Tätini on täysi sadisti - miten vastaisit tällaiseen viestiin?

  • Viestiketjun aloittaja "loulou"
  • Ensimmäinen viesti
"loulou"
Taustaa: Äidin siskolla on aina ollut minua ja sisartani kohtaan ihmeellinen asenne, hän koettaa aina tavalla tai toisella lytätä meitä ja tilaisuuden tullen tölväisee minkä ehtii. Tosi kiva täti siis..

Esimerkki: Erosin pitkäaikaisesta poikaystävästäni ja ero oli kipeä. Sitä ei helpottanut se, että mies löysi heti uuden, joka sattui olemaan ko. tätini työkaveri. Sain tietää tästä uudesta suhteesta siten, että tätini lähetti minulle tekstiviestin "Marko ja työkaverini Marika ovat yhdessä!". Tätä seurasi parin kk:n kuluttua viesti: "Marko ja Marika ovat menneet kesälomalla kihloihin!" Olin vereslihalla.

Nyt olen itse onnellisesti naimisissa, joten tämän tyyppisillä viesteillä ei ole enää mitään merkitystä, mutta silti tekisi mieleni vastata jotain NASEVAA äsken tulleeseen viestiin:

"Onnellista odotusta työpaikalla: Marika raskaana! :) " Mitä vastaisit tilanteessani?
 
"loulou"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23893144:
en vastaisi mitään. välinpitämättömyys se kannattaa. jos menet vastaamaan, niin tätisi vetää siitä vain johtopäätökset, että sua harmittaa tai että olet kateellinen tälle marikalle
Tätäkin mietin, toisaalta hän on sen tyyppinen ihminen, että olettaa minun ehkä tihrustavan itkua jos en vastaa mitään. Plus tietää miten herkkä olen noin ylipäätään. Joku hällä väliä -tyylinen vastaus olisi parempi.. Hetken mietin että lähden itse samalle sadistilinjalle ja viittaan kiertokautta hänen tyttäreensä joka hylkäsi oman lapsensa vauvana - tiedän että tämä on tädilleni erittäin kova paikka. Toisaalta en halua alentua hänen tasolleen.
 
"Kenguru"
Ite ajattelen että vastaamatta jättäminen olisi merkki vittuuntumisesta, ja jos pyydät välittämään onnittelut pariskunnalle, joutuisi tuo täti ehkä kiusalliseen tilanteeseen?
 
"mie"
[QUOTE="loulou";23893167]Tätäkin mietin, toisaalta hän on sen tyyppinen ihminen, että olettaa minun ehkä tihrustavan itkua jos en vastaa mitään. Plus tietää miten herkkä olen noin ylipäätään. Joku hällä väliä -tyylinen vastaus olisi parempi.. Hetken mietin että lähden itse samalle sadistilinjalle ja viittaan kiertokautta hänen tyttäreensä joka hylkäsi oman lapsensa vauvana - tiedän että tämä on tädilleni erittäin kova paikka. Toisaalta en halua alentua hänen tasolleen.[/QUOTE]

Älä alennu tosiaan - älä sitä tee. Vastaatko yleensä hänen viesteihinsä? Vastaa samaan tyyliin kuin yleensä? Toisaalta mietin, että tämä ihminen saa koko ajan olosi tuntumaan ikävältä - voisitko hänelle suoraan sen sanoa ja että olisi kokonaan ottamatta yhteyttä - olisiko se hyvä? Jos et halua olla häneen yhteydessä niin siinä tapauksessa olisin reagoimatta viestiin, kaikkiin viesteihin. Ja hällä väliä, mitä hän ajattelee sinun ajattelevan - OIKEASTI! Nyt nokka pystyyn ja elät rauhassa omaa elämääsi!
 
"Moi"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23893144:
en vastaisi mitään. välinpitämättömyys se kannattaa. jos menet vastaamaan, niin tätisi vetää siitä vain johtopäätökset, että sua harmittaa tai että olet kateellinen tälle marikalle
Peesi. Kamala täti sulla, mitä äitisi on mieltä hänen tekemisistään? Onko hänellä itsellään lapsia?
 
"loulou"
[QUOTE="vieras";23893189]Siis ihan uskomattaoman ärsyttävä täti! Mä kans ihan piruuttani vastaisin jotain sen tyylistä, että Hienoa! Vie onnittelut heille! tai sitten en vastaisi mitään.[/QUOTE]

Ärsyttävä taitaa olla lievä ilmaisu tässä tapauksessa :)

Hän ei esimerkiksi tullut ollenkaan häihini - tiesi miten onnellinen olen ja kuinka tasapainoinen ja hyvä suhde meillä on mieheni kanssa. Oli parempi jättää väliin kuin tulla todistamaan onneamme.

Kyllä minä varmaan jotain vastaan, koska muussa tapauksessa hän voi hyvin sanoa ympärillään oleville ihmisille, esim. että taisi olla kova paikka kun ei meidän kilttityttö vastannut mitään, tms.
 
Jos pakko olis jotai vastata niin kirjoittaisin vaan et ookko sä vähän tyhmä ja nauruhymiö perään. Sillä tavalla oon muutaman ihmisen saanu hiljaseks ja tajuamaan mite hölmöltä heidän käytös näyttääkään :)
 
dfdf
Hienoa. Lämpimät onnittelut raskaudesta! Osaavat varmasti hoitaa vauvaa rakkaudella, eivätkä hylkää sitä.
Tämä vastaus tuli ensimmäisenä mieleen. Tarkemmin ajateltuna en vastaisi yhtään mitään. En ylipäätään olisi tuollaisen tädin kanssa missään tekemisissä, jonka tarkoituksena on vain tuottaa pahaa mieltä. En myöskään uhraisi enää ajatustakaan sille, mitä täti mahdollisesti sanoo tai ajattelee tekemisistäni tai tekemätt jättämisistäni.

Heivaa tuollainen ihminen ulos koko elämästäsi.
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
"vierailija"
Onko sillä tätilläsi itsellään lapsia? Jos ei niin mä vastaisin näin:
"Voi kun ihana uutinen! Äidiksi tulo on kyllä elämän ihanimpia ja kasvattavimpia asioita! Ikävää ettet sä ole saanut kokea sitä"
*reps*
 

Yhteistyössä