitten pitää mennä kihloihin? Eikö siinä tapauksessa voi muuten vaan elää parina?

No kun se itsessään oli jo se sitoutuminen toiseen... :snotty:

Yhteistyössä