Tahkoojaplussat 53

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman9503
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No pöh, onpas täällä vaitonaista. Ihanan lämmin ulkona, kökitään sisällä nyt, kun poika nukkuu ja sitten taas ulkoilemaan.

Innostuin ergoilemaan eilen illalla ja kyllähän se hyvin sujui. Ehkä se on vaan tämä laiskuus...Hyvin Masa nimittäin viihtyi repussa ja tuntui ihan tehokkaalta liikunnalta. Taidan tänään kokeilla, jos saisin pojan selkään yksin...riippuu niin pojan mielentilasta, hermostuuko heti vai jaksaako hieman tsempata, kun äiti ähertää repun kanssa ;) Meillä on ihan hyvää maastoa lähellä, jossa saisi kunnon hien pintaan. Sitten voisi hyvällä ot:lla herkutella illalla, juuuu :-)

Mä en ole Kata katsonut Serranoa, mutta muutama tuttu on, ja ovat tainneet jäädä koukkuun. Ilmeisen monet sitä seuraa Ylen uutisten mukaan. Mulla voi hurahtaa tuntikin Hesarin ja kahvin parissa aamulla (poikaa tietenkin samalla viihdyttäen), joten telkku siihen rinnalle ois jo hieman liian suuri haaste ;) Kai siinä on sekin, että voisin jäädä siihen koukkuun ja haluan välttyä siltä. Heh, ongelmansa kullakin. Sen sijaan Tahdon asiaa seurataan, ja vitsi se onkin mahtava!

Tosi great kun tämä meidän jälkikasvu ei syö sitä puuroa. Aamulla voi mun puolesta syödä mitä vaan, kun kohta on lounas, mutta se ilta....! Liekkö sitten nälästä johtuu, mutta herra herää yöllä about kahden aikaan huutelemaan, mitä ei ole aiemmin koskaan tehnyt. Ja tehän tiedätte, miltä tuntuu kammeta sängystään ylös keskellä yötä, jos on aikaisemmin saanut nukkua aamuun saakka ;) Eikun maito masuun, mutta ei sekään oikein toimi, että poitsu vetelee sitä sitten kahteen otteeseen eli yöllä ja aamulla...no onneksi harvemmin. Höh, vaihe se on tämäkin, mutta on pakko nöyrtyä ja ostaa kaupan tetrapuuroa, koska niitä herra suostuu syömään....Syö kyllä leipää tosi mielellään, ja ostan yleensä kauraleipää, joka ajaa kuitupuolen. Sen sijaan poika suhtautuu intohimoisesti lohi-perunamuusiin, mikä on ihan jee jee!

Mitäs ihmisillä on vkloppusuunnitelmia? Me suunnataan huomenna kauppatorille ja vähän pällistelemään keskustan kesämeininkiä. Puistopiknik on myös mielessä. Kun kerta lupaa hienoa keliäkin, upeeta!

Mitäs Kirpun perheelle kuuluu?

Vaitonaista on juu, kävin juuri ostamassa vadelmia pakkaseen, mansikat taitaa jäädä kokonaan. Vadelmat onkin mukavia pakastaa, laiskan ihmisen hommaa kun ei tarvitse tehdä niille mitään ;-)

Harmi kuulla, että Stella jouduitte vielä sairaalaan. Leolle varmaan aika shokkiaikaa tosiaan, mutta ehkä se siitä tasaantuu, kun poika huomaa että se äiti kumminkin on edelleen äiti.

Viikonloppusuunnitelmia ei ole sen kummemmin, kotona oleilua ja ulkoilua. Tänään mies lupasi tehdä herkkuruokaa illalla, taitaa omatunto soimata kun on ollut niin paljon poissa nyt viikon sisään (lähinnä töissä).

Vanessan näppylät oli lähtenyt poskesta, ja tänään annoin uudestaan maissi-perunaa, joten eiköhän pian nähdä aiheuttiko sose ihottuman vai jokin muu. Toivon kovasti ettei ollut sose. Sitten jos näpyt ilmaantuvat, niin pitää vielä kokeilla oliko peruna vai maissi aiheuttajana.

Stellahan se siellä! Kiva! Voi kun ikävä, että jouduitte takaisin sairaalaan. Se on kamala paikka. Voi Leoa, mulla tuli ihan kyyneleet silmiin, kun ajattelin poikaa =(. On se vaan isoveljelle rankka uusi tilanne ja se, että äiti on yhtäkkiä pitkään poissa. No aikansa se ottaa, ja siinä koetellaan kaikkien jaksamista. Millainen teidän tyttö muuten on? Onko samaa näköä kuin Leossa? Entäs teidän uusi koti, oletteko saaneet kaikki jo paikalleen? Jaksamisia kovasti, alku varsinkin on rankka, kun yhtäkkiä joutuu tottumaan taas yövalvomiseen. Mutta onneksi on hormonit apuna!

Mun piti lisätä Katalle, että en mäkään edes kuvitellut, että ois voinut olla allergioita, kun ei ole mitään ollut mulla tai sisaruksilla tai miehellä. Siksi annoin Matiakselle kaikenlaista heti alussa ja vähän sekasinkin :) Hyvin upposi. Hm..toisin kuin nyt ;) Toivottavasti ihottuma katoaa pian. Voihan se tosiaan olla herkkyyttä jollekin aineelle.

Moro tytöt,
Käytiin vähän kaupungin humussa tuossa aamusta, kävelyllä Töölön rannoilla. Nyt oon aika puhki kun ei tuo kunto ole ihan huippu eikä fiilis muutenkaan ole ihan ykkönen. Viime yönä oli jopa yksi kolmen tunnin pätkä unta! Lisäksi olen jatkanut taistelua pullosyötön puolesta, Nellan kanssa se on todellista taistelua, kun sylkee tutin pois suustaan. Tässäkin hommassa isä voisi olla parempi, mutta kun ei sekään nyt onnistu. Taitaa nella siirtyä suoraan soseisiin kun tänään annoin maistaa aprikoosi-päärynäsosetta (laitan itse puurooni) ja pari lusikallista meni. Irvistelyjen ja ajan kanssa mutta ei ainakaan kokonaan oksentanut pois:-). Tämä äitihomma vaatii yllättävän paljon kärsivällisyyttä, täytynee kehittää lehmän hermot.
Sain nyt sitten asennettua tämän uuden koneen, mutta jostain syystä langaton verkko ei toimi, enkä jaksa ruveta vielä vianmääritykseen. Mun puolesta voin ihan hyvin istua koneella työpyödän ääressä, ei oo pakko olla soffalla.
Mä en vielä tiedä muuta tästä viikonlopusta kuin että kavereille pitäisi mennä grillaamaan tänään, tulevat hakemaan ja tullaan taksilla pois sieltä. Kaippa ne taksiinkin ottavat turvaistuimen jos siitä mainitsee tilattaessa. Onko joku testannut?

