Tahkoojat 65

  • Viestiketjun aloittaja Sanelma
  • Ensimmäinen viesti
Julia
Sandeman, mulla varsinainen ronklaaminen kesti 45 min! Kannattaa tosiaan varautua siihen, että aikaa menee, sekä huonon olon, että tuon tutkimuksen kestonkin suhteen. Mullekin lääkäri sanoi, että ihan mikä vaan särkylääke käy, otin tujua Panacodia yhden tbl ja tutkim. jälkeen vielä toisen.
Mulla kesti sen takia kauan kun ei meinannut millään saada vasentapuolta selvitettyä, oli suolta tiellä niin paljon. Jälkeenpäin oli vähän pöllähtänyt olo, mutta pystyin menemään takaisin töihin. Pientä jomotusta oli loppupäivän ja myös pienen pientä vuotoa ihan maanantaihin asti.
Sitten voitkin miehelles sanoa, että nyt on kaikki sun osalta tehty ja on hänen vuoronsa kantaa kortensa kekoon!
 
Kata
Mulla ssg kesti kaikkineen puoli tuntia, ja oli ihan kivuton, yhden buranan olin ottanut. Mutta loppupäivän olin ihan poikki ja olkapäitä myöten särkyä, johtuu kuulemma ilmakuplista! Hinoa Sandeman että homma eteenpäin ainakin jollain saralla! Luulisi miehenkin tajuavan että kun kaikki muu on tutkittu paitsi hänen tuotteensa niin ei kannata enää vetkutella.

Uutta työtä kaipailen minäkin kovasti, siksi on loistavaa mennä työhaastatteluun huomenna. Muuten ei olekaan tullut mitään vastauksia vaikka hakemuksia oon lähetellyt kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, kilpailu on liian kovaa, näen punaista jo sanoista: ""mielellään useiden vuosien kokemus vastaavista tehtävistä""...aargh! Nyt jännittää vaan niin että millähän tässä aamulla rauhoittuisi, liian pitkä aika viimeisestä varsinaisesta haastattelusta!

Sanelmalle ISOP! Huijataan pientä ihmistä tolleen...

Illalla meen kaverin kanssa parille terassille, ehkä saa vähän rentouduttua ennen huomisia koitoksia. Mä olen varma että tulee nega, ei voi olla niin hyvä tuuri että pari viivaa napsahtaisi...
 
Ankara
Moro Sandeman

Meillä on jaettu kuunliljoja ihan kesällä. Saattavat tietty olla uudessa paikassaan jonkin aikaa hieman nuutuneita, mutta sitten ensi keväänä versovat ihan pirteästi.
 
Piritta
Terppa!
Voi vitsi sanelma, kurja juttu. Omalta osaltani noin kävi syksyllä eli sään. kierto lähti yhtäkkiä seikkailemaan. Pari kertaa se huiteli jossain yli 32:pvän, mutta sit palautui normaaliksi, kun aktiivinen yrittäminen jäi. Eli kai siinä jokin yhteys, mutta tiedä sitten mikä on tuloksellisin keino :)

Tuttavat sai eilen pojan. Ensikertalaiselle aika vauhdikas synnytys, reilussa 3 tunnissa oli potra poitsu ulkona. On mun miehen hyvä ystävä, joten kyllähän sen äänessä pieni haikeus kaihersi, isä kun on vielä 5 vuotta nuorempi....hidasta tämä toiminta meillä, mutta minkäs teet =))

Kukas eilen katsoi sitä Vauvakuume-leffaa? Mä tiirailin silmät ristissä 0.30 asti, loppu puolituntinen piti nauhottaa. Hauskalta vaikutti kyllä, ja samat jalat ylös kattoa kohti -juttuja siinä oli :) Mutta joo se olikin leffaa!

Mikäs Katan tilanne? Tänään firman kesäbileet, hm...kaunis ilmakin..kai se joutuu muutaman lasin kaatamaan.
Sandelle onnittelut ajan varauksesta! Eikö olekin joskus tappovaikeaa soittaa lekuriin?? Mun on pitänyt mennä polven magneettikuvauksiin koko kevät, enkä vieläkään ole mennyt..polvi kun oli tosi hyvänä 3 kk, mutta nyt taas vihloo. Prkl!
 
