Tahtoisin raivata kaappeja yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Mutta, mulla on ongelma... Kun en raatsis heitää roskiin noita vaatteita, kirpparipöytää ei kannata vuokrata enkä sit tiedä mihin niitä tunkis. Ja lasten kanssa muutenki toi raivaaminen on hiukan ongelmallista, ne kun ei anna mun tehdä mtn rauhassa...
Ja sekin, että vaikka täällä kotona sais hommat hoidettua, niin millä ihmeellä vien roskat pois, kun tuo pienin roikkuu kintuissa? Joo, se on jo kolme, mutta juoksee mielellään parkkipaikalle jos en pidä hihasta kiinni, ja jätesäkkikuorman kanssa se on jokseensakin haasteellista...

Eikä tietenkään yhtään vapaaehtoista apumiestä ole saatavilla kun inspis iskee...

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Mutta, mulla on ongelma... Kun en raatsis heitää roskiin noita vaatteita, kirpparipöytää ei kannata vuokrata enkä sit tiedä mihin niitä tunkis. Ja lasten kanssa muutenki toi raivaaminen on hiukan ongelmallista, ne kun ei anna mun tehdä mtn rauhassa...
Ja sekin, että vaikka täällä kotona sais hommat hoidettua, niin millä ihmeellä vien roskat pois, kun tuo pienin roikkuu kintuissa? Joo, se on jo kolme, mutta juoksee mielellään parkkipaikalle jos en pidä hihasta kiinni, ja jätesäkkikuorman kanssa se on jokseensakin haasteellista...

Eikä tietenkään yhtään vapaaehtoista apumiestä ole saatavilla kun inspis iskee...

No viet ne roskat kun lapsi nukkuu, päivällä tai illalla.

Saisitko sä heitettyä säkit parvekkeelle tai saunaan siksi aikaa että saisit jonkun jeesaamaan? Tai sit täytät säkit vajaiksi ja viet vajaita säkkejä yhden kerrallaan, niin pystyt helposti kulkemaan käsi kädessä muksun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Hyödynnä inspiraatio, ainakin jos tiedät että seuraavaa joutuu odottamaan :D

Eivät ne jätesäkit eteisestä karkaa, vie ne sitten illalla kun lapset nukkuu.

No en tod. jätä lapsia yksin kun vien roskat! Vaikka kuinka nukkuisivat, mitä vaan voi sattua.

Juu, ei eteisestä karkaa, vaikka veis vasta viikon päästä, mutta kun ei mahdu! Eikä parvekkeellekaan mahdu! Joka paikka on niin täynnänsä tavaraa ettei mihinkään voi jättää säkkiä odottamaan parempaa hetkeä, pitäis heti saada vietyä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tää aloitus vahvisti mun käsitystä siitä, että sä olet melko avuton.

Ei, mä olen vaan laiska... Keksin taas lukemattomia tekosyitä sille miks en voi tehdä mtn.
Taidan soittaa broidille, jos se ehtis tulla avuksi.

No en tod. jätä lapsia yksin kun vien roskat! Vaikka kuinka nukkuisivat, mitä vaan voi sattua.

Juu, ei eteisestä karkaa, vaikka veis vasta viikon päästä, mutta kun ei mahdu! Eikä parvekkeellekaan mahdu! Joka paikka on niin täynnänsä tavaraa ettei mihinkään voi jättää säkkiä odottamaan parempaa hetkeä, pitäis heti saada vietyä pois.

KUINKA KAUKANA teidän roskikset on?

No ei kauheen kaukana. Asutaan kolmannessa, pihan poikki parkkikselle ja siinä ne seisoo. Mites niin?

Alkuperäinen kirjoittaja :):
älä vaan heitä vaatteita roskiin, joku aivan varmasti ottaisi ne mielellään

Ottais, varmasti. Mutta mihin mä ne sit tungen?

UFF
kierrätyskeskus
pelastusarmeija
ensi- ja turvakodit
kaupungin sosiaalitoimistolta vois kysyä, samoin seurakunnilta

No ei kauheen kaukana. Asutaan kolmannessa, pihan poikki parkkikselle ja siinä ne seisoo. Mites niin?

No eihän se roskien vienti vie sitten kuin muutaman minuutin.

Alkuperäinen kirjoittaja nää tuli mieleen:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
älä vaan heitä vaatteita roskiin, joku aivan varmasti ottaisi ne mielellään

Ottais, varmasti. Mutta mihin mä ne sit tungen?

UFF
kierrätyskeskus
pelastusarmeija
ensi- ja turvakodit
kaupungin sosiaalitoimistolta vois kysyä, samoin seurakunnilta

Jos joku noista tulee hakemaan... Heti. Kierke ei nouda vaatteita, noista muista pitää ottaa selvää.

No eihän se roskien vienti vie sitten kuin muutaman minuutin.

Niin? Parissa minuutissa ehtii sattua kaikenlaista, jos sitä meinaat. En jätä lapsiani siksi aikaa yksin. Vaikka nukkuisivat.

Jos se kolmevuotias ei roskien vientireissun aikaa malta vierellä pysyä, jotta sen kanssa voisi yhdessä ne roskat viedä, ostaisin sille vaikka fleksi-taluttimen ja pistäisin vyöstä kiinni siihen. Oikeasti. Hassu tilanne kuvitella, vaikka omat lapsetkin on melkoisia vilpereitä.. tosin me ollaan tehty aina kotihommia yhdessä ja 3,5vee on ihan innoissaan siitä, kun saa viedä roskia :D

Miten sä viet tavalliset roskat jos et pääse viemään jätesäkkiä seuraavan viikon sisällä?

Vie vaikka yks tavara kerrallaan tavallisen roskapussin heittoreissulla.

Jotkun kierrätyskeskukset ym. tulee kotoota hakeen tavaraa, vissiin Fida ainakin ja Pelastusarmeija.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Jos se kolmevuotias ei roskien vientireissun aikaa malta vierellä pysyä, jotta sen kanssa voisi yhdessä ne roskat viedä, ostaisin sille vaikka fleksi-taluttimen ja pistäisin vyöstä kiinni siihen. Oikeasti. Hassu tilanne kuvitella, vaikka omat lapsetkin on melkoisia vilpereitä.. tosin me ollaan tehty aina kotihommia yhdessä ja 3,5vee on ihan innoissaan siitä, kun saa viedä roskia :D

Tuo on jo kaks kertaa meinannu jäädä auton alle meidän parkkiksella, vaikka oon ollu vieressä. Tuossa on niin huono näkyvyys.
Kyllä mekin tehdään kotitöitä yhdessä, ja lapset saa auttaa ja haluaakin. Mutta toi roskien vienti on ihan tuskaa jos ei ole toista kättä vapaana, kun tuo roskis on parkkipaikalla. Ja kerran likka kerkes karkuun kun heitin yhtä pientä pussia pois, onneks ei tullu autoa. Saati et änkeisin jotain jätesäkkiä laatikkoon...

Sovitaan että olen huono kasvattaja, mutta tuo kolmevee ei tottele ollenkaan tällä hetkellä, enkä halua vaarantaa hänen terveyttään.

mä en ymmärrä tuota, mikset voi viedä roskia silloin kun nukkuvat. Mutta hautaudu sit paskaan.

Sitä paitsi, kyllä niitä vaatteita tms. rojua voi pois kuljettaa tavallisessa roskapussissakin. Kun vielä jätät siististi roskakatoksessa päällimäiseksi, voi olla, että joku muu asukki tekee löydön.

Yhteistyössä