Tahkoojaplussat 59

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hih, mä ajoin noi miehet ulos, että saan katsoa lukea lehden ja katsoa yhden leffan rauhassa loppuun. Olin eilen yh:na koko pvän miehen ollessa pikkujouluissaan (jo...!), joten pikku omarauha tekee hyvää. Eilen sitä "omaa aikaa" jaksoi ruhtinaalliset 55 min ennen kuin uni tuli simmuun. Jee. No sain tuhottua puolipussia namia, tuli hyvä olo ;)

Auts Aniliini, että kärsit nyt jo liitoskivuista. Tosi inhaa =( Ei siihen taida oikein mikää auttaa? Nyt vaan rauhallisesti tästä eteenpäin. Tylsää jos joudut vähentämään liikkumista tuon takia.

Masa siirtyi yksiin päikkiin aika aikaisin, keväällä joskus 9-10-kuisena. Toisille päikyille nukahtaminen oli taistoa, joten se oli selkeä vaihe siirtyä yksiin.

Oli tosiaan hauska törmätä heti Nekun jälkeen Sandeen ;) Ja missän muualla kuin Br-leluissa. Ööö, miten kalliita noi Baby Born -tsydeemit on, sellainen ois kummitytöllä toiveessa. No sellaisen pikkutonttu kuitenkin tuo, kun on kuitenkin haluttu ja tykätty.

Matsku syö itse pääsääntöisesti, mutta joskus avitan toisella lusikalla. Siinä pitää vaan olla aika hienotunteinen, ettei herralla mene hermo. Mutta on tosi ihana, kun voi itse syödä samaan aikaan, meikällä kun nälkä kurnii samassa tahdissa pojan kanssa ;) Parasta ruokaa on joku pottumuussi-hässäkkä, joka sopivasti tarrautuu lusikkaan. Esim. pastaa poika pistelee herkästi sitten sormillaan.

Ei se Kata tee hallaa, jos nyt jätät ne yösyötöt pikkuhiljaa pois. Lapsi kyllä syö, kun on nälkä - takuulla. Ja vaikka ei söisi, ei parin päivän panttaus pahaksi ole. Nämä muksut on aika taitavasti rakennettuja. Mä ihailen sun kärsivällisyyttä ja jaksamista. Itse olen sen verran itsekäs ja omaa unta rakastava, että olisin jo varmaan tehnyt kaikkeni, että saisin lapsen nukkumaan yön.

Kurja Juskan korvatulehdusta. Mä muistelin, että hänen kitarisat jo poistettiin, mutta sehän olit itse Riinuska silloin taannoin :-) Putket onneksi auttaa jatkuviin tulehduksiin, joten ihan hyvä juttu tuo vakuutus.

Hiljaisuus talossa, joten taidan hippaista lehden pariin. Auvoista viikkistä.

Hyppään suoraan päiväuniin - Ilona alkoi nukkumaan, tai siis laitettiin nukkumaan yhdet päikkärit noin vuoden vanhana. Alkoi menemään niin, että heräsi kaheksalta ja jo parin tunnin päästä olis mukamas pitänyt nukkua, muttei nukkunut kuin 20-40 minuuttia ja sitten toinen samanlainen setti viiden aikoihin.

Uups, lähetin viestin kesken kaiken. Noh, tästä jatkuu.
Tuossa vaiheessa päätimme pitää Ilonaa leikittämällä tms. muutoin tarpeeksi aktivoimalla pidempään hereillä ja sitä kautta siirtyä yksiin päiväuniin. Jonkun aikaa siinä oli semmoista, että oli hankala miettiä päivän touhuja kun päiväunet yllättivät liian aikaisin tai loppuivat aivan liian lyhyeen.
Jonkin ajan kuluttua alkoi muodostua selkeä yksien päiväunien rytmi. Ja silloin Ilona alkoi ensimmäistä kertaa nukkua unet sisällä. Noin vuodenvanhaan asti ei nukkunut päiväunia kertaakaan sisällä. Kesän tullen huomasin, että heräsi herkästi naapuruston (pääasiassa lasten tai ruohonleikkurien) ääniin. Sisällä alkoi nukkua paremmin kuin ulkona.

Nonni, mies huutelee suihkuseuraa. Mää meen. Ihme tapa meillä :)

Huomenta.

Eppujen keikka oli tosi hyvä ja meillä oli ihan mielettömän hauska ilta. Ainostaan osasin loppuillasta olla niin lärvit, että nyt vähän hävettää. Sunnuntaina oli ns. tukka kipee.

Kävin muuten viime keskiviikkoiltana hakemassa Samulle antibiottikuuriin korvatulehdukseen päivystyksestä..ihmetyttää vaan että, eikö noitten kitarisojen poistojen ja putkitusten pitänyt poistaa ne. Tää on jo toinen tulehdus sen operaation jälkeen :/. Riinuska tsemppiä Juskan operaatioon. Se vakuutus on osoittautunut Samulle ihan korvaamattomaksi. Täällä Lahdessa toi julkinen th on ihan pers...tä.
Nytkin keskiviikkona joku vastaanottohoitsu alkoi huutamaan mulle kun ilmottauduin ilman vuoronumeroa. Raivos siellä tiskin takana ja tivas että kuoleeko joku, kuoleeko joku kun on noin kiire? Vähänkö menin hämmilleni. Totesin vaan tyhmästi ei ole kuolemassa kukaan, mun pojallani on vaan korvatulehdus. Sitten se vielä valitti hoitajien työajoista tms. Virne naamalla sanoi painu tonne istumaan siellä se kiire unohtuu kun siellä on niin pitkät jonot. Tais nauttia siitä että joduin kantelemaan väsynyttä, kipeää pikkulasta monta tuntii. Vähänkö teki mieli repii se akka sieltä luukusta pihalle ja kääntää sen pää talviaikaan.. Huh huh.

