"Vieras"
No niin on mullakin iso perhe ja ystävät tukena ja apuna jos tarvitsen. Mutta kaikilla ei näin ole joten neuvolan huolenpito on minusta ihan mahtavaa. Se että neuvolassa th kysyy minultakin että kuinka olet jaksanut, tuo kyllä turvallisuuden tunteen siitä että jos jotain ongelmia tulee niin aina on joku paikka josta kysyä apua. Ja tottakai se välittäminen kuuluu niiden työhön! Sitä se perhesuunnittelu on! Mä ite olen ainaki niin avoin että pystyn helposti kertomaan asioitani myös neuvolassa. Täällä joku sanoi että ystävän äiti joka oli kaupungin sosiaalijohtaja tms. oli varoittanut että ei siellä nla:ssa kannata kaikkia asioita kertoa koska ne kirjataan ylös. Haloo! Tottakai ne kirjataan ylös. ne on osa sinun lapsesi potilashistoriaa! Ja mä en ymmärrä sitä miksi omasta lapsestaan tai omista kotioloistaan, parisuhteestaan, raha-asioistaan pitäisi valehdella neuvolassa. Paikassa johon täälläkin niin monet aina kehottaa soittamaan ja kysymään neuvoa.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25686320:Se "välittäminen" kuuluu niiden toimenkuvaan. Mulla on ollut aina ympärilläni ihmisiä, jotka välittävät aidosti, enkä sen vuoksi ole kokenut tarvetta sille, että neuvolassa joku "välittäisi". Tuo avun tarjonta on hyvin kuntakohtaista ja riippuu myös ongelmasta. Esim raha-asioista kuten asuntolainan lyhennysvapaista on varmasti järkevämpää puhua pankin kuin neuvolan kanssa.