Sandeman
Piritta: olen tosiaan ihmetellyt kuinka vaikeaa se ajanvaraaminen on mullekin ollut, vaikka yleensä mulla ei lääkärikammoa ole. Kai tuo tutkimus on sitten jäänyt kun oon vaan murehtinut sitä miehen simppatestiä. Ja ajattelin käyttää juuri tuota samaista kiristyskeinoa: mulle on kaikki kokeet tehty ja nyt olis mösjöön vuoro!:)

Ankara: kiitosta vaan puutarhavinkistä! Etkö jo paljastaisi itsestäsi jotain kun hengaat täällä taustoilla?

Katalle siis peukut sekä testaukseen että haastatteluun. Jos olet oma itsesi ja vastailet reippaasti kysymyksiin, niin en usko että tulee ongelmia. Vähän kannattaa tietty miettiä vastauksia kysymyksiin: mitkä ovat hyvät ja huonot puolesi? millainen esimies/alainen olet? mitkä ovat kehitysalueita? missä haluat olla 5 vuoden päästä? Nuo nyt pompsahti mieleen ekana, rekrytointi-ihminen kun olen....:)). Ja sitten ne basic asiat: ei liikaa meikkiä/hajuvettä, siistit vaatteet ja vakaa kädenpuristus. Pikkuisilla ulkoisilla seikoillakin on merkitystä silloin kun ollaan kilpasilla ja tasaväkisiä:)) PQ!
 
gissa
Sanelmalle ISOP!!!

Sandeman, Pionissa (maikkarilta su-aamuisin) se muija sanoi, ettei kuunlilja oikein diggaile jakamisesta, eikä siirtämisestä.

Hirveä kiire täällä töissä, taas pitää jatkaa!!!
 
Ankara
Mihinhän se pioni-muija tietonsa perustaa!!!??? Mä kokemukseen. ;) Oikeesti ollaan niitä jaettu ja ihan hyvin on se lakuperäinen voinu ja ne siirrännäiset kanssa. Hihihih siis alkuperäinen...
 
Aniliini
Heips!
Hienoa Sandeman, että asiat rullaa eteenpäin. Kyllä se mieskin varmaan siitä ryhdistäytyy. Sano sille, että sattui niin s**tanasti koko toimenpide (mitä en kyllä oikeasti toivo..), miestä odottava ""toimenpide"" kun tuntuu normisti mukavalta, eikä laisinkaan epämiellyttävältä, jospas se sitten hokaisi, että on aika hänenkin tehdä asian eteen Jotakin! Tai tietysti ennen Sitä toivotaan edelleen luomuplussaa!!

Mä oon ommellut koko aamupäivän hiki hatussa ja hermot riekaleina yhden meidän kaverin verhoja, ainakin 57 metriä yhteensä, huoh. Piti käydä välillä kamun kanssa mattoja pesemässä, se on leppoisaa hommaa. Ja aurinkokin tajusi meitä helliä koko ajan, kumpa nyt vielä kuivattaisi nuo matot.

Mä muuten siirsin muutamia viikkoja sitten sinikuunliljoja äidin puutarhasta omaan kukkapenkkiin ja hyvin voivat ainakin toistaiseksi. En kylläkään jakanut niitä, vaan otettiin koko ""mätäs"", äidillä on niitä niin paljon.
 
Kata
Kiitos Sandeman tsempeistä! Mä lähden nyt jo kotia kohti koiran kanssa ulkoilemaan, työnteko ei nappaa yhtään kun pyörii nämä muut asiat mielessä! Tuun huomenna kertomaan kaikki kuulumiset..

Mä otin nauhalle sen Vauvakuume-leffan, pitää kattoa jossain vaiheessa.
 
Sandeman
Jeps, mä kanssa kuulin että kuunliljat melkein vaativat jakamista jos ovat ahtaassa paikassa. Noh, ajattelin tänään illalla heilua lapion kanssa puutarhassa, jos eivät menesty, niin voivoi, täytyy ostaa uusia.