Meillä on miehen kanssa joka ikinen vuosi "marraskuu-kriisi". Aina tähän pimeeseen vuodenaikaan meillä on kauheasti kärhämää. Vähän pahamieli eilinenkin meni mököttäessä. No tammikuuta odotellessa.

Voi harmi jos Anskulle tulee samat vaivat kun Vilin raskaudessa. Toivotaan että liitoskivut pysyisivät poissa.

Kauhiasti tulis vielä juttua, täytyy lopetta kun työtä on taas niin paljon että pöytä pettää. Ja joudun lopettamaan hieman aiemmin kun Samulla on neuvola. Oon tää välillä aikamoista sukkulointi työn ja kodin/lasten välillä.

Maanantaita!

Ai vitsit, mäkin haluisin Eppujen keikalle! Soittivatko uudelta levyltä vai niitä ikiaikaisia, nostalgisoivia kunnon Eppu-biisejä?

Jestas, miten tympeää kohtelua tk:ssa! Uskomatonta, todella. No, toi on kai jonkinlaista säälittävää vallankäyttöä tuokin. Mä just P:lle totesin, että en ole kertaakaan joutunut käyttämään kotikuntani tk:a sen 10 vuoden aikana, kun olen täällä asunut. En oikeastaan edes tiedä, mihin mun pitäisi mennä, jos tilanne tulisi.

Julia, me käytiin tosi usein yhdessä suihkussa edellisessä kodissa. Se oli mustakin kiva tapa. ;-) Nyt ei mahdu kinkeämään tonne suihkukaappiin järkevästi.

Meillä oli varsin sukurikas viikonloppu. Lauantaina kummipojan synttärit ja eilen hyysättiin mun puolen sukua. Laitoin kunnon dinnerit, kun juhlittiin vähän niin kuin myöhässä isänpäivää. Lotta on aina elementissään, kun on hulinaa ja huisketta ympärillä. Se on niin kyläluuta.

) . ( Mulla oireet ennallaan ja mieli vähän rauhoittunut. En mä millekään kuitenkaan mitään voi. Tässä epävarmuudessa on kuitenkin jotenkin ankeaa se, että mulla on vatsa niin turvoksissa, että omat housut kinnaa ja kaikki vaatteet näyttävät ihan kaameilta päällä. Näytän_todella_lihoneelta, kun muuten olen tuosta vyötäröstä suht kaponen. Mä en muista, että olisin ollut näin turpeena esim. Lotan alkuraskaudessa.

Pakko mennä päikkäreille itsekin, nääs L nukkuu päivällä nykyään max 2 h, joten tässähän on kiire. Harrastukset sikseen.

Hööh, missäs te kaikki olette?

Juu tapaamista voisi kylläkin taas järjestellä. Tämän vuoden puolella ei mun kalenteriin luultavasti mahdu. Mutta ensi vuonna sitten.
Mulle sopii tapaamis kaupungiksi Helsinki, Tampere tai vaikka Lahti ;). Kesällä olisikin oivaa järjestää grillikemulit meillä nyyttäri tyyliin. Heh, kesään on vain niin kovin pitkä aika.
Joo eikä mulla ole mitään järkevää asiaa. Mä rupeen järjestelemään neukkaria kun kohta on tapaaminen...
Tulkaa jutuille...

Vitsi mitä unikekoja me oltiin tänään: herättiin pojan kanssa vasta 9:n jälkeen! Siinä jäi muskarit väliin, kun ei oltais millään ehditty. No onneksi kamukin jätti lapsineen menemättä, musta kivointa on nähdä muskassa tuttuja ;) Hoh, taitaa tosiaan tämä pimeys vaikuttaa.
Pitkään nukkuminen sotkee aina hieman rytmejä, tosin taitaa toi meidän unijukka nukahtaa mihin aikaan tahansa päikille.

Hah, tukka kipee, hyvä hyvä Mariska, enpä ole kuullutkaan :-) Kiva, että eput maitti. Tosin toi tk-episodi oli varsin tympeä. Taitaa olla aika tuurista kiinni, millaista kohtelua julkisesta saa. Esim. itse kun ole nyt nlan kautta joutunut siihen instanssiin tutustumaan, olen ollut vain yllättynyt siitä palvelusta. Yleensä nimittäin suhtaudun todella negasti kaikkeen julkispuoleen. Kun sinne soittaakin, odottaa, että p****aa tulee luurista. Mutta toisin on käynyt, hirmuisen ystävällisiä ihmisiä vastaa ja nopeastikin ja viimeksi sain silmätulehdukseen vajaassa tunnissa lääkkeet, kun menin sinne päiväpäivystykseen istumaan. En edes tiennyt, että sellaista on olemassa ;)

Perskutti, kun sitä on persaukinen. Mä haluaisin koko ajan käydä shoppaamassa joululahjoja, mutta no money...Ihan uusi tilanne meikäläisen elämässä, ja kai ihan tervettäkin. Onneksi tuleee veronpalautukset pian, sit hieman helpottaa.

