Tässä nyt mietin, kun moni vanhempi juo lasten mentyä nukkuun, mitäs jos niitä joutuis roudaan keskellä yötä sairaalaan ja ne puha

• Viestiketjun aloittaja eräs
  • Ensimmäinen viesti
hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
ja eiköhän tuo annoksien määräkin riipu ihmisestä. Olen kahden oluen jälkeen ajokunnossa helposti ja jostain kymmestä oluesta vasta huomaa, että olisin jotain ottanut. Joten annoksilla määrittämisen saa kyl jättää omaan arvoonsa
Siksi tarkempi määritelmä on tuo puhallusraja, jota autoilussakin käytetään. Mutta onhan sitä olemassa tapauksia, joissa reippaasti yli kolme promillea puhaltanut on noussut autosta suhteellisen selvän oloisena ja käytöksestä voisi päätellä hänen ottaneen ehkä muutaman oluen. Kuski itse väittää olevansa täysin kunnossa. Silti todellinen kunto on jotain ihan muuta, joka sitten lähemmässä tarkastelussa ja kuulustelussa käy ilmi. Siksi on hyvä, että todellinen tilanne määritellään puhallustestillä. Niin autoilussa, kuin lastenhoidossakin.

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja .:
ja eiköhän tuo annoksien määräkin riipu ihmisestä. Olen kahden oluen jälkeen ajokunnossa helposti ja jostain kymmestä oluesta vasta huomaa, että olisin jotain ottanut. Joten annoksilla määrittämisen saa kyl jättää omaan arvoonsa
Siksi juuri puhallutetaan, koska harvoin kukaan pystyy todella näkemään sitä alkon määrää ilman puhallutusta.

En myöskään ymmärrä, miksi tässä(kin) asiassa ls-sossuista tehdään niitä roistoja, kun roistoja ovat ne vanhemmat jiotka kännissä hoitaa lapsiaan, eikä ne, jotka on siitä huolissaan.
:D

Ja sit vielä sanotaan että minä jankkaan. En mä yksin tätä ketjua ole hengissä pitänyt..

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Siksi tarkempi määritelmä on tuo puhallusraja, jota autoilussakin käytetään. Mutta onhan sitä olemassa tapauksia, joissa reippaasti yli kolme promillea puhaltanut on noussut autosta suhteellisen selvän oloisena ja käytöksestä voisi päätellä hänen ottaneen ehkä muutaman oluen. Kuski itse väittää olevansa täysin kunnossa. Silti todellinen kunto on jotain ihan muuta, joka sitten lähemmässä tarkastelussa ja kuulustelussa käy ilmi. Siksi on hyvä, että todellinen tilanne määritellään puhallustestillä. Niin autoilussa, kuin lastenhoidossakin.

No mut onko sil alkon määrällä siin tapauksessa väliä, jos pystyy olee ku normaali? Tarkistetaanko siel huumeetki? Tai kolmiolääkeet? myös noi asiat kandee ottaa huomioon

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Siksi juuri puhallutetaan, koska harvoin kukaan pystyy todella näkemään sitä alkon määrää ilman puhallutusta.

En myöskään ymmärrä, miksi tässä(kin) asiassa ls-sossuista tehdään niitä roistoja, kun roistoja ovat ne vanhemmat jiotka kännissä hoitaa lapsiaan, eikä ne, jotka on siitä huolissaan.
No niinpä. Ne, joilla ei ole mitään ns. pelättävää, on varmaankin sitä mieltä, että siitä vaan puhaltamaan vaikka joka kerta kun lasta käyttää lekurissa, mutta niin kai se menee aina, että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
Pakko vielä kerran.. Mut saa oikeesti puhalluttaa joka kerta kun vien lapsen lääkäriin, Ja tänne kotiinkin saa tulla myös puhalluttamaan meidät molemmat miehen jos se on onni ja autuus. Lapsiamme ei humalassa hoideta. Mua vaan pistää ärsyttämään nämä besserwisserit jotka vetoo siihen ja tähän (vaikka oikeesti missään ei niin sanota), pelottelee ja syyllistää ihmisiä ja samaan aikaan kiillottaa niin pirusti omaa sädekehäänsä. Oma mielipide on suuri ja mahtava totuus ja toisella lailla käyttäytyvät (vaikkakin yhtä hyvin asiat hoitavat) ihmiset ovat kamalia luusereita.

Joo, myönnän että provosoiduin, mutta niin teki moni muukin (esim. se joka lähti henkilökohtaisuuksiin ja mua väitti kännissä olevaksi nyt). Mutta nyt lopetan jankkaamisen tähän. Sain vastaukset kysymyksiini ja olen tyytyväinen. =) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Imperial, sä olet kyllä järkyttävä pilkunviilaaja :kieh: :kieh: :kieh:

Tiedän.... Meil o aina joku selvä. Täs tapauksessa vaimoke(mä en todellakaan oo) mut mietin vaan kokonaisuutta. Puhutaaan vaan alkosta... entäs muut
?

