Tässä nyt mietin, kun moni vanhempi juo lasten mentyä nukkuun, mitäs jos niitä joutuis roudaan keskellä yötä sairaalaan ja ne puha

• Viestiketjun aloittaja eräs
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jane Doe:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Tuleeko lastensuojeluilmoitus myös siitä, jos äiti (esim yh) hoitaa lapsia flunssassa, vatsataudissa, kuumeessa...?? Silloinhan toimintakyky voi olla selvästi heikentynyt!!
:LOL: voi äly..

Hieman eri asia kumminkin. =)
Onhan se toki niin, että humalatila on itseaiheutettu ja sairaus ei, mutta lapsen näkökulmasta aivan yhtä pelottavaa oli äitillä kuumetta tai samanasteinen humalatila... Konttauskännejä mä en harrasta, mutta kun olin kuumeessa yhden illan niin en pystyny kävelee vaa peitto ympärilläni konttasin jotta saatiin iltatoimet tehtyä ja saisin lapsen sänkyyn. En nähny kunnolla ja en esim kyennyt kantamaan lastani. Onneksi kuume kesti yhtä kauan ku kännit yleensä; jos sama tilanne olis ollu vielä aamulla niin olis varmaan pitäny soittaa joku apuun ku en yltäny jääkaapille ottaa lapselle ruokaa.

das
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Öööh.... En tiedä miksi puhalluttaisivat, mutta jos puhalluttaisivat ja viisari värähtäis niin mitä sitten? Ketjua lukematta olen niin tyhmä, etten ymmärrä mitä siitä seuraisi.
Riippuu lukemasta. Kuitenkin tod. näk aina kutsutaan päivystävä sosiaalityöntekijä paikalle joka arvioi onko lapsi vaarassa eli onko tarvetta kiireelliselle sijoitukselle. Arvioi siis voiko lasta turvallisesti jättää vanhemman seuraan. Jos lapsi otetaan huostaan, on se kuitenkin vaan siihen asti että tarve lakkaa = vanhempi on selvä. Siitä tod. näk seuraa jotain tapaamisia yms, mutta jos oli vaan yksittäinen tapaus niin ei mitään tuon kummempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja das:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Öööh.... En tiedä miksi puhalluttaisivat, mutta jos puhalluttaisivat ja viisari värähtäis niin mitä sitten? Ketjua lukematta olen niin tyhmä, etten ymmärrä mitä siitä seuraisi.
Riippuu lukemasta. Kuitenkin tod. näk aina kutsutaan päivystävä sosiaalityöntekijä paikalle joka arvioi onko lapsi vaarassa eli onko tarvetta kiireelliselle sijoitukselle. Arvioi siis voiko lasta turvallisesti jättää vanhemman seuraan. Jos lapsi otetaan huostaan, on se kuitenkin vaan siihen asti että tarve lakkaa = vanhempi on selvä. Siitä tod. näk seuraa jotain tapaamisia yms, mutta jos oli vaan yksittäinen tapaus niin ei mitään tuon kummempaa.
Niinno, jos mä jotain otan lapsen mentyä nukkumaan niin en mä missään änkyräkännissä kuitenkaan ole :) Sitä lähinnä tarkotin. Nollatoleranssia en pidä; todella harvoin juon, silloin otan vähän viiniä tai pari siideriä. Yhden voin juoda lapsen hereillä ollessa, muut odottaa kunnes laps nukkuu, mutta kahdesta siideristä tulee jo sellanen olo että nyt nukkumaan...

Kokonaistilannehan sen ratkaisee. Jos lapsi on joutunut nukkumaan isojen bileiden keskellä joissa on paljon viinaa niin se on varmaan eri asia, kun että paikalla on 3-4 aikuista joista osa tai jopa kaikki ovat ottaneet pari lasillista. Yksikseni en koskaan juo tippaakaan.

EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Uskomatonta, että ihmiset ei oikeasti ajattele nokkaansa pidemmälle :headwall: :headwall: :headwall:

Joo, vaikka ei itse ajaisikaan sinne sairaalaan, niin itsestäänselvästi on ls-ilmon paikka, jos kännissä (tai vaikka vaan hiprakassa) vie lasta sairaalaan.
No eikä ole :D

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Uskomatonta, että ihmiset ei oikeasti ajattele nokkaansa pidemmälle :headwall: :headwall: :headwall:

Joo, vaikka ei itse ajaisikaan sinne sairaalaan, niin itsestäänselvästi on ls-ilmon paikka, jos kännissä (tai vaikka vaan hiprakassa) vie lasta sairaalaan.
No eikä ole :D
No totta hitossa on. Lapsella kuuluu olla hoitaja, joka on toiminta- ja harkintakyvyltään normaali. Ja selvästi humalainen vanhempi EI sitä ole. Todella sairasta kuvitellakaan, että olisi. Ja mä EN nyt sitten puhunut siitä yhdestä (tai max. kahdesta) annoksesta edelleenkään, vaan humalasta.

No se riippuu varmaan siitä kuinka paljon on juonut.. ja onko ollut kaksin lapsen kans kotona tosi humalassa. Itse aikoin eilen juoda pari lasia viiniä vieraiden kanssa ku lapsi nukahtaa...mut nukahdin itse siinä samalla..Tuskin olisin huonoa omaatuntoa viinilasillisita saanut ja taksilla oltaisiin menty..

Eikö ole ihan hyvä että tässä asiassa on matala kynnys puuttua ja jos aihetta jatko toimenpiteisiin vielä parempi että puututaan, mutta jos tilanne on hallinnassa ja ok ... niin mitä sitten ... voi olla että tilanne on vähän "nolo", mutta kai sitä muutenkin voi joutua noloihin tilanteisiin lasten kanssa tai ilman lapsia.

Yhteistyössä