Heh, me friikit kuunneltiin jo joululauluja viikkiksenä. Mä _rakastan_ niitä, eikä koskaan ole liian aikaista aloittaa ;-) Ollaan mun isän kanssa ihan joululaulufaneja. Ja mieskin on! Oli hauskaa, me tanssittiin koko jengi yhdessä huoneessa, arvaatte varmaan, miten M oli innoissaan :) Matskulla on niin hupaisa tyyli jammailla, kädet viuhtoo, peppu heiluu ja sit välillä mennään ympäri.

Toi alkuraskauden turvotus ja masupullotus on kieltämättä vähän ikävää. Ja tuntuu, että se kestää ja kestää. Jumpassa ja salilla oli tosi kiva käydä...Nyt on viimein vauvamasua ja muutenkin olo kaikin puolin bueno, että kyllä se siitä ajan kanssa suttaantuu Nekku.

Nyt muihin puuhiin. Höh muuten, että lumet suli...=(

Pikamoit ja omat navat vaan ehtii nyt! Kohta lähtö kaverin luokse käymään, joten palaan myöhemmin paremmalla ajalla.

Viime yönä meni kuppi nurin tohon yörumbaan, kaksi tuntia imetin vähän väliä ilman että pystyi tyttöä irrottamaan tissistä ollenkaan. Silloin päätin et nyt alkaa meidän unikoulu! Tänään siis luultavimmin aloitetaan, vähän hirvittää, eikä ihan vähääkään, Nekkua jo konsultoin jälleen kerran.. Pitää nyt tänään miettiä toimintasuunnitelma valmiiksi, varmaan siirretään samalla omaan pinnikseen.

Ja ai niin Hertat ovat laskeutuneet, terveisiä sieltä!

Mulla harrastelut kesken, joten pikaisesti vain minäkin. Mariska, tuttua tuo syksyn kränäisyys. Mä ainakin kiukuttelen miehelle koko ajan... nolottaa. Mutta tämä pimeys vaan näyttää nyt vaikuttavan muhun näin, kun muutenkin väsyttää.

Hyvä hyvä, Kata, unikoulua kehiin vaan. Kuten moni on sanonut, tuon ikäinen tulee ilman tissiä toimeen yöt, joten sinä olet vain tuttina. Vauvan mahalaukku on tuossa iässä jo sen verran iso, että sinne mahtuu tarpeeksi maitoa koko yön tarpeiksi, joten nälästä sun ei tarvitse olla huolissaan, jos Vane tankkaa illalla hyvin. Uskon myös, että yösyötön lopettaminen johtaa kiinteiden parempaan menekkiin. Voimia ja hyvä hermoja sinne!

Mä päätin, että tämän viikon jälkeen alan taas uudella tarmolla yrittää Kaislaa omaan sänkyyn. Tämä viikko mennään vielä vanhaan malliin, kun ollaan monta päivää poissa kotoa.

Hyvä, Nekku, että olo helpottaa henkisesti. Mahan turvotusta sun on pakko kestää :).

Piritta, mäkin olen ajatellut, että pitäisi ostaa joululevyjä (meillä on vain yksi), jos ne vaikka toisivat "valoa pimeyteen".

Sitten odotellaankin Herttojen kuulumisia!

Terveiset Tunisiasta! Ilmat suosivat, aurinkoa ja lämpöä sellaiset +20. Ei rantsukeli mutta muuten soppeli. Viimeisenä päivänä kun lähdettiin oli viilempää ja yöllä satoi, että hyvään saumaan sattui meidän loma. Matka meni Hertan kanssa ihan hyvin. Paluulento oli päivällä ja se kyllä sopi paremmin kuin myöhäinen ilta/yölento mennessä. H sai kamalan raivarikohtauksen kentällä ennen lähtöä ja olin jo ihan, että en lähde minnekään. Ei tiedetä mitä oikein säikähti tms. Mutta onneksi hiljeni koneeseen mennessä. Kiljui myös kun vaihdettiin koneen miniatyyrivessassa vaippa, mutta muuten nukkui tai viihtyi sylissä istuen. Kantoliina oli myös ehdoton, nukkui siinä bussimatkat lentokentältä hotellille (1,5 tuntia) ja lentokentällä keikkui siinä. Oikeastaan H käyttäytyi matkalla samalla tavalla kuin kotonakin, nukkui rattaissa (Maclarenit oli tosi hyvät!) tai hotellihuoneessa päikkäreitä, yöt meni tavalliseen tapaan jne. Ei kyllä mitään ihmeellistä tehty, lähinnä käppäiltiin Hammametin kaupunkia ympäriinsä ja katseltiin tunisialaista elämänmenoa, shoppailtiin tuliaisia, käytiin syömässä ja terasseilla. Ja aika paljon vietettiin aikaa hotellihuoneessa, Hertan nukkuessa luettiin kirjaa. Ihan rentouttavaa! Mies kävi yhdellä retkellä, me ei viitsitty lähteä. Tuo Hammamet on kyllä täysin rantakohde, ihana pitkä hiekkaranta, muuten aika rauhallinen mesta. Soussessa olisi varmasti ollut enemmän äksöniä. Ainut pinnaa kiristävä juttu oli se, ettei H antanut meidän kertaakaan syödä rauhassa. Jaksoi makoilla rattaissa tasan niin kauan, kun ruuat tuotiin pöytään ja sitten alkoi itku ja kitinä. Joten oli otettava syliin. Ruokailu meni sitten enemmän tai vähemmän hotkimiseksi tai vuorotellen syömiseksi. Mutta niin se on vähän kotonakin, ei H oikein viihdy yksikseen varsinkaan iltaisin. Paikallinen couscous oli kyllä namia! Vaikka matka menikin hyvin, niin kyllä on mukava olla takaisin kotona. Mukava olla samojen päivittäisten rutiinien parissa :).