Hei pk-mammat, mulle kävis mikä päivä tahansa ens viikolla, kuis teillä?

Nyt tuli olkkarissa hiljaista, täytynee munkin oikaista tätä ruhoa...

Tervehdys taas. Hertta olikin laittanut kuvia tytöstä. Kiva, kiitos! Suloinen neiti :).

Piritta, se Ergo on kyllä tosi vaikea pukea yksin. Ei varmaan enää onnistu Leonkaan kanssa, kun siitä on tullut sellainen väkkärä.

Tytössä on jotain samaa kuin Leossa, mutta pääasiassa on ihan oman itsensä näköinen. Tytöllä on isot silmät, joihin pukkaa jo kyyneliä (Leo ei ole kyynelehtinyt tähän päivään mennessä!) ja tumma tukka. Piirteet on kapeammat ja jotenkin "tyttömäiset" verrattuna Leoon. Laitan niitä kuvia asap.

Mäkin alan varmaan seurata aamusarjoja tv:stä sitten, kun tavallinen perusarki alkaa. Serranoa en ole katsonut. Tahdon asiaa olen alkanut taas katsoa ja täytyy sanoa, että huumori puree toisellakin kerralla, vaikka uusinta tulikin äkkiä.

Voimia Sandemanille, täältä pukkaa vertaistukea niin tuohon valvomiseen kuin "raksaleskeyteen". Alakerran sauna- ja kylppäriremontti on kiivaimmillaan, ja mies toimii siellä remonttireiskan apuna päivittäin. On sekin yksi tapa viettää kesälomaa... ja isyyslomalla siirrytäänkin mökinrakennuksen pariin. Siellä ei tosin tarvitse (kai) itse tehdä sen suurempia, kunhan käy vähän katsomassa, että homma edistyy.

Piritan kysymykseen siitä, onko kaikki jo paikoillaan... ei läheskään! :). Tavarat ovat riipin raapin, ja huonekaluja pitäisi hankkia lisää. Sen lisäksi tosiaan remppa on kesken ja salaojitus myös. Märkien säiden takia salaojitusmonttuja ei ole voitu täyttää. Huoh. Lasken sen varaan, että kuukausi vielä menee, ja sitten kaikki näyttää jo paljon paremmalta.

Lomaviikolla ei ole tullut paljon konetta aukaistua, mutta tässä nyt ensimmäisiä vastauksia sikäli kuin muistan.

Venla ei vielä paljon juttele tai siis ymmärrettävästi :) Tyttö höpöttää jotain epämääräistä höpötystä, mutta ei siitä aikuinen saa mitään selvää. Sanoja alkaa olla aika paljon, ruokasanasto jostain syystä tuntuu olevan meidän kulinaristilla vahvasti mukana ;) Mutta eiköhän sitä juttua sitten riitä, kun sitä alkaa tulla.

Työmatkojen vaikeudella tarkoitin sitä, että joudun tekemään suhteellisen usein työmatkoja, päivän-kolmen matkoja joko kotimaassa tai ulkomaille. Ne ovat tuntuneet minusta ihan uskomattoman vaikeilta. Jotenkin se työpäivä vielä menee, mutta kun tietää joutuvansa olemaan useita päiviä erossa tytöstä, niin sitten onkin jo vaikeaa. Vaikka muuten matkustan mielelläni, niin nyt olen ollut oikein vastentahtoinen matkustamaan ja se on taidettu huomata jo töissäkin. Tosin nyt on töissä vähän sellainen tilanne, että matkustamiselta ei voi täysin välttyä.

Venla aloitti sitten keskiviikkona päiväkodin. Reipas tyttö on pärjännyt ainakin nyt alun paljon paremmin kuin olisin uskaltanut edes toivoa. Tosin lyhyillä päivillä on aloitettu tämä harjoittelu, ensimmäisenä päivänä hain ennen unia ja kahtena seuraavana päivänä heti unien ja välipalan jälkeen. Venla on vain innoissaan uusista kavereista ja leluista eikä ainakaan vielä ole tullut isompaa vastustelua. Kyllähän sen huomaa, että siellä kun ei ole ihan huomion keskipisteenä, niin sitten illalla viihdytään sylissä normaalia enemmän, mutta muuten on kyllä tosiaan tämä alku sujunut erittäin hyvin. Perjantaina isä vei tytön ensimmäistä kertaa päiväkotiin, niin tyttö neuvoi isäänsä, että sisätossut pitää laittaa jalkaan ja muutenkin opetti isäänsä talon tavoille. On tuo kyllä niin mainio tyttö! ;)

Hertalle ja perheelle vielä superonnittelut! Meinasi ihan näin merkittävä uutinen jäädä väliin, kun luin pikalukuna uutisia.

Nyt pitäisi lähteä etsimään isovanhemmille turvaistuinta, että hekin voisivat tarpeen tullen hakea tyttöä päiväkodista.

