TAidan oikeasti olla ns. hyljeksitty kaverimäärän perusteella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja winenaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

winenaa

Vieras
Perhetuttuja tai kavereita näen noin 2 kertaa kuukaudessa. Äitiäni ja miehen vanhempia 3-4 kertaa kuukaudessa. Yhteyttä muhun ottaa joku oma-aloitteisesti ehkä kerran kuukaudessa jos sitäkään. Itse en viitsi tuppautua tai väkisin olla tiiviimmin yhdessä joten aika harvakseltaan itsekin otan yhteyttä.

Kaiken muun ajan sitten olen lasteni kanssa yksin kotona..

No pointti on siinä että varmaan suurimmalla osalla on paljon enemmän ihmisiä joita tapaavat? Ja että mun kaverimäärä on säälittävän pieni. Yritystä mulla on kyllä ollut

Jos menisit lasten kanssa vaikka jonhonkin kerhoon tai avoimeen päiväkotiin, siellä tapaa muita ihmisiä. Niin jos vaan asuialueellasi on tällaista toimintaa. Ja jos siis haluat lisää kavereita ja muita aikuisia, joiden kanssa jutella :)

Siis sulla on sosiaalista elämää 6 kertaa kuukaudessa eli enemmän kuin kerran viikossa. Voin kertoa, että minä en ehdi edes joka viikko sukulaisia tai kavereita tavata, saati sitten useampaa kertaa viikossa. En silti koe olevani hyljeksitty.

Minulla on sisaruksia jo niin paljon, että olen karsinut tosiystävien määrää aika rajusti.
Ei se määrä, vaan se laatu!
Haluan joskus olla ihan itsekseni ja tehdä omia juttujani. En kaipaakaan aina jotain toista höpöttämään viereeni.

• Tykkää
Reactions: maitovara
mäkään en näkisi kaverien määrää mitenkään olennaisena tekijänä. Ihmiset on erilaisia ja kaipaavat eritavalla seuraa toisistaan. Ongelmallista toi on vasta sitten jos hirveästi kaipaisit ystäviä ja heidän tapaamistaan.. ja tuntisit ettei ole ketään kenen kanssa jakaa iloja ja suruja. Joskus puoliso voi olla riittävästi, mutta toki hyviä ystävyyssuhteita kannattaa vaalia, muuten voi jäädä kovin yksin jos (kun) tiet puolison kanssa joskus eroavat (viimeistään kun jompi kumpi kuolee).

Mullakin vain muutama hyvä ystävä, joita tapaan harvoin (max kerran kuussa), mutta voidaan jutella mistä tahansa eikä ole paineita pitää suhdetta "yllä" kun juttu jatkuu siitä mihin viimeksi jäi, vaikka välissä olisi useampikin kuukausi. Lisäksi lapsen kautta tapaan muutamaa ihmistä tiheämmin, mutta me ei olla mitenkään erityisen läheisiä - en siis sanoisi varsinaisesti ystävyysssuhteeksi niitä.

Ota ihmeessä itse yhteyttä niihin kavereihin, joiden kanssa haluat olla tekemisissä! (harva tulee kotoa hakemaan)

Mun mielestä tuo on paljon! :O Mä näen keskimääräisesti kerran viikossa jonkun sukulaisen/ystävän, mutta välissä saattaa olla viikkoja etten näe ketään ja sitten taas joinakin viikkoina on sitä sosiaalista elämää vähän liikaakin. Ja minusta tämä on sopivasti, yhtään ei ole sellainen olo että kaipaisi jotain enempää :)

Ja on niitä ystäviä joita näkee todella harvoin, mutta minusta ne tosiystävät tunnistaakin siitä että ei haittaa vaikka menisi aikaa tapaamiseen, silti on yhtä tärkeä ihminen kuin ennenkin.

Yhteistyössä