Pikaluin teidän jutut. Voih Nekkua pidetään jännityksessä!! Hyvä, että uusi ultra on jo ensi viikolla, kyllä kaikki on varmasti hyvin. Halaus ja rutistus! Gissan tilanne on kamala myös, uskotaan nyt, ettei salama voi iskeä monta kertaa samaan paikkaan. Sydän syrjällään täällä jännitän. Keijulla kuvotus alkanut, se on hyvä merkki se, koska sulla on ultra?

Ai niin, Hertta oppi reissussa kääntymään! Nyt menee heittämällä molemmat puolet. En tiedä, johtuuko siitä vai mistä, mutta yöt ovat olleet viime aikoina tooosi levottomia. Jos on kyljellään, tunkee koko ajan naamaa patjaan ja kun pääsee mahalleen, nostaa huojuvaa päätään kuin E.T. Selällään taas viskoo päätään puolelta toiselle. Tosi rauhatonta meinikiä! Mä siirtelen sitä monta kertaa yössä takaisin kyljelleen ja keskemmällä kun oon lentää yli laidan. Plääh!! Vähän samanlaista menoa siis kuin Kaislallakin. Meillä myös operaatio omaan sänkyyn nukuttaminen alkaa heti kun saadaan pinnikseen patja.

Katalle rohkeutta unikouluun! Hui, varmasti ottaa koville, mutta yritä ajatella aikaa kun se on tehty ja säkin saat yöt nukuttua.

Kiitos söpöläisten kuvista! Juska on toosi herttainen pikkupoika ja Kaisla ihana tummasilmä. Paljon isompi tyttö on kuin Hertta, sen huomaa kuvista. Mäkin laitan kuvia kun kerkiän.

Asiasta kuudenteen, meidän eilinen vauvauinti meni hienosti! Jes, jes. Hertta jopa naureskeli. Uinnin jälkeen nukkui 2 tuntia, taisi olla aika jännittävä ja väsyttävä kokemus.

Nyt täytynee painua ruokakauppaan, mies tuli töistä. Adios!

Huomenta!

Eka yö takana, päätettiin sittenkin jatkaa perhepedissä, kun ei Vanessa ole ikinä nukkunut omassa sängyssään. Tuntui itselle helpommalta antaa lapsen vielä tuhista kainalossa. Ihan uskomattoman helposti meni Vanessalta ainakin tää yö, ihan käsittämätöntä. Jopa niin käsittämätöntä, että mä valvoin lähes koko yön odotellessa jotain katastrofi-itkua mielessäni..ja zombeja ollaan siis, mutta ei lapsen vika. Illalla odoteltiin mahdollisimman pitkään ennen sänkyyn menoa, tankkailtiin maitoa sohvalla vielä yhdeksän aikaan. Puoli kymmenen mentiin sänkyyn vierekkäin pimeään normaalisti, ainostaan tissiä ei saanut sitten enää. Huusi puoli tuntia, ei mitenkään hysteerisenä, mutta suht lujaa, silittelin ja lauleskelin jotain, siinä sitten nukahti ihan mun kylkeen kymmeneltä. Mä jäin sitten valvomaan..yhden aikaan Vanessa heräsi hamuilemaan tissiä ja piti pientä inahtelua, mutta rauhoittui tosi nopeasti ja nukahti. Sen jälkeen tyttö kyllä havahtui varmaan kerran tunnissa, mutta ei itkenyt tai jäänyt valvomaan. Kuudelta imetin kerran, mutta en antanut nukahtaa tissi suussa. Itki minuutin ja nukahti, heräsi puoli kahdeksalta. Ihan käsittämättömän iisi yö siis, kun vain itsekin olisin saanut nukuttua vielä.. No, ehtii sitä jos jatkuu samaan malliin! Ajattelin pitää tuon yhden aikaisen aamun imetyksen, ihan kaiken varalta.

Hertta, matka kuulosti kivalta, erilaistahan tuo on kuin ilman lasta, mutta varmaan rentouttavaa arjesta irroittavaa yhdessä oloa. Meillä on ollut ihan sama juttu aina tuon vanhempien syömisen kanssa, syöttötuolissa istuminen antoi eka kerran mahdollisuuden joskus istua koko perhe hereillä syömässä. Nauroin tuota sun E.T. -vertausta, kuulosti jotenkin tutulta myös, muistelen että meillä myös jossain vaiheessa käännyttiin vatsalle ja siinä ähistiin. Sitten jossain vaiheessa rupesi nukkumaan vatsallaan, se helpotti vähän.

Mariskalle jaksamisia marraskuun kränöihin. Meilläkin pientä syysankeutta ollut yleensä havaittavissa, varsinkin miehessä. Tänä vuonna helpompaa (sattuneesta syystä).

Tänään ei onneksi ihmeempiä ohjelmia, pientä päivätorkkua vain. Miksi mun pitää olla niin huono nukkuja, voi aargh!