Missä menee raja? Toinen voi esittää sekavaa jo yhden parin bissen jälkeen ja toinen juo korillisen ja on "selvempi"

Mari
No minä totaaliyh:na en sitten koskaan voisi ottaa edes yhtä/kahta siideriä. Kahdesta siideristä olen aika ihan hiprakassa, mutta kyllä siltikin joskus tarvitsen minäkin sen.

Ja lapselle ei hoitajaa ole, kun tukiverkkoa ei ole :(

er
Järkyttäviä äitejä täällä... Kaikkia kiinnostaa enemmän lainsäädännöt ja sallitun juomisen raja, kun se lapsen paras. Vois olla täysin nollatoleranssi, niin pääsis näidenkin lehmien lapset parempiin koteihin.

Alkuperäinen kirjoittaja er:
Järkyttäviä äitejä täällä... Kaikkia kiinnostaa enemmän lainsäädännöt ja sallitun juomisen raja, kun se lapsen paras. Vois olla täysin nollatoleranssi, niin pääsis näidenkin lehmien lapset parempiin koteihin.
Lehmien lapset on vasikoitaja, jos ne joskus lääkäriä tarvitsevat ei niitä kiikuteta päivystykseen, eläinlääkäri tulee navettaan.

vieras
en juo koskaan kotona,mutta samahan se on jos lapset on mummolassa tai iskänkanssa kotona ja itse kylillä. jos lapsi joutuu sairaalaan mummulasta tai kotoa niin sairaalaan sitä kai itse perässä menis,vaikka huppelissa. humalassa silti.
vastuutonta on juoda jos ei selvää hoitajaa ole.

Lehmä
Alkuperäinen kirjoittaja er:
Toivottavasti et opeta puhetapaasi lapsille.

sh
Alkuperäinen kirjoittaja Juristi kännissä:
Edes poliisille ei tarvitse puhaltaa. Ja kostona voi tehdä ls-ilmoituksia takaisin hoitsusta/lääkäristä.
mikä on varsin kätevää, jos tällä ei ole edes lapsia!

terveisin,
ihan ilman lääkärin määräystä työssään potilaita puhalluttava lapseton sh

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Just eilen kaverille pohdin tuota samaa, tosin en maininnut puhalluttamisesta mitään mut siitä et kun kaikki aikuiset juo, niin jos lapsille kävis jotain ja pitäis lähteä viemään vaik sairaalaan. Niin, et kuka veis? Ambulanssia kaveri tarjos, jos hätä tulee. Tottakai, mut olishan se melkosen noloakin jos ei vois ite ajaa ja lapsi pitäs kuskata sairaalaan. Itellä on se periaate, että joku aikuinen on aina ajokunnossa jos juodaan.
näin meillä! peesi!

Hulda
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Just eilen kaverille pohdin tuota samaa, tosin en maininnut puhalluttamisesta mitään mut siitä et kun kaikki aikuiset juo, niin jos lapsille kävis jotain ja pitäis lähteä viemään vaik sairaalaan. Niin, et kuka veis? Ambulanssia kaveri tarjos, jos hätä tulee. Tottakai, mut olishan se melkosen noloakin jos ei vois ite ajaa ja lapsi pitäs kuskata sairaalaan. Itellä on se periaate, että joku aikuinen on aina ajokunnossa jos juodaan.
näin meillä! peesi!
Meillä ei ole autoa ollenkaan, onko se noloa?

joo
OOn mä ainakin aikoinaan vieny äitini kans pienen lapsen päivystykseen (syytä en muista) illalla, ja olin juonu siideriä, eli pienessä huppelissa, eikä kukaan ollu ihmeissään eilä tuomitseva. sattuuhan sitä, mut pitää muistaa, että jonkun oltava ajokunnossa aina lasten kanssa. Mitä tahansa voi sattua, jolloin on lääkäriin lähettävä. !

vierast
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Tuleeko lastensuojeluilmoitus myös siitä, jos äiti (esim yh) hoitaa lapsia flunssassa, vatsataudissa, kuumeessa...?? Silloinhan toimintakyky voi olla selvästi heikentynyt!!
Tämä on hyvä!

Muutaman saunaoluen ja siiderin nauttimiseen puututaan kovin kärkkäästi vaikka muutaman yön valvonut tai kroonisesti väsynyt vanhempi voi olla yhtä suuri uhka lapselle tai toiselle ihmiselle kuin päihtynyt vanhempi.

Kamalaa nipotusta Suomessa. Paljonkohan Euroopan viinialueilla pitäisi tehdä lastensuojeluilmoituksia, kun vanhemmat ovat nauttineet pari kolme lasillista viiniä? Muistan jostain haastattelusta, että ranskalaisessa sairaalassa potilas saa valita kahdesta viinistä, kumpaa juo aterilla, ja tämä siis sairaalassa.

ei tod oo eri asia
Äidin toimintakyky on varmasti yhtä paljon heikentyny kun muutamassa siiderissä jos äiti on :kuumeessa, ripulitaudissa, unettomuudesta kärsivänä, masennuksessa, tai uupunut liiasta työnteosta. Muutama alkoholiannos toisinaan voi auttaa jaksaan paremmin lasten hoitoa, kun saa rentoutua. (JOS alko ei muuten oo ongelma)

Yhteistyössä