Mä kuuntelen tälläistä kasarimusiikkikanavaa töissä (88.6Mhz) ja välillä tulee todella nostalgisia kipaleita. Ja siitä välähtikin sitten G mieleen: onko teillä ""omaa"" biisiä miehenne kanssa? Kun Bryan Adams soittaa ""Summer of 69 tai Heaven"" biisiä niin muistan kuinka silloinen poikaystäväni lauloi sitä mulle:). Nykyisen mieheni kanssa ei oikein ole yhteistä laulua, kun ei ole noita musiikkimiehiä. Muuten mulla tulee joistakin lauluista todella vahvoja flashbackeja, näen itseni jossain tietyssä paikassa ja tiettyjen ihmisten kanssa joraamassa. Kummallista miten ihmismieli toimii....


 
Sanelma
Heipati hei!

Kiitos vaan kaikille ISOPeista. On se kiva, kun on niin monta immeistä hengessä mukana.

Hyvä Sandeman. Aika varattu.

Mutta, mutta. Uskokaa tai älkää. Mulla on ihan hyvä mieli kaikista odotuksista huolimatta. Johtuu varmaan siitä, että vaikka vaavi oliskin tervetullut, ei minun tämän hetkisessäkään elämäntilanteessa ole mitään valittamista.
Voin näin kesällä jatkaa huoleti kaikkea mukavaa tekemistä kuten ratsastus ja sidukan nauttiminen!

Onkohan mulla hyvä asenne vai päässä vikaa, kun ei tämän enempää harmita. Eilen harmitti, mutta nyt se on muisto vain. Ja uskon, että tuo kiertokin tuosta taas asettuu, tai jos ei niin katsellaan sitten niitä ""myrkkyjä"" apuun. Mutta nyt kiire pois ja antaa luonnon tehdä mitä parhaaksi näkee. Ovistikutkin tuli kulutettua loppuun tässä kierrossa, joten saa sekin homma jäädä toistaiseksi.

Ehkä tämä hyvä mieli johtuu siitä, että kierron venyminen aiheutti monta hyvääkin asiaa.

No niin. Nyt loppuu tämän asian vatvominen.

LauluG: Meidän laulu taitaa olla Janne Tulkin ja Anne Mattilan duo Sielu salamoi. Se oli iso hitti sillioin kun me tavattiin. Ollaan molemmat Iskelmä-ihmisiä. Toinen on Anna Eriksonin Kun katsoit minuun.
 
Aniliini
G-vastaus:
Silloin kun oon ekan kerran ollut miehen luona yötä, kuunneltiin lähes koko yö Yngwie Malmsteenin balladilevyä ja siltä levyltä Dreaming on niin sydäntäraastavan koskettava, että jos se joskus jossain sattuu soimaan, tulee kyllä meidän ekat kahdenkeskiset hetket mieleen. Ja joskus myös ihan meidän alkuaikoina istuin autossa miehen sylissä ja radiosta tuli Tommi Läntisen Rööperin kuu, jonka mies lauloi mun korvaan. On kyllä raskaamaan musiikin miehiä, mutta osaa lähes kaikki biisit ulkoa, jotka radiossa soi...
Aikoinaan me ollaan oltu samalla riparilla (silloin siis frendejä) ja miehellä + parilla kaverilla oli musavermeet (kitarat, bassot, rummut) siellä mukana ja muistan kuinka pyysin mieheltä, että soittais ja laulais yhen biisin, mitä en nyt saa päähäni.. No, soittihan se ruinauksen jälkeen. ;) Silloin siis Mies ei ollut kylläkään mun poikakamu, mutta muistetaan kyseinen hetki silti hyvin. Ah, mitä nostalgiaa, lopetan, ennen kuin kyllästytte! :)
 
Kastehelmi
Pikaiset vielä ennen kuin suuntaan keskustaan. Toivon tosiaan, että saan kesätyöntekijän opetettua ja sitten jää entistä enemmän aikaa lorvailuun :)

Hienoa Sanelma, että mieli on jo parempi. Mitä sitä hirveän pitkään synkistelemään :) Mulla tuli oikein kylmät väreet kuin luin teidän yhteisistä biiseistä, jaiks! Musta kaikki iskelmät ovat ihan HIRVEITÄ. Siis ne sanoitukset, voi elämä. Olen miettinyt, että mikä on nuorella ihmisellä päässä vikana, jos haluaa laulaa sellaista (siis vitsinä). Kyllähän sillä rahaa saa, muulla musiikilla vähemmän. Loppujen lopuksi siis viisas valinta, vaikka en siihen itse pystyisi.