Täällähän on paljon ihania uutisia! Vitsit, mä olen niin onnellinen gissan puolesta. Kertakaikkiaan mahtavaa! Rekkamiehen aamiaisia siihenkin suuntaan ja nythän näyttää jo hyvältä.

Ja Katan unikouluyö! HINOA. Noin sitä pitää. Mä ajattelin sua/teitä, kun olin itse yöllä hereillä. Mietin, että miten siellä jaksatte. Kyllä sä itsekin vielä nukkumaan totut. ;-)

Ei muuta kerkiä nyt, muskari odottaa. Palaan ip:llä.

Nekulle paljon tsemppejä odotteluun. Väärin että täytyy olla epävarmuudessa mutta onneksi tilannetta seurataan suhteellisen tiuhaan ja ensi kerralla selviää jo varmasti paljon. Täältä paljon peukkuja ja haleja!

Hertalle tervetuloa kotimaahan! Ihanan rentouttavalta kuullosti teidän reissu! Oon käynyt Tunisiassa kerran, reilut 10 v sitten ja silloin ihastuin Sidi Bou Saidin kaupunkiin. Ja ultra on mulla on 26.11. eli ens ma, kiitos kysymästä!

Heippa!

Jee, Vanesta on tullut unikoulun oppilas ja ihan mallikelpoinenkin vielä. Siitä on hyvä jatkaa! Katalle myös unihiekkaa!! :)

Ihana kuulla Herttojen perheen matkasta. Tervetuloa takaisin! :)
Meidän reissuun onkin enää vajaat kolmisen viikkoa, sitä odotellessa. Ja peilin edessä pyöriessä, mihin vetimiin mahtuisi sonnustautumaan..

Voihan noita korvatulehduksia ja jestas, miten pöyristyttävä lasku Juska operaatiosta tulee. Vilillä ei ole vakuutusta, täällä ei voi kuin kehuja antaa julkiselle terveydenhoitopalveluille, tosin puhun vain omasta puolestamme.

Me muuten hankittiin viimeinkin yövalo ja eka yö menikin loistavasti (ei herätyksiä, jee, toinen kokonainen yö Vilin elon aikana!!), liekö yövalolla osuutta asiaan vai millä, nimittäin seuraavat neljä yötä on taas havahtunut ja vähän itkeskellyt, mutta vain vähän ja nukahtaa heti uudelleen. Mäkin olen saanut aamuöisinkin unenpäästä heti uudelleen kiinni, nyt ei väsyttele päivisin.

Vili sanoi eilen ekan nelitavuisen sanan, vaikka konsonantitkin olivatkin vaihtuneet, oli siis illalla "papupejje"! :) Eli nakupelle! Hauskasti toistelee perässä, eihän tuollaiset sanat ihan spontaanisti tule vielä hetkeen.

Mun on pää typötyhjä, ikäänkuin olisi ollut monen monta asiaa, mutta tuuliko ne tempaisi mukanaansa? Siitä puheen ollen, oli ihan hiton kylmä viima ulkona, reipas puolituntinen hytistiin Vilin kanssa pihassa, yritettiin potkia palloa yms. Ei oikein ollut tekemistä, kun ei ole lunta, enkä viitsinyt hiekkaleluja roudata takaisin laatikolle, eikä kai siinä enää auttaisi pyrstön jäätymisvaaran buoksi istuksiakaan.

(.) Oma olo ennallaan, liikkeet voimistuvat päivä päivältä, nyt tuntuu jo toisinaan kunnon muksahduksia, ei ehkä vielä varsinaisia potkuja, mutta hyviä osumia! :)

Täällä myös yksi iloitsee todella paljon Gissan puolesta! Ja Keijun ruokahalu saa hymyn korviin.

Tervetuloa Hertat kotiin. Meillä oli Leon kanssa myös tuollaista, jos oltiin ravintolassa syömässä. Heti, kun lautanen tuli pöytään, alkoi parku. Muutoin kuulosti kyllä hyvältä teidän lomanne! Ja wau, että pikku-Hertta on oppinut jo kääntymään. Kaislakin kääntyy pehmeällä alustalla, mutta vielä aika satunnaisesti. On kyllä ihan suu pyöreänä, kun joskus onnistuu pyöräyttämään itsensä mahalleen :).

Aniliini, sä olit mun unessa viime yönä. Sulla oli sellainen hieno tanssiaiskampaus hiuksissasi ja kullanhohtoiset meikit, ja sä olit ammatiltasi lääkäri. Mistä lie tullut tuollainenkin :D.

Me lähdetään huomenna lasten kanssa Turkuun, ja mies seuraa perässä perjantaina. Olis tarkoitus mennä kylpylään pariksi päiväksi. Leo jää isovanhemmille ainakin toiseksi yöksi. Ideana on rentoutua, liikkua, ulkoilla ja syödä hyvin ilman, että tarvitsee itse laittaa tikkua ristiin.

Mekin oltiin puistossa, mutta johtuiko sitten kylmästä vai mistä, niin Leo halusi itse lähteä sieltä pois vajaan tunnin oleskelun jälkeen, vaikka olisi ollut kavereitakin.

