Tätini on täysi sadisti - miten vastaisit tällaiseen viestiin?

  • Viestiketjun aloittaja "loulou"
  • Ensimmäinen viesti
"Kenguru"
Todellisessa elämässä olisin kyllä heivannut tuollaisen tädin pois elämästäni aikoja sitten. Miksi pitää lähellään sellaisia ihmisiä, jotka satuttavat tarkoituksella?!
 
"loulou"
[QUOTE="vieras";23893224]Lopettaisin täydellisesti vastaamasta mihinkään viesteihin ja melkeinpä lukemastakin. Sinä annat kohdella itseäsi huonosti.[/QUOTE]

Sekin on totta. Olen aina ollut liian kiltti.
 
"loulou"
[QUOTE="Moi";23893209]Peesi. Kamala täti sulla, mitä äitisi on mieltä hänen tekemisistään? Onko hänellä itsellään lapsia?[/QUOTE]

Hänellä on yksi tytär joka meni nuorena naimisiin, sai lapsen, erosi ja muutti Ruotsiin - lapsi jäi miehelle, eikä näe koskaan äitiään. Tytär ei käy Suomessa.

Oma äitini on tyrmistynyt sisarensa käytöksestä, ei osaa suhtautua eikä ymmärrä mistä on kyse. Sanoo minulle ja sisarelleni, että jättäisimme tätimme omaan arvoonsa.
 
Toteaisin todennäköisesti ystävällisesti mutta tiukasti että
Kiitos tiedosta. Toivotan heille onnea. Lienee kuitenkin syytä todeta, että Marikan ja Mikon elämänvaiheet eivät enää kiinnosta, sillä Mikko on taaksejäänyttä elämää. Ystävällisin terveisin xx
 
"vieras"
Olenkohan minä jotenkin outo, kun en näe noissa viesteissä mitään lyttäämistä. Jos ne ovat sanasta sanaan tuollaisia, kun olet kertonut, niin täti on vain informoinut sinua aika neutraalilla tavalla, että tiedät missä mennään. Vai olisitko mieluummin ollut kokonaan tietämättä ja törmännyt heihin jossakin? Lähinnä oma herkkä mielentilasi on saanut sinut tuntemaan, että täti nälvii sinua.
 
"loulou"
[QUOTE="vieras";23893429]Olenkohan minä jotenkin outo, kun en näe noissa viesteissä mitään lyttäämistä. Jos ne ovat sanasta sanaan tuollaisia, kun olet kertonut, niin täti on vain informoinut sinua aika neutraalilla tavalla, että tiedät missä mennään. Vai olisitko mieluummin ollut kokonaan tietämättä ja törmännyt heihin jossakin? Lähinnä oma herkkä mielentilasi on saanut sinut tuntemaan, että täti nälvii sinua.[/QUOTE]

Niin no, voihan se olla tietysti näinkin. Toisaalta tunnen kyseisen ihmisen 30 vuoden takaa, joten... olen aika hyvin perillä hänen vaikuttimistaan ja tavastaan toimia.
 
"vieras"
[QUOTE="loulou";23893167]Tätäkin mietin, toisaalta hän on sen tyyppinen ihminen, että olettaa minun ehkä tihrustavan itkua jos en vastaa mitään. Plus tietää miten herkkä olen noin ylipäätään. Joku hällä väliä -tyylinen vastaus olisi parempi.. Hetken mietin että lähden itse samalle sadistilinjalle ja viittaan kiertokautta hänen tyttäreensä joka hylkäsi oman lapsensa vauvana - tiedän että tämä on tädilleni erittäin kova paikka. Toisaalta en halua alentua hänen tasolleen.[/QUOTE]

Voithan vain kysyä tietääkö hän meneekö tällä hylätyllä lapsella hyvin.
 
Mun mielestä ilkeilemällä alennut samalle tasolle tädin kanssa ja nolaat itsesi ihan samalla lailla kuin hänkin törkeällä käytöksellään. Minusta jotain ääremmäisen neutraalia voit vastata jos jotain vastaat, itse poistaisin viestin ja antaisin asian olla. Tai laittaisin vain, että "Mukava kuulla, vie terveisiä" tms. Tokko se Marikakaan ilahtuisi, jos kuulisi, että työkaveri raportoi miehen eksälle heidän asioitaan...
 
LLM
Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "Kenguru" Näytä viesti
Vastaisin: Hienoa! Vie onnitteluni pariskunnalle

Jehnny Tightlips
Jotain tämmöistä.

Vaikka näin. Mä vaihtaisin numeroa niin ei tarvitsi lukea tädin typeriä viestejä.
 
"vieras"
No minä vastaisin että sanoppa rakkaat onnittelut pariskunnalle, kiva että ilmoitit minullekin asiasta, tosin en ole mitenkään kiinnostunut heidän lapsensaannistaan, omassakin elämässä on ihan tekemistä riittävästi.
 
Täti Monika
Pirullinen puoli minusta laittaisi jonkun tämän tyyppisen viestin: "Lämpimät onnitteluni heille! Toivottavasti eivät muuta ulkomaille ja jätä lastaan Suomeen. En kyllä usko niin käyvän, sillä Marko ja Marika ovat varmasti hyviä ja rakastavia vanhempia."

Ja sitten asiallinen puoli minusta jättäisi vastaamatta tai lähettäisi pelkät onnittelut. Olisiko muuten mitään tapaa kysyä tädiltäsi hänen motiivejaan ilman, että hän luulisi sinun pahoittaneen mielesi? Sillä jos hän kerran pyrkii pahoittamaan mielesi, niin en kyllä vahingossakaan antaisi hänen uskoa onnistuneensa siinä.
 

Yhteistyössä