Meillä ei ole miehen kanssa mitään yhteistä biisiä. Silloin kun tavattiin soi koko ajan Spice Girlsien Wannabe, Ricky Martinin Maria ja Fugeesin Killing me softly. Mikään noista biieistä ei ole meidän, mutta Mariasta tulee mieleen (hetkinen, se taisi olla vasta vuosi myöhemmin!) kun mies joraa meidän etelän matkalla ihan täysiä. Vaikka onkin siis raskaamman musiikin ammattilainen, niin joraa kyllä kuin mikäkin back street boy, jos sille tuulelle sattuu :) Killing me softly on musta myös ällö limainen biisi, mutta miehestä hyvä. Ai niin, ja soihan silloin myös No Doubtin Don't speek, joka saa multa lähes välittömästi yrjöt kurkkuun. Miehen mielestä sekin oli hyvä. Ja tosiaan, tosi moneen biisiin yhdistyy mielikuva jostain tilanteesta, tunteesta tms. Ihanaahan se vain on :)

Siitä eilisestä leffasta. Nukahdin joskus klo 00.20 eli en nähnyt loppuun. Mies hyytyi jo aikaisemmin mutta sain terveen paperit kun sanoin, että ""katso nyt, olen vielä ihan terve, kun en tee mitään vagina-riittejä tai lähde juuri ennen seksiä testaamaan ovista"". Olisi se muuten aika tunnelman tappaja-touhua.

Huomiseen! Ihanaa, sitten onkin jo torstai. Himassa odottaa hurja siivousurakka että voi hyvillä mielin lähteä perjantaina mökille. Ensi viikko on taas yhtä lentoa ja keskiviikkona veli lapsineen tulee meille kylään pariksi päiväksi. Pakko siivota isoimmat villakoirat pois nurkista :)
 
sari
Enpä sitten enää loppuiltapäivästä ehtinyt tulla tänne, katottiin pomon kaa mulle uutta duunijuttuu, jota rupeen hoitaa loma- ja kiire aikoina.

MusaG: Meillä ei oo mitään yhteistä biisii laisinkaan, meillä muutenkin niin erilainen musamaku. Täytyykin lähtee ukkoo heittää Finnair-stadionille katsomaan suomen pelii, joten voin sitten palatessani tulla lukemaan teidän uudet viestit..KIRJOITELKAA PALJON:=)
 
Nekku
Terveisiä Femedasta ja ""lopputarkastuksesta"". Kaikki päällisin ja ultran mukaan sisäisestikin kunnossa raskauden jäljiltä. Limiksestä arvioituna kierto (jos sitä tässä tilanteessa voi sellaiseksi sanoa) on vasta puolivälissä, mutta mitäs tuosta. Terolut-resepti on valmiina kourassa, jos kierto taas uhkaisi venyä ja paukkua. Sanon itsekseni kuten täällä Tahkoojissa on tapana sanoa: hinoa.

Eli hyvillä mielin olen minäkin. Sanelma, asenne on oikea! Kannattaa v*****ua hetkeksi toden teolla ja purkaa kiukku, se menee nopeammin ohi kuin hidas kyteminen. Öö, tämä on taas vain mun omaa logiikkaa... Mutta samaa pohdittiin miehen kanssa tästä suruprosessista. Itkettiin ja surtiin silloin alussa niin kertakaikkisen kokonaisvaltaisen tehokkaasti, että ehkä siksi ollaan suhteellisen nopeasti kuopasta kipuamassa. Nyt ajattelen samoin kuin Sanelma. Meillä on kuitenkin asiat todella hyvin - kaikesta huolimatta. Nyt elellään hetken suunniteltua pidempään kahdestaan ja nautitaan siitä. Toivo elää ja voi hyvin. :) Palataan asiaan puolen vuoden tahkoamisen jälkeen... Nyt tartun hyvään hetkeen.