Mahtavaa, Kata, että tuli hyvä aloitus. On varmaan hyvä idea, että säilytit kuitenkin vielä perhepetiajatuksen, ettei tule liikaa muutosta kerralla. Mä olisin ajatellut, että vieressä nukkuminen on hankalaa, kun siitä on niin helppo könytä tissille ja maito tuoksuu koko ajan. Mutta näköjään toimii, ja hyvä niin. Toivokaamme hyvää menestystä jatkossakin, ja unta myös mamille.

Nyt tarttee mennä pakkaamaan huomista lähtöä varten. Lähdöt ovat nykyään niin horroria, että sitä tekee mielellään kaikki mahdolliset valmistelut etukäteen. Mukavaa tiistain jatkoa!

Hertoista oli kiva kuulla. Eka matka onnistunut, hyvä. Heh, noin se just menee, että sitten bebellä menee hermo, kun vanhemmat saa sapuskan eteensä. Aina. Mistä ihmeestä johtuukin? Jestas muuten, olisitte nähneet, mikä sotku me jätettiin jälkeemme, kun oltiin siellä pizzalla P:n, Masan ja Lotan kanssa. Nuo kaksi hulipumpelia kylvivät ympärilleen about kilon kaikkea syötävää…

Lotasta on muuten kehkeytymässä samanlainen pullahiiri kuin äidistään… Osaa jo sanoa pulla ja tietää myös, mitä se tarkoittaa. Great. Viikonloppuna saikin molempina päivinä pullaa, kun oli synttärit ja sitten meillä vieraita. No, toisaalta mä annan mieluummin sokerin kotileivonnaisina kuin teollisena soopana. Esim. sokeroidut jogut ovat meillä pannassa, sillä L kiskoo onnessaan luonnonjogua "raakana". Syököön sitä niin kauan kuin ei tajua muuta kaivata.

Pää lyö tyhjää. Mekin lähdetään huomenna illalla isovanhempien täyshoitoon loppuviikoksi. Sitä ennen mennään kampaajalle - siis myös Lottis. :-)

Voi jööses mikä yö ja aamupäivä...sitä kitinän määrää...mä jopa imuroin että vältyin kuuntelemasta hetkeksi, vuoden äiti-palkintoa ollaan taas ojentamassa mulle...menin itse nukkumaan vasta klo 1, N söi klo 4 ja 6.30 ja ylös noustiin klo 9. Eipä siinä mitään mutta kun paketoitiin eilen yksi hirvi ja jauhettiin jauhelihaa niin meitin pakastimet huusi hoosiannaa kun sinne lastasi jonkun kilon lihaa muka jäätymään. Meillä on sellainen megaraivostuttava jääkaappipakastin keittiössä joka viksuna piippaa kun lämpötila nousee liikaa tai ovi jää auki. Arvatkaa kuinka monta kertaa kävin kuittaamassa sen hälytyksen viime yönä? Väsyneillä aivoilla en keksinyt mikä laukaisee sen hälyn ja kun mä nyt olin muutenkin hereillä, niin könysin sängyn ja keittiön väliä.

Joten tänä aamuna on pinna ollut kireellä, ei jaksais yhtään kuunnella kitinää. Tunnin nukuin ap kun N kuukahti ja nyt pitäis mennä kanssa kun vihdoin suostui (supon jälkeen) nukahtamaan. Kai sitäkin jotenkin sattuu kun ei yleensä kiukuttele...

Täytyykin mennä kassomaan Gissan uutiset, oon ollut vähän skuggassa kun hommaa pukkaa.

Mua hiukan ahistaa tää selkäkipu, jomottaa samalla lailla kuin ennen lapaa, onkohan siellä endopeikko vai viritteleekö täti verkkojaan? Ehkäisyasiat edelleen rempallaan, tarttis vissiin varata aikaa gynelle.

Mää meen tahkoojien kautta pehkuihin, so'on moro.

Päiviä,
Meikä tuulettaa, kun sain viimein huushollin kaikki fotot albumeihin. Eihän niitä ollutkaan kuin vuodelta 2000...

Piti käydä kurkkaamassa Gissan kuulumiset, ja olipas hinot! Lämmin rutistus Gissa ja ONNEA! Vaikuttaa eeerittäin lupaavalta :) Keijun oireilut myös, ihanata.

Hertoille tervetuloa takas tänne kylmyyteen. Tuollaiset matkat on - aah niin arjesta irrottavia. Kiva, että viihdyitte, ja Pikku-Hoo ilmeisesti myös, kun intoutui uusien taitojen treenailuun. Hyvä hyvä. Toi ravintolassa syöminen onkin se jännittävin tapahtuma vauvan kanssa. Taapero jaksaa yllättävän hyvin istua pöydässä, mutta voitte kuvitella, etten odota _mitään_ meidän ensi kesän lomamatkalta, jos mukana on 6-viikkoinen ja kaksivuotias.... heh heh. Syödään varmaan hotellihuoneessa.

Lupaavaa Kata! Harmi, ettet itse saanut nukuttua, mutta silti, ensi askel oli varsin hyvä. Nyt vaan tiukkana! Sun tissi on kyllä selvästi tutti, koska vauva hamuilis itse tuttia varmaan pari kertaa yössä :)
Meillä alkoi perhepetinä viime yönä, kun poika havahtui pystyyn 23 aikaan, mutta ei meikän hermo kestä sitä riekkumista, pyörimistä ja tilan vientiä. Kippasin pojan kainaloon ja kiikutin omaan sänkyyn yhden aikaan.

