Mä kannatan ihan täysillä tätä vastausta! Asiallinen, mutta pieni piikki mukana. Toivottavasti täti ymmärtäisi jättää raportoinnit sikseen.Hienoa. Lämpimät onnittelut raskaudesta! Osaavat varmasti hoitaa vauvaa rakkaudella, eivätkä hylkää sitä.
Mä kannatan ihan täysillä tätä vastausta! Asiallinen, mutta pieni piikki mukana. Toivottavasti täti ymmärtäisi jättää raportoinnit sikseen.Hienoa. Lämpimät onnittelut raskaudesta! Osaavat varmasti hoitaa vauvaa rakkaudella, eivätkä hylkää sitä.
Samaa mieltä.Laittaisin sen tölväisyn lapsenlapsesta, vaikka ei olisikaan aikuisesti tehty. nuo tyypit nälvivät niin kauan kunnes laitat luun kurkkuun. tosin ei ne silloinkaan opi, mutta kohde yleensä vaihtuu.
Yes! Saa tätisi nokilleen jos luuli sinun pahoittavan mielesi. Jos hän vielä jatkaa aiheesta niin kysy miksi hän tuntee tarvetta informoida Markon ja Marikan asiat sinulle.Ok, nyt laitoin vastausviestin menemään. Kirjoitin näin:
Hienoa, heistä tulee varmasti oikein hyvät ja rakastavat vanhemmat.
Jossain vaiheessa voi tulla paikka, kun pitää puhua suoraan. Silloin voit ihan rehellisesti ihmetellä tädin käytöstä ja kertoa, mitä mieltä olet siitä. Voi vaikka sanoa, että olet vakuuttunut, että lapsenlapsen menetys on rikkonut hänen persoonaansa. Ei ilkeästi, mutta suoraan. Tuo viestisi oli myös ihan hyvä. Tuollaisesta se ei voi vetää marttyyrihernettä nenään. Tuollaiset ihmiset voi olla taitavia kääntämään asioita.Ok, nyt laitoin vastausviestin menemään. Kirjoitin näin:
Hienoa, heistä tulee varmasti oikein hyvät ja rakastavat vanhemmat.
Tai sitten voi olla, etten vaan enää vastaa mitään.Alkuperäinen kirjoittaja Täti Monika;23894212:Yes! Saa tätisi nokilleen jos luuli sinun pahoittavan mielesi. Jos hän vielä jatkaa aiheesta niin kysy miksi hän tuntee tarvetta informoida Markon ja Marikan asiat sinulle.
Onko Pölyesteri Leukistinen:O?Mulle tuli mieleen, että täti on niin katkera ja pettynyt omaan tyttäreensä, ettei halua muillakaan olevan onnellisia ja hyvää elämää eläviä lapsia. Siksi se yrittää lytätä sinua ja siskoasi. Jos vielä ahdistelee, laita jotain tollasta mitä Leukistinen ehdotti. Siis jotain 'ymmärrän että olet katkeroitunut sen takia mitä tyttäresi teki muttei minulle tarvitse kostaa' tms.
Kyllä, hyvä vaihtoehto sekin. Tai sitten jatkat vastaamista positiiviseen sävyyn. Siis aina kun tätisi yrittää piikitellä sinua, vastaat iloisesti ja onnellisesti jotain. Se voi olla vaikeaakin, mutta ainakin tätiäsi harmittaa sinun asenteesiTai sitten voi olla, etten vaan enää vastaa mitään.
Samaa mietin minäkin ja myös sitä, että täti saatta olla jostain syystä kateellinen ja katkera siskolleen eli ap:n äidille (ehkä jopa joku lapsuudesta asti oleva juttu) ja kanavoi tunteensa sisarentyttöjen piikittelyyn.Mulle tuli mieleen, että täti on niin katkera ja pettynyt omaan tyttäreensä, ettei halua muillakaan olevan onnellisia ja hyvää elämää eläviä lapsia. Siksi se yrittää lytätä sinua ja siskoasi. Jos vielä ahdistelee, laita jotain tollasta mitä Leukistinen ehdotti. Siis jotain 'ymmärrän että olet katkeroitunut sen takia mitä tyttäresi teki muttei minulle tarvitse kostaa' tms.