MusaG: Meillä ei ole ns. yhteistä biisiä, mutta monesta tulee vahvasti mieleen joku paikka tai tapahtuma. Joten siltä osin olen samanlainen nostalgikko kuin Sandeman. Huh, välillä oikein hirvittää, millaisia väristyksiä joku biisi saa aikaan! Esim. suuresta ensi rakkaudesta muistuttaa Alphavillen Forever young siinä määrin, että aina kun sen kuulen, tuntuu, että aika pysähtyy. :) Mulla on myös yhtä vahva tuoksumuisti. Mistä sujuvasti seuraavaan G:hen: Muistatteko ihmisiä ja asioita hajujen perusteella? Mä olen varmaan ollut entisessä elämässä koira, koska muistan vuosien vuosien takaa kavereiden ja poikakavereiden hajuvedet jne. ja mm. vaihtarikotini tuoksun.

Apua, tästä tulee romaani. Julialle onnittelut hyvin sujuneesta inssistä! Ja Kataa jännätään. Tsemppiä myös haastatteluun, jos vielä olet linjoilla ennen sitä. Tärkeitä asioita molemmat.

Nyt siivoamaan ja pyykkäämään.
 
Kastehelmi
Iltaa vielä. Piti tulla paremmalla ajalla vielä lukemaan kunnolla kuulumisia. Päivät kun menee niin tiiviisti uuden mimmin kanssa, ettei ehdi tänne :(

Nekku, mun pitää nostaa hattua sulle. Olet toipunut mielestäni äärimmäisen hyvin. Itse olisin varmasti ihan rauniona, vaikka eihän se mitään auttaisi. Ihanaa, kun sulla on vauhti päällä. Ja hyvä, että kaikki vaikutti ultrassakin hyvältä.

Samoin piti gissallekin sanomani, että hienoa että hcg oli laskenut kokonaan pois. Ettei siis tule mitään lisäoperaatioita.

Kävin tänään entisen työkaverin kanssa syömässä. Hän kertoi meidän yhteisesti ex-kollegasta, jonka mies oli kuollut n. kuukausi sitten. Kotiin. Nukkuessa. Yhtäkkiä oli tullut joku sydän-juttu ja henki pois. Ikää alle 40. Kyllä se aina hetkeksi vetää hiljaiseksi ja sitä miettii, että pitäisi tosiaan olla tyytyväinen siitä hyvästä ja ihanasta elämästä mitä nyt on, vaikka sitä yhtä tavoitetta ei ole saavuttanutkaan.

Mies on taas keikalla. Ei omalla vaan kutsuttuna yhden amerikan ihmeen keikalle. Pojilla tuntui piisaavan vauhtia ;) Ihana kuulla toisen äänestä, että päivä ja tapahtumat ovat olleet hyviä ja mieluisia. Itse ajattelin poistua tästä suihkun kautta nukkumaan, että jaksaa taas huomenna tuhat ja yksi asiaa.
 
Kata
Tytöt mä olen ihan sekaisin, haalea PLUSSA tuli, siis haalea viiva, mutta on se silminnähtävä, miehen kanssa sitä tuossa aamulla tuijoteltiin. Ihan epätodellinen olo, en tiedä uskoisiko vieläkään, ainakin pakko mennä hakemaan tukku testejä tänään! Tiedän että haamu on plussa ja tuo oli ihan selkeä vaikka haalea olikin. Mutta ei tätä käsitä, en ole vielä ehtinyt alkaa intoilemaan kun on niin epätodellinen olo! Ja se hemmetin työhaastattelu on tunnin päästä, apua. Maha ihan sekaisin ja pieni krapulanpoikanen kun eilen join kolme tuoppia (viimeiset pitkään aikaan!!!), mutta pakkohan siellä haastattelussa on kaikkensa yrittää, kun eihän sitä voi olla varma näin alkuvaiheessa että kaikki menee hyvin.

Palaan myöhemmin jos saan järkeä päähäni...
 