Hyvä, Vili on oivaltanut yövalon funktion :)

Höh, oikea Murphyn laki, me ollaan miehen kanssa lähdössä KAHDESTAAN ulos ens pe, mutta eihän me sovita mihinkään ravinteliin - eikä sinne teatteriinkaan! Tietenkään. Kyllähän tätä jo aavistelin, mutta leffaan meno kuulostaa vähän...tylsältä. No sinne se on silti mentävä, koska pikkujouluväki ei siellä juhli. Matsku on mun veljellä ja tyttöystävällä, on "treenattu" pariin otteeseen ja hyvin mennyt, joten luotamme, että poika jää suosiolla pariksi tunniksi.

Me noudettiin loput paketit aamupvällä, joten nyt on hyvä mieli. Onneksi on viissa ;) Vielä miehen kummipojille pitänee ostaa lahjat, kun ei tuo miekkonen sitä saa aikaiseksi. Joulukortteja pitäisi alkaa miettiä, mitenköhän tuosta elohiirestä saisi napattua korttikelpoisen kuvan....? Aiotteko muut teettää valokuvakortit?

Hops, kello on noin paljon, pitää herätellä poikaa. Muuten ilta venyy ja venyy, eikä sekään ole oikein toiveissa. Kuulumisiin!

Zombiäiti täällä taas..kiitos kannustuksista kaikille, vähän nyt arveluttaa, kun päätin sitten samaan syssyyn lopettaa päivälläkin tissille nukutuksen, ja nyt jää sit päikkärit tosi lyhyiksi, 2x30 min. Nukahti kyllä tänään molemmilla kerroilla muutaman minuutin huudon jälkeen, äsken heräsi itkuun sitten, eikä lopettanut ennen kuin noustiin ylös. Vähän on väsyneellä äidillä silti paha mieli, kun pieni joutuu koko ajan itkemään..tuntuis kumminkin jollain lailla järkevältä lopettaa kokonaan imemis-nukkumisassosiaatio, mut en sit tiedä..

Oikein muuhun ei nyt voimat riitä, toivotaan että ensi yö sujuisi mallikkaasti taas.

Mitenkäs unikoululaiset viime yönä? Mua lohdutti unikouluhuudoissa aina se, että L oli kuitenkin aamulla herätessään yhtä aurinkoinen kuin normaalistikin eikä kantanut mulle kaunaa. :-)

Hehee, P, sä olet kyllä uskomattomin jouluihminen, ketä tiedän! Määkin diggaan joulusta ja joululauluista ja jopa lahjojen miettimisistä, mutta en sentään tuossa mitassa. ;-) Yhtään lahjaa ei ole mietittynä, mutta me ollaan karsittu lahjominen minimiin, mikä sopii tällä tilin saldolla paremmin kuin hyvin.

Eikö mihinkään ravinteliin mahdu 2 hlö ensi pe:na??? Jestas. Meillä on yhdet kemut la:na ja mun piti jättää L yökylään isovanhemmille, mutta höh, heille tulikin omaa menoa. Tarttee ottaa elohiiri mukaan. No, viihtyy kyllä ihmismassoissa.

Joulukorttikuva pitäisi ottaa, mutta ei meidän kamera kerkiä mukaan tuon vilpertin kuvaamiseen! Täysin mahdotonta.

Lotta oli muuten taas viime viikolla muutaman tunnin meidän naapurintytön hoidossa ja olivat pärjänneet aivan loistavasti. Pitääkin hyödyntää häntä enemmän niin päästään kahdestaan syömään ja muualle.

Mites te muut kakkoskierroslaiset, onko oireet samanlaisia / erilaisia / pahempia kuin edellisessä raskaudessa? Meinaan mulla on paaaaljon pahemmat oireet, jatkuvaa kuvotusta, vaikka oksua ei ole tullutkaan. Toivottavasti olisi sitten kaiken väärti. Jotenkin kaikkein tuskaisin olo puolen päivän aikaan just ennen L:n päikkäreitä, lasken silloin minuutteja siihen, että saan sen nukkumaan ja sitten levähdän pitkäkseni eväiden kera. Tänään meni melkein koko pussi Ikean Lantchipsejä… Ne on sairaan hyviä. Suolaa ja rasvaa janoan.

Sande, Lotta lopetti yleensä Nelliksen ikäisenä kitinän, kun imuroin. Se oli suurinta hupia silloin. Silloin olikin siistiä toisin kuin nyt…

Heips!

Unikoululainen on edelleen aika mallioppilas, nukahti illalla puoli ysi parinkymmenen minuutin itkun ja vehtaamisen jälkeen, sen jälkeen havahtui kymmeneltä itkemään ihan hetkeksi, kahden ja kolmen välillä piti silitellä jonkun aikaa, mutta ei itkenyt, kuudelta imetin pikaisesti ja puoli kasi ylös. Äitikin sai jo unta paremmin..

Päiväunet sen sijaan on ongelma, kun unet jää aina puoleen tuntiin, enkä saa nukutettua kylässä ollenkaan ilman tissiä. Tänään just olin kaverilla ja Vanessa nukahti vasta autoon lähtiessä noin 3 tuntia myöhemmin kuin normaalisti, kiva. Sit heräs heti kotona puoli tuntia nukuttuaan kiukkuisena, eli tarvii vielä varmaan toisetkin päikkärit. Miten ipanan saa nukkumaan??

Sekä Piritalla että Nekulla täyttä ravintoloissa, höh, kai tää pikkujouluaika tosiaan on sit niin suosittua. Hyvä P, että pääsette viettämään aikaa kahdestaan!

Joulukorttikuva pitäisi täälläkin ottaa, mä en ole vielä jaksanut yrittää edes..Tonttulakki odottaa kyllä jo, pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni!

Ja Pk-seutu, laitoin meiliä!

Puuh, sain vihdoin neidin nukahtamaan. Ihme kukkuja ollut tänään. Tänään ei ole ollut mun päivä muutenkaan. Kamala nuha! Olo on tosi tukkoinen. Sitten läikäytin kahvit niin, että vähän meni myös Hertan jalalle! Onneksi oli potkarit päällä, kiikutin äkkiä kylmän kraanaveden alle ja laitoin bepathenia. Ei kyllä näyttänyt sattuvan kun ei itkenyt, paitsi sitä kylmää vettä... Nyt en kyllä enää kävele kahvikuppi kädessä ja Hertta sylissä. Huono äiti -fiilis.

No mutta hienoa Vanessa! Todella hienosti mennyt pari ekaa yötä unikoulussa. Toivottavasti hoksaa nukahtaa myös päivisin ilman tissittelyä.

Mulla VIHDOIN parturi lauantaina. Mies on ekaa kertaa Hertan kanssa pari tuntia. Saa nähdä miten sujuu.

Odottajilla vauvamahat kasvaa, hyvä-hyvä. Mä sen sijaan oon laihtunut aika miniksi. Näin vähän en oo painanut yli 10 vuoteen. Hyvä laihdutuskeino, tee lapsi, et ehdi syödä ;). Ja kaippa tuo imetys tosiaan vie energiaa. Uuden ulkomuodon kunniaksi kävin ostamassa minihameen, siis ihan roiskeläppäosastoa, hih.

Voih, kateeksi käy Pirittaa kun olet jo aikaisin joululahjaostoksilla käynyt. Mulla tuppaa jäämään aina viime tippaan, mikä ei ole kivaa eikä viisasta. Joululauluista en kamalasti piittaa, paitsi Hertalla yritin eilen tapailla tip-tapin sanoja, vähän huonolla menestyksellä. Mutta tänä vuonna haluan ekaa kertaa meille kotiin joulukuusen! Herttakin varmasti tykkää valoista ja koristeista.

Kyllä oli ihana lukea gissan kuulumiset, jihuu!

Huomenta!

Viime yö menikin sitten aika vehtaamiseksi, ennen kahdeksaa Vanessa nukahti perinteisen parinkymmenen minuutin huudon jälkeen (koskakohan se loppuu?), sitten heräsi puoli yksi, puoli kolme, puoli neljä..vähän vaille viisi annoin tissiä, sitten nukkui puoli seitsemään. Annoin taas tissiä mutta sitten ei sen jälkeen enää nukahtanut. En tiedä onko huono juttu antaa rintaa ollenkaan yön aikana, mutta kun kiinteiden syöminen niin superhuonoa, niin ei raaskisi enää olla antamatta viiden aikaan, varisinkin jos on puoli kahdeksalta syönyt illalla viimeiseksi, ja vain maitoa silloinkin. Meneeköhän lapsi siinä sekaisin?

Hertalle nuhan parantumisia! Ja ihanaa että pääset rauhassa kampaajalle! Musta joulu on ihan jees, mutta ei mua haittais sinänsä olla jossain muualla lämpimässä..me ollaan aatto kotona, ja varmaan jää eka kertaa kuusi hankkimatta, eipä tarvitse sitten vahtia Vanessaa sen kimpussa.

Mites Sanden ja Nellan yö?

Jään odottelemaan päiväunia, krooh..

Alkuperäinen kirjoittaja Kata*:
Huomenta!

Viime yö menikin sitten aika vehtaamiseksi, ennen kahdeksaa Vanessa nukahti perinteisen parinkymmenen minuutin huudon jälkeen (koskakohan se loppuu?), sitten heräsi puoli yksi, puoli kolme, puoli neljä..vähän vaille viisi annoin tissiä, sitten nukkui puoli seitsemään. Annoin taas tissiä mutta sitten ei sen jälkeen enää nukahtanut. En tiedä onko huono juttu antaa rintaa ollenkaan yön aikana, mutta kun kiinteiden syöminen niin superhuonoa, niin ei raaskisi enää olla antamatta viiden aikaan, varisinkin jos on puoli kahdeksalta syönyt illalla viimeiseksi, ja vain maitoa silloinkin. Meneeköhän lapsi siinä sekaisin?

Hertalle nuhan parantumisia! Ja ihanaa että pääset rauhassa kampaajalle! Musta joulu on ihan jees, mutta ei mua haittais sinänsä olla jossain muualla lämpimässä..me ollaan aatto kotona, ja varmaan jää eka kertaa kuusi hankkimatta, eipä tarvitse sitten vahtia Vanessaa sen kimpussa.

Kannattaisi lopettaa imettäminen kerralla sitten kun sen lopettaa. Lapsi ei voi ymmärtää että rinnat ovat siinä vieressä mutta niitä ei nyt saa, koska on yö...

Alkuperäinen kirjoittaja tautinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata*:
Huomenta!

Kannattaisi lopettaa imettäminen kerralla sitten kun sen lopettaa. Lapsi ei voi ymmärtää että rinnat ovat siinä vieressä mutta niitä ei nyt saa, koska on yö...