Moro,
Piti tulla vähän auringolta piiloon että pää saa levätä. Leikkasin aamusta nurmikon ja tein puutarhahommia kun N nukkui vaunuissaan. Nyt tuntuu että pää kiehuu, joten paree oolla vähän sisällä kun täällä on vielä viileää.
Eilen tultiin grillaamasta vasta puoli 12, N jaksoi huomion hyvin, kun 5 aikuista leperteli jatkuvasti. Otti torkut ruokailun aikana ja sitten taas taksissa kotimatkalla. Piti kyllä tiukasti mun sormesta kiinni koko matkan kun oli vieras auto ja kuski:-). On se jotenkin niin liikkis mimmi, ihan äidin sydän pakahtuu välillä. Kotona sitten vaihdettiin vielä yökkäri ja vaippa ja syötiin ja sitten nukahti omaan sänkyynsä. Ja nukkui VIITEEN!! Siis VIISI kokonaista tuntia!! HURRAA! Mama oli näet riskeerannut ja ottanut pari lasillista punkkua kun hermo uhkasi kiristyä joten 5 tuntia unta putkeen tuli tarpeeseen! Viidestä nukuttiin sitten kahdeksaan, joten tänään on ollut ihan toisella lailla tarmoa ja jaksamista!!
Tuossa kävi yksi kaveri lapsineen lounaalla , mutta iltaa meinasin olla ihan kotosalla. Josko vaikka kokeilisi seuraavaa pullomerkkiä, siis tuttipullomerkkiä!! Mitä te oikein luulitte??Ostin myös sellaisen pehmolusikan jos vaikka sillä syöminen olis helpompaa.

Pitäisi vissiin ottaa torkut kun N kellistyi, mutta join just 2 kuppia kahvetta ja kofeiini kolahti. Josko vaikka menis ifiin ja tilaisi ristiäiskiitoskorttikuvia. Jeps, palataan...

Siis ihan käsittämätöntä, täällä on taas huhtikuisten ketju ja vastahan mää vuosi sitten plussasin...miten aika menee niin nopeasti? Kohta pitää jo ruveta miettimään työkuvioita, ainakin jos meinaan vaihtaa paikkaa.
Noh, ihanaa kesäilmaa on ainakin tänään piisannut, on nautittu Nellan kanssa siitä omalla pihalla.

Iltaa!
Kiitos Piritta kuvista! :) Oi ja voi, olisipa ihana päästä Italiaan tai edes johonkin kylpylälomalle! Syksyllä olisi suunnitteilla edes sellainen pikkuinen reissun tynkä..

Ja Stella, aivan suloinen pikkuinen teillä! Tässähän iskee pian vauvakuume! :))

Kata, toivottavasti se läikkä ei ollut mitään allergiaa! Se on niin kummaa noiden vauveleiden kanssa, kun ei koskaan tiedä, mitä eteen tupsahtaa. Meilläkään ei uponnut äipän tekemät perunasössöt, ei vaikka miten velliksi olisi muussannut. Otin sitten riskin ja testasin peruna-kukkakaalia, kun vasta edellisenä päivänä oli aloitettu mustikka, mutta ei onneksi ole ainakaan vielä tullut mitään. Meillä syödään sitten ainakin toistaiseksi kaupan purkkeja, koska omatekoinen ei mene. Nyt nämä testatut soseet menevät hyvin. Tosin ei kovin paljoa kerralla, mutta eiköhän se siitä. Se koostumus on vaan ilmeisesti meidän neidin suuhun sopivampaa. Maistelemamme ainekset eivät liene kovin herkästi allergisoivia ja näillä taidetaan mennä sitten muutaman viikko, koska lääkäri sanoi, että vain 1-2 ainetta ennen seuraavaa kontrollia. Viljat on meillä varmaan ainakin tosi riskialtis juttu, ja luin että kaura olis se vähiten vaarallinen ja vehnä taas pahin, joten meillä ei ainakaan neljän viljan puuroon kosketa ihan pian.

Ihanaa kun on jo noin iso tyttö, joka on nyt nukkunut yöllä suht ok. Toissa yönä syötiin vasta klo 6!! Yleensä 4-5 on syöttä ja sit nukkuu 2-3 tuntia vielä. Aamupuoli on kyllä tosin sellaista, että aika katkonaisesti menee ja heräillään vähän väliä, mutta paranemaan päin koko ajan. Lainasin sellaisen kirjan, missä neuvotaan kuin lapsen/vauvan saa nukkumaan yönsä kokonaan! :) En ole vielä ehtinyt lukea opusta, mutta sen verran selailin, että siellä sanottiin että aika monella tulee kuitenkin jossain vaiheessa, oliko vuoden ikäisenä katkonaista yötä, vaikka olisikin pienenä nukkunut hyvin, että on tämä elämä sitten kuitenkin suhteellisen reilua.

Mäkin olen monesti miettinyt, että Elsa se oli vuosi sitten aika pienen pieni masuasukki ja nyt jo noin iso tyttö. Yritän laitella kuvia, kunhan saisin ne vihdoin koneelle, jotenkin kaikki on vaan jäänyt, kun Elsa ei tosiaan päivällä nuku kovin pitkiä unia, niin jää tuo kuuluisa OMA AIKA, hieman vähiin. Tänään tosin nukuttiin koko perhe yhdessä päikkärit ja Elsa nukkuikin melkein pari tuntia, tosin heräisi puolessa välissä m. 10 minuutiksi. Vissiin oli niin hyvä olla siinä isin ja äidin välissä. Voi että, noita hetkiä mä just haaveilin silloin joskus, että köllitään sängyssä yhdessä ja leperrellään pienokaiselle. Nyt se on totta! Ja elämä muutenkin nyt tosi kivaa, kun vaikeudet on ainakin tällä erää voitettu!

Nyt pitää vissiin alkaa jo rientää itsekin nukkumaan, jotta taas aamulla jaksaa... Öitä!

Pakko oli tulla hehkuttamaan (vaikka tiedän sen kirouksen täällä hehkuttamisesta) N meni eilen nukkumaan klo 21 ja heräsi ekan kerran vasta 2.30!!! Juhlaa!! Vaikka mutsin pitikin käydä pumppaamassa klo 1.30 kun tissi meinasi räjähtää. Seuraava syöttö 5.30 ja sitten vielä klo 9. Vieläkin vetelee tuolla sikeitä, pitäisi varmaan käydä herättelemässä. Pienellä on ollut raskas hellepäivä eilen ja seuraava edessä.

Meinasin lähteä vähän vaunuttelemaan kun kotipihalla alkaa olemaan kuuma. Tulis sitten samalla vähän kuntoiltua. Ja kun mamalla on nukkumisen myötä myös enemmän energiaa (harrastin eilen kylpyhuoneen jynssäystä) niin tulee tehtyä muutakin kuin maattua soffalla.

Jokohan ensi viikolla rupeaisi täällä olemaan liikettä kun jengi palailee lomilta?

Huomenia!

Vanessa on ekoilla päikkäreillä, joten pääsen koneellekin. Useimmiten nukun itsekin tähän aikaan, mutta tänään teki mieli keittää kahvit jo heti herättyä, eli ei torkkuja vähään aikaan!

Mukava kuulla, että Suvilla elämä tuntuu hymyilevän! Aina se onneksi välillä helpottaa, ja öiden sujuminen on kyllä epäilemättä iso juttu. Sitä odotellessa...=) No, voisi meillä olla huonomminkin, ja tosiaan kyllä se joskus siitä paranee varmasti. Oma aika on kyllä kortilla siihen saakka, kunnes tytön saa iltaisin nukkumaan aiemmin. Nyt menee nukkumaan yleensä yhdeksän ja kymmenen välillä, ja mä olen silloin jo ihan sippi.

Meidän iho-oireet taisi olla väärä hälytys, annoin sitten perjantaina uudestaan maissi-perunaa, eikä ilmaantunut mitään erityisempää. Eilen annoin peruna-porkkanaa , eikä ainakaan vielä mitään näy. Voi olla, että näpyt vaan jotain hikinäppylöitä, jotka sattuivat ilmaantumaan samaan aikaan. Samanlaisia pieniä punaisia näppyjä on satunnaisesti eri puolella kehoa. Nyt ajattelin mennä peruna-porkkanalla pari päivää, ja jos ei mitään ilmene, niin aloitetaan hedelmäsose tai kaurapuuro seuraavaksi.

Sandekin oli saanut parempia unia, toivottavasti trendi jatkuu! Ja ihan samaa mäkin olen miettinyt, kun olen joskus käynyt vilkaisemassa uusien helmimammojen ketjua..haikeus iskee jo nyt! Mutta en tosiaan haaveile uudesta raskaudesta vielä, eiköhän tässä muutama vuosi katsota ihan kaikessa rauhassa nyt, jahka päästään jossain vaiheessa "normaalimpaan" elämään ensin kun Vane vähän kasvaa.

Mä olen jo miettinyt noista öistä, että jossain vaiheessa on varmaan pakko tassuttelua kokeilla, ei nyt vielä pariin kuukauteen ainakaan, mutta epäilen ettei meidän yöt muutu miksikään kiinteistä, kun ei ole musta nälkään heräämistä nytkään kaikki heräilyt. Taitaa enemmän vaan olla tapa, että kun vähän havahtuu, niin tissi on saatava paikalle.

Mukava, että Mimmun Venlalla sujuu päiväkodissa, uskon että reissut työn puolesta ottaa lujille. Mä en ole koskaan muutenkaan tykännyt työmatkoista, musta on ollut aina ihan tosi tylsää, jos on joutunut jäämään yöksi jonnekin hotelliin. Työ on kuitenkin meikäläisen mielessä vielä hyvin kaukainen asia, onneksi! Jossain vaiheessa sitten sitäkin pitää miettiä, tulevaisuudessa..

Mä olen hölmönä alkanut haaveilemaan jo ensi kesän lomamatkoista, Pirittan innoittamana päätin (ja sain miehen hyväksynnän), että Italiaan mennään, ja Gardajärvi voisi olla hyvä meidän ensi kesän kohde. Heinäkuussa siellä toki voi olla aika mielettömän kuuma, mutta se on miehen töiden kannalta paras loma-aika, joten varmaan silloin mentäisiin kumminkin. Silloin Vanessakin jo isompi, nyt ei tekisi vielä yhtään mieli lähteä ulkomaille.

Hellettä näyttää pukkaavan tällekin päivälle. Pikkuisen hikistä tuo liinailu näillä säillä, mutta josko sitä silti lähtisi vähän jonnekin ulkoilemaan myöhemmin, kun tuon ukonkin saisi hereille. Meillä ei tosiaan mistään sympatioista minua kohtaan tuo toinen osapuoli herää aikaisin..=) Mutta mä oikeastaan tykkään mun ja Vanessan aamuista, V on hyvällä tuulella ja leikkii leluillaan ja mä katson digiboksin kovalevyltä jonkun hyvän sarjan (en katso nykyään mitään suoraan TV:stä, tuo tallentava digiboksi on kotiäidin taivaanlahja!!).

Mitä ihania uutisia!!!! Lämpimät onnentoivotukset ja rutistukset Hertalle ja perheelleen enkä ole tainnut Stellaakaan onnitella, joten samaa lajia sinnekin! Meikä täällä taas herkistelee tarinoillenne. Symppaan kyllä Leoa, voi pientä! Hertan ja Stellankin raskaudet saatiin onnelliseen päätökseen ja nyt sitten tyttöset tutustuvat maailmaan. Mahtavaa. Onkos noilla likoilla sitten päivä ikäeroa, vai kalkuloinko aivan väärin? Kiitos kuvista, ihania.

Huh, mulla on kaikkien kuulumiset ihan yhtenä puurona päässä, kun yritin lukea mahd nopeasti, kun L koisii. Palattiin eilen puolen yön maissa mökiltä. Jotenkin haikeaa aina sieltä lähteä, kun seuraavan kerran mennään tuonne mökille vasta ensi kesänä, mutta toisaalta on ihana olla taas kotona. Pesukone huutaa varmaan hoosiannaa kohta…

Lotta oli elementissään mökillä, tontti on aivan luonnontilassa ja kolusi sitten aluskasvillisuuden joukossa polvet ruvilla eikä tuntunut olevan haastavasta maastosta millänsäkään. Hullaantui mustikoihin aivan täysin (poimi niitä itsekin suuhunsa suoraan puskasta), nautti veneilystä, saunomisesta ja järvessä läträämisestä. Reipas, ihana tyttö. Sanoja on alkanut tulla kakan ja äidin lisäksi muitakin, mm. hyvä ja mummi. Tuntuu muutenkin hiffaavan uusia asioita päivittäin.

Meitsi tunsi itsensä verrattain keski-ikäiseksi, kun innoistuin poimimaan mustikoita pakkaseen! Herttinen, minkäkokoisia ja kuinka paljon niitä olikaan! Ovat about viinirypäleen kokoisia ja kun maasto oli upeaa (korkealta mäeltä avautui upea järven lahti), mikäs siinä oli kykkiessä. Hauskaa puuhaa, kun ei ollut mitään pakkopullaa. (Nimim. mustikkametsään pienenä pakotettu...)

Mies menee huomenna töihin. ;-( Ehdottomasti treffit tällä viikolla. Missä? Piknik ilman hanhenkakkaa tällä kertaa? Huominen huono, muut päivät sopii. Palataan privaatimmin.

Kiva, että Suvillakin on helpottanut Elsan kanssa!

Mimmu, mä kysyin itse asiassa siksi Venlan puhumisesta, kun tapasin just kaverin samanikäisen tytön, joka oikeasti puhui aivan täydellisesti! Se oli ällistyttävää, siis hänen kanssaa saattoi KESKUSTELLA. En oo ikinä tavannut lasta, joka olisi puhunut noin paljon, noin aikaisin. Lienee todella_poikkeuksellista.

Valvoville mammoille Katalle ja Sandelle ei voi sanoa muuta kuin että, koittakaa kestää. Ei se kestä ikuisesti… Laiha lohtu, tiedetään, tiedetään. Päikkäreitä minäkin suosittelen. Meillähän Lotta heräsi vauvana pitkään aamuisin aikaisin ja valvoi sitten tunnin, max puolitoista ennen ekoja päikkiä. Mies hoitelin usein arkena ennen töihin lähtöä sen legin, laittoi pimun ulos vaunuihin ja toi mulle itkarin, joten sain silloin nukkua. Oli toimiva ratkaisu, suosittelen. Tämä siis Sandelle, joka ihmetteli neitosen aamupäiväunisuutta. Hehee, mäkin laitoin jossain vaiheessa päivärytmiä paperille, kun muuten oli kellonajat päässä sellaista muhjua, ettei paremmasta väliä. Meillä pulloasiaan auttoi vain aika – siihenkin. Mä olen tajunnut vasta (todella kliseisesti!), että se kuuluisa vauvavuosi imetyksineen yms. meni lopulta todella nopeasti, vaikka panda-aikana ei siltä tuntunut. Toi(kin) on juttu, joka jokaisen vain pitää elää läpi, siinä ei hokemat auta eikä lohduta.

Meilläkin oli mökillä risaisia öitä ja herätyksiä tunnin välein (tutitus riitti). Meinasi jo mennä hermo, kunnes syy selvisi: poskihammas puhjennut. Onko tavallista, että se tulee ennen kulmahammasta? Viime yö taas hyvä, kunhan kotiin oli päästy.

Anteeksi, kovin omanapaista. Palaan paremmalla ajalla. Missäs Mariska ja Kirppu?

Hei vain! Hinoa ja lohduttavaa, että Sande on saanut välillä nukkuakin. Meillä tämä uuspandailu kun on vasta alkanut, ja jo nyt pelottaa, mitä kaikkea tuleman pitää. Tyttö on nyt tankannut kahtena yönä sellaisia kolmen tunnin on-off-pätkiä, ja ne ovat kyllä aika raskaita. Mutta täytyy kyllä silti sanoa, että on aivan ihanaa pitää taas sylissä pienen pientä vauvanrääpälettä. Sitä voisi vaan leperrellä vauvalle kaikki päivät ja nuuskia pehmoista poskea ja tukkaa.. ah! Etenkin kun nyt tietää, miten nopeasti tämä vaihe on ohitse.

Niin, Hertan ja meidän tytöillä on päivä ikäeroa. Kas kun ei osuttu samalle päivälle, kuten tässä porukassa on ollut tapana ;). Jokaiselle lapselle löytyy aika lailla samanikäinen "verrokki".

Mä olenkin unohtanut toivottaa Mimmun uudelleen tervetulleeksi jengiin. Kiva kuulla teidän elämästä! Uskon, että työmatkoille lähteminen on ikävää.

Työmatkoista tuli mieleen, että itse pelkään tulevaa syksyä, kun mies joutuu kuitenkin reissaamaan taas Aasiassa useita kertoja, että miten jaksan lasten ja koiran kanssa. Etenkin sitten, kun tulee kovin talvi, ja lapset täytyy pakata hirveisiin vaatemääriin, jotta voi lähteä ulos. Kääk! Täytyy ehkä harkita Leon viemistä päiväkotiin osapäiväisesti, jos elo käy kovin raskaaksi.

Nekulla kuulosti olleen hyvä mökkiloma. Meillä on myös melkoiset marjakarkelot, kun pihapensaista pukkaa herukkaa, vadelmaa ja karviaisia. Anoppi on niitä kerännyt ja pakastanut, ja hakenut lisäksi torilta mansikoita ja mustikoita säilöttäväksi. Olen siis päässyt tänä kesänä itse helpolla. Voin vaan nauttia syömisestä :).

Leolle on ainakin hampaat tulleet vähän miten sattuu. Tällä hetkellä hänellä on ylhäällä neljä etuhammasta ja yksi poskihammas, alhaalla on kolme etuhammasta ja kaksi poskihammasta. Neljäs etuhammas pilkistää pikkuisen ikenestä.

Ihanaa, että aurinkoinen sää teki paluun. Alkuviikosta pitää harkita, jos lähtisi Leon kanssa Särkänniemen lasten eläintarhaan. Mies on viikon töissä ja jää sitten kahden viikon isyyslomalle. Silloin saadaan kaivattua perheaikaa yllin kyllin, koska mies lupasi, ettei silloin tee remonttihommia. Hieman mietityttää, pitääkö lupaus, mutta toivotaan niin!

Oi täällähän on ollut varsin vilkasta! Tultiin just rantsusta kotia, mies lähti katsomaan formulaa...Ikäviä pilviä kerääntyi taivaalle, mutta nyt näyttää taas varsin kirkkaalta.

Eilen oli aivan mahtis päivä, oltiin koko päivä liikenteessä, aamulla torikahvella, sieltä kaupan kautta piknikille merenrantaan ja vielä käännös terassilla :-) Oikein nautinnollista, ja kotona vielä syötiin pitkän kaavan mukaan ja lätkittiin korttia 1.30 asti kynttilänvalossa ja lämmintä kesäilmaa nuuhkien. Oihh, noita lisää!

Kiva kuulla Mimmu, että Venla suhtautuu niin hienosti päiväkotiin. Kuulostaa kyllä herttaiselta tytöltä :) Ai juu, siis työmatkoja, mä kuvittelin siis ihan töihin menoa ylipäätään. Voin kuvitella, että on vaikeaa olla tytöstä erossa, etenkin jos on useampia päiviä.

Hih, nauratti Nekku sun keski-ikäistymisdiagnoosi :-) Kyllähän niitä mustikoita voisikin kerätä, mutta mä kammoa hirvareita, kuten täällä olen joskus joskus marissut. Tai no, saas nähdä, olen niin laiska marjastaja, että taitais multa jäädä kaikissa olosuhteissa. Mutta ovat hyviä, siitä ei pääse mihinkään.

Sain kuin sainkin pojan ergoon perjantaina ja tehtiin kunnon teholenkki. Yllättävän helposti se kävi, tosin sivusta katsoja olisi voinut seurata mun tyyliä kauhulla...meinaan kiepsautin pojan selkään niin, että seisoi mun edessä ja siitä sitten vaan ympäri mun taakse. Kumarrus eteen, olkaimet olkiin ja solki kiinni. Ihmeellisen helppoa. Tota kun jaksais tehdä päivittäin, niin johan läski alkais palaa :)))

Laitoinkin sulle Stella meilin, mutta oi, mikä kaunotar toi teidän tytteli! Niin sirot piirteet ja tarkka katse. Juu, vauvakuumetta pukkaa ;-) Varmasti on ihana sylitellä tuollaista kääröä.

Öö, meillä on aikataulut miten sattuu, poika heräsi vasta, ja nyt ois välipalan vuoro...Hieman myöhässä, mutta haitanneeko tuo. Ollaan koko poppoo vähän kesäaikataulussa ;)

Treffit ehdottomasti ensi vkolla, kun kaikki ollaan maisemissa. Loppuvk voisi olla mulle paras, huomenna lähdetään mammakamun kanssa Kalvikin rantsuun.

Ja niin, lisää hyviä öitä pienille lapsosille! Meilläkin on viime öinä heräilty pariin otteeseen...Onneksi mies jeesaa kiitettävästi, mutta onhan se silti...ankiaa.

Nyt pojan seuraan, joka tuossa vieressä niin ihanasti leikkii autolla. On se vaan kullanmuru!

Huomenta,
Hehkutus on tänään ihan turhaa, taas mentiin takapakkia. Krooooooh. No, nuo pari hyvää yötä antoivat kuitenkin toivoa että joskus tästä suosta voi vielä nousta. Mulla on kova halu saada tyttö nukkumaan omaan huoneeseen että en heräisi joka ähinään ja EHKÄ mimmi oppisi itsekin rauhoittumaan hetken ähistyään. Siis jos ei ole nälkä. Mutta se oman huone on vieläkin meidän varastona ja mutsin pitäis tehrä jotain, mutta kun en saa aikaiseksi. Yksi soffa pitäis lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, mutta mies on sitä mieltä että se on ihan hyvä sitten mökille. NOT. Sinnehän ei mitään vanhoja romuja roudata, kun ei siinä sohvassa ole edes sänkymekanismia että toimisi majoitustilana. Yksi kaunis päivä se on vaan kadonnut:-))). Ärsyttää kun kaikki on vähän vaiheessa..

Toinen mikä mua ahistaa on kun pitäisi saada pakastinta tyhjennettyä kun jahtikausi alkaa taas perjantaina (kyyhkyset) ja en keksi mitä niistä erilaisista lihoista laittaisi. Jotkut palat on ihan liian isoja meidän perheelle mutta eipä tänä kesänä olekkaan ollut mitään bileitä missä olisi tarjonnut hirveä. Jotenkin ä-lomalla tuo kesä on vaan hurahtanut ohi, eikä ole tuntunut lomalta juurikaan. Kas, siihen voi tietty olla syynä tämä raksa-projekti?? Nooh, jospa saisin olla kotona vielä ensi kesän, sitten voisi ehkä päästä nauttimaankin.
Keli on taas komea, vaan onpa aika kuuma noille pienille. Ystävä soitti ja ehdotti uimarantalle menoa, huhhuh, eihän N voi siellä juurikaan oleilla. Mä en uskalla uida rintatulehduksen pelossa ja auringonotto ei oikein enää ole mun juttu. Jätin siis väliin, N nukahti juuri ekoille päikille omaan sänkyynsä, sisällä on onneksi vielä viileää.

Jaahas taidan oikaista itsekin jos ehtisi vartin nukkua tytsyn kanssa ennenkuin taas herää. Laitoin meilit pk-seuduntytsyille, Hertta ei taida vielä liittyä joukkoon??

Hei vaan pitkästä aikaa!

Ja ihan alkuun valtavasti onnea Stellan ja Hertan perheille! Ihanan suloiset neitokaiset molemmilla! Ja kyllä oli taas lähellä, että olisi tullut saman päivän tahkoojabeibit, hyvin lähellä ainakin.

Meillä alkaa olla kesäreissut takanapäin, huomenna lähdetään vielä appiukkoa moikkaamaan pariksi päiväksi. Mökillä oli aivan ihanaa, Maija viihtyi hyvin sielläkin. Hassua vaan kun piti saunoa yms. mökkihommia tehdä miehen kanssa vuorotellen. Muutenkin ollaan nautittu lomailusta, vaikka ei niin hirmu hyviä ilmoja ole ollut. Onneksi nyt sentään on lämmintä, kohta pitää lähteä uimarannalla käymään!

Maija on oppinut hurjasti uusia taitoja, viimeisen viikon aikana on lähtenyt ryömimään lattialla joten nyt neitiä saa vahtia ihan eri tavalla kuin aiemmin. Suuhun on ilmestynyt kaksi hammasta.

Vanessan ja Elsan sosekokemukset kuulostavat tutuilta. Maija on maistanut lähinnä perunaa ja porkkanaa, ja kaikki melkein kaikki kyllä tulee vieläkin ulos. Totuttelu on kyllä ollutkin vähän satunnaista näin loma-aikaa, ehkä sitten päästään vauhtiin kun arki taas alkaa...

Nekku, ei mustikanpoiminta vielä kuulosta kovin keski-ikäiseltä, mä nimittäin keittelen täällä just marjamehuja... muutenkin olen kyllä innokas pakastamaan kaikkea mahdollista.

Mitäs vielä... kaikkea piti kommentoida mutta enpä nyt muista. Kiva että Suvilla alkaa olla Elsan kanssa helpompaa niin pääset nauttimaankin ajasta vauvan kanssa. Ja jaksamista vauvan kanssa valvojille!

Heippa!

Mukava kuulla Murmelistakin! Ja vitsit, Maija siis ryömii jo! Meillä treenaillaan kovasti ja nostellaan takapuolta taivaaseen, mutta eteenpäin ei vielä päästä. Peruna-porkkanaa vedeltiin tänään jo useampi ruokalusikallinen, hyvältä tuntui maistuvan. Sen sijaan päärynä sai neidille puistatukset ja inhon ilmeet. Taidan kokeilla loppuviikosta kaurapuuroa.

Huomenna lähden äidin kanssa mökkeilemään päiväksi tai pariksi, kiva päästä vähän ulos enemmän. Varattiin muuten juuri mökki huvila.netistä jo kahdeksi viikoksi ensi heinäkuussa, kerrankin ollaan ajoissa liikkeellä...;-)

Ensi viikon keskiviikkona aloitetaan muskari, saa nähdä mitä Vane tykkää. Saa myös nähdä osuuko päikkäriaikaan usein, on nimittäin puolen päivän aikaan. Jos aamupäiväunet siirtyy yhtään myöhemmäksi, niin ei enää päästä siihen aikaan. Milloin teillä muilla muuten on siirrytty kaksiin päikkäreihin? Nyt meillä kolmet, joskin kahdet niistä max tunnin.

Iltaa, täällä ei taas kyyneleille näy loppua...
Oli pakko viedä meidän koira tänään lopetettavaksi. Se koira oli mun henki ja elämä ja tuntuu niin pahalta ja surulliselta ettei sitä ihanaa ja kilttiä nappisilmää enää ole. Mun tekis vaan mieli kirkua ja hakata jotain, niin pahalta tuntuu. Tätä ei varmaan voi käsittää jossei ole eläinihmisiä. Juska on ihmeissään, että missä Netta on ja sanoo, että "äiti itkee". No niin itkee juu. En pysty enempää edes kirjoittamaan, ihan kauhea olo :(

Harmi, Riinuska :(. Ymmärrän sua kyllä tosi hyvin. Mun oma "sielunsisar" koirani kuoli kuusi vuotta sitten, ja itken sen poismenoa joskus vieläkin. Me pidettiin mun siskon kanssa sille oikein hautajaiset ja maalattiin kaunis enkelikuvioinen risti sen haudalle eläinten hautausmaalla. Koira on niin uskollinen ystävä ja halikaverina monessa tilanteessa vuosikaudet, että kyllä sen kuolema riipaisee syvältä. Yritä jaksaa! Miksi muuten koira piti lopettaa?

Meillä on ollut vähän helpompi päivä tänään, isoveli ei ole kiljunut ja kiukutellut ihan niin paljon kuin aiempina päivinä. Käytiin tytön kanssa neuvolassa. Torstain lähtöpunnituksessa sairaalassa tyttö painoi 3290 g, ja nyt jo 3480 g. Kätilö oli ihan äimänä. Mutta on tyttö kyllä syönytkin... ja multa tulee maitoa ihan hirveästi.

Täytyis lähipäivinä mennä etsimään juhlavaatteita häihin. Pitäisi vaan löytää sellainen vaate, joka päällä pystyy imettämään. En voi millään olla imettämättä 6-8 tuntia... No, periaatteessa voi tietty tehdä niin, että käy jossain välissä vaikka vessassa imettämässä, jos puku on sellainen, että sitä voi riisua muiden nähden.

Aikamoinen helle kyllä ollut tänään! Neuvolareissulla tyttö oli ihan tomaatinpunainen. Sen jälkeen onkin ollut pelkässä vaipassa. Meitä aikuisia taas askarruttaa se, kun ei ole suihkutilaa käytössä, ja joka päivä ei ehdi/voi mennä uimahalliin... pitää lutrata bideesuihkun kanssa. Odotan jo ihan täysillä sitä, että saunatilat valmistuvat. Nelisen viikkoa pitää kärvistellä.

Nyt pitää lähteä Leolle puuronkeittoon.

Pahoittelut Riinuskalle rakkaan ystävän poismenon johdosta! :( Minulla tuo tilanne on ollut pari kertaa lähellä, mutta vielä on selvitty. Ei kuitenkaan mene pitkään, kun se on väistämätöntä... On teillä ollut raskas vuosi kaikin puolin!

Mä olin jo niin iloinen, että nuo helteet jäivät tältä kesältä väliin, mutta ei. Mä en todella ole mikään helleihminen eikä ole Elsakaan. Eilen illalla meni monta tuntia, ennen kuin tyttö vaipui syvään uneen. Ja yökin oli sitten aikamoista ährettä. Mä niin vakaasti olen päättänyt kokeilla toisessa huoneessa nukkumista, mutta kun Elsa on kuitenkin vielä niin pieni, etten millään raaskis niin raakaa temppua tehdä. Mut en mä kyllä jaksa enää toista puolta vuotta valvoakaan! Yöt on nimittäin meillä tosi usein huonoja. Ruokaa ei tarvita enää kuin kerran, yleensä 3-5 välillä, mutta aamuyö käännetään ja väännetään ja änistään. Ja mä heräilen kuitenkin lähes koko yön 1-2 tunnin välein. Huomaa kyllä ne yöt, jolloin ei saa 3-4 tuntia nukkua putkeen. 5 tuntia on jo tosi ihana tunne. Miten musta tuntuu, ettei Elsa nuku koskaan rauhallisesti yötään??

Mutta mukavaa helteistä tiistaita kuitenkin kaikille!

Pikainen tervehdys täältä!
On tehty lomareissua ja pikaisesti olen jossain välissä kuulumiset lukenut. Paljon jää varmasti kommentoimatta...

Ihan ekana PALJON ONNEA STELLAN JA HERTAN PERHEILLE. Tyttövoittoista ollut viime ajat täällä. Toivottavasti tulisi pian plussaajia, nyt ei jännäiltävää olekaan.

Leoa varmaan koittelee isoveljen rooli. Meillä on Viljami nykyisin kovasti isän perään, mutta ei onneksi muuten oireile. Onneksi tykkää hoitaa siskoa kovasti, käy paijaamassa ja pussaamassa leikkien välillä. Ja isoimmasta veljestä on oikeasti paljon apua pienten paimentamisessa. Nyt kun on viikon lätkäleirillä, niin olen välilä helisemässä, kun vauvaa tissittää ja ei pääse Viljamin kolttosia estämään. Eilisellä kauppareissulla imetin auton takapenkillä vauvaa ja Viltsu meni tietysti kuskin paikalle (mies oli kauppa-asialla), pisti popit täysille ja hätävilkut päälle. Oli ohikulkijoilla ihmettelemistä, kun poppi raikasi kuin teiniautoissa :)
Muuten vauvan kanssa menee mukavasti, yöt parilla syötöllä ja aamusta sitten sitä ähellystä, ihan kuin Suvikin kirjoitteli. Päiväunet olisi luksusta, mutten malta nukkua, varsinkaan tällä kelillä.

Riinuskalle isot lohtuhalit. Yritän pistää sulle niitä kuvia erikseen, kun aikaa liikenee.

Ja Mimmulle tervetulotoivotukset jengiin takaisin.

Perskeles, jutut jää taas kesken. Typsy heräilee jo uniltaan... palailen...

Onnittelut Hertalle ja perheelle :)))

Me mökkeillään. Tänään päivä tuttavien mökillä, kotona käymään ja takas omalle mökille huomenna. Tällä viikolla muutenkin retkeilty, Pyynikin rannalla, Viikinsaaressa ja vattu-tilalla. Illi on hulluna kaikkiin marjoihin.

Voikaa hyvin! Väsyneille sitä samaa kuin mitä Nekku jo sanoi - se ei onneksi kestä ikuisesti. Tsemppiä.

Huomenta leidit!

Paljon Onnea Hertalle ja Stellalle. Tulipas oikeen tyttöarmeija...ihanaa. Kiitos kuvista suloisia, niinkuin aina :)

Eilen juhlittiin ykkösiä. Samu otti vieraat hymyssä suin vastaan ja Teemu mustissa sukissa..mutta kaiken kaikkiaan oli ihanat juhlat. Me ostettii lapsille tohon pihalle halkasijaltaan 2 m uima-allas jossa sitten oli eilen aikamoinen suihke käynnissä. Mutta oli kivan kuulosta kun lasten (yht. 7) kiljahtelu ja kikatus raikas pihalla.
Oon ihan ähkyssä, tein hyvää kakkua jota sitten otin aamupalaksikin ;) laitoin raparperia, mansikoita ja vanilijarahkaa väliin sekä punaisiaherukoita ja kermaa päälle koristeeksi. Oikein sadonkorjuu kakku. Mutta hyvää oli enkä ollut tuota raparperia kakkuun laittanut ennen. NAMI!

Mitäpäs muuta...Samu on ollut oikeastaan koko kesän korvatulehduksien kourassa (4 kpl) aina jälkitarkastuksesta ollaan viimeistään saatu uusi lääkekuuri. Ollaan menossa 2 vkon päästä spesialistille Mehiläiseen. Varmaan putket laitettaan seuraavaksi. Ihan mitä vaan kunhan saataisiin kierre katkastua ja huonot yöunet loppumaan (toivoo äiti). Jatkuva antibiottejen syönti on laittanut Samun mahan ihan löysäksi. Vaikka oon maitohappobakteereja yrittänyt maidon sekaan laittaa..tänään aamulla oli naurava niskakakka poika oottamassa pinniksessä pesijää. Ei kivaa siivota parikuiselta vauvalta niitä, mutta sata kertaa inhottavampaa siivota niitä 1-vuotiaalta. Sitä tavaraa meinaa riitti. Mutta se P****n puhumisesta :)

Nyt tulee ihan omaa napaa, mutta kun lueskelin niin pitkät pätkät juttuja niin ei mitään oikein muistu mieleen. Kaikki taitaa olla palanneet lomilta paitsi Julia taitaa olla vielä mökkeilemässä. Meilläkin mies piti elokuun alussa 1½ vko lomia ja päästiin mökkeilemään ja saatiin taloakin vähän maalailtua...
Siitä tulikin mieleen että, aloitetiin jo keväällä tuota maalausurakkaa ja kun miehen työpäivät ovat kesällä pitkät ja tuuraajia huono saada ajoon. Niin se vain jäi..ja jäi...
Minäpä tyttö ajattelin että kysäsen jonkun duunarin sutimaan puuosat kuntoon niin loppuu stressailu maalauksen valmistumisesta. Juu "kympinrivejä" selailemaan. No löytyihän sieltä ilmoitus. "Maalaustyötä pitkällä kokemuksella. Sovittiin heppujen kanssa tapaaminen meidän pihalle tarjouksen tekoa varten. Sieltä tuli kaksi köpöttävää 70-kymppistä puistokemistiä, mitkä haisi kuselta ja viinalta ja ihan siis hirveeltä. Olivat ihan umpitunnellissa ja ihan suoraan kummelin sketsistä..toinen oli vielä yrittänyt pukeutua siististi ja laittanut astetta liian pienen ja kuluneen puvuntakin ja krvaatin kaulaan..huh huh. Mun mies nauroi niin kauheasti mamman hankkimille duunareille ettei se pystynyt tulemaan edes ulos. Minä siinä sitten esittelin kohteen kun en kehdannut heti käännyttää pois. Ajattelin pinnallisesti et toivottavasti naapurit eivät näe..mut kertakaikkiaan ihan hirveä, haisevat kokemus. Menee varmaan pitkä aika ennenkuin taas katson kympinriveiltä mitään..

Me mennään tänään tapaamaan poikien perhepäivähoitajaa. Pitäkee peukkuja et meillä synkkaa kaikki jutut..jänskättää. Toivottavasti olisi mukava tätsy.

Kohta rupeaa läppäri piippaamaan ja laturi on aivan liian kaukana...Adios!