Julia
Voi Kata, mahtavaa! Tää on ihan järkkyä kun istuu yksin koneella ja lukee noin hienoja uutisia kyynelten kihotessa silmiin. Mielettömän hinoa! Tuttu lause; plussa se on haaleakin plussa! Onnea :)))
Koita nyt jotenkin suoriutua siitä haastattelusta. Heh, ei varmaan kannata sanoa, että ""unohda raskautesi siksi aikaa"".....hihiii

 
Nekku
Onnea, onnea, onnea vaan, kevätbebe tulollaan! (Tulipa runollisesti.) Nyt tarvitaan uskoa ja luottamusta siihen, että kaikki menee hyvin. Sitä täältä lähetän kuten myös lykkyä pyttyyn haastatteluun! Sekin voi mennä paremmin noiden uutisten kera, kun jää tärkeydessään sopivasti paitsioon. :)
 
Keijukainen
Hienoa Kata! Kyllähän se on plussa se haaleakin.
Meinaatko tehdä vielä uuden testin?
Voi olla kyllä sekavat fiilikset siellä työhaastattelussa, Julian sanoin että unohda siksi aikaa (ei taida onnistua...?).
ONNEA!
 
Kastehelmi
Onnea Kata!
Hitsi, sä olit valmistautunut jo ivf:n ja muihin juttuihin ja plussaa tuli! Ihanaa! Nyt vain tsemppiä haastatteluun!

Ei tässä voi muuta sanoa kuin ""kateellisena"" että pääsipä itse joskus samaan tilanteeseen :)
 
Kastehelmi
Kata, eikös teillä pesusta selvinnyt ""vain"" 2 milj simoa?

Mä alan yhä vahvemmin uskoa, että meillä solut eivät pidä toisistaan, sillä meillä ei tule tulosta edes 14 milj (eikä varmaan nytkään 21 milj). Huoh. Selittämättömille ivf (ja meillä varmaan icsi) on usein se paras ja toimivin ratkaisu, joten henkisesti pitää siis jo tosiaan alkaa valmistautumaan siihen. Usein noi inssit vaan halutaan kokeilla alta pois (siis selittämättömillä), niilläkin kun joku voi onnistua.

Kylläpä taas oma surkeus tuntuu musertavalta, vaikka tietysti olen kaikista plussista todella iloinen. Tähän surkeaan olotilaan voi kyllä vaikuttaa huonosti nukuttu yö, mies oli radalla. Olen nukkunut parissa pätkässä yhteensä 4 h, ei ihan riitä mulle :) Huomenna on taas varmaan valoisampi päivä.
 
Kata
Vielä täällä..kohta pitää lähteä haastikseen..

Joo meillä oli 2 milj simoa, mut kotona täydenneltiin, kun ennen pesua tulokset on aina olleet tosi hyviä. Useinhan se on kiinni munasolusta, joita on vain yksi, eikä siinä miljoonat siittiöt auta jos munasolu sattuu olemaan epäkelpo. Minäkin uskon että ivf on paras ratkaisu selittämättömässä lapsettomuudessa, ainakin tuntuu että tutuilla kellä sitä on niin ei inssit vielä ole auttaneet.
 
Sandeman
Voi olla että toistan itseäni mutta ROCKEN ROLL, Kata!!!!!!Upeita uutisia heti aamusta! Mä en voi sietää niitä vauvoliimojen toivotuksia ja muita ERITTÄIN hempeitä lässytyksiä, mutta niitä juuri sulle toivottelen:))). HINOA!

Hmm, niin se elämä koettelee välillä positiivisesti, tippa oli mullakin linssissä kun luin Katan viestiä.

Mukava ilta takana:), jaoin sitten ne kuunliljat raakasti lapiolla, katsotaan lähtevätkö kasvamaan vai jäävätkö shokkiin käsittelystäni. Sitten mies laittoi fillarit kesäkuntoon ja käytiin yhdessä pienellä lenkillä ja jälkeenpäin syötiin ekaa kertaa omalla terassilla ULKONA! Jesh. Oli hyvä ilta:). Onneksi ei tarvinnut futista katsoa kuin eka puoliaika (miehen pikkuserkku kylässä, mies ei itse olisi katsonut). Ja tänä aamuna vielä herkisteltiin ja mamboiltiin:)).

OmaN: kp 22(23-32) eikä mitään oireita, ainakaan en ole halunnut tarkkailla. Elohiiri on nykinyt oikeassa silmässä monta päivää, jos se oliskin UUSI OIRE:)))))))). Pöh ja höh, menkkojahan mä odottelen, joten eipä tässä ole suuria panikointeja.

Katan raporttia odottelemme varmaan kaikki...

 

